Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Michael Vajhøj"]NN: Som et plaster på såret over tilværelsen som single har jeg i dag brugt 2500 kr hos tandlægen samt tabt min iPhone så glasset bagpå er smadret...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk[/quote]

Jeg har også smadret bagsiden af min iPhone. Jeg har fikset det med et enkelt stykke klar, bred tape. Det har nu holdt siden november. Det er ikke smukt, men det virker :thumbup:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

:)


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Damn Michael - det kører sguda slet ikke for dig :( Er der så ikke noget med, at det er tid til flæsk?
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Telemaster"][quote="Michael Vajhøj"]NN: Som et plaster på såret over tilværelsen som single har jeg i dag brugt 2500 kr hos tandlægen samt tabt min iPhone så glasset bagpå er smadret...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk[/quote]

Jeg har også smadret bagsiden af min iPhone. Jeg har fikset det med et enkelt stykke klar, bred tape. Det har nu holdt siden november. Det er ikke smukt, men det virker :thumbup:[/quote]

Jeg så i et blad at man kan få det skiftet til teak/mahogni.... det kostede vist kun 1000kr... det skulle I da gøre.. :D

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Rasmus"][quote="Telemaster"][quote="Michael Vajhøj"]NN: Som et plaster på såret over tilværelsen som single har jeg i dag brugt 2500 kr hos tandlægen samt tabt min iPhone så glasset bagpå er smadret...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk[/quote]

Jeg har også smadret bagsiden af min iPhone. Jeg har fikset det med et enkelt stykke klar, bred tape. Det har nu holdt siden november. Det er ikke smukt, men det virker :thumbup:[/quote]

Jeg så i et blad at man kan få det skiftet til teak/mahogni.... det kostede vist kun 1000kr... det skulle I da gøre.. :D [/quote]

Så skal det være mahogni, men med hvælvet top af flammet ahorn. LIKE A BOSS!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"]Damn Michael - det kører sguda slet ikke for dig :( Er der så ikke noget med, at det er tid til flæsk?[/quote]

Jeg er godt nok også helt nedtrykt på dine vegne, Vajhøj. Hvis flæsk og nørdet selskab kan hjælpe på det, så stiller jeg også gerne op til en flæsk-off.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin »

[quote="Martin"][quote="Martin"][quote="Martin"]NN: I dag er det syv uger siden jeg indleverede en pedal til garantireperation hos 4Sound. Jeg var inde og spørge til den efter tre uger, men der var som forventet ikke noget at berette. Jeg orker ærligt talt at tage ind og rykke for den igen, men jeg kunne godt snart bruge den..[/quote]
Og nu er der tilsyneladende ingen, der ved, hvor pedalen befinder sig. Suk...[/quote]
En NN er nu vendt til en NA, da jeg i dag har fået pedalen tilbage. Desværre fungerer den stadig ikke optimalt, men i det mindste kan jeg få den med på job i weekenden. Så må jeg ind og høre, hvad jeg har af muligheder på mandag. Hvis jeg skal vente yderligere to måneder på, at den måske/måske ikke bliver repareret, vil jeg egentlig hellere have mine penge tilbage, men det er selvfølgeligt ikke sikkert, det er muligt.[/quote]
Victory! Har i dag fået en helt ny pedal. Godt reddet!
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Rasmus"][quote="Telemaster"][quote="Michael Vajhøj"]NN: Som et plaster på såret over tilværelsen som single har jeg i dag brugt 2500 kr hos tandlægen samt tabt min iPhone så glasset bagpå er smadret...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk[/quote]

Jeg har også smadret bagsiden af min iPhone. Jeg har fikset det med et enkelt stykke klar, bred tape. Det har nu holdt siden november. Det er ikke smukt, men det virker :thumbup:[/quote]

Jeg så i et blad at man kan få det skiftet til teak/mahogni.... det kostede vist kun 1000kr... det skulle I da gøre.. :D [/quote]

Jeg havde en kunde, der havde sin iPhone pakket ind i trælook.
Hun fortalte, at hun havde fået det lavet hos iCarbons.com og det ser ud til at koste en del under 1000 kr:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.icarbons.com/collections/iph ... ctions/iph ... -dark-wood</a><!-- m -->

:lol: :lol:
Tror aldrig gear-rejsen ender....

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af nerøs »

[/quote]

Jeg havde en kunde, der havde sin iPhone pakket ind i trælook.
Hun fortalte, at hun havde fået det lavet hos iCarbons.com og det ser ud til at koste en del under 1000 kr:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.icarbons.com/collections/iph ... ctions/iph ... -dark-wood</a><!-- m -->

:lol: :lol:[/quote]


det stor sprøgsmål er vek hvordan på virker træet lyden, i sådan en æbel-skrog

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Hvis det skal være træ-look - skal det vel næsten nødvendigvis være æble-træ ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Har lige sendt 10 jobansøgninger. Alle til stillinger, jeg pænt vil takke nej til, hvis de blev mig tilbudt, men jeg skal til 3-månedersmøde i A-Kassen i næste uge, og dér skal jeg kunne fremvise et vis antal søgte stillinger. Hold da kæft, hvor er det dog latterligt, og hvor er det spild af både min og de stakkels arbejdsgiveres tid.
Og det er ikke fordi jeg ikke vil have et job, men der bliver jo for helvede ikke slået 3 nye, relevante stillinger op hver 14. dag, i rimelig afstand fra hvor jeg bor. Alt relevant på Fyn (jeg bor i Odense) har jeg søgt (og søger jævnligt - også uopfordret), så nu ryger der bare tilfældige mails rundt til alt muligt mærkeligt, udelukkende for at tilfredsstille nogle jakkesæt, der tror man er doven, når man ikke har lyst til at pendle til Bornholm.

:handgestures-salute:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Smittefar"]Damn Michael - det kører sguda slet ikke for dig :( Er der så ikke noget med, at det er tid til flæsk?[/quote]

Jeg er godt nok også helt nedtrykt på dine vegne, Vajhøj. Hvis flæsk og nørdet selskab kan hjælpe på det, så stiller jeg også gerne op til en flæsk-off.[/quote]
Takker... :) Jeg føler lidt jeg kører en meget bizar form for selvdestruktiv tortur disse dage - det ene sekund højt oppe, det næste virkeligt langt nede... Desværre tror jeg ikke der er andet jeg kam gøre end at holde lidt lav profil disse og lade alting ske som det nu er meningen det skal ske... Men sjovt er det ikke for én der bare gerne vil gøre alle glade... Inklusiv sig selv...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Skovgaard »

[quote="Michael Vajhøj"]
Takker... :) Jeg føler lidt jeg kører en meget bizar form for selvdestruktiv tortur disse dage - det ene sekund højt oppe, det næste virkeligt langt nede... Desværre tror jeg ikke der er andet jeg kam gøre end at holde lidt lav profil disse og lade alting ske som det nu er meningen det skal ske... Men sjovt er det ikke for én der bare gerne vil gøre alle glade... Inklusiv sig selv...


Sent from my mønttelefon using TapaTalk[/quote]

Måske en sviptur til Aarhus kunne lindre? Jeg inviterer gerne på både frisk-kværnet, brygget kaffe og nybagt brød samt sjæleligt nærvær. Måske lidt Matonjam? God "bedring" :)

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pickles »

[quote="GodSpeedDK"]NN: Har lige sendt 10 jobansøgninger. Alle til stillinger, jeg pænt vil takke nej til, hvis de blev mig tilbudt, men jeg skal til 3-månedersmøde i A-Kassen i næste uge, og dér skal jeg kunne fremvise et vis antal søgte stillinger. Hold da kæft, hvor er det dog latterligt, og hvor er det spild af både min og de stakkels arbejdsgiveres tid.
Og det er ikke fordi jeg ikke vil have et job, men der bliver jo for helvede ikke slået 3 nye, relevante stillinger op hver 14. dag, i rimelig afstand fra hvor jeg bor. Alt relevant på Fyn (jeg bor i Odense) har jeg søgt (og søger jævnligt - også uopfordret), så nu ryger der bare tilfældige mails rundt til alt muligt mærkeligt, udelukkende for at tilfredsstille nogle jakkesæt, der tror man er doven, når man ikke har lyst til at pendle til Bornholm.
:handgestures-salute:[/quote]

Skal du ikke bare sende en elektronisk liste over søgte jobs? Jeg er temmelig sikker på, at ingen A-kasser har vilje eller ressourcer til at tjekke, hvad du egentlig har søgt. De vurderer bare din rådighed fordi lovgivningen siger, at de skal. Jeg har i over et år bare skrevet stillinger på listen uden at ulejlige mig med at søge dem alle sammen (kun de relevante). Min A-kasse har faktisk endda lige droppet de der møder, så nu kan man bare ringe hver 3. måned. :D

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]...jeg skal til 3-månedersmøde i A-Kassen i næste uge, og dér skal jeg kunne fremvise et vis antal søgte stillinger. Hold da kæft, hvor er det dog latterligt, og hvor er det spild af både min og de stakkels arbejdsgiveres tid[/quote]

Et lokalt, verdenskendt firma søgte for nogle år siden en økonomidirektør (eller noget lignende). Jeg har ladet mig fortælle, at de fik 180 ansøgninger om ugen ... de fleste fra ufaglærte, håndværkere, bogholdere og andet godtfolk. Det må være pænt frustrerende at skulle sortere i sådan en dynge for at finde de seriøse. Systemet slår endnu engang sig selv ihjel...

Og når det er sagt:

NO: Har haft verdens mest lortede dag på arbejde. ALT gik galt. Det giver mig lov til at frådse i Lam, Auberginer, Ripasso og andre lækkerier fra mit netop genopfyldte køkken. DET er faktisk pænt meget optur oven på sådan en dag :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]
Et lokalt, verdenskendt firma søgte for nogle år siden en økonomidirektør (eller noget lignende). Jeg har ladet mig fortælle, at de fik 180 ansøgninger om ugen ... de fleste fra ufaglærte, håndværkere, bogholdere og andet godtfolk. Det må være pænt frustrerende at skulle sortere i sådan en dynge for at finde de seriøse. Systemet slår endnu engang sig selv ihjel...[/quote]

Jeg ved også, at sidst der blev lavet stramninger, under VK-regeringen, blev Claus Hjort Frederiksen også bombarderet med jobansøgninger i beskæftigelsesministeriet. Jeg er betydelig større tilhænger af den nuværende regering, men det skal ikke afholde mig fra, at have dem på listen, næste gang, der skal sendes en bunke ansøgninger afsted.

Og @Pickles: Det er muligt, at de ikke tjekker en skid, men jeg er desværre nok alligevel for autoritetstro til, at jeg vil løbe risikoen. Det er jo trods alt ikke A-kassens skyld, at nogle verdensfjerne politikere har haft deres hoveder oppe i røven alt for længe.
Meeeen, jeg er heller ikke mere helllig, end at jeg spiller de kort jeg har på hånden, så de af jer, her på kanalen, der har egen virksomhed, hvis I bliver ringet op af Dansk Metal og spurgt, om I har fået en ansøgning fra Mikkel Nielsen i Odense, så skal I bare sige ja. I kommer formentlig på listen til næste gang :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Snake Boots »

NN: Harddisken på min mac er gået. JEG HAR INGEN BACKUP af halvdelen af indholdet!!! :o Mit arb. sender den ind til dem, de har en serviceaftale med. De vil prøve at redde data, men er ikke eksperter. Kan de ikke redde det, må jeg selv punge de ca 6000kr ud, som IT-fyren på mit arb. påstår det koster... :( Eller leve med at det er tabt. Øv øv øv øv øv! Irritationen over ikke at have lavet backup er enorm.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Snake Boots"]NN: Harddisken på min mac er gået. JEG HAR INGEN BACKUP af halvdelen af indholdet!!! :o Mit arb. sender den ind til dem, de har en serviceaftale med. De vil prøve at redde data, men er ikke eksperter. Kan de ikke redde det, må jeg selv punge de ca 6000kr ud, som IT-fyren på mit arb. påstår det koster... :( Eller leve med at det er tabt. Øv øv øv øv øv! Irritationen over ikke at have lavet backup er enorm.[/quote]

Hvordan viser det sig, og hvor i DK er du ? Ved de noget om Mac der hvor du har sendt den hen ?

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af nerøs »

det er et ordsprog der hedder noget i retninge af: " rigtige mænd tager ikke back-up.... de græder når lortet går ned" :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: At reparere på Matchless´ særlige "limpistol-variant" af point to point-wiring. Hvis de så i det mindste bare havde puttet loddetin på alle lodningerne. Men nej: Der var flere steder, hvor et - ganske vist ret stift - stykke ledning blot var bukket om en loddeterminal. Men jeg synes nu nok, at man i en forstærker i dén prisklasse kunne tillade sig at forvente, at alle samlinger rent faktisk var loddet.

Jeg ville personligt hellere reparere ti printmonterede Marshalls end at deprimere mig selv med sådan en omgang "Vi indkøber de fineste komponenter og lægger an til at lave det så fint, så fint. Men når det endelig gælder, så stiller vi os op og pisser demonstrativt ved siden af potten".

Jeg har for nyligt siddet med næsen i et par ældre "no name" Budget-amps af henholdsvis italiensk og japansk herkomst, der havde dét til fælles, at de både dangang og nu havde ligget i de lavere prisklasser. Og de var begge væsentligt bedre bygget! Men OK: Ingen af dem havde bagbelyste guldbogstaver på fronten eller smykkede sig med den forjættede titel "boutique"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen