Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

Tjo... Nu må jeg lige se hvordan den ser ud når den får noget maling... Men pænt tror jeg ikke resultatet bliver... Skal heldigvis ikke bruge bassen foreløbigt, men derfor generer den mig stadig hvergang jeg kigger på den - indtil videre er den 1lagt ud i skuret for at skamme sig... :D

Den får en masse lag hvidmaling med lidt mellemslibninger, og så må det blvie så flot som det nu kan blive - regner med at give den et lille relicjob efterfølgende, så måske det ender med at blive "pænere" end frygtet...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

Overvej evt. at samle den, og prøve hvordan lyden i den er, inden du bruger alt for meget energi på den. Jeg har oplevet nogle guitarer blive meget kedelige i klangen, efter at have fået fjernet et tykt lag polylak, sikkert fordi den er så hård at den giver lidt mere knald på diskanten. Du kan også være heldig at det modsatte er tilfældet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hmmm... Altså den detalje havde jeg ikke overvejet... Altså at jeg kunne få en dårligere lyd ud af det uden lak... Øv øv og øv... Nå - nu må det bære eller briste - orker ikke at samle den som den står nu, så den må få lidt maling - blive samlet og efterfølgende få et relicjob (det skal alligevel laves med bassen samlet)...

Lyder den af lort må den komme i den evige skammekrog og jeg må besøge min gode ven Johnny og få mig en ordentligt bass ;) - og så fik jo ligepludselig noget godt ud af det... :D
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"] Du kan også være heldig at det modsatte er tilfældet.[/quote]

Min Squier gik fra at være en jævnt kedeligt lydende Korea-guitar, til at være en rigtig, rigtig fint lydende Korea-guitar, alene ved at fjerne plasticskallen, og give den et tyndere lag maling/lak. Så det kan bestemt også være en god ting, at slippe af med den originale lak.

Jeg kan i øvrigt tilføje, at kroppen var stykket sammen af 9 (!) forskellige stykker træ, "stablet" og limet sammen, men ingen udspartlinger eller noget, og generelt lavet ganske fint.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Petunia
Smoke On The Water
Indlæg: 88
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Petunia »

[quote="GodSpeedDK"]

Jeg kan i øvrigt tilføje, at kroppen var stykket sammen af 9 (!) forskellige stykker træ, "stablet" og limet sammen, men ingen udspartlinger eller noget, og generelt lavet ganske fint.[/quote]

Det er ligesom min Fender Telecaster - og så et stykke krydsfiner som front og endnu et som bagside for at holde sammen på alle pindene - men det er en Fender :?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af FunkyValle »

NN: R.I.P. Jesper Klein. Han var en stor del af det tv, jeg så i mine første 15-20 år af livet.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

[quote="FunkyValle"]NN: R.I.P. Jesper Klein. Han var en stor del af det tv, jeg så i mine første 15-20 år af livet.[/quote]
Ak ja, jeg har det på samme måde. :(

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Ja, det er sgu´ trist!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
cry, baby
Smoke On The Water
Indlæg: 57
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af cry, baby »

[quote="Swampthing"][quote="FunkyValle"]NN: R.I.P. Jesper Klein. Han var en stor del af det tv, jeg så i mine første 15-20 år af livet.[/quote]
Ak ja, jeg har det på samme måde. :( [/quote]


-også jeg - som er gammel nok til at kunne
huske "Kleins Komiske Laboratorium"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

Han lavede mange virkelig gode børneshows.. Og generelt var han jo altid sådan lidt morfar-like, han vil blive savnet..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Klein var også en stor del af min barndom - Jeg vil altid huske ham som et dejligt menneske.
Modded guitars were crap right out of the factory

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

[quote="GodSpeedDK"][quote="GuitaRasmus"] Du kan også være heldig at det modsatte er tilfældet.[/quote]

Min Squier gik fra at være en jævnt kedeligt lydende Korea-guitar, til at være en rigtig, rigtig fint lydende Korea-guitar, alene ved at fjerne plasticskallen, og give den et tyndere lag maling/lak. Så det kan bestemt også være en god ting, at slippe af med den originale lak.

Jeg kan i øvrigt tilføje, at kroppen var stykket sammen af 9 (!) forskellige stykker træ, "stablet" og limet sammen, men ingen udspartlinger eller noget, og generelt lavet ganske fint.[/quote]

Samme her. Med den famøse Plet kom der jo som bekendt så uendeligt meget mere liv i lyden.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: At komme hjem og opdage at hunden har brækket sig jævnt fordelt ud over hele hytten... :-(
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Stevi »

NN: 7,5 siders annoncer fra Tonecontrol på (nye) guitareffekter på dba. Det er sgu dårlig stil.
See you in heaven if you make the list

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

[quote="Stevi"]NN: 7,5 siders annoncer fra Tonecontrol på (nye) guitareffekter på dba. Det er sgu dårlig stil.[/quote]

+1000

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

[quote="Sasha"]NN: At komme hjem og opdage at hunden har brækket sig jævnt fordelt ud over hele hytten... :-([/quote]

Har du egentlig nogensinde vist et billede af det lille kræ? Nu har jeg jo lidt et svagt punkt for sådan nogle små kødklumper :D
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

NN: Jeg er måske ved at miste hørelsen på højre øre
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="K-P"]NN: Jeg er måske ved at miste hørelsen på højre øre[/quote]

Bummer. Nogen forklaring på hvorfor?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

[quote="K-P"]NN: Jeg er måske ved at miste hørelsen på højre øre[/quote]

Føj da også.
Krydsede fingre herfra
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

[quote="GuitaRasmus"][quote="K-P"]NN: Jeg er måske ved at miste hørelsen på højre øre[/quote]

Bummer. Nogen forklaring på hvorfor?[/quote]

Ikke rigtig. Det startede for et par dage siden med en susen for øret og nogle manglende frekvenser og det er ikke rigtig blevet bedre.
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen