Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Har du haft pladen til jackbøsningen pillet ud? Er der noget - typisk en lodning - som ser lidt "listigt" ud her?

Hvis den er skærmet indvendigt, kam det også skyldes, at ét eller andet - måske selve jackbøsningen - opnår kontakt med "væggen" i udfræsningen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Har du haft pladen til jackbøsningen pillet ud? Er der noget - typisk en lodning - som ser lidt "listigt" ud her?

Hvis den er skærmet indvendigt, kam det også skyldes, at ét eller andet - måske selve jackbøsningen - opnår kontakt med "væggen" i udfræsningen.[/quote]


Ja jeg har haft pladen med jack bøsningen af og det ser fint ud.Den der bøsning er det den der fidus der stikker bagud på jack bøsningen
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

- Øøøøhh..?

Ja, altså jackbøsningen er "dén dims", som er skruet i pladen. Og så skulle der gerne være loddet to ledninger - evt. i form af en skærmet ledning - på denne dims.

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]- Øøøøhh..?

Ja, altså jackbøsningen er "dén dims", som er skruet i pladen. Og så skulle der gerne være loddet to ledninger - evt. i form af en skærmet ledning - på denne dims.

:-)[/quote]

Jo det sidder 2 ledninger på min også og lodningerne ser fine ud også der.Hvad f.... kan der være galt.ER det muligt den der kondensator dims der er loddet til tone potmetret ikke dur.Ja det er jo nok nærmest umuligt at finde fejle igennem internettet lange kabler.Men det er garanteret bare en lille pis fejl som jeg ikke kan se.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Du rører selv ved noget meget centralt lige her:

[quote="Pluto"]Ja det er jo nok nærmest umuligt at finde fejle igennem internettet lange kabler.[/quote]

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af mos »

Men som Sasha allerede har været inde på så syntes jeg godt det kunne lyde som om - selve jackbøsningen - opnår kontakt med "væggen" i udfræsningen, som jo så skal være skærmet på en eller anden måde.

Så tjek det lige en ekstra gang:-)

Men når du kan fremprovokere problemet med at banke på jackstikket:-) så tyder det jo på noget dårlig/forkert/løs forbindelse af en eller anden slags.
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

NO: Ny bropickup til Kellyen. Seymour Duncan Distortion... "Neeeeej, den bliver sjov at få sat i...." "Iiiiiiiih, hvor jeg dog glæder mig, sikke jeg skal spille i aften" (Værs'go)
NN: Ikke mere loddetin! :angry-cussingblack:

EDIT:
I en fjern afkrog af en skuffe befandt sig noget loddetin! :banana-rock:
Create a sense of purpose around which you base your faith

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

NN: Havde mødt en dame i byen, som jeg havde inviteret på date. Det fik jeg så ødelagt, da jeg stødte ind i hende til en fredagsbar i fredags. Jeg var lidt for fuld og vrøvlede lidt for meget. IDIOT!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="kraen"]NN: Havde mødt en dame i byen, som jeg havde inviteret på date. Det fik jeg så ødelagt, da jeg stødte ind i hende til en fredagsbar i fredags. Jeg var lidt for fuld og vrøvlede lidt for meget. IDIOT![/quote]

Det er jo kun en halv historie - vi vil vide, HVAD du sagde, der havde så slemme konsekvenser :lol: :twisted:

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="kraen"]NN: Havde mødt en dame i byen, som jeg havde inviteret på date. Det fik jeg så ødelagt, da jeg stødte ind i hende til en fredagsbar i fredags. Jeg var lidt for fuld og vrøvlede lidt for meget. IDIOT![/quote]


Ring da til hende.Man kan jo håbe hun ar så fuld så hun intet husker ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

Altså jeg mødte hende i byen forrige fredag - og jeg var en anelse beruset og nåede derfor ikke at få spurgt om hendes telefonnummer. Det fik jeg så støvet op ad omveje i starten af sidste uge og fik så inviteret hende ud, hvilket hun sagde ja til. Så langt, så godt!

I fredags var jeg med et par gutter til fredagsbar og vi blev ret fulde, og vi besluttede os for at rykke videre til den næste fredagsbar, som så er der, hvor hun hører til. På det tidspunkt, jeg møder hende, har jeg siddet og drukket øl i næsten 12 timer = KRÆN ER FULD!

Jeg sidder så og snakker med hende, men jeg kan se på hendes ansigtsudtryk, at jeg fyrer en masse lort af, men jeg kan ikke huske i detaljer, hvad jeg har sagt. Jeg er dog næsten sikker på, at jeg ikke har været alt for påtrængende eller provokerende.

Og hun var ikke rigtigt fuld, så der er vist intet at hente der.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="kraen"]Altså jeg mødte hende i byen forrige fredag - og jeg var en anelse beruset og nåede derfor ikke at få spurgt om hendes telefonnummer. Det fik jeg så støvet op ad omveje i starten af sidste uge og fik så inviteret hende ud, hvilket hun sagde ja til. Så langt, så godt!

I fredags var jeg med et par gutter til fredagsbar og vi blev ret fulde, og vi besluttede os for at rykke videre til den næste fredagsbar, som så er der, hvor hun hører til. På det tidspunkt, jeg møder hende, har jeg siddet og drukket øl i næsten 12 timer = KRÆN ER FULD!

Jeg sidder så og snakker med hende, men jeg kan se på hendes ansigtsudtryk, at jeg fyrer en masse lort af, men jeg kan ikke huske i detaljer, hvad jeg har sagt. Jeg er dog næsten sikker på, at jeg ikke har været alt for påtrængende eller provokerende.

Og hun var ikke rigtigt fuld, så der er vist intet at hente der.[/quote]


Ring da til hende alligevel.Vi kager jo alle i den i ny og næ.Hun griner sku da bare af dig.
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"][quote="kraen"]Altså jeg mødte hende i byen forrige fredag - og jeg var en anelse beruset og nåede derfor ikke at få spurgt om hendes telefonnummer. Det fik jeg så støvet op ad omveje i starten af sidste uge og fik så inviteret hende ud, hvilket hun sagde ja til. Så langt, så godt!

I fredags var jeg med et par gutter til fredagsbar og vi blev ret fulde, og vi besluttede os for at rykke videre til den næste fredagsbar, som så er der, hvor hun hører til. På det tidspunkt, jeg møder hende, har jeg siddet og drukket øl i næsten 12 timer = KRÆN ER FULD!

Jeg sidder så og snakker med hende, men jeg kan se på hendes ansigtsudtryk, at jeg fyrer en masse lort af, men jeg kan ikke huske i detaljer, hvad jeg har sagt. Jeg er dog næsten sikker på, at jeg ikke har været alt for påtrængende eller provokerende.

Og hun var ikke rigtigt fuld, så der er vist intet at hente der.[/quote]


Ring da til hende alligevel.Vi kager jo alle i den i ny og næ.Hun griner sku da bare af dig.[/quote]

Go for it Kræn: Faint Heart never won Fair Lady. Det kan jo være hun synes du var sød... Hvis du ikke kan huske hvad du har sagt, ved du jo reelt ikke en dyt...

El Chrissos
Himmelhund
Indlæg: 29
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af El Chrissos »

NN: Skal betale 5000 tilbage i skat.
NA: Det kan jo heldigvis smøres ud over næste års skat, så det er meget fedt ikke at skulle lægge alle pengene på én gang, men alligevel.
Cuando yo me muera
enterradme con mi guitarra
bajo la arena.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Verdens bedste crash-bækken har fået en revne. Og den sidder selvfølgelig ikke i kanten, hvor man lige kunne skære den væk, men inde bækkenet, så man kun kan lave hovsa-reparationer, med mindre man vil til at skære 5 cm. ind fra kanten. Sikke noget gammelt pis! Og jeg havde endda lige fundet en fed makker til det og alt muligt...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Er det ikke noget med, at man kan bore nogle huller ved revnens ender?
Det er vist en almindelig måde at stoppe revner på.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

Jo. Det er det, jeg kalder for hovsa-reparationer, fordi det sjældent holder særlig længe (et års tid, hvis man er heldig). Revnens to sider vibrerer aldrig helt ens, og de vibrationer bliver så "fanget" ude i hullerne, og så kommer der nye revner.
Jeg ender nok med at gøre det alligevel, bare fordi det er bedre end ingenting, men det er en midlertidig løsning.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

For mig lyder det som en undskyldning for at købe nyt grej - det må da nærmest være ren optur :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Scorpe »

NN: Købte en ny scooter i mandags, en fin en endda.. I morges da jeg ville køre på arbejde, kom jeg ned til synes af en kæde og en skivebremselås der var klippet over. Et opkald til politiet hjalp ingenting, de har ikke tid til at tage sig af sådan nogle "småting". Men jeg valgte så at gå på arbejde, og 200 meter fra mit hjem mødte det her syn mig:
Billede

Jeg prøvede igen at ringe til politiet, men denne gang fik jeg bare at vide at jeg skulle sørge for at få den fjernet inden onsdag. Hold kæft hvor er de nogle svin dem der gør sådan noget der. Argh...! Det var så derfor der ikke var forbindelse til den sender jeg havde sat i den.
:)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Det er godt nok brandærgerligt - Til gengæld mangler du da ikke beviser over for forsikringen
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen