Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Telemaster"][quote="CobraPizza"]Hvad vores flag og sprog har med hinanden at gøre? Vores folkefølelse.. Indtil videre er Dannebrog blevet brugt som et DF emblem, hvilket jeg synes er så forkert som det kan være. Det er en af de grunde til at vi skal bringe det danske flag tilbage til det danske folk, og ikke kun til indvandre-hadende ældresagsforkæmpere. En af de andre ting, som jeg synes er vigtige, er at det danske flag fremmer følelsen af at man er dansker (uanset religion, etnicitet m.m.), og derfor også er villig til at yde til det DANSKE samfund. Det giver en vis form for sammenhørighed, hvorimod, hvis vi alle skilter med at vi er af anden baggrund, som fx pakistaner eller israeler, så øger det afstanden og ønsket om integration. At vi må flage med EU flaget og de andre nordiske flag, burde i princippet også forbydes, medmindre det var i diplomatiske sammenhænge. Forstår ikke hvorfor det er så på mode at smide alt dansk ud af vinduet, især blandt min generation (15-25 årige).[/quote]


Man må ikke undervurdere den udfordring, integrationen er. Desværre tror jeg, det er en misfortåelse, når man prøver at få mennesker med anden etnisk baggrund end dansk, til at føle sig som danskere. Det gør de ikke. Føler jeg mig overhovedet selv som dansker? Aner det ikke. Jeg har ellers de rigtige forudsætninger med to herfødte, danske forældre, men jeg er faktisk ikke rigtig afklaret med, om jeg føler mig dansk. Hvad fanden er det i det hele taget? Der er rigtig meget "typisk dansk" , som jeg er helt vild med, og rigtig meget, som jeg er ligeglad med/har det svært med. Men kan det ikke være ligegyldigt? Jeg har suget lige så meget på lappen som de fleste andre med en videregående udannelse dvs. SU. I øvrigt har jeg været i aktivering på kontanthjælp i nogle måneder engang, men bortset fra det, har jeg haft arbejde og betalt skat med glæde siden jeg var en stor dreng. Det samme gælder for langt de fleste af mine bekendte med anden etnisk bagrund. Det får dem ikke til at flage med Dannebrog eller til at tale dansk hjemme. Den nationalfølelse, du føler - den findes nok i et eller andet omfang hos alle mennesker. Der er bare ikke noget, der kan få den til at vokse og blive en vigtig del af et menneskes identitet, som at man bor et andet sted i verden. Her hjælper Dannebrog ikke; kun for udlandsdanskere, og de skulle jo - med din logik - forbydes at flage med Dannebrog i udlandet.

Integration, solidaritet, ansvarsfølelse og fællesskab handler ikke om regler og forbud, men om tolerance, åbenhed og plads til mangfoldighed. Det andet er selvmål.[/quote]

Jeg har haft nogle "2.g'ere" som venner, hvor at de hverken følte sig som kurdere eller danskere, og det skabte engang i mellem problemer for dem, for de havde lidt en identitetskrise på det punkt. Hvis man havde været ldit emre "pro-dansk", så tror jeg ikke de havde haft den identitetskrise, så tror jeg ikke de ville have set delt folk op i "perkere" (som de endte med at se sig selv som) og "kartofler" (deres "ord" for "danskere").
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="CobraPizza"][quote="Telemaster"][quote="CobraPizza"]Hvad vores flag og sprog har med hinanden at gøre? Vores folkefølelse.. Indtil videre er Dannebrog blevet brugt som et DF emblem, hvilket jeg synes er så forkert som det kan være. Det er en af de grunde til at vi skal bringe det danske flag tilbage til det danske folk, og ikke kun til indvandre-hadende ældresagsforkæmpere. En af de andre ting, som jeg synes er vigtige, er at det danske flag fremmer følelsen af at man er dansker (uanset religion, etnicitet m.m.), og derfor også er villig til at yde til det DANSKE samfund. Det giver en vis form for sammenhørighed, hvorimod, hvis vi alle skilter med at vi er af anden baggrund, som fx pakistaner eller israeler, så øger det afstanden og ønsket om integration. At vi må flage med EU flaget og de andre nordiske flag, burde i princippet også forbydes, medmindre det var i diplomatiske sammenhænge. Forstår ikke hvorfor det er så på mode at smide alt dansk ud af vinduet, især blandt min generation (15-25 årige).[/quote]


Man må ikke undervurdere den udfordring, integrationen er. Desværre tror jeg, det er en misfortåelse, når man prøver at få mennesker med anden etnisk baggrund end dansk, til at føle sig som danskere. Det gør de ikke. Føler jeg mig overhovedet selv som dansker? Aner det ikke. Jeg har ellers de rigtige forudsætninger med to herfødte, danske forældre, men jeg er faktisk ikke rigtig afklaret med, om jeg føler mig dansk. Hvad fanden er det i det hele taget? Der er rigtig meget "typisk dansk" , som jeg er helt vild med, og rigtig meget, som jeg er ligeglad med/har det svært med. Men kan det ikke være ligegyldigt? Jeg har suget lige så meget på lappen som de fleste andre med en videregående udannelse dvs. SU. I øvrigt har jeg været i aktivering på kontanthjælp i nogle måneder engang, men bortset fra det, har jeg haft arbejde og betalt skat med glæde siden jeg var en stor dreng. Det samme gælder for langt de fleste af mine bekendte med anden etnisk bagrund. Det får dem ikke til at flage med Dannebrog eller til at tale dansk hjemme. Den nationalfølelse, du føler - den findes nok i et eller andet omfang hos alle mennesker. Der er bare ikke noget, der kan få den til at vokse og blive en vigtig del af et menneskes identitet, som at man bor et andet sted i verden. Her hjælper Dannebrog ikke; kun for udlandsdanskere, og de skulle jo - med din logik - forbydes at flage med Dannebrog i udlandet.

Integration, solidaritet, ansvarsfølelse og fællesskab handler ikke om regler og forbud, men om tolerance, åbenhed og plads til mangfoldighed. Det andet er selvmål.[/quote]

Jeg har haft nogle "2.g'ere" som venner, hvor at de hverken følte sig som kurdere eller danskere, og det skabte engang i mellem problemer for dem, for de havde lidt en identitetskrise på det punkt. Hvis man havde været ldit emre "pro-dansk", så tror jeg ikke de havde haft den identitetskrise, så tror jeg ikke de ville have set delt folk op i "perkere" (som de endte med at se sig selv som) og "kartofler" (deres "ord" for "danskere").[/quote]

Undskyld, men hvor vil du hen med det? Du tror, at dine tidligere venner med kurdisk baggrund, ville have følt sig mere som danskere og mindre som kurdere, hvis man så mere til Dannebrog rundt omkring? Det er ikke for at være sarkastisk, men det er sådan jeg læser det, og det giver for mig ingen mening overhovedet :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="CobraPizza"][quote="Sasha"][quote="CobraPizza"]... Forstår ikke hvorfor det er så på mode at smide alt dansk ud af vinduet, især blandt min generation (15-25 årige).[/quote]

Det kan jo være, at de har fundet nogle værdige alternativer til ellers hæderkronede stykker ærkedansk kulturarv så som Jantelov, Indre mission, øllebrød og folkedans i forsamlingshuset..?[/quote]

Hvad med alle gode dele af den danske kulturarv, som fx velfærdssamfundet, H. C. Andersen eller Grundloven?

De har i princippet ikke fundet noget alternativ, de har bare travlt fra at distancere sig fra at være danskere, ja det er medmindre det er til deres egen (oftest økonomiske) fordel.[/quote]

Jamen, jeg forsvarer det såmænd ikke. Jeg forholder mig helt neutralt her. Men nu skriver du, at du ikke forstår det. Jeg anfører blot, hvad der kunne være en mulig forklaring på, hvordan modparten ser tingene, sådan at du har en chance for at få opklaret dette store mysterium.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]
Jeg har haft nogle "2.g'ere" som venner, hvor at de hverken følte sig som kurdere eller danskere, og det skabte engang i mellem problemer for dem, for de havde lidt en identitetskrise på det punkt. Hvis man havde været ldit emre "pro-dansk", så tror jeg ikke de havde haft den identitetskrise, så tror jeg ikke de ville have set delt folk op i "perkere" (som de endte med at se sig selv som) og "kartofler" (deres "ord" for "danskere").[/quote]

Undskyld, men hvor vil du hen med det? Du tror, at dine tidligere venner med kurdisk baggrund, ville have følt sig mere som danskere og mindre som kurdere, hvis man så mere til Dannebrog rundt omkring? Det er ikke for at være sarkastisk, men det er sådan jeg læser det, og det giver for mig ingen mening overhovedet :-)[/quote]

+1 (eller mere)

Helt tragikomisk bliver det da, når man med den ene hånd advokerer for denne øgede "danske bevidsthed", og med den anden mishandler det danske sprog, som det er tilfældet ovenfor: I skal ikke gøre, som jeg gør. I skal gøre, som jeg siger!

Men OK: Lad os da få klynget nogle flere Dannebrog op i kolonihaverne. Så skal vi sat´me nok få integration, så det batter! Det er jeg ikke i tvivl om.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

Uden at gå i gang med den helt store diskussion vedr. integration, tror jeg netop at en øget bevidsthed om at vi er et fælles samfund, fremfor et fælles dansk samfund, er langt mere fremmende for processen. Hvis det betyder noget for etniske minoriteter at få lov at flage med deres flag, får jeg ikke ondt i røven over det. Hvis det kan give dem en følelse af at der er plads til dem i Danmark, og at "danskerne" ikke negligerer deres kulturarv, byder jeg det hjerteligt velkommen.

Integrationsproblemerne er for mig at se ikke et problem vedr. hvad der er dansk*. Jeg er sgu ligeglad om man spiser flæskesteg. Det der betyder noget er gensidig respekt for anderledeshed, og accept af at vi er forskellige, men at vi kan mødes på fælles grund hvad der gælder dansk lovgivning.

*USA ville den ondelyneme være et kedeligt sted, hvis ikke forskellige kulturarve havde fået lov at sætte deres særpræg. Den danske kultur er ikke noget urokkeligt, men noget evigt foranderligt, påvirket af indbyggerne. Når vi har en stor procentdel af Danmarks befolkning, der er af arabisk afstemning, (og anden), bør kulturen vel også afspejle det. Jeg bliver overhovedet ikke provokeret af tørklæder, arabiske flag, hummus eller lign. Jeg bliver til gengæld provokeret af ghettoficering, indelukkethed, og mangel på ønske om at indgå i en fælles kultur - dette både ifht. "perkerne" der kalder danskere "kartofler" og indædte, sammenspiste fremmedhadende danskere der mener at alle "de der forbandede muhammedanere" er noget stads.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Telemaster"]
Undskyld, men hvor vil du hen med det? Du tror, at dine tidligere venner med kurdisk baggrund, ville have følt sig mere som danskere og mindre som kurdere, hvis man så mere til Dannebrog rundt omkring? Det er ikke for at være sarkastisk, men det er sådan jeg læser det, og det giver for mig ingen mening overhovedet :-)[/quote]

Det jeg prøvede at forklare var: Jeg har oplevet andengenerationsindvandrere, som hverken følte sig danske eller kurdiske. Min teori er: Hvis man netop gjorde mere ud af at være dansk i Danmark, ville den slags problemer ikke opstå. De ville føle sig som danskere, accepteret af det danske samfund og de ville muligvis kunne bidrage positivt til dansk kultur, ved at give fx det danske køkken et indspark af kurdisk.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="CobraPizza"][quote="Telemaster"]
Undskyld, men hvor vil du hen med det? Du tror, at dine tidligere venner med kurdisk baggrund, ville have følt sig mere som danskere og mindre som kurdere, hvis man så mere til Dannebrog rundt omkring? Det er ikke for at være sarkastisk, men det er sådan jeg læser det, og det giver for mig ingen mening overhovedet :-)[/quote]

Det jeg prøvede at forklare var: Jeg har oplevet andengenerationsindvandrere, som hverken følte sig danske eller kurdiske. Min teori er: Hvis man netop gjorde mere ud af at være dansk i Danmark, ville den slags problemer ikke opstå. De ville føle sig som danskere, accepteret af det danske samfund og de ville muligvis kunne bidrage positivt til dansk kultur, ved at give fx det danske køkken et indspark af kurdisk.[/quote]

Det er en teori, ja, men teorier trives bedst, når de er forskningsbaserede, eller hviler på en form for videnskabeligt grundlag. Denne teori køber jeg sgu ikke - beklager :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]

Helt tragikomisk bliver det da, når man med den ene hånd advokerer for denne øgede "danske bevidsthed", og med den anden mishandler det danske sprog, som det er tilfældet ovenfor: I skal ikke gøre, som jeg gør. I skal gøre, som jeg siger! [/quote]

Åbenbart min første post i den her diskussion, som ikke helt hang sammen, så stik piben ind. Det virker fattigt, at gå efter folks grammatik i en diskussion.

[quote="Sasha"]

Men OK: Lad os da få klynget nogle flere Dannebrog op i kolonihaverne. Så skal vi sat´me nok få integration, så det batter! Det er jeg ikke i tvivl om.[/quote]

Hvis du læser min tese om, hvorfor vi burde holde os til Dannebrog, så synes jeg din udlægning viser, at du heller ikke forstår det jeg skrev i mine tidligere posts.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Telemaster"]

Det er en teori, ja, men teorier trives bedst, når de er forskningsbaserede, eller hviler på en form for videnskabeligt grundlag. Denne teori køber jeg sgu ikke - beklager :-)[/quote]

Så dit forslag er?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GuitaRasmus"]
*USA ville den ondelyneme være et kedeligt sted, hvis ikke forskellige kulturarve havde fået lov at sætte deres særpræg. Den danske kultur er ikke noget urokkeligt, men noget evigt foranderligt, påvirket af indbyggerne. Når vi har en stor procentdel af Danmarks befolkning, der er af arabisk afstemning, (og anden), bør kulturen vel også afspejle det. Jeg bliver overhovedet ikke provokeret af tørklæder, arabiske flag, hummus eller lign. Jeg bliver til gengæld provokeret af ghettoficering, indelukkethed, og mangel på ønske om at indgå i en fælles kultur - dette både ifht. "perkerne" der kalder danskere "kartofler" og indædte, sammenspiste fremmedhadende danskere der mener at alle "de der forbandede muhammedanere" er noget stads.[/quote]

USA er også et relativt ungt land, der netop bestod af forskellige kulturer, der stødte sammen. Nu er vores problem bare anderledes, da vi har en over 1000 års dokumenteret historie, der selvfølgelig er foranderlig, men tror du ikke at en indelukkethed og et manglende ønske om at indgå i samfundet, ville være meget sværere, hvis de eller deres børn følte sig danske? Og det ville de aldrig komme til, så længe danskerne selv ser "danskhed" som noget satirisk eller forbinder det med DF. Derfor bør vi bevare flagets suverænitet, så det ikke kun er DF-vælgere i kolonihavehuse, der flager med Dannebrog.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

Danmarks historie viser da netop, at vores kultur har ændret sig igennem indvandring. Hvordan tror, at du en religion fra Mellemøsten endte med at blive statsreligion i Danmark?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="K-P"]Danmarks historie viser da netop, at vores kultur har ændret sig igennem indvandring. [/quote]

Det skrev jeg da også?

[quote="K-P"]Hvordan tror, at du en religion fra Mellemøsten endte med at blive statsreligion i Danmark?[/quote]

Man kan argumentere for, at det var ren magtlegitimering fra Harald Blåtands side, da han skrev, at han havde kristnet danerne på Jellinge-stenen.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="CobraPizza"][quote="Sasha"]

Helt tragikomisk bliver det da, når man med den ene hånd advokerer for denne øgede "danske bevidsthed", og med den anden mishandler det danske sprog, som det er tilfældet ovenfor: I skal ikke gøre, som jeg gør. I skal gøre, som jeg siger! [/quote]

Åbenbart min første post i den her diskussion, som ikke helt hang sammen, så stik piben ind. Det virker fattigt, at gå efter folks grammatik i en diskussion.

[quote="Sasha"]

Men OK: Lad os da få klynget nogle flere Dannebrog op i kolonihaverne. Så skal vi sat´me nok få integration, så det batter! Det er jeg ikke i tvivl om.[/quote]

Hvis du læser min tese om, hvorfor vi burde holde os til Dannebrog, så synes jeg din udlægning viser, at du heller ikke forstår det jeg skrev i mine tidligere posts.[/quote]

Nej, jeg skal helt ærligt og åbent erkende, at jeg ikke forstår din mission.

Og min pointe er, at hvis man vil flage for danskheden (i et - i mine øjne tåbeligt - forsøg på at styrke integrationen ad denne kanal), så kunne man jo passende starte med at feje for sin egen dør og i det mindste i handling demonstrere, at man selv behersker alt det danske, som man i integrationens hellige navn kræver, at danskere med en anden etnisk oprindelse end dansk tilegner sig til perfektion. Ellers klinger disse krav sgu´godt nok en kende hult i mine ører - pibe stukket ind eller ej.

Edit: Men dobbelmoral er måske også en dansk værdi, som man - i integrationens hellige navn - burde undervise danskere med en anden etnisk oprindelse end dansk i, sådan at de kunne lære at blive mere danske og forstå det danske samfunds mekanismer bedre? Jeg tror, det ville være mere relevant end at ævle om hvilke klude, folk finder på at binde på en pæl.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"]

og i det mindste i handling demonstrere, at man selv behersker alt det danske, som man i integrationens hellige navn kræver, at danskere med en anden etnisk oprindelse end dansk tilegner sig til perfektion.[/quote]

Hvornår har jeg krævet, endsige givet udtryk for dette?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="CobraPizza"]
Min teori er: Hvis man netop gjorde mere ud af at være dansk i Danmark, ville den slags problemer ikke opstå.[/quote]

Måske er det bare mig. Men i mine øjne er ét af de første skridt i retning af at "være dansk i Danmark" da at beherske det danske sprog bare nogenlunde.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Sasha"][quote="CobraPizza"]
Min teori er: Hvis man netop gjorde mere ud af at være dansk i Danmark, ville den slags problemer ikke opstå.[/quote]

Måske er det bare mig. Men i mine øjne er ét af de første skridt i retning af at "være dansk i Danmark" da at beherske det danske sprog bare nogenlunde.[/quote]

Der er forskel på at have et til alle tider fejlfrit dansk, versus at kunne udtrykke sig forståeligt med en vis rimelighed. Jeg synes, jeg behersker det danske sprog rimelig godt omend, der er en svipser engang i mellem. Havde alle mine indlæg været fyldt af fejl, mangler og grammatiske volapyk, ville du have haft en pointe, men et enkelt indlæg, der ikke var helt forståeligt, det minder om at gå efter manden og ikke bolden.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Du er i din gode ret til at synes, hvad du vil - nøjagtigt som jeg er.

Og jeg må erkende, at når nogen begynder at belære mig om, hvad danskhed er, og de så ikke engang formår at gøre det ved hjælp af et nogenlunde fejlfrit og velformuleret dansk - ja, så kan jeg jo kun tænke mit om, hvor hult deres budskab klinger i mine ører (med indstukket pibe eller ej).

Men snup du dig nu en klapsammen med "Hele Danmarks nationalpålæg" og gå du så bagefter ud og hejs Dannebrog i kolonihaven, mens smørstangen luner i ovnen. Så kan du jo med god samvittighed have en rigtig rar fornemmelse i maven over at gøre dit for danskheden og integrationen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="CobraPizza"][quote="Telemaster"]

Det er en teori, ja, men teorier trives bedst, når de er forskningsbaserede, eller hviler på en form for videnskabeligt grundlag. Denne teori køber jeg sgu ikke - beklager :-)[/quote]

Så dit forslag er?[/quote]

Skal man have et forslag? Det var jeg ikke indstillet på, men ok. Mit forslag er, at vi giver hinanden plads til at være, som vi hver især har lyst til, så længe vores adfærd ikke gør andre fortræd.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Det lægger måske ikke helt så meget op til debat, som den tidligere nedtur i denne tråd, men ikke desto mindre er det...

NN: At have købt sig en dåse makrel i tomat, den dyre fra Glyngøre endda, og så består den af ca. 80 procent tomatsovs. Det er bare ikke fedt, når man havde regnet med, at det skulle være aftensmaden. Øv er ordet.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

NN: Som et plaster på såret over tilværelsen som single har jeg i dag brugt 2500 kr hos tandlægen samt tabt min iPhone så glasset bagpå er smadret...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen