Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jeg kan faktisk ikke helt greje, hvad det er, jeg ser på billedet - en "lækket" elektrolytkondensator..? I så fald kunne det meget vel være synderen. Det ligner i så fald en soleklar garantireparation.

Du er med på, at DC-bøsningen på Moog´s pedaler er polariseret modsat de fleste andre..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Den er købt brugt, og den er nok 10 år gammel. Jeg er ret sikker på at strømforsyningen passer til pedalen.
Snakker vi "center negativ" og "center positiv" ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Narh, den burde heller ikke virke, hvis du ikke giver den "rigtig" strøm. Og jeg vil vædde på, at den er sikret imod forkert polariseret strøm (ellers burde min min Moog Ringmodulator ihvertfald være futtet af...). Så hvis den ellers har virket, er det næppe her, fejlen ligger.

Men i og med, at de fleste pedaler kører med "center negative", må Moog´s pedaler jo så ifølge en vis logik være "center positive"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="MacG"][quote="Pluto"]Jeg brækker mig over de rødes probaganda.De stemte selv for krigen.[/quote]

Jeg får så sure opstød af folk der bøjer historien af ideologiske grunde...

"Beslutningen om at gå med i USA's krig mod Irak blev taget af den danske regering med et snævert flertal fra Dansk Folkeparti. 61 stemte for at deltage i krigen. 50 stemte imod. Det skete d. 21. marts 2003."

http://www.dr.dk/nyheder/htm/baggrund/t ... %20krigen/

Man må naturligvis mene hvad man vil, men kendskab til fakta klæder altid et offentligt indlæg. I modsat fald er det netop... propaganda. Med 2 p´er...

Krigen i Afganistan er en anden historie. Den er dum, men forankret i FN, og ikke baseret på andre løgne end at krig løser problemer, og på magisk vis bringer demokrati.[/quote]

Uden at vi skal tærske langhalm på den sag, så kast lige et kig på stemmefordelingen fra den dag:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://da.wikipedia.org/wiki/Irakkrigen ... kkrigen</a><!-- m -->

Det er helt klart rød fløj mod blå fløj - tankevækkende at alle i alle partier er 100% enige med hinanden - DET er edderbrodereme politisk.

Nok om det herfra - min pointe er blot at virkeligheden er lidt mere nuanceret end at "venstre er onde, og vil bare se Irak brænde og give dig flere penge i lommen."
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Alt dét sleske rygklapperi, man skal høre på, fordi hende heksen fra DF endelig har bestemt sig for at indstille sit giftige virke. Desværre kommer der jo nok bare en ny i rækken.

"... but I didn´t shoot the deputy"
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Det er desværre nok ikke sidste gang vi kommer til at noget fra hendes side.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Efter at jeg er flyttet til kulturredaktionen kan jeg cykle på arbejde. Det er rart nok, men min nuværende cykel er bare så jammerlig dårlig, og i dag gik gearet helt kaput. På vej hjem stoppede jeg så i en cykelforretning for at undersøge markedet, men de eneste cykler, som virker bare nogenlunde fornuftige, koster 4500 kroner. Det er mange penge alligevel.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]NN: Efter at jeg er flyttet til kulturredaktionen kan jeg cykle på arbejde. Det er rart nok, men min nuværende cykel er bare så jammerlig dårlig, og i dag gik gearet helt kaput. På vej hjem stoppede jeg så i en cykelforretning for at undersøge markedet, men de eneste cykler, som virker bare nogenlunde fornuftige, koster 4500 kroner. Det er mange penge alligevel.[/quote]

Men - såfremt du mener, du bor og arbejder steder, hvor den ikke sådan lige bliver stjålet - penge godt givet ud.

Min kone er cykelmekaniker, så selvom jeg måske er en smule farvet, så ER der altså, også indenfor cykelverdenen, noget om den gode, gamle floskel: Kvalitet og pris hænger sammen. Og specielt når du skal bruge den som primært transportmiddel, og "pendle" på arbejde på den, så er en god gedigen cykel at foretrække.

Sig til, hvis du skal guides igennem junglen, så kan jeg hooke dig op med fruen :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="Barf"]NN: Efter at jeg er flyttet til kulturredaktionen kan jeg cykle på arbejde. Det er rart nok, men min nuværende cykel er bare så jammerlig dårlig, og i dag gik gearet helt kaput. På vej hjem stoppede jeg så i en cykelforretning for at undersøge markedet, men de eneste cykler, som virker bare nogenlunde fornuftige, koster 4500 kroner. Det er mange penge alligevel.[/quote]

Jeg stykkede en cykel sammen af storskraldsdele. Det er ikke en verdensklasse-cykel, men hvis jeg skulle ud og købe noget, der ligner, så ville den nok ligge omkring de 4K. Jeg skal så have skiftet dæk (der er lidt for meget vejgreb) og pedaler, og de dele løber op i omkring 600 kr., så det er dælme en billig cykel.

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Izzy »

NN: Nu hvor jeg ikke har klejner så dukker min gamle Warwick på den blå avis.

Jeg gav bassen til min bror, som ønskede at lære at spille bas, for 2 år siden i håb for at han også vil værdsatte den. Han byttede den ud med en billig G&L bas med det samme. Det var mit alleførste bas og jeg blev bedre at spille på guitar efter jeg fik bassen. Det er den eneste instrument jeg har ejet længere end 5 år og åbenbart det eneste bas jeg kan finde ud af at spille på....
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Mikkel, du må da gerne spørge fruen, om Von Backhaus. I særdeleshed denne model: http://vonbackhaus.dk/manvb2034sort/

Jeg fik at vide, at det er nogle folk fra Kildemoes, som er startet for sig selv. Det skulle være højest mulige standard til fornuftige penge, men det skal sælgeren jo sige.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Den der model prøvede jeg, da jeg for nylig var på cykeludkig. En fin cykel, men jeg syntes, den føltes lidt tung sammenlignet med lignende cykler fra andre mærker.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

NN: Det går kraftigt ned af bakke, for karaktaristiske lydmænd i skandinavien..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]Mikkel, du må da gerne spørge fruen, om Von Backhaus. I særdeleshed denne model: http://vonbackhaus.dk/manvb2034sort/
[/quote]

Gør jeg.

[quote="Barf"]Jeg fik at vide, at det er nogle folk fra Kildemoes, som er startet for sig selv. [/quote]

Og det er helt korrekt.

[quote="Barf"]Det skulle være højest mulige standard til fornuftige penge, men det skal sælgeren jo sige.[/quote]

Mja, det er vist også noget om det, så vidt jeg har forstået. Men det må vi hellere lige lade fru Nielsen nuancere :) Hun er gået i seng, så jeg vender tilbage i morgen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

[quote="fortytwo"]NN: Det går kraftigt ned af bakke, for karaktaristiske lydmænd i skandinavien..[/quote]
?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Folk, som vælter andres cykler og ikke gør noget ved det eller, endnu værre, lyver om, at det ikke var dem, når der bliver kigget efter larmen. Nu har jeg set det ske to gange i dag (den ene med min egen cykel og 5 andre på en gang), og det pisser mig sgu lidt af. Det er sådan set ok at komme til at vælte noget - det kan jo ske - men så er reglen da også, at man lige rejser det op igen i stedet for bare at skride fra rodet.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Barf"]Mikkel, du må da gerne spørge fruen, om Von Backhaus. I særdeleshed denne model: http://vonbackhaus.dk/manvb2034sort/
[/quote]

Gør jeg. [/quote]

Jeg skulle hilse at sige, at det er en ganske glimrende cykel, og at Von Backhaus generelt laver nogle fine kvalitetscykler, som man ikke går galt i byen med. Den specifikke model kan dog, som Smittefar er inde på, godt føles lidt tung pga. de relativt brede dæk og de indvendige gear, men det har jo også sine fordele på andre punkter.

Men det skulle også siges, at i den prisklasse, og med den model cykel (citybike), bør du også prøve noget Kildemoes og MBK. Er man villig til at betale 5K for en cykel, er der flere bud på sagen, hvis man holder sig til de 3 mærker, som dybest set kun adskiller sig på den go'e, gamle smag og behag - udvendige/indvendige gear, rulle-/skive-/klassisk bremseklodsbremser, antal gear ... og i det hele taget bare, hvad der falder i ens smag hvad angår udseende, farvevalg, kørestilling, osv.

Grunden til, at hun netop fremhæver netop de tre mærker er, at dels bruger ingen af dem konceptet "mandagsmodel", og dels, skulle der alligevel være et eller andet i vejen, bliver det ombyttet hurtigt og uden beregning.

Summa summarum; bruger du 5K på en Von Backhaus, MBK eller Kildemoes, så skulle du gerne ende op med en cykel du bliver glad for i mange år fremover, nærmest ligegyldigt hvilken du vælger.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Tusind tak til dig (og ikke mindst din kone) for råd. Brede dæk synes jeg dog ikke, at den havde, men det med vægten er nok ikke helt skudt ved siden af. Jeg løftede den og tænkte, at jeg i hvert fald ikke blev overrasket over, hvor let den var.

Jeg tager et kig på markedet - inklusiv det brugte af slagsen - og ser, hvad jeg synes bedst om.

Ironisk nok blev min gamle cykel stjålet senest 24 timer efter, at jeg havde besluttet at kassere den. Talk about destiny.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Morten M"][quote="fortytwo"]NN: Det går kraftigt ned af bakke, for karaktaristiske lydmænd i skandinavien..[/quote]
?[/quote]
Baby Woodrose's lydmand døde i sidste uge af kræft, og Veronica Maggio's træder ud af en kørende bus, og bliver derefter kvalt i sit eget blod..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="fortytwo"]Baby Woodrose's lydmand døde i sidste uge af kræft[/quote]

Den havde jeg ikke hørt, det forklarer et par ting. Sørgeligt :(

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen