Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

NN : Tordenvejret dræbte mit bredbåndsmodem, router og stationære pc...... :-/


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: På en enkelt gåtur ned ad Havnegade i Skagen at skulle lægge øre til ikke mindre end tre halvvisne fortolkninger af "The Redneck Anthem". Sikken repertoiremæssig opfindsomhed...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Tømmermænd fra helvede. Det skal godt nok være en spændende EM-finale for at jeg ikke falder i søvn...

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

[quote="Sasha"]NN: På en enkelt gåtur ned ad Havnegade i Skagen at skulle lægge øre til ikke mindre end tre halvvisne fortolkninger af "The Redneck Anthem". Sikken repertoiremæssig opfindsomhed...[/quote]
"The Redneck Anthem". Dixie?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Morten M"][quote="Sasha"]NN: På en enkelt gåtur ned ad Havnegade i Skagen at skulle lægge øre til ikke mindre end tre halvvisne fortolkninger af "The Redneck Anthem". Sikken repertoiremæssig opfindsomhed...[/quote]
"The Redneck Anthem". Dixie?[/quote]
Sweet Home Alabama..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

Aha :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="Morten M"]Aha :) [/quote]

Se det kunne være spændende. Sweet Home Alabama udført af Aha (pun intended)

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Johannes »

Har godt nok ikke postet herinde i lang tid... Men bliver nødt til at dele den her nedtur.
NN: Skulle ha' været til Chris Cornell koncert, og har været 100% sikker på at det var den 4 juli (huskede det med Soundgarden sangen af samme navn) Men så var det fandme d.3. Nå men man dummer sig så længe man lever, synes bare jeg gør det alt for ofte for tiden.

Brugeravatar
Down
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Down »

[quote="Johannes"]Har godt nok ikke postet herinde i lang tid... Men bliver nødt til at dele den her nedtur.
NN: Skulle ha' været til Chris Cornell koncert, og har været 100% sikker på at det var den 4 juli (huskede det med Soundgarden sangen af samme navn) Men så var det fandme d.3. Nå men man dummer sig så længe man lever, synes bare jeg gør det alt for ofte for tiden.[/quote]

Det er i dén grad en nedtur... specielt fordi det var en hammer fed koncert der varede på den gode side af to en halv time... :music-guitarred:

eneste minus ved koncerten var at, når det nu er en akustisk koncert så fatter folk ikke at andre kan høre hvad de sidder og snakker om.... er virkelig irriterende at skulle tysse på folk og være en sur stodder, men man er ligesom nødt til det når de ødelægger koncerten for alle andre. Endnu mere irriterende er det, når folk efter gentagne henstillinger ikke retter ind. at man så er nødt til at råbe højt for at de lukker røven :violence-guntoting:
Ain't found a way to kill me yet....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN1: Mængden af ubesvarede mails, når man kommer hjem fra ferie. Jeeez, man kan bruge lang tid på at kæmpe sig igennem at svare på dem.

NN2: En syret kortslutning, som jeg ikke kan finde årsagen til. Rygning burde være forbudt for modstande - også selv om de er over 18 år!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]NN1: Mængden af ubesvarede mails, når man kommer hjem fra ferie. Jeeez, man kan bruge lang tid på at kæmpe sig igennem at svare på dem.
[/quote]

Jeg læste for et par år siden noget noget interessant i den forbindelse. En mellemleder i en større, dansk virksomhed kom tilbage fra ferie til en inbox med over 700 ulæste emails. Han tog en resolut beslutning og slettede dem alle sammen, ganske ukritisk. Kun en enkelt af afsenderne rykkede for svar.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jens H »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"]NN1: Mængden af ubesvarede mails, når man kommer hjem fra ferie. Jeeez, man kan bruge lang tid på at kæmpe sig igennem at svare på dem.
[/quote]

Jeg læste for et par år siden noget noget interessant i den forbindelse. En mellemleder i en større, dansk virksomhed kom tilbage fra ferie til en inbox med over 700 ulæste emails. Han tog en resolut beslutning og slettede dem alle sammen, ganske ukritisk. Kun en enkelt af afsenderne rykkede for svar.[/quote]

Hmm. Så tænkte han vel at hans funktion var overflødig, og nedlagde sin stilling? :s hock:
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Jens H"][quote="Telemaster"][quote="Sasha"]NN1: Mængden af ubesvarede mails, når man kommer hjem fra ferie. Jeeez, man kan bruge lang tid på at kæmpe sig igennem at svare på dem.
[/quote]

Jeg læste for et par år siden noget noget interessant i den forbindelse. En mellemleder i en større, dansk virksomhed kom tilbage fra ferie til en inbox med over 700 ulæste emails. Han tog en resolut beslutning og slettede dem alle sammen, ganske ukritisk. Kun en enkelt af afsenderne rykkede for svar.[/quote]

Hmm. Så tænkte han vel at hans funktion var overflødig, og nedlagde sin stilling? :s hock:[/quote]

Næ, ikke præcis :-) Artiklen var i et tidsskrift om psykisk arbejdsmiljø; noget jeg arbejdede en del med for nogle år siden. Pointen var snarere, at man i visse brancher er meget tilbøjelig til at afsende en hel del mails, der måske ikke er strengt nødvendige, men som øger arbejdsbyrden, snarere end at lette den. Det er nok en tendens ved den meget nemme, digitale kommunikation, der florerer på rigtig mange arbejdspladser, at den er der for at gøre tingene nemmere, men kan ende med at gøre det modsatte. Derfor har flere virksomheder en politik omkring mails i det interne system. Men altså - for en selvstændig i et lille firma er slette-teknikken selvfølgelig ensbetydende med en hurtig betalingsstansning, så det er ikke som sådan ment som et godt råd. Bare en interessant tanke.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Der er også rigtig mange, der sætter en hel masse modtagere (særligt ledere) på deres mails mere for at informere bredt, end fordi de enkelte mails rent faktisk er noget, de andre skal tage stilling til. Den slags kan få en mailbox til at eksplodere, hvis man ikke passer på.

NN: Byggeriet af Nordbanevej - Altså om 3 år, når det er færdigt, vil jeg komme til at synes, det er megafedt, men lige nu - og de næste 4½ uge - arbejder de i døgndrift uden for mit vindue - Blandt andet valgte de at banke spuns i søndag fra klokken 04.30 til klokken 11 - Jeg havde ikke været fuld nok dagen før til at sove fra det, så jeg fik ødelagt hele min søndag. Lige nu er jeg bare ret træt af at høre på byggelarm.

NN2: Jeg har fået planlagt det hele, så jeg kunne arbejde hjemme her til eftermiddag. Det passede nemlig lige med, at jeg havde en aftale med en, der skulle komme og hente noget, jeg har solgt på DBA. Da jeg var kommet hjem og havde sat mig godt til rette gik det op for mig, at det først er i morgen, at vi har en aftale om afhentning :(
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"]NN1: Mængden af ubesvarede mails, når man kommer hjem fra ferie. Jeeez, man kan bruge lang tid på at kæmpe sig igennem at svare på dem.
[/quote]

Jeg læste for et par år siden noget noget interessant i den forbindelse. En mellemleder i en større, dansk virksomhed kom tilbage fra ferie til en inbox med over 700 ulæste emails. Han tog en resolut beslutning og slettede dem alle sammen, ganske ukritisk. Kun en enkelt af afsenderne rykkede for svar.[/quote]

Det havde jeg en projektleder, der gjorde. Tror dog han fik mere end en enkelt rykker ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jamen, hvad angår arbejdsmails, gjorde jeg i store træk også, som Telemesteren foreskriver. Det meste er alligevel ligegyldigt lort omkring, hvad kantinen kunne tilbyde til frokost i sidste uge, samt opdateringer omkring, hvordan "pladsens" fodboldhold klarer sig i firmaturneringen (Trods ihærdige forsøg på at blive slettet fra modtagerlisten, er disse ligegyldigheder åbenbart en obligatorisk pestilens for samtlige ansatte. Jeg håber så sandelig ikke, at de "skyldige" afsendere bruger deres arbejdstid på at sidde og forfatte disse selvfede bulletiner). Så den beskrevne forretningsgang kan jeg kun tilslutte mig varmt.

Men nu handlede det faktisk om min private mailbox, hvor sagerne ligger lidt anderledes. De fleste mails er faktisk helt fornuftige fra folk, som jeg synes om. Så jeg bestræber mig på at svare på dem alle - og det endda både interessant og fyldestgørende efter bedste evne :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Izzy »

NN: Mit plan at bruge kvalitetstid med min Ibanez blev spoleret da jeg havde helt glemt at købe mere af det strengetykkelse jeg plejer at bruge på den guitar.

Det fandt jeg først ud af da jeg havde poleret båndene, renset gribebrædtet og skulle til at sætte nye strenge på og justere det hele. Det er bare noget møg!
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NN: En pige jeg har været sammen med i knap tre måneder mistede én hun havde meget nær og holdt meget af i nat til selvmord.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Københavner-snobberi. Det er jo heldigivs ikke så udbredt, som det nogle gange bliver kørt op til, og personligt kender jeg heller ikke til det blandt mine københavnske venner, men hvor er det da dumt.
I tirsdags sad jeg ved siden af en ung kvinde i toget, som vist nok var flyttet til Aarhus for at studere et eller andet fancy. Hun brugte så meget af tiden på at fortælle sin medrejsende om, hvor livløs og kedelig en by Aarhus er. "Det kan ikke passe, at jeg som tilflytter skal være hende, der holder fester", "Kommunen gør ingenting for at skabe nogle arrangementer" og den absolut bedste; "Der er bare mere prestige i at studere i København. Det er derfor, alle dem med højt snit smutter fra byen, og så er det de andre, der bliver tilbage." Fornuftigt sagt om en by, som har 10.000 flere studerende end København, klaphat!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Barf"]NN: Københavner-snobberi. Det er jo heldigivs ikke så udbredt, som det nogle gange bliver kørt op til, og personligt kender jeg heller ikke til det blandt mine københavnske venner, men hvor er det da dumt.
I tirsdags sad jeg ved siden af en ung kvinde i toget, som vist nok var flyttet til Aarhus for at studere et eller andet fancy. Hun brugte så meget af tiden på at fortælle sin medrejsende om, hvor livløs og kedelig en by Aarhus er. "Det kan ikke passe, at jeg som tilflytter skal være hende, der holder fester", "Kommunen gør ingenting for at skabe nogle arrangementer" og den absolut bedste; "Der er bare mere prestige i at studere i København. Det er derfor, alle dem med højt snit smutter fra byen, og så er det de andre, der bliver tilbage." Fornuftigt sagt om en by, som har 10.000 flere studerende end København, klaphat![/quote]

Haha...

Jeg har lige siddet og læst om en pige jeg kender der har fået en plads på Århus kons og er nødt til at rykke teltpælene fra København. Der tænkte jeg ..."fuck, det ville jeg ikke kunne overskue". :)

Og jeg ved ikke hvorfor. :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen