Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin »

NN: Fordi jeg ikke har sat mig ordentligt ind i de noget kringlede betingelser for Ungdomsbolig Århus, har jeg ikke optjent noget anciennitet gennem det sidste års tid. Lesson learned, I guess..
Five Fingers - Five Strings

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

NN//

Det lader til at være komplet umuligt at finde en Peavey Rockmaster her i landet :/

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

[quote="Martin"]NN: Fordi jeg ikke har sat mig ordentligt ind i de noget kringlede betingelser for Ungdomsbolig Århus, har jeg ikke optjent noget anciennitet gennem det sidste års tid. Lesson learned, I guess..[/quote]

Skal man ikke bare opdatere sin ansøgning hver måned?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jejak »

[quote="Loomer"]NN//

Det lader til at være komplet umuligt at finde en Peavey Rockmaster her i landet :/[/quote]

Hvad vil du give ? :D

Jeg har faktisk én liggende som jeg af og til har haft til salg. Kan bare ikke helt beslutte mig for om den skal afsted eller om den skal smides i racket så jeg kan køre med 2 preamps på samme tid ! :violence-uzi:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

[quote="Jejak"][quote="Loomer"]NN//

Det lader til at være komplet umuligt at finde en Peavey Rockmaster her i landet :/[/quote]

Hvad vil du give ? :D

Jeg har faktisk én liggende som jeg af og til har haft til salg. Kan bare ikke helt beslutte mig for om den skal afsted eller om den skal smides i racket så jeg kan køre med 2 preamps på samme tid ! :violence-uzi:[/quote]

Jeg er næsten ligeglad efterhånden, bare fucking lad mig få den! :(
Jeg så den sidste på dba gå til 1500, og de ligger omkring de 300 dollars på Ebay, så ja.. Vil det være fair nok? Har du også footswitch til den?

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin »

[quote="K-P"][quote="Martin"]NN: Fordi jeg ikke har sat mig ordentligt ind i de noget kringlede betingelser for Ungdomsbolig Århus, har jeg ikke optjent noget anciennitet gennem det sidste års tid. Lesson learned, I guess..[/quote]

Skal man ikke bare opdatere sin ansøgning hver måned?[/quote]

Jo, og det har jeg også gjort. Men jeg havde misset den detalje, at man ikke er aktiv på venteliste, hvis ens ønskede indflytterdato står længere end seks måneder fremme. Jeg skal på udveksling til foråret og havde sat min indflytterdato, så det passede med, når jeg kom hjem igen.
Heldigvis burde jeg kunne nå at optjene nok anciennitet til nogle af de boliger, jeg godt kunne tænke mig.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Mine ben. For helvede hvor er jeg træt af, at hver gang jeg skal ud at løbe, så har jeg "tunge ben" fra første skridt. Jeg har efterhånden prøvet det meste. Mere opvarmning, mindre opvarmning, strammere snøring, løsere snøring. Intet hjælper. Troede på et tidspunkt at det var overanstrengelse, men det kan sgu heller ikke passe, at jeg ikke kan løbe en gang om ugen. Løbeskoene skulle være de "rigtige", da de er købt i en butik efter løbetest, og jeg har endda været inde og blive testet igen. Fandme træls!

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af nerøs »

[quote="Barf"]NN: Mine ben. For helvede hvor er jeg træt af, at hver gang jeg skal ud at løbe, så har jeg "tunge ben" fra første skridt. Jeg har efterhånden prøvet det meste. Mere opvarmning, mindre opvarmning, strammere snøring, løsere snøring. Intet hjælper. Troede på et tidspunkt at det var overanstrengelse, men det kan sgu heller ikke passe, at jeg ikke kan løbe en gang om ugen. Løbeskoene skulle være de "rigtige", da de er købt i en butik efter løbetest, og jeg har endda været inde og blive testet igen. Fandme træls![/quote]

prøv med nogle flere løbe tur 2-3 tur er godt.... vis man skal havde en god posivtiv udvikling... det er det jeg er blevet anbefalet de gange jeg er startet med motioneret.... :)

NTK: dette minder mig om at jeg har truet til at for gang i det der løb igen det sidste ½ år... :think:

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Det var samme problem, da jeg løb 2-3 gange om ugen, desværre. Og det er skam ikke min kondition, der er skyld i det, det er bare møgtræls at forsøge at løbe hurtigere gang for gang, når ens ben stritter imod. Så er det svært.

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af nerøs »

ja det kan du godt havde ret i.... så er det go træls

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Ja, jeg ved sgu ikke helt hvad det er. En mulighed er jo at punge ud og betale 350 kroner for sådan en omfattende løbestiltest hos en fysioterapeut, men der er jo ingen garanti for, at det vil kaste noget positivt af sig.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Plexi »

[quote="Barf"]NN: Mine ben. For helvede hvor er jeg træt af, at hver gang jeg skal ud at løbe, så har jeg "tunge ben" fra første skridt. Jeg har efterhånden prøvet det meste. Mere opvarmning, mindre opvarmning, strammere snøring, løsere snøring. Intet hjælper. Troede på et tidspunkt at det var overanstrengelse, men det kan sgu heller ikke passe, at jeg ikke kan løbe en gang om ugen. Løbeskoene skulle være de "rigtige", da de er købt i en butik efter løbetest, og jeg har endda været inde og blive testet igen. Fandme træls![/quote]

Det lyder rigtigt surt. For at spørge et helt idiot-spørgsmål, så hvad er din hvilepuls ?

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Urup »

Jeg synes, at det der med tunge ben ofte er en sindstilstand. Jeg løb meget sidste år, altså sådan meget meget, og hvis jeg satte mig det i hovedet aftenen før, at jeg skulle løbe en god lang tur næste dag, så gjorde jeg det - og var frisk til det. Men hvis jeg spontant stod op en morgen og ville ud en tur, var det altid rocker-hårdt.
Jeg er lige for alvor begyndt igen på at arbejde sommerens mange kaffepuncher af, og jeg kan mærke at motivationen er større midt på formiddagen end midt på eftermiddagen. Men om formiddagen har jeg desværre ikke tid, så det er altid skide hårdt at løbe. Og jeg tror, det er på grund af den manglende motivation.
Min pointe er derfor: jeg tror, det er psykisk. Ballemusikere er generelt dovne og tænker kun på patter og bajere... Bestemt ikke på løb :-)

Ps. Jeg snakker kun for mig selv - og der er en anelse Irish Coffee indblandet i dette indlæg :-)

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

NN: Jobbet i Biker klubben aflyst i morgen. De kunne ikke enes om hvorvidt det skulle være åben eller lukket fest. Og da der var blevet inviteret til åben fest, skred både for- og næstformand. Infantilt.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Jeg løber når jeg kommer hjem fra arbejde.
1 Fordi der har jeg tid
2 Jeg har ikke fyldt vommen med mad i flere timer
3 Jeg bruger arbejdsdagen til at forberede mig mentalt til løbeturen.
Mental forberedelse er sgu vigtigt, normalt løber jeg ca 5 km ad gangen, i onsdags gik jeg og "hidsede mig selv op" til en lang løbetur, det blev så en tur på næsten 15 km.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

@ Plexi: Mine hvilepuls, sådan som jeg tager den lige nu og her, er på omkring 55. Hvad har det af betydning da?

@ Urup: Godt at høre, at de kaffepunches er på vej ud af kroppen :)
Jeg kan afvise, at det er fordi jeg psykisk ikke er klar på det. Jeg elsker at løbe og har tidligere gjort det meget. Hvis du gjorde det "meget, meget", så tør jeg næsten godt sige "meget, meget, meget". Vi snakker intervaltræning rundt om stadionsøen tre gange om ugen og en bedste tid på 5 km på lige omkring 19 minutter. Det var dog dengang, og i dag ville jeg godt kunne følge med "fortids-mig", hvis "nutids-mig" dog kun skulle løbe 4 km. :)

Jeg løber om aftenen, da det er eneste mulighed for mig, men det passer mig også ganske godt. Min krop bruger hele morgenen og formiddagen på at komme i gang, så bliver jeg "træt" om eftermiddagen, inden jeg igen begynder at føle mig energisk om aftenen.

Den friske luft og følelsen efter en god løbetur er noget af det bedste, jeg ved, men det er desværre også ved at være noget tid siden, jeg har oplevet en god løbetur. Jeg løb samme tur i starten af året uden problemer. Det er først kommer her inden for de sidste par måneder, og jeg har ikke ændret på noget som helst. Holdt endda en måneds pause uden at det hjalp.

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jejak »

[quote="Loomer"][quote="Jejak"][quote="Loomer"]NN//

Det lader til at være komplet umuligt at finde en Peavey Rockmaster her i landet :/[/quote]

Hvad vil du give ? :D

Jeg har faktisk én liggende som jeg af og til har haft til salg. Kan bare ikke helt beslutte mig for om den skal afsted eller om den skal smides i racket så jeg kan køre med 2 preamps på samme tid ! :violence-uzi:[/quote]

Jeg er næsten ligeglad efterhånden, bare fucking lad mig få den! :(
Jeg så den sidste på dba gå til 1500, og de ligger omkring de 300 dollars på Ebay, så ja.. Vil det være fair nok? Har du også footswitch til den?[/quote]

PM sendt.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

[quote="Jejak"]
PM sendt.[/quote]

Jeg har ikke fået noget. Jeg smider lige en til dig :)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="Barf"]
@ Urup: Godt at høre, at de kaffepunches er på vej ud af kroppen :)
[/quote]

Det ved jeg nu ikke helt. Vi skal vist have en alvorlig samtale, Esben. Over en pånsh selvfølgelig.

Mht. at løbe, Barf. Du kan måske lokke dig selv med en øl. Det er nok noget nær det eneste, der kan få mig til at løbe overhovedet. Ikke fordi at jeg overhovedet løber for motionens skyld.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Plexi »

[quote="Barf"]@ Plexi: Mine hvilepuls, sådan som jeg tager den lige nu og her, er på omkring 55. Hvad har det af betydning da?

[/quote]

Nej det var fordi du skrev at du løb kun engang om ugen, og det enkle svar til dine problemer ville naturligvis være dårlig form. Men jeg har siden læst det du skrive senere, og jeg synes det er mystisk.
Jeg kan sige for mit vedkommende at hvis jeg kun løber engang om ugen, så ville min form stille og roligt dykke, og efter ikke så lang tid ville hver tur blive med "dårlige ben". Jeg skal op på 3x11 km om ugen i et stykke tid, så har jeg en form som gør at stort set hver tur føles let og givende. "Dårlige ben" har jeg hvis jeg løber om morgenen eller eftermiddagen. Eller hvis kroppen ikke når at restituere før næste tur, derfor holder jeg altid en dag hvile efter en tur. Eller hvis jeg er ved at blive syg, så kan jeg ligesågodt lade være.
Tror du ikke at det skyldes at du løber for sjældent ? Din generelle form er god med den hvilepuls, men det betyder ikke nødvendigvis at løbeformen er det.
Forøget vægt kan selvfølgeligt også give "dårlige ben " :roll:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen