Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

Nn. jeg har fået købt mig en mobiltelefon med computer og et eller andet android pis i.Det finder jeg sku aldrig ud af alt det LORT :?
Sorte strater lyder bare bedst..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"][quote="SustainerPlayer"]NN: Mig og og 4-vejs telecaster wiring. Det skal åbenbart altid drille. :D [/quote]

Det er kun EN gang lykkedes mig, og jeg aner ikke hvad jeg gjorde rigtigt - jeg har ihvertfald ikke kunnet duplikere det. :D [/quote]

Yep - normalt får jeg alle andre mystiske wiring schemes til at virke uden problemer. Nu har jeg jeg loddet alt fra scratch to gange - og brugt to forskellige diagrammer - med samme resultat.

Nå - man skal jo udfordres lidt en gang imellem. :D

[quote="Pluto"]Nn. jeg har fået købt mig en mobiltelefon med computer og et eller andet android pis i.Det finder jeg sku aldrig ud af alt det LORT :?[/quote]

Alle smartphones er noget lort. Hent Angry Birds og få frustrationerne ud. :lol:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GuitaRasmus"][quote="SustainerPlayer"]NN: Mig og og 4-vejs telecaster wiring. Det skal åbenbart altid drille. :D [/quote]

Det er kun EN gang lykkedes mig, og jeg aner ikke hvad jeg gjorde rigtigt - jeg har ihvertfald ikke kunnet duplikere det. :D [/quote]

Yep - normalt får jeg alle andre mystiske wiring schemes til at virke uden problemer. Nu har jeg jeg loddet alt fra scratch to gange - og brugt to forskellige diagrammer - med samme resultat.

Nå - man skal jo udfordres lidt en gang imellem. :D

[/quote]

Jeg har hørt en fugl synge om at det er noget med stelforbindelsen, som skal være en del af neckpickuppen (altså coveret), men jeg har aldrig villet det nok til at gide sætte mig ind i det. Fuck 4 vejs switches. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg har hørt en fugl synge om at det er noget med stelforbindelsen, som skal være en del af neckpickuppen (altså coveret), men jeg har aldrig villet det nok til at gide sætte mig ind i det.[/quote]

Jo - den er jeg med på. Eller ... det tror jeg jeg er med på. :D Det lykkedes da mig sidste gang at omlodde halspickuppen til formålet.

Men i dette tilfælde er der så ingen cover på på halspickuppen - og i følge diverse diagrammer er der så - naturligvis - ingen stelforbindelse der.

Og så er der stelforbindelsen fra volumenpot til stolen som er "optional". Så prøver man så med og uden - uden at der høres større forskel.

Nå ja - så er jeg jo nogle forskellige måder at lodde 4-vejs switchen op på - afhængig af hvilken rækkefølge, man vil have de forskellige positioner. Men sådan lige i første omgang gav det så "always on" til halspickuppen uanset hvad. :lol:

Måske der er en grund til, at 4 vejs switches ikke er standard på telecastere? :P

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="Pluto"]Nn. jeg har fået købt mig en mobiltelefon med computer og et eller andet android pis i.Det finder jeg sku aldrig ud af alt det LORT :?[/quote]

Alle smartphones er noget lort. Hent Angry Birds og få frustrationerne ud. :lol:[/quote]


Men hvor er det fedt at jeg kan se, at jeg sidder i Hedensted og ringer.Det var jeg ikke klar over. :)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

NN:
Vi havde som så mange andre i Kbh, vand i kælderen d.2.7. i år, og ved den lejlighed, var min kone så så fix, at hive de to akustiske guitare jeg havde dernede pga. et tidligere byggeri i vores lejlighed, op i lejligheden, så de ikke blev for fugtige.. Det i sig selv er jo en optur, da jeg var ret glad for dem, og de sagde ret godt, af billige guitare at være.. Nedturen kommer så lidt i går aftes, og her til morgen..
Vi havde nemli et lille indbrud i vores ene kælderrum for lidt over en måned siden, og de tog fruens sæt ProDipe monitore, og stativerne til, og en kuffert med en gammel dyne i, men ikke noget af alt mit værktøj der også står dernede.. I går, da jeg er dernede, ligger jeg mærke til, at der står de to stativer til guitarene, og de er tomme, men jeg tænker, at de jo er oppe i lejligheden, og jeg glemmer lige at tjekke da jeg kommer op igen, men gør det her til morgen, bare for at konstaterer, at de sgu også har taget mine guitare..
Jojo, bevares, jeg har jo masser af andet gear, og endda også flere akustiske, men derfor er det stadig bittert, også selvom det bare var en tidlig 80'er Kasuga Martin kopi, og en sen 70'er Eko Ranger 12 strenget, som endda trængte til nye bånd og en justering, men de var mine, og købt på et bestemt tidspunkt i mit liv..

Men sådan kan det gå, når man hele tiden har travlt med noget.. Men de er stadig nogle kraftidioter..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

Det er så dumt... det er jo 2 guitarer som ikke er en skid værd..
En af mine venner har en Kasuga Martin kopi som er ret fed, så det er da lidt synd.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Plexi »

NN: Den nye regering. Jeg synes altså at Lars Løkke og Claus Hjort er bedre til at føre borgerlig politik end Helle Thorning og Villy "pøøøvvvlz" Søvndal. Det er bare så ynkeligt at se alle deres løfter og intentioner før valget, nu blive skudt ned et efter et. Mette Fredriksen f.eks her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bt.dk/bttv/clip/1/20354">htt ... 1/20354</a><!-- m --> Indtil videre vil de kopiere den gamle regerings politik næsten 100 %. Hvad fanden skulle vi så have en ny regering til ??
Jeg håber at EL siger nej til Helle, og vi får nyvalg. Så ryger SF ud af folketinget.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Abemand »

[quote="Plexi"]NN: Den nye regering. Jeg synes altså at Lars Løkke og Claus Hjort er bedre til at føre borgerlig politik end Helle Thorning og Villy "pøøøvvvlz" Søvndal. Det er bare så ynkeligt at se alle deres løfter og intentioner før valget, nu blive skudt ned et efter et. Mette Fredriksen f.eks her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bt.dk/bttv/clip/1/20354">htt ... 1/20354</a><!-- m --> Indtil videre vil de kopiere den gamle regerings politik næsten 100 %. Hvad fanden skulle vi så have en ny regering til ??
Jeg håber at EL siger nej til Helle, og vi får nyvalg. Så ryger SF ud af folketinget.[/quote]

http://www.nihilistisk-folkeparti.dk

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Abemand"][quote="Plexi"]NN: Den nye regering. Jeg synes altså at Lars Løkke og Claus Hjort er bedre til at føre borgerlig politik end Helle Thorning og Villy "pøøøvvvlz" Søvndal. Det er bare så ynkeligt at se alle deres løfter og intentioner før valget, nu blive skudt ned et efter et. Mette Fredriksen f.eks her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bt.dk/bttv/clip/1/20354">htt ... 1/20354</a><!-- m --> Indtil videre vil de kopiere den gamle regerings politik næsten 100 %. Hvad fanden skulle vi så have en ny regering til ??
Jeg håber at EL siger nej til Helle, og vi får nyvalg. Så ryger SF ud af folketinget.[/quote]

http://www.nihilistisk-folkeparti.dk[/quote]

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Plexi"]NN: Den nye regering. Jeg synes altså at Lars Løkke og Claus Hjort er bedre til at føre borgerlig politik end Helle Thorning og Villy "pøøøvvvlz" Søvndal. Det er bare så ynkeligt at se alle deres løfter og intentioner før valget, nu blive skudt ned et efter et. Mette Fredriksen f.eks her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.bt.dk/bttv/clip/1/20354">htt ... 1/20354</a><!-- m --> Indtil videre vil de kopiere den gamle regerings politik næsten 100 %. Hvad fanden skulle vi så have en ny regering til ??
Jeg håber at EL siger nej til Helle, og vi får nyvalg. Så ryger SF ud af folketinget.[/quote]

Det er ikke fordi at de har et valg. De bliver nødt til at spille efter RV's pibe.

EDIT: Og det klip er da et tydeligt bevis på, at de kræver ordentlig media-træning, at udføre et ordentligt filmet interview. Er det praktikanten de har sendt på Borgen?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Plexi"]Hvad fanden skulle vi så have en ny regering til ?? [/quote]

For at få en reel borgerlig politik gennemført? :D

Dale
Smoke On The Water
Indlæg: 80
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Dale »

[quote="fortytwo"]NN:
Vi havde som så mange andre i Kbh, vand i kælderen d.2.7. i år, og ved den lejlighed, var min kone så så fix, at hive de to akustiske guitare jeg havde dernede pga. et tidligere byggeri i vores lejlighed, op i lejligheden, så de ikke blev for fugtige.. Det i sig selv er jo en optur, da jeg var ret glad for dem, og de sagde ret godt, af billige guitare at være.. Nedturen kommer så lidt i går aftes, og her til morgen..
Vi havde nemli et lille indbrud i vores ene kælderrum for lidt over en måned siden, og de tog fruens sæt ProDipe monitore, og stativerne til, og en kuffert med en gammel dyne i, men ikke noget af alt mit værktøj der også står dernede.. I går, da jeg er dernede, ligger jeg mærke til, at der står de to stativer til guitarene, og de er tomme, men jeg tænker, at de jo er oppe i lejligheden, og jeg glemmer lige at tjekke da jeg kommer op igen, men gør det her til morgen, bare for at konstaterer, at de sgu også har taget mine guitare..
Jojo, bevares, jeg har jo masser af andet gear, og endda også flere akustiske, men derfor er det stadig bittert, også selvom det bare var en tidlig 80'er Kasuga Martin kopi, og en sen 70'er Eko Ranger 12 strenget, som endda trængte til nye bånd og en justering, men de var mine, og købt på et bestemt tidspunkt i mit liv..

Men sådan kan det gå, når man hele tiden har travlt med noget.. Men de er stadig nogle kraftidioter..[/quote]Det var sgu da ikke så godt. De kan jo ikke indbringe det tilbage som de betød. Jeg ville godt nok også være temmelig ramt hvis min gode gamle Kasuga blev stjålet.
When You see W. C. Fields.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

NN: Powerpoint. Det er godt nok et hysterisk ringe program. Hvorfor kan et præsentationsprogram ikke indlejre videoer i selve præsentationen.

Bemærk! Jeg har kun brugt det fordi det dersens Smart Board-halløj kræver en driver, så jeg ikke kunne slutte min Mac til. Men den fine præsentation, jeg havde lavet i Keynote (som er et genialt program) var næsten ødelagt, da jeg åbnede det i Powerpoint, og selv efter en times tid kunne jeg ikke gøre det tåleligt.


IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.anti-powerpoint-party.com/"> ... ty.com/</a><!-- m -->

Men de er med garanti også imod Keynote :lol:

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="Max Power"]Det kan det skam også:

http://office.microsoft.com/en-gb/power ... 27912.aspx[/quote]

Gælder det ikke kun for Windows-versionen?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="kraen"][quote="Max Power"]Det kan det skam også:

http://office.microsoft.com/en-gb/power ... 27912.aspx[/quote]

Gælder det ikke kun for Windows-versionen?[/quote]

Har du installeret SP1 så Office versionen er 14.1.xx ? (14.1.3 er den seneste) ?

Det virkede ikke ordentligt før den. Det er bare: Indsæt -> Film. Det virker.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="MacG"][quote="kraen"][quote="Max Power"]Det kan det skam også:

http://office.microsoft.com/en-gb/power ... 27912.aspx[/quote]

Gælder det ikke kun for Windows-versionen?[/quote]

Har du installeret SP1 så Office versionen er 14.1.xx ? (14.1.3 er den seneste) ?

Det virkede ikke ordentligt før den. Det er bare: Indsæt -> Film. Det virker.[/quote]

Tja, det kan godt være. Jeg vil egentlig hellere finde ud af, at få det der Smart Board til at virke på min Mac. Jeg vil helst ikke skulle til at benytte nogle af Microsofts programmer.

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af nerøs »

så må du jo bare prøve med open office :-) jeg ved så ikke om de også kan køre på mac...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen