Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Aaarrhh, der kan jo komme en vildfaren terrorist forbi, som er kommet lidt langt væk fra sine vante græsgange. Han skulle jo nødigt komme til at bombe svenskerne ved en fejltagelse, når nu de retteligt ikke med fuldt forsæt har pisset hans religion ned ad ryggen med et særdeles tyndt afsæt i at forsvare ytringsfriheden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="K-P"]Det er næppe med til at styrke ens nationalfølelse, at staten skal krænke ens privatliv ved at bestemme, hvilken farve stof man hænger i sin flagstang.
[/quote]

Det er fordi, du ser det som et stykke stof, hvor jeg betragter det som et symbol.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="CobraPizza"][quote="K-P"]Det er næppe med til at styrke ens nationalfølelse, at staten skal krænke ens privatliv ved at bestemme, hvilken farve stof man hænger i sin flagstang.
[/quote]

Det er fordi, du ser det som et stykke stof, hvor jeg betragter det som et symbol.[/quote]

Men at tvinge folk til kun at måtte benytte sig af ét statsgodkendt symbol, det er da helt ude i skoven.

Det er virkelig, virkelig svært for mig lige nu, ikke at falde i Godwin's Law-fælden, men jeg prøver at holde mig i skindet ...

[quote="CobraPizza"]Forstår ikke hvorfor det er så på mode at smide alt dansk ud af vinduet[/quote]

Jeg forstår til gengæld ikke, hvorfor det er på mode at smække vinduet hårdt i, hver gang noget ikke lugter af flæskesteg og kolonihave.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="CobraPizza"]... Forstår ikke hvorfor det er så på mode at smide alt dansk ud af vinduet, især blandt min generation (15-25 årige).[/quote]

Det kan jo være, at de har fundet nogle værdige alternativer til ellers hæderkronede stykker ærkedansk kulturarv så som Jantelov, Indre mission, øllebrød og folkedans i forsamlingshuset..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"]
Men at tvinge folk til kun at måtte benytte sig af ét statsgodkendt symbol, det er da helt ude i skoven.

Det er virkelig, virkelig svært for mig lige nu, ikke at falde i Godwin's Law-fælden, men jeg prøver at holde mig i skindet ...[/quote]

Nej, nu må du da godt nok pakke sydfrugterne.. Danmark (og det nævnte jeg også før) skal være for alle, der ønsker at bidrage konstruktivt. At have lidt fædrelandskærlighed og et ønske om at bevare det i bevidstheden på folk, før vi udvander alt dansk, er hverken Dansk Front eller andet i den dur.. Det er (ja, undskyld mig Mikkel, men det irritere mig) typisk venstre-fløjen at bringe den slags argumenter på banen, men så snart der skal suges på social-patten, kan de godt flage med Dannebrog, så er vores velfærdssamfund pludseligt godt nok.

[quote="GodSpeedDK"]Jeg forstår til gengæld ikke, hvorfor det er på mode at smække vinduet hårdt i, hver gang noget ikke lugter af flæskesteg og kolonihave.[/quote]

Mode? Den trend har jeg aldrig opdaget.. Jeg taler ikke om at isolere sig fra alt kultur, af en hver skikkelse, men at vi beholder vores "klud", der nu engang er symbolisere det stykke jord, vores forfædre har kæmpet for, og som er udspringssted for de flestes kulturarv og herkomst. At der ligger en Kina-grill, en kebab-kiosk, en moské eller et andet stykke fremmed kultur, genere mig overhoved ikke, så længe de ønsker at bidrage positivt til det danske samfund, det kan begynde med at vide hvor i verden man er, og det kan jo passende begynde med at flage med den "klud", der afgrænser vores stykke jord her på kloden, men også symbolisere vores kultur og historie. Jeg tror det er rigtig vigtigt, at til Alis børnefødselsdag bliver der flaget med Dannebrog, der er Dannebrog-flag i kagen, og ikke et mellemøstligt flag. Han ville være klar over, at selvom han var muslim, havde en anden herkomst som andengenerationsindvandrer, så var han dansker og hører til i Danmark.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"][quote="CobraPizza"]... Forstår ikke hvorfor det er så på mode at smide alt dansk ud af vinduet, især blandt min generation (15-25 årige).[/quote]

Det kan jo være, at de har fundet nogle værdige alternativer til ellers hæderkronede stykker ærkedansk kulturarv så som Jantelov, Indre mission, øllebrød og folkedans i forsamlingshuset..?[/quote]

Hvad med alle gode dele af den danske kulturarv, som fx velfærdssamfundet, H. C. Andersen eller Grundloven?

De har i princippet ikke fundet noget alternativ, de har bare travlt fra at distancere sig fra at være danskere, ja det er medmindre det er til deres egen (oftest økonomiske) fordel.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="CobraPizza"] Forstår ikke hvorfor det er så på mode at smide alt dansk ud af vinduet[/quote]

Smide alt dansk ud af vinduet? Er det ikke en overreaktion? Der er jo ingen, der vil forbyde Dannebrog, vel...

Jeg synes, at netop det, at det er et symbol gør det endnu værre, at vi åbenbart har den slags regler. At forbyde symboler er i mine øjne en knægtelse af ytringsfriheden på højde med at forbyde bøger.

Hvis ikke en amerikaner, der er langt hjemmefra, må hejse Stars and Stripes den 4. juli, så kalder jeg det altså undertrykkelse.

Og dit argument med, at man med Dannebrog kan vise, at nu er man dansker og glad for at være her, det kan jeg da godt se. Jeg tror bare kun, at det virker, hvis det er frivilligt, at man vælger at flage med Dannebrog. Ellers virker det da som en meget tom statement, at man gør det, og så er symbolet jo intet værd mere.

Jeg har aldrig fattet begrebet danskhed. men at det er noget, der kan dø hvis et stykke stof har de forkerte farver, det kommer godt nok bag på mig...

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af thomasrytter »

[quote="CobraPizza"]Jeg tror det er rigtig vigtigt, at til Alis børnefødselsdag bliver der flaget med Dannebrog, der er Dannebrog-flag i kagen, og ikke et mellemøstligt flag. Han ville være klar over, at selvom han var muslim, havde en anden herkomst som andengenerationsindvandrer, så var han dansker og hører til i Danmark.[/quote]

Hvilket flag sætter du i kagen, når du er i udlandet?

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="thomasrytter"][quote="CobraPizza"]Jeg tror det er rigtig vigtigt, at til Alis børnefødselsdag bliver der flaget med Dannebrog, der er Dannebrog-flag i kagen, og ikke et mellemøstligt flag. Han ville være klar over, at selvom han var muslim, havde en anden herkomst som andengenerationsindvandrer, så var han dansker og hører til i Danmark.[/quote]

Hvilket flag sætter du i kagen, når du er i udlandet?[/quote]

Det eneste tidspunkt jeg har haft et Dannebrog (af nogen som helst afskygning) med til udlandet, var da vi skulle svømme i en international konkurrence i Italien, og skulle hejse vores flag sammen med de andre lande.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Turtle"]
Smide alt dansk ud af vinduet? Er det ikke en overreaktion? Der er jo ingen, der vil forbyde Dannebrog, vel... [/quote]

Jeg har hørt en del unge, i min omgangskreds, der mener, at det at være dansk er hæmmende og de føler at de er langt mere internationale og Danmark er for småt til dem.

Sjovt nok de samme, som gerne tager mod både SU, kunsterstøtte og en del andet offentlig støtte

[quote="Turtle"]

Jeg synes, at netop det, at det er et symbol gør det endnu værre, at vi åbenbart har den slags regler. At forbyde symboler er i mine øjne en knægtelse af ytringsfriheden på højde med at forbyde bøger.

Hvis ikke en amerikaner, der er langt hjemmefra, må hejse Stars and Stripes den 4. juli, så kalder jeg det altså undertrykkelse.[/quote]

Vi er i Danmark, vi har intet med 4. juli at gøre.. Du må heller ikke fyre fyrværkeri af d. 4. juli - er det undertrykkelse? Jeg vil ikke undertrykke, men bare have en vis respekt for vores flag og vores nationalfølelse. Det er jo ikke sådan at vi forbyder folk rejse hjem, og flage med deres flag der, eller udtrykke at de synes USA er bedre end DK.

[quote="Turtle"]

Jeg har aldrig fattet begrebet danskhed. men at det er noget, der kan dø hvis et stykke stof har de forkerte farver, det kommer godt nok bag på mig...[/quote]

Vi har store integrationsproblemer og det er (i min optik) fordi vi ikke er klare nok på at det at være dansker, ikke bare er at være indehaver af et rødbede-farvet pas og adgang til statskassen, men at vi er et samfund og alle skal så vidt muligt bidrage. Du vil ikke bidrage til noget, som du ikke føler dig en del af. Derfor er det vigtigt, at der bliver taget et standpunkt, for hvor skal vi ellers starte (eller stoppe for den sags skyld), med at bevare "danskheden". Det er i min verden et kraftigt symbol, at vi vil udvaske Dannebrogs værdi, som Danmarks flag, ved netop at lade folk hænge det Tyske flag op.. Udlændinge, der kommer med færgen fra Puttgarden til Rødby vil da blive i tvivl, hvor Danmark starter og Tyskland slutter, hvis tysken må hænge deres flag op i sommerhus områderne, på det sydlige Sjælland.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

NN: Når man er nået til det punkt i ens forhold hvor kæresten ikke synes vi skal være sammen længere...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Michael Vajhøj"]NN: Når man er nået til det punkt i ens forhold hvor kæresten ikke synes vi skal være sammen længere...[/quote]

jeg kondolere, eller hvad man nu siger :( Normalt plejer grej-køb at hjælpe, i hvert fald er det bevist videnskabeligt at når man køber dyre ting, så stiger ens serotonin og dopamin i hjernen.. Så det er bare ud og straffe det dankort i morgen og så op på hesten igen ;)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

Fik en ny Maton i sidste uge - det har desværre ikke hjulpet... :(


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="Michael Vajhøj"]NN: Når man er nået til det punkt i ens forhold hvor kæresten ikke synes vi skal være sammen længere...[/quote]


Det er noget lort går jeg ud fra, men det går heldigvis over igen kæreste sorger.God vind herfra
Sorte strater lyder bare bedst..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="CobraPizza"]Udlændinge, der kommer med færgen fra Puttgarden til Rødby vil da blive i tvivl, hvor Danmark starter og Tyskland slutter, hvis tysken må hænge deres flag op i sommerhus områderne, på det sydlige Sjælland.[/quote]

Det ser jeg så ikke som et problem. Hvis der er tyskere i sommerhusene, så er overgangen da flydende? Jeg synes, at det med nationalstater er noget gammelromantisk pjat. Jeg kan sagtens føle, at fællesskaber er vigtige. Men hvorfor jeg lige skulle have et specielt fællesskab med folk fordi de bor på den ene eller anden side af en streg tegnet på et kort, det forstår jeg bare ikke...

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Turtle"][quote="CobraPizza"]Udlændinge, der kommer med færgen fra Puttgarden til Rødby vil da blive i tvivl, hvor Danmark starter og Tyskland slutter, hvis tysken må hænge deres flag op i sommerhus områderne, på det sydlige Sjælland.[/quote]

Det ser jeg så ikke som et problem. Hvis der er tyskere i sommerhusene, så er overgangen da flydende? Jeg synes, at det med nationalstater er noget gammelromantisk pjat. Jeg kan sagtens føle, at fællesskaber er vigtige. Men hvorfor jeg lige skulle have et specielt fællesskab med folk fordi de bor på den ene eller anden side af en streg tegnet på et kort, det forstår jeg bare ikke...[/quote]

Fordi at folk på den ene streg betaler til, hvis du skulle brække benet, at du kan få behandlet det "gratis" på et sygehus, det er dem der taler det samme sprog, det er dem du deler lovgivning og regering med.. Jeg har ikke lyst til at dele "stregen" med en fundamentalistisk ayatollah i en islamisk stat, eller en kristen "pro-life" bibel prædikant.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="CobraPizza"]Jeg har ikke lyst til at dele "stregen" med en fundamentalistisk ayatollah i en islamisk stat, eller en kristen "pro-life" bibel prædikant.[/quote]

Nu bor jeg desværre herovre, hvor vi har en hel del af den slags prædikanter. Men de bor inden for stregen. Derfor synes jeg stregen er dum...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Michael Vajhøj"]NN: Når man er nået til det punkt i ens forhold hvor kæresten ikke synes vi skal være sammen længere...[/quote]
Fandens også - det er sgu noget lort. Gode tanker herfra!
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="CobraPizza"]Hvad vores flag og sprog har med hinanden at gøre? Vores folkefølelse.. Indtil videre er Dannebrog blevet brugt som et DF emblem, hvilket jeg synes er så forkert som det kan være. Det er en af de grunde til at vi skal bringe det danske flag tilbage til det danske folk, og ikke kun til indvandre-hadende ældresagsforkæmpere. En af de andre ting, som jeg synes er vigtige, er at det danske flag fremmer følelsen af at man er dansker (uanset religion, etnicitet m.m.), og derfor også er villig til at yde til det DANSKE samfund. Det giver en vis form for sammenhørighed, hvorimod, hvis vi alle skilter med at vi er af anden baggrund, som fx pakistaner eller israeler, så øger det afstanden og ønsket om integration. At vi må flage med EU flaget og de andre nordiske flag, burde i princippet også forbydes, medmindre det var i diplomatiske sammenhænge. Forstår ikke hvorfor det er så på mode at smide alt dansk ud af vinduet, især blandt min generation (15-25 årige).[/quote]

Jeg synes helt ærlig, det er rart at høre, at der faktisk findes et ungt menneske med noget så gammeldags som følelser for det nationale flag - helt uden ironi. Jeg forstår det vist ikke rigtig, men det behøver jeg jo ikke blande mig i. Mit umiddelbare indtryk er, at du med den opfattelse tilhører et mindretal, men jeg kan tage fejl. Ikke desto mindre vil jeg gerne her - som i alle andre politiske forhold - lade fornuften råde, snarere end følelserne.

Man må ikke undervurdere den udfordring, integrationen er. Desværre tror jeg, det er en misfortåelse, når man prøver at få mennesker med anden etnisk baggrund end dansk, til at føle sig som danskere. Det gør de ikke. Føler jeg mig overhovedet selv som dansker? Aner det ikke. Jeg har ellers de rigtige forudsætninger med to herfødte, danske forældre, men jeg er faktisk ikke rigtig afklaret med, om jeg føler mig dansk. Hvad fanden er det i det hele taget? Der er rigtig meget "typisk dansk" , som jeg er helt vild med, og rigtig meget, som jeg er ligeglad med/har det svært med. Men kan det ikke være ligegyldigt? Jeg har suget lige så meget på lappen som de fleste andre med en videregående udannelse dvs. SU. I øvrigt har jeg været i aktivering på kontanthjælp i nogle måneder engang, men bortset fra det, har jeg haft arbejde og betalt skat med glæde siden jeg var en stor dreng. Det samme gælder for langt de fleste af mine bekendte med anden etnisk bagrund. Det får dem ikke til at flage med Dannebrog eller til at tale dansk hjemme. Den nationalfølelse, du føler - den findes nok i et eller andet omfang hos alle mennesker. Der er bare ikke noget, der kan få den til at vokse og blive en vigtig del af et menneskes identitet, som at man bor et andet sted i verden. Her hjælper Dannebrog ikke; kun for udlandsdanskere, og de skulle jo - med din logik - forbydes at flage med Dannebrog i udlandet.

Integration, solidaritet, ansvarsfølelse og fællesskab handler ikke om regler og forbud, men om tolerance, åbenhed og plads til mangfoldighed. Det andet er selvmål.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Turtle"][quote="CobraPizza"]Jeg har ikke lyst til at dele "stregen" med en fundamentalistisk ayatollah i en islamisk stat, eller en kristen "pro-life" bibel prædikant.[/quote]

Nu bor jeg desværre herovre, hvor vi har en hel del af den slags prædikanter. Men de bor inden for stregen. Derfor synes jeg stregen er dum...[/quote]

Så flyt til en anden del af DK?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen