Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Sad i går aftes og (gen-)så udsendelsen om hende den danske kvinde, som på Borneo kæmper en brav kamp for Orangutangens overlevelse. Nedturen består i, da hun så fortalte om, hvordan én af de orangutanger, de har i pleje på centeret, var blevet befriet med militær magt fra et bordel, hvor den dagligt gennem syv år var blevet barberet skaldet og derpå brugt til prostitution. Den var faktisk bordellets hovedattraktion, og derfor ville de ikke af med den.

Én ting er at forstå, hvordan folk udvikler fantasier om at kneppe en orangutang. Men for fanden da: Kender den menneskelige nederdrægtighed ingen nedre grænse? Og det gælder sådan set på begge sider af skranken...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jake »

[quote="Sasha"]NN: Sad i går aftes og (gen-)så udsendelsen om hende den danske kvinde, som på Borneo kæmper en brav kamp for Orangutangens overlevelse. Nedturen består i, da hun så fortalte om, hvordan én af de orangutanger, de har i pleje på centeret, var blevet befriet med militær magt fra et bordel, hvor den dagligt gennem syv år var blevet barberet skaldet og derpå brugt til prostitution. Den var faktisk bordellets hovedattraktion, og derfor ville de ikke af med den.

Én ting er at forstå, hvordan folk udvikler fantasier om at kneppe en orangutang. Men for fanden da: Kender den menneskelige nederdrægtighed ingen nedre grænse? Og det gælder sådan set på begge sider af skranken...[/quote]

Det er endnu en af de der gange, hvor månen står helt rigtigt, tyngdekræften ophæves, og vi to ender med at være enige.

Jeg har selv støttet Lones arbejde med donationer, osv., lige siden jeg fik øjnene op for det arbejde hun gjorde, for 8 år siden. Nogle dyr er latterlige - f.eks. er Pandaen, omend sød, så ret dum at den ikke spiser andet end bambus. Men når vi mennesker direkte ødelægger de områder som orangutaner, pandaer, osv. bor i, så synes jeg som minimum at vi skylder dyrene (og vores medmennesker, vores børn, børnebørn, osv.) at sikre dem et sted de kan leve. Det samme ser vi på Borneo og Sumatra hvor orangutanen lever - skove fældes for at anlægge plantager til produktion af palmeolie til kosmetik, osv. - jeg er normalt ikke særlig værdistærk på forbrugerområdet, men denne ingrediens går jeg udenfor, ligesom jeg aldrig vil købe buræg.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Pas nu på, at du ikke får glorien i hovedet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jake »

Pas på du ikke sætter dig på din trefork ;-)
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

NN: Hvem er det/de mennesker, der ville kneppe en orangutang, eller dyr generelt? Hvem tænker "oh ha, du er da en fræk lille abe, du skal have banan!"

NN2: Vi venter stadig på toldvæsnet sender min guitar.. Hvor lang tid kan det tage at skrive et beløb ind i et skema, sende et brev med det beløb jeg skal betale for import, og sende guitaren videre?!?!
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

[quote="Sasha"]NN: Sad i går aftes og (gen-)så udsendelsen om hende den danske kvinde, som på Borneo kæmper en brav kamp for Orangutangens overlevelse. Nedturen består i, da hun så fortalte om, hvordan én af de orangutanger, de har i pleje på centeret, var blevet befriet med militær magt fra et bordel, hvor den dagligt gennem syv år var blevet barberet skaldet og derpå brugt til prostitution. Den var faktisk bordellets hovedattraktion, og derfor ville de ikke af med den.

Én ting er at forstå, hvordan folk udvikler fantasier om at kneppe en orangutang. Men for fanden da: Kender den menneskelige nederdrægtighed ingen nedre grænse? Og det gælder sådan set på begge sider af skranken...[/quote]

NN//

Mig selv, til dels, fordi jeg fremfor at være forarget from the get-go først og fremmest var ved at dø af grin over det der.

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jolle »

NN: Folk på ekstrabladets nationen! Der er bare nogen mennesker som ikke burde have mulighed for at ytrer deres mening...

Tro nu ikke at jeg er imod ytringsfrihed, men jeg er imod folk som skriver ting der ikke passer eller folk som skyder andre mennesker ting i skoene uden at have noget at skyde med.
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Jolle"]NN: Folk på ekstrabladets nationen! Der er bare nogen mennesker som ikke burde have mulighed for at ytrer deres mening...

Tro nu ikke at jeg er imod ytringsfrihed, men jeg er imod folk som skriver ting der ikke passer eller folk som skyder andre mennesker ting i skoene uden at have noget at skyde med.[/quote]

Nej, hvordan er det man siger:

Mod dårskab kæmper selv Vorherre forgæves...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af KHoldt »

NN: Myg! De små bæster stjæler min nattesøvn.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kallum »

[quote="Sasha"]NN: Sad i går aftes og (gen-)så udsendelsen om hende den danske kvinde, som på Borneo kæmper en brav kamp for Orangutangens overlevelse. Nedturen består i, da hun så fortalte om, hvordan én af de orangutanger, de har i pleje på centeret, var blevet befriet med militær magt fra et bordel, hvor den dagligt gennem syv år var blevet barberet skaldet og derpå brugt til prostitution. Den var faktisk bordellets hovedattraktion, og derfor ville de ikke af med den.

Én ting er at forstå, hvordan folk udvikler fantasier om at kneppe en orangutang. Men for fanden da: Kender den menneskelige nederdrægtighed ingen nedre grænse? Og det gælder sådan set på begge sider af skranken...[/quote]

Nu er der i Danmark millioner af svin der er fastspændt og bliver tvanginsemineret dagligt, men det er selvfølgelig noget andet når det er en rødhåret awekat og det forgår i de varme lande.. Hurra for hykleriet!

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Kallum"][quote="Sasha"]NN: Sad i går aftes og (gen-)så udsendelsen om hende den danske kvinde, som på Borneo kæmper en brav kamp for Orangutangens overlevelse. Nedturen består i, da hun så fortalte om, hvordan én af de orangutanger, de har i pleje på centeret, var blevet befriet med militær magt fra et bordel, hvor den dagligt gennem syv år var blevet barberet skaldet og derpå brugt til prostitution. Den var faktisk bordellets hovedattraktion, og derfor ville de ikke af med den.

Én ting er at forstå, hvordan folk udvikler fantasier om at kneppe en orangutang. Men for fanden da: Kender den menneskelige nederdrægtighed ingen nedre grænse? Og det gælder sådan set på begge sider af skranken...[/quote]

Nu er der i Danmark millioner af svin der er fastspændt og bliver tvanginsemineret dagligt, men det er selvfølgelig noget andet når det er en rødhåret awekat og det forgår i de varme lande.. Hurra for hykleriet![/quote]

Nej, for det ene er bare ulækkert og er udelukkende for at et menneske kan få nogle (meget underlige) fantasier opfyldt.. det andet giver bacon!

Desuden tror jeg sku ikke soen ville være bedre stillet, hvis det var ornen der skulle bespringe hende.. i begge situationer virker hun pænt utilfreds (mine erfaringer fra det landbrug mine oldeforældre havde).. det kan jo så være at det er bare kvinder generelt :D
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

Ornen havde ikke kommet med blomster først.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Kallum"][quote="Sasha"]NN: Sad i går aftes og (gen-)så udsendelsen om hende den danske kvinde, som på Borneo kæmper en brav kamp for Orangutangens overlevelse. Nedturen består i, da hun så fortalte om, hvordan én af de orangutanger, de har i pleje på centeret, var blevet befriet med militær magt fra et bordel, hvor den dagligt gennem syv år var blevet barberet skaldet og derpå brugt til prostitution. Den var faktisk bordellets hovedattraktion, og derfor ville de ikke af med den.

Én ting er at forstå, hvordan folk udvikler fantasier om at kneppe en orangutang. Men for fanden da: Kender den menneskelige nederdrægtighed ingen nedre grænse? Og det gælder sådan set på begge sider af skranken...[/quote]

Nu er der i Danmark millioner af svin der er fastspændt og bliver tvanginsemineret dagligt, men det er selvfølgelig noget andet når det er en rødhåret awekat og det forgår i de varme lande.. Hurra for hykleriet![/quote]

Jeg har på ingen måde påstået, at der ikke foregår nederdrægtigheder i moderne, maskinelt landbrug - tænk bare på de "herlige" billeder, vi har set fra dyretransporter sydpå mm. Så jeg må melde hus forbi, hvis det var mig, du råbte hykler efter...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kallum »

[quote="CobraPizza"]

Nej, for det ene er bare ulækkert og er udelukkende for at et menneske kan få nogle (meget underlige) fantasier opfyldt.. det andet er nogen der knepper en abe!

[/quote]

Begge dele bliver vel gjort med profit for øje, men når dyremishandlingen foregår på Borneo og ikke i Bogense så er det forfærdeligt? Dansk dobbeltmoral når den er bedst - man har ikke noget imod at alle ens måltider består af dyr der i bund og grund har haft det forfærdeligt, men så snart der er nogen der knalder en menneskeabe i de varme lande så farer man i blækhuset. Men det koster selvfølgelig heller ikke noget... :roll:

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

NN: KB Hallen i brand

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Kallum"][quote="CobraPizza"]

Nej, for det ene er bare ulækkert og er udelukkende for at et menneske kan få nogle (meget underlige) fantasier opfyldt.. det andet er nogen der knepper en abe!

[/quote]

Begge dele bliver vel gjort med profit for øje, men når dyremishandlingen foregår på Borneo og ikke i Bogense så er det forfærdeligt? Dansk dobbeltmoral når den er bedst - man har ikke noget imod at alle ens måltider består af dyr der i bund og grund har haft det forfærdeligt, men så snart der er nogen der knalder en menneskeabe i de varme lande så farer man i blækhuset. Men det koster selvfølgelig heller ikke noget... :roll:[/quote]

Nej, men der er måske en vis forskel på, om mennesker opdrætter dyr med det formål at spise dem, som de har gjort i tusinder år (måden, det bliver gjort på, kan så ganske rigtigt diskuteres! ), og så at begå umotiverede, seksuelle overgreb på dyr. Jeg ved ikke med dig. Men i min verden er de to ting trods alt ikke helt synonyme...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kallum »

[quote="Sasha"]

Nej, men der er måske en vis forskel på, om mennesker opdrætter dyr med det formål at spise dem, som de har gjort i tusinder år (måden, det bliver gjort på, kan så ganske rigtigt diskuteres! ), og så at begå umotiverede, seksuelle overgreb på dyr. Jeg ved ikke med dig. Men i min verden er de to ting trods alt ikke helt synonyme...[/quote]

Overgrebet på den omtale orangutang er da ikke umotiveret, den blev befriet fra et bordel der tjente penge på at prostituere den.. Hvis man mishandler eller foretager overgreb på dyr (eller mennesker) for penge eller anden form for egenvinding, så er man sgu en dum lort i min optik. Om så det foregår i SPF stalden eller på et bordel i Borneo kan vel komme ud på ét, et overgreb er et overgreb er et overgreb.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Nu skriver jeg så for tredje gang, at jeg på ingen måde er tilhænger af overgreb i forbindelse med dyreopdræt (som jeg i sig selv ikke betragter som et overgreb)...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Kallum"][quote="Sasha"]

Nej, men der er måske en vis forskel på, om mennesker opdrætter dyr med det formål at spise dem, som de har gjort i tusinder år (måden, det bliver gjort på, kan så ganske rigtigt diskuteres! ), og så at begå umotiverede, seksuelle overgreb på dyr. Jeg ved ikke med dig. Men i min verden er de to ting trods alt ikke helt synonyme...[/quote]

Overgrebet på den omtale orangutang er da ikke umotiveret, den blev befriet fra et bordel der tjente penge på at prostituere den.. Hvis man mishandler eller foretager overgreb på dyr (eller mennesker) for penge eller anden form for egenvinding, så er man sgu en dum lort i min optik. Om så det foregår i SPF stalden eller på et bordel i Borneo kan vel komme ud på ét, et overgreb er et overgreb er et overgreb.[/quote]

Kattes penis er udstyret med en slags modhager der i princippet flår hun-katten op indvendigt undersamleje.. det er vel så også overgreb? At opdrætte dyr til mad er i min verden ok, og nej selvfølgelig skal de ikke behandles dårligt, men det er en anden diskussion i min verden. Det med at prostitueret en orangutang/ko/hund/kat/andre ting der er tvunget til samleje, er i min verden et udtryk for hvor fucked up menneskeracen er.. At lave dyr på en måde der er meget lig det der foregår i naturen (altså inseminering foretaget af en dyrelæge), så vi kan få mad på bordet er da fint. Du kan ikke sammenligne systematisk seksuelt misbrug og inseminering, for der ligger to vidt forskellige tanker og metoder bag.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen