Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]...Ingen af dem havde bagbelyste guldbogstaver på fronten eller smykkede sig med den forjættede titel "boutique"...[/quote]

Og det er jo det vigtigste! ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Jeg bliver simpelthen nødt til at gå ud og købe mig en limpistol - et stykke "værktøj", som jeg ellers havde svoret, aldrig skulle indenfor min dør - for at få repareret den skide Matchless-forstærker. For limfugerne er ikke bare til at stabilisere komponenterne. De udgør så at sige "den bærende konstruktion" i Matchless´ "imponerende" point to point-arbejde. Det er f...´me flot!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

NA: fik 6 biopsier - 3 muskelvævs og 3 fedtvæv - for at hjælpe et videnskabeligt projekt.
NN: Bedøvelsen er ved at foretage sig helt..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Odgaard »

[quote="Sasha"]NN: Jeg bliver simpelthen nødt til at gå ud og købe mig en limpistol - et stykke "værktøj", som jeg ellers havde svoret, aldrig skulle indenfor min dør - for at få repareret den skide Matchless-forstærker. For limfugerne er ikke bare til at stabilisere komponenterne. De udgør så at sige "den bærende konstruktion" i Matchless´ "imponerende" point to point-arbejde. Det er f...´me flot![/quote]
Det gad jeg godt se et billede af.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jah, det må vi se på...

Men det handler grundlæggende om "point to nothing" konstruktion, hvor man har f.eks. elektrolytlkondensatorer loddet fast i den éne ende. Istedet for så - som er alfa og omega i enhver form for hæderlig point to point-konstruktion - også at have den anden ende loddet fast i et sikkert "ankerpunkt", har man valgt blot at have denne ende "svævende" med blot en ledning derfra. Og så klamper man istedet for nogle elektrolytter sammen med en limpistol - sikkert ud fra en tanke om, at "sådan en stor klump udgør et anker". Flot, flot, flot..!

Og så endda ikke et ord om selve layoutet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Starcaster »

NN: Levon Helm er død :-( Kan kun anbefale at lytte til hans seneste solo plader. Og selvfølgelig hele det legendariske bagkatalog!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Min kusine har netop holdt fødselsdag for sin søn i dagplejen, med frugt og gulerødsboller. Og nul kage, eller andet med sukker, for det må man ikke ... det er sgu en hård og kynisk verden, de små poder oplever lige fra starten :(
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"]NN: Min kusine har netop holdt fødselsdag for sin søn i dagplejen, med frugt og gulerødsboller. Og nul kage, eller andet med sukker, for det må man ikke ... det er sgu en hård og kynisk verden, de små poder oplever lige fra starten :( [/quote]

Ja det var bedre dengang man stoppede både kager og kviksølv i munden på ungerne..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

SyreCorp
Himmelhund
Indlæg: 45
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af SyreCorp »

Kviksølvkager FTW.
Less is more, but more is way way more.[/size]

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="CobraPizza"]
Ja det var bedre dengang man stoppede både kager og kviksølv i munden på ungerne..[/quote]

Kviksølv?? Hvor kom dét ind i billedet?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Via tandlægen..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GodSpeedDK"][quote="CobraPizza"]
Ja det var bedre dengang man stoppede både kager og kviksølv i munden på ungerne..[/quote]

Kviksølv?? Hvor kom dét ind i billedet?[/quote]

Som Sasha siger, via tandlægen.. Måske er det ikke en dum idé at holde poderne fra noget, som egentlig ikke er godt for dem fx kager og sodavand. Det at en børnehave opfordre til sund livsstil er da kun en god ting. De færreste forældre ønsker vel ikke, at deres kære små skal vokse op og blive overvægtige diabetikere*.

* overdrivelse fremmer forståelse :D
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="CobraPizza"][quote="GodSpeedDK"][quote="CobraPizza"]
Ja det var bedre dengang man stoppede både kager og kviksølv i munden på ungerne..[/quote]

Kviksølv?? Hvor kom dét ind i billedet?[/quote]

Som Sasha siger, via tandlægen.. Måske er det ikke en dum idé at holde poderne fra noget, som egentlig ikke er godt for dem fx kager og sodavand. Det at en børnehave opfordre til sund livsstil er da kun en god ting. De færreste forældre ønsker vel ikke, at deres kære små skal vokse op og blive overvægtige diabetikere*.

* overdrivelse fremmer forståelse :D [/quote]

Nu er sukker, som udgangspunkt, jo ikke usundt. Så jeg synes mildest talt det er lidt af en overdrivelse, direkte at forbyde det. Især den ene gang om året, hvor ungen har fødselsdag. Sundhed handler jo ikke om at være hellig 24/7/365, men netop om kun at "synde" ved særlige lejligheder, og så holde sig på måtten til hverdag. Og hvis ikke en fødselsdag er "en særlig lejlighed", så ved jeg ikke hvad er.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Jeg er 100 % enig med Mikkel.
Det er det samme som at sige : Man skal ikke passe på med hvad man spiser, mellem jul og nytår. Man skal passe på med hvad man spiser, mellem nytår og jul.
Især ved børnefødselsdage må man sgu godt give den fuld gas. IMO.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

Sukker i den form, som den bliver serveret i, i kager og sodavand.. jo den er er usund, den bliver hurtigt optaget af kroppen og påvirker boldsukkeret ret kraftigt. Der er en grund til at vi oplever flere livstils-sygdomme end nogensinde før og det er især på grund af vores kost. At de lære det i børnehaven er jo kun en god ting. At sige "vi må godt snyde engang imellem" er jo ligesom at sige "de må jo godt ryge og drikke engang imellem". Der er jo ingen grund til at udsætte børene for nogen af delene inden de når en alder, hvor man (som forældre) ikke kan gøre så meget ved det, og det i princippet er deres eget valg.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Starcaster »

[quote="CobraPizza"]Sukker i den form, som den bliver serveret i, i kager og sodavand.. jo den er er usund, den bliver hurtigt optaget af kroppen og påvirker boldsukkeret ret kraftigt. Der er en grund til at vi oplever flere livstils-sygdomme end nogensinde før og det er især på grund af vores kost. At de lære det i børnehaven er jo kun en god ting. At sige "vi må godt snyde engang imellem" er jo ligesom at sige "de må jo godt ryge og drikke engang imellem". Der er jo ingen grund til at udsætte børene for nogen af delene inden de når en alder, hvor man (som forældre) ikke kan gøre så meget ved det, og det i princippet er deres eget valg.[/quote]

Den lille liste over grunde til at jeg glæder mig over ikke at bo i Danmark bliver da også kun længere..... Kan de ikke bare indføre et totalitært styre med det samme og så få den sidste gran af forældre inkompetence overstået?

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NN: Respekt er fandme en flyvsk ting.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

[quote="CobraPizza"]Sukker i den form, som den bliver serveret i, i kager og sodavand.. jo den er er usund, den bliver hurtigt optaget af kroppen og påvirker boldsukkeret ret kraftigt. Der er en grund til at vi oplever flere livstils-sygdomme end nogensinde før og det er især på grund af vores kost. At de lære det i børnehaven er jo kun en god ting. At sige "vi må godt snyde engang imellem" er jo ligesom at sige "de må jo godt ryge og drikke engang imellem". Der er jo ingen grund til at udsætte børene for nogen af delene inden de når en alder, hvor man (som forældre) ikke kan gøre så meget ved det, og det i princippet er deres eget valg.[/quote]
Pjat.

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Flyveøglen »

[quote="Starcaster"][quote="CobraPizza"]Sukker i den form, som den bliver serveret i, i kager og sodavand.. jo den er er usund, den bliver hurtigt optaget af kroppen og påvirker boldsukkeret ret kraftigt. Der er en grund til at vi oplever flere livstils-sygdomme end nogensinde før og det er især på grund af vores kost. At de lære det i børnehaven er jo kun en god ting. At sige "vi må godt snyde engang imellem" er jo ligesom at sige "de må jo godt ryge og drikke engang imellem". Der er jo ingen grund til at udsætte børene for nogen af delene inden de når en alder, hvor man (som forældre) ikke kan gøre så meget ved det, og det i princippet er deres eget valg.[/quote]

Den lille liste over grunde til at jeg glæder mig over ikke at bo i Danmark bliver da også kun længere..... Kan de ikke bare indføre et totalitært styre med det samme og så få den sidste gran af forældre inkompetence overstået?[/quote]

Det er jeg ret enig med dig i. Vi har netop valgt børnehave til vores den yngste, og en af de ting vi kiggede på var kostpolitikken. Der findes børnehaver hvor yoghurt, mælkesnitter og lyst brød er bandlyst. Også ved fødselsdage der afholdes hjemme hos forældrene. De børnehaver gik vi laaangt udenom. Jeg kan simpelthen ikke fatte at man som samfund er så vild efter at skulle bestemme hvad der er rigtigt og forkert helt ned på individ-niveau. Det må da være forældrene der suverænt bestemmer hvad børnene skal have med i madpakken, og ikke en eller anden klidfikseret pædagog.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

NN - Græsplæne og have ,især når man har fået sådan en lækker lyd med sin jtm45 og pølle.Ja der er jo også så mange sange man kunne få lært istedet for at puste bag ved plæneklipperen. :(
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen