Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Hvorfor er der en naturlov, som siger, at den sidste dag, før ens ferie begynder, skal man altid være på arbejde til den forkerte side af midnat?

Denne gang fordi, at en vis Rasmus Seebach har valgt at oplade sin spinkle røst med sin endnu spinklere knækprosa i nærheden af, hvor jeg befinder mig. Kan man ønske sig bedre selskab..?

"Sig Ju-hu-huu..."
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Stakkels dig.......

Jeg fik tilbudt billet tidligere i dag, jeg takkede nej mens jeg grinte hånligt.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

[quote="Sasha"]NN: Hvorfor er der en naturlov, som siger, at den sidste dag, før ens ferie begynder, skal man altid være på arbejde til den forkerte side af midnat?

Denne gang fordi, at en vis Rasmus Seebach har valgt at oplade sin spinkle røst med sin endnu spinklere knækprosa i nærheden af, hvor jeg befinder mig. Kan man ønske sig bedre selskab..?

"Sig Ju-hu-huu..."[/quote]

Det er da altid noget, at du så har en hel ferie til at komme dig over den traumatiske oplevelse, det må være at overvære Rasmus Seebach i aktion.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NTK: Han er ikke bare røvringe. Han er tilmed også grim.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

NN: Job i aften. Det plejer at være optur at spille, men i aften var bare en af de dér aftener; al strømmen røg i første nummer, min octaswitch døde i 3. nummer (jeg fik det dog skilt ad og fikset i pausen), så skulle spille det meste af første sæt udelukkende med min plexitone - det kan da sagtens lade sig gøre, man savner bare lidt krydderi. Så fik vi lige netop gang i andet sæt, og så væltede der en øl ned i den anden guitarists Fender Hotrod Deluxe. Nu lyder den ikke særligt godt i forvejen, men de sydende, spruttende og hostende lyde den herefter udstødte, var ikke rare. Andet sæt måtte således spilles med guitaren direkte i pulten. Note: En tubescreamer lyder ikke godt direkte i pulten.
For så lige at sætte prikken over i'et, var folk pissefulde, og gad egentligt ikke rigtig musik, men stod bare og snakkede. Argh. Jeg går i seng.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

NN:

Når nu kæresten og jeg er gået fra hinanden, og man skal flytte ind hos sin kammerat på Nørrebro på et værelse.

Billede

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Peter C"]NN:

Når nu kæresten og jeg er gået fra hinanden, og man skal flytte ind hos sin kammerat på Nørrebro på et værelse.

[/quote]

Om ikke andet ser du da ud til at udnytte pladsen effektivt :lol:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Job i aften. Det plejer at være optur at spille, men i aften var bare en af de dér aftener; al strømmen røg i første nummer, min octaswitch døde i 3. nummer (jeg fik det dog skilt ad og fikset i pausen), så skulle spille det meste af første sæt udelukkende med min plexitone - det kan da sagtens lade sig gøre, man savner bare lidt krydderi. Så fik vi lige netop gang i andet sæt, og så væltede der en øl ned i den anden guitarists Fender Hotrod Deluxe. Nu lyder den ikke særligt godt i forvejen, men de sydende, spruttende og hostende lyde den herefter udstødte, var ikke rare. Andet sæt måtte således spilles med guitaren direkte i pulten. Note: En tubescreamer lyder ikke godt direkte i pulten.
For så lige at sætte prikken over i'et, var folk pissefulde, og gad egentligt ikke rigtig musik, men stod bare og snakkede. Argh. Jeg går i seng.[/quote]
Lyder godt nok som et ægte lortejob

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af itsaysvuff »

NN: Stor koncert inde på gammel torv med reptile youth og turboweekend.. Vi lægger ud og lydprøven gik stærkt, men det lød godt.. Og min nye Twin lød fantastisk.. 1. nummer vi går i gang - alt bliver til grød inde i forstærkeren og det lyder afhelvede til.. Jeg spiller resten af koncerten på en lille Cube forstærker da det var det eneste der ellers var på scenen..

jeg håber bare det er et rør..

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Starcaster »

[quote="itsaysvuff"]NN: Stor koncert inde på gammel torv med reptile youth og turboweekend.. Vi lægger ud og lydprøven gik stærkt, men det lød godt.. Og min nye Twin lød fantastisk.. 1. nummer vi går i gang - alt bliver til grød inde i forstærkeren og det lyder afhelvede til.. Jeg spiller resten af koncerten på en lille Cube forstærker da det var det eneste der ellers var på scenen..

jeg håber bare det er et rør..[/quote]

Øv hvor surt. Kan kun anbefale at have et sæt ekstra rør med på job. Mine gik til en øver for nogen uger siden og det var så træls ikke at kunne spille på min egen forstærker. Kan iøvrigt kun anbefale en Wampler Black '65, hvis du gerne vil have lidt knas på din Twin, uden at spille øredøvende højt....

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af itsaysvuff »

Tak for rådet - og wampler'en er en overdrive, ikke?

Synes du det lyder som et rør når lyden bare forvrænger helt mærkeligt og spiller helt lavt.. Som om anslaget lukker sig om sig selv, komprimerer og bare lyder af grød..

det var bare pisse træls.. jeg havde lige købt den her silverface fra 73' - kun én ejer..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="itsaysvuff"]Tak for rådet - og wampler'en er en overdrive, ikke?

Synes du det lyder som et rør når lyden bare forvrænger helt mærkeligt og spiller helt lavt.. Som om anslaget lukker sig om sig selv, komprimerer og bare lyder af grød..

det var bare pisse træls.. jeg havde lige købt den her silverface fra 73' - kun én ejer..[/quote]

Prøv at vrik lidt med dine preamp rør...Jeg synes at have haft samme symptomer med min Super Reverb. ;)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="itsaysvuff"]Tak for rådet - og wampler'en er en overdrive, ikke?

Synes du det lyder som et rør når lyden bare forvrænger helt mærkeligt og spiller helt lavt.. Som om anslaget lukker sig om sig selv, komprimerer og bare lyder af grød..

det var bare pisse træls.. jeg havde lige købt den her silverface fra 73' - kun én ejer..[/quote]

Det kan være en hel række af ting på sådan en gammel svend, inklusive for gamle rør, lytter, modstande der er skredet i datomærkningen...
Få en kompetent tekniker til at kigge på den. En gnerel rensning af rørsoklerne, og lidt nusssen om den ville heller ikke skade.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Ja, det er jo en udmærket illustration af, hvorfor det altid er en god ide lige at få sådan noget "gammelt skrammel" tjekket igennem og eventuelt renoveret, før man tager ud og "lader sit liv afhænge af det".

At det "er fra '73 (eller '63 eller '03 for den sags skyld) er i sig selv ingen garanti for at det virker fedt efter hensigten...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Starcaster »

[quote="itsaysvuff"]Tak for rådet - og wampler'en er en overdrive, ikke?

[/quote]
Jo, det er en OD pedal men den lyder slet ikke som en typisk pedal. Meget mere naturlig synes jeg. Men prøv den hvis du kan finde en forhandler i omegnen! :)

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"]Ja, det er jo en udmærket illustration af, hvorfor det altid er en god ide lige at få sådan noget "gammelt skrammel" tjekket igennem og eventuelt renoveret, før man tager ud og "lader sit liv afhænge af det".

At det "er fra '73 (eller '63 eller '03 for den sags skyld) er i sig selv ingen garanti for at det virker fedt efter hensigten...[/quote]

Det er jeg klar over.. Glemte lige at skrive at den fik nye rør og blev tjekket for 5 år siden og den ældre herrer jeg købte den af havde ikke spillet på den i 7 år, men helt sikkert - den skal kigges igennem..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Meget kan ske på fem år - især for ældre elektrolytkondensatorer, som ikke bliver "motioneret" og derved bogstaveligt talt "holdt i form".
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af itsaysvuff »

Det er godt at vide! men det er vel noget der nemt kan ordnes, ikke?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="itsaysvuff"]Det er godt at vide! men det er vel noget der nemt kan ordnes, ikke?[/quote]

Det er det nok, det er robuste forstærkere, men det kan koste lidt i stumper og arbejdsløn..

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Now nedtur

Indlæg af Førslev »

NN: Dødsondt i ryggen og lange arbejdsdage doesn't mix!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen