Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="CobraPizza"][quote="GodSpeedDK"][quote="CobraPizza"]
Ja det var bedre dengang man stoppede både kager og kviksølv i munden på ungerne..[/quote]

Kviksølv?? Hvor kom dét ind i billedet?[/quote]

Som Sasha siger, via tandlægen.. Måske er det ikke en dum idé at holde poderne fra noget, som egentlig ikke er godt for dem fx kager og sodavand. Det at en børnehave opfordre til sund livsstil er da kun en god ting. De færreste forældre ønsker vel ikke, at deres kære små skal vokse op og blive overvægtige diabetikere*.

* overdrivelse fremmer forståelse :D [/quote]

Nu er amalgamer (blandinger af metaller) en lidt sjov størrelse, som absolut ikke behøver at bevare nogen af metallerne i amalgamets oprindelige egenskaber. F.eks. messing - der er et amalgam af kobber og zink - messing er væsentligt hårdere end begge. Amalgam i tænderne er IKKE farligt, og har aldrig været det. At det er afskaffet er rent og skært hysteri, forbud lavet af folk der ikke aner hvad de snakker om. Dem er der en del af.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

Nu synes jeg heller ikke, at det er hverken børnehavers eller skolers pligt at opdrage børn. Det må forældrene dælme selv klare. Problemet er bare, at det er der rigtig mange forældre, der ikke kan eller gider.

Der skal da være kage til en fødselsdag, og så må forældrene jo bare sørge for at barnet ikke indtager alt for meget sukker derhjemme.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Starcaster »

Vil det sige at sukkerorgier som Kagemand, Fastelavn, Juleslik, påskeæg og lørdagsslik er blevet helt aflyst af de alvidende skoler og familier? Det var da ellers nogle af de traditioner jeg savner lidt herovre. Påskeæg har vi jo selvfølgelig men ikke gækkebreve, så de blev indført i min klasse til stor begejstring for alle! ;)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

Jeg genså for nylig filmen "demolition man", der tegner en absurd karikatur af et samfund, hvor alt usundt er blevet forbudt. Det gælder salt, sukker, tobak, kaffe, sex og bandeord.

For hver gang jeg ser filmen igen er den fremtid mindre og mindre absurd, for Danmark har i mellemtiden nærmet sig lidt mere...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

[quote="Turtle"]Jeg genså for nylig filmen "demolition man", der tegner en absurd karikatur af et samfund, hvor alt usundt er blevet forbudt. Det gælder salt, sukker, tobak, kaffe, sex og bandeord.

For hver gang jeg ser filmen igen er den fremtid mindre og mindre absurd, for Danmark har i mellemtiden nærmet sig lidt mere...[/quote]
hvordan bruger man muslingeskallerne????

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Swampthing"][quote="Turtle"]Jeg genså for nylig filmen "demolition man", der tegner en absurd karikatur af et samfund, hvor alt usundt er blevet forbudt. Det gælder salt, sukker, tobak, kaffe, sex og bandeord.

For hver gang jeg ser filmen igen er den fremtid mindre og mindre absurd, for Danmark har i mellemtiden nærmet sig lidt mere...[/quote]
hvordan bruger man muslingeskallerne????[/quote]

Ha ha. Ved du ikke hvordan man bruger muslingeskallerne ;) ;)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

Jeg ved det heller ikke - og heg har nok set filmen 25 gange :-D

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af JSThomsen »

Jeg har også set den adskillige gange. Jeg kunne blot huske at der var nogen i filmen der grinede og gjorde sig morsomme på John Spartans bekostning fordi han heller ikke ved det :D :lol:

P.S. Jeg ved det iøvrigt heller ikke :lol:

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af JSThomsen »

Det var jo et oplagt emne til tråden med spørgsmål og svar :lol: :lol:

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="JSThomsen"]Jeg kunne blot huske at der var nogen i filmen der grinede og gjorde sig morsomme på John Spartans bekostning fordi han heller ikke ved det :D [/quote]

Og da han opdager, hvor uhøfligt, det egentlig var: "I can see, how that would be confusing" :lol:

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

Det jeg syn's det er rigtig skræmmende i den film er helt klart, der hvor Sandra Bullock siger "...President Schwarzenegger.." og Sly udbryder "President Schwarzenegger..? I thought you had to be born in the US to become president..?" og hun ret hurtigt svarer " oh, they changed the rules for him.."
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="fortytwo"]Det jeg syn's det er rigtig skræmmende i den film er helt klart, der hvor Sandra Bullock siger "...President Schwarzenegger.." og Sly udbryder "President Schwarzenegger..? I thought you had to be born in the US to become president..?" og hun ret hurtigt svarer " oh, they changed the rules for him.."[/quote]

Er det i virkeligheden ikke mere bekymrende, at han 10 år senere blev Guvernør? Det kan jo være, at han når præsidentposten, så... :lol:

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Skestork Ultra »

Til gengæld er det smukt på sådan en naiv før-globaliseringsmåde, at Taco Bell er skiftet ud med Pizza Hut i næsten alle europæiske udgivelser af den.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Skestork Ultra"]Til gengæld er det smukt på sådan en naiv før-globaliseringsmåde, at Taco Bell er skiftet ud med Pizza Hut i næsten alle europæiske udgivelser af den.[/quote]

Jeg har den af samme grund i en US-version...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

[quote="Skestork Ultra"]Til gengæld er det smukt på sådan en naiv før-globaliseringsmåde, at Taco Bell er skiftet ud med Pizza Hut i næsten alle europæiske udgivelser af den.[/quote]
Jeg har kun set Taco Bell-udgaven.
Jeg vidste ikke der var en Pizza Hut-udgave.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Turtle"][quote="fortytwo"]Det jeg syn's det er rigtig skræmmende i den film er helt klart, der hvor Sandra Bullock siger "...President Schwarzenegger.." og Sly udbryder "President Schwarzenegger..? I thought you had to be born in the US to become president..?" og hun ret hurtigt svarer " oh, they changed the rules for him.."[/quote]

Er det i virkeligheden ikke mere bekymrende, at han 10 år senere blev Guvernør? Det kan jo være, at han når præsidentposten, så... :lol:[/quote]

Det er jo det jeg mener.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Skestork Ultra »

[quote="Swampthing"][quote="Skestork Ultra"]Til gengæld er det smukt på sådan en naiv før-globaliseringsmåde, at Taco Bell er skiftet ud med Pizza Hut i næsten alle europæiske udgivelser af den.[/quote]
Jeg har kun set Taco Bell-udgaven.
Jeg vidste ikke der var en Pizza Hut-udgave.[/quote]
Det er dubbet i alle replikker, og alle skilte med Taco Bell-logoer er lavet om til Pizza Hut-logoer i efterredigering. Filmen er udgivet samme år, som World Wide Web-protokollen blev frigivet til privat brug - Så var det slut med den slags kulturelle oversættelser. De er ellers charmerende - som i Hot Shots 2, hvor Letterman oversættes med Eleva2ren og Oprah Winfrey eller Ricki Lake oversættes med Line Baun Danielsen.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

Der er vist ikke så meget tale om kulturelle oversættelser som om ren og skær reklame-indtægt. I biograferne var det godt nok Taco Bell, det var først, da den kom på DVD, at det var lavet om, og det er der vidt en Pizza-kæde, der har betalt helt godt for ;)

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

NN: Har tandpine. Tandlægen siger, at der skal laves en rodbehandling = 4200kr, som jeg overhovedet ikke er i nærheden af at have.
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Synes jeg havde usædvanligt meget teknisk bøvl til fredag og lørdagens job. Min Les Paul, som jeg lige har fået skiftet pickupper i, virker til at have en løs forbindelse. Den ryger tilbage og skal tjekkes igennem igen. Min Strat, som har fået sat et nyt volumepotmeter i, mister 90 procent af tonen, når man drejer bare det mindste på volumeknappen - hvordan er det nu, det er med det? Er det noget med liniært vs. nonliniært eller 250k vs 500k?
Og, så tror jeg søreme også, at et af kablerne på mit board er ved at stå af. Ikke fedt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen