Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Tja, synes nu heller ikke det var så meget anderledes, da jeg løb 2-3 gange om ugen. Nå, jeg prøver bare igen og ser, om det går væk eller bliver værre, og så må jeg tage den derfra. Tak for inputs.

NN: Jeg anmelder nye albumudgivelser i forbindelse med mit arbejde, og jeg hører også en del radio, så jeg kommer i kontakt med en del ny musik. Det er jo super fedt, og som vi vist tidligere har diskuteret herinde på forummet, så er der masser af god musik at komme efter, hvis man gider at lede efter det. Til gengæld er jeg også blevet bevidst om, hvad jeg på ingen måde kan klare. Og det er blevet personificeret i en enkelt kunstner nu: Kaka eller Lil' Kaka.
Generelt har jeg det svært med dansk reggae/dancehall/reggaeton, og det virker bare utroværdigt, men de fleste kan jeg leve med. Man ham her... Uha, det kan mit forholdsvis normalttempererede pis slet ikke klage.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"] ... dansk reggae/dancehall/reggaeton ... [/quote]

Alene ovenstående ordrække fik mig til at tænke på Faxe Kondi ... for fuck, hvor er jeg også træt af det lort! :evil:

(Der er dog få undtagelse, indenfor genren, som jeg synes rykker helt vildt, så hvis det lød som om jeg generaliserede, så var det en fejl :) )
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

Hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste der er afsindigt træt af offbeatguitar i hver eneste fucking sang i radioen. Det er så uopfindsomt og irriterende at høre på.

NN: Ligger syg herhjemme på 5. dag. Argh, jeg er ved at blive tosset. Jeg har læst hele internettet, og der er kun crap i fjernsynet.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan høre, at jeg er den eneste her, der synes at reggaebølgen (dele af den i hvert fald) er det eneste interessante, der er sket i dansk musik i mange år ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

Jeg er sgu også fan :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

Løsning: lad være med at høre radio. Det har virket fint for mig de sidste mange år. Det nye musik, jeg hører, får jeg fra anbefalinger. Som regel kun fra min far, for han er den eneste, der kommer med kvalificerede bud - f.eks. The Blue Van og Eagles of Death Metal.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="kraen"]Løsning: lad være med at høre radio. Det har virket fint for mig de sidste mange år. Det nye musik, jeg hører, får jeg fra anbefalinger. Som regel kun fra min far, for han er den eneste, der kommer med kvalificerede bud - f.eks. The Blue Van og Eagles of Death Metal.[/quote]

:thumbup:

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Det er desværre ikke alle, som har en far med lige så god musiksmag som din, Kræn :)

Og jeg kan egentlig godt lide at høre en masse musik, som jeg ikke nødvendigvis ender med at købe til min egen samling. Det lyder måske lidt dumt, når jeg lige har brokket mig over det, men der er forskel på musik, som for mig er ligegyldigt, og musik som jeg bare ikke kan holde ud. Og det er i førstnævnte gruppe, at der lige pludselig ligger guld begravet.
Men man må jo som bekendt tage det sure med det søde. Heldigvis kan jeg jo altid sætte et godt album på derhjemme, når det der moderne musik bliver for meget.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Barf"]...musik, som for mig er ligegyldigt, og musik som jeg bare ikke kan holde ud. Og det er i førstnævnte gruppe, at der lige pludselig ligger guld begravet. [/quote]

Sjovt, "ligegyldig" er efter min mening nok nærmest det værste og mest ringeagtende ord, man kan bruge om musik...

At det så også er den mest passende betegnelse for meget af dét musik, der laves, er en helt anden sag.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="Barf"]Det er desværre ikke alle, som har en far med lige så god musiksmag som din, Kræn :)

Og jeg kan egentlig godt lide at høre en masse musik, som jeg ikke nødvendigvis ender med at købe til min egen samling. Det lyder måske lidt dumt, når jeg lige har brokket mig over det, men der er forskel på musik, som for mig er ligegyldigt, og musik som jeg bare ikke kan holde ud. Og det er i førstnævnte gruppe, at der lige pludselig ligger guld begravet.
Men man må jo som bekendt tage det sure med det søde. Heldigvis kan jeg jo altid sætte et godt album på derhjemme, når det der moderne musik bliver for meget.[/quote]

Jeg betragter også mig selv som svært heldig.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]
Sjovt, "ligegyldig" er efter min mening nok nærmest det værste og mest ringeagtende ord, man kan bruge om musik...[/quote]

Jeg tror dét Barf mener (og som jeg selv oplever, når jeg hører radio) er, at der bliver spillet en masse musik, som man i første omgang lader gå ind ad det ene øre, og ud af det andet (og dermed er "ligegyldigt"), men som med tiden, i takt med, man får hørt det gentagende gange, kryber ind under huden på én, og bliver siddende. Og det er hér "guldet ligger begravet", for størstedelen af det ville være blevet affejet prompte, hvis man kun gav det et enkelt lyt nede hos pladepusheren eller på Youtube/Soundcloud/Myspace/whatever. Men fordi radioen står og kværner hele dagen på værkstedet (for mit vedkommende), så er man tvangsindlagt til at høre en masse, man normalt ville være gået uden om. Bevares, en ret stor del bliver kun mere enerverende med tiden, men der er også ting imellem, som vinder ved flere lyt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Scorpe »

Min højre æreflip er på mærkelig vis blevet meget øm og vokset til 3-dobbelt størrelse. Sjovt, eftersom at jeg aldrig har haft huller i ørene eller andet. Men må trodse frygten for fravær og bevæge mig til lægen i morgen tidlig :-(
:)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Scorpe"]Min højre æreflip er på mærkelig vis blevet meget øm og vokset til 3-dobbelt størrelse. Sjovt, eftersom at jeg aldrig har haft huller i ørene eller andet. Men må trodse frygten for fravær og bevæge mig til lægen i morgen tidlig :-([/quote]

Hvor sidder "æreflippen"..?

:-)

Nå, men god bedring under alle omstændigheder...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

NN : Min Bassman lød kold og steril i går aftes....


Sent from my iPhone using Tapatalk

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Sidder og skal lave regnskab og støder igen ind i Danske Banks nye, moderne netbank-design. Min netbank har nu været komplet ubrugelig i over en måned, og deres svar er, at de "kigger på det". Det svarer fandme til at de havde stillet en labyrint op foran indgangsdøren til deres filialer, jeg kan blive så sur over den arrogance, de udviser ved at lave sådan noget lort, så vi andre skal spilde en evighed på det :( Nu har jeg besluttet mig for at skifte bank, hvis de synes deres netbank er en legeplads, så kan jeg sgu ikke bruge dem.

Undskyld. Havde bare lige brug for at komme af med noget damp...

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pickles »

Der er da simpelthen heller ingen grund til at have den lortebank, hvis man ikke er tvunget til det.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Pickles"]Der er da simpelthen heller ingen grund til at have den lortebank, hvis man ikke er tvunget til det.[/quote]

Jo, at de er billige. Men nu har jeg aftalt et møde med en lokal bank, der siger, at det kan de sagtens gøre bedre...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Danske Bank, billige? Det har jeg godt nok ikke hørt før.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Danske Bank, billige? Det har jeg godt nok ikke hørt før.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.[/quote]

Da jeg skiftede sidst var de det billigste, jeg kunne finde...

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på den finansielle sektor, men jeg har efterhånden hørt flere økonomisk "kloge" mennesker sige, at der i løbet af de næste par år vil ryge en 15-20 banker mere. For de fleste kunder betyder det egentlig ikke det store, men man gider selvfølgelig ikke bøvlet med at finde en ny igen igen, hvis man kan undgå det. Måske værd at overveje når man skal finde en ny bank.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen