Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

mos skrev:
Vandbaseret glidecreme forekom relativt sjældent på de fiskekuttere jeg var med. Swarfega, derimod...
Er ikke helt sikker på at Swarfega vil have den ønskede effekt på Sasha's tørre hud:-)
Men prøv og vend tilbage så vi andre også kan få glæde af den meget nyttige viden :-)
Nu var Sasha jo på vej over i noget der mere mindede om glidecreme. Der kan Swarfega bruges i en snæver vending. (Siger de af mine bekendte, der er smededrenge...)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Nej, jeg er heller ikke helt sikker på, at Swarfega er helt optimalt at indsmøre de nedre slimhinder i. Så er det lige før, at jeg næsten vil foretrække stævnrørsfedt, hvis det endelig skal være... :-)

Men min tidligere kommentar til, hvor MacG´s erfaringer stammer fra, gik såmænd mest på det dér med at blotte tissetrolden i frostvejr... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af mos »

Hvordan gør man det i frost vejr ?????
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

På samme måde som i alt andet slags vejr. Det er bare en lidt koldere oplevelse end sædvanligt.
Cogito sumere potum alterum

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af mos »

Ok, og tak for den meget nyttige viden :-) . Det er nok bare fordi jeg endnu ikke har så meget erfaring i at flashe kønsdele i vintermånederne.
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

NN : At jeg for et par år siden solgte 2 fede tubescreamere, nu hvor jeg kan få forstærkeren til at svede uden at blæse trommehinderne af.


Sent from my iPhone using Tapatalk

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Er lige kommet hjem fra en lang arbejdsdag til en postkasse, der er sprængt i småstykker. Jeg fatter simpelthen ikke, at vi skal pines med det fyrværkeri-lort det meste af december - det lyder jo som en krigszone herude i villakvarterne allerede og det bliver kun værre. Jeg håber saftsuseme, at de idioter får sprængt nogle fingre af. Bare et par stykker hver...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

NN : At ikke have råd til en mekaniker når bilen er i stykker.
NN2 : At ligge i flere timer i indkørslen i frostvejr for at reparere bilen.
Jeg er træt af at være fattig, man burde næsten skrive en blues om det. :P

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

Now Massiv Nedtur// Min Poweramp er sgu lige død her i går. Pis.

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

NN: Havde glædet mig til at lave et nyt AUX kabel, men jeg har lige fundet ud af at det kabel jeg har kun har 2 kerner, og et aux kabel uden jord vil nok ikke være så godt(?) :) Kan man forresten godt få et nogenlunde resultat ud af at lave et AUX kable ud af noget helt almindeligt kabel, eller vil det blive for ringe?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Martin60"]NN: Havde glædet mig til at lave et nyt AUX kabel, men jeg har lige fundet ud af at det kabel jeg har kun har 2 kerner, og et aux kabel uden jord vil nok ikke være så godt(?) :) Kan man forresten godt få et nogenlunde resultat ud af at lave et AUX kable ud af noget helt almindeligt kabel, eller vil det blive for ringe?[/quote]

Jord skal du nu helst ikke blande ind i sagen, men stel skal der være ;) Typisk har du så lave signaler i sådan et kabel, at det skal være skærmet for at give et acceptabelt resultat - uden skærmen får du alt for meget indstrålet støj...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Hvad er et aux kabel?

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now nedtur

Indlæg af Scorpe »

[quote="Smittefar"]Hvad er et aux kabel?

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.[/quote]
Et phono -> minijack kabel må man gå ud fra..
:)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Hvad er et aux kabel?
[/quote]

Jeg gik ud fra, at han mente noget til et line-level signal, da de ofte på forstærkere kaldes AUX (for auxilliary input). Men jeg har nu heller ikke hørt selve kablet omtalt som sådan før :lol: Signalkabel er vel det mest brugte i den sammenhæng...

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

[quote="Turtle"][quote="Martin60"]NN: Havde glædet mig til at lave et nyt AUX kabel, men jeg har lige fundet ud af at det kabel jeg har kun har 2 kerner, og et aux kabel uden jord vil nok ikke være så godt(?) :) Kan man forresten godt få et nogenlunde resultat ud af at lave et AUX kable ud af noget helt almindeligt kabel, eller vil det blive for ringe?[/quote]

Jord skal du nu helst ikke blande ind i sagen, men stel skal der være ;) Typisk har du så lave signaler i sådan et kabel, at det skal være skærmet for at give et acceptabelt resultat - uden skærmen får du alt for meget indstrålet støj...[/quote]

Jord og stel er vel det samme, altså hvis man ikke er så kræsen :) På engelsk hedder det jo bare ground :D
Tænkte nok at der vil være for meget støj. Nå, men jeg må jo bare finde et ordenligt kabel så :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Ja jeg forestiller mig, det er et balanceret Jack kabel, da det er mest almindeligt at bruge sammen med aux udgange på en mixer.

Jeg bliver gladere og gladere for, jeg spurgte.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

[quote="Smittefar"]Hvad er et aux kabel?

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.[/quote]

I mit tilfælde et mini jack til mini jack kabel, som jeg vil bruge til at tilslutte ting til min anlæg :)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Martin60"][quote="Turtle"][quote="Martin60"]NN: Havde glædet mig til at lave et nyt AUX kabel, men jeg har lige fundet ud af at det kabel jeg har kun har 2 kerner, og et aux kabel uden jord vil nok ikke være så godt(?) :) Kan man forresten godt få et nogenlunde resultat ud af at lave et AUX kable ud af noget helt almindeligt kabel, eller vil det blive for ringe?[/quote]

Jord skal du nu helst ikke blande ind i sagen, men stel skal der være ;) Typisk har du så lave signaler i sådan et kabel, at det skal være skærmet for at give et acceptabelt resultat - uden skærmen får du alt for meget indstrålet støj...[/quote]

Jord og stel er vel det samme, altså hvis man ikke er så kræsen :) På engelsk hedder det jo bare ground :D
Tænkte nok at der vil være for meget støj. Nå, men jeg må jo bare finde et ordenligt kabel så :) [/quote]

På dansk er jord og stel IKKE det samme. I praksis arbejder man typisk med både en jord, en nul, en chassis og et antal stel. Og hvis dit signal har en stel, der ikke er forbundet til jord (hvilket de meget sjældent vil være) så må du så sandelig ikke koble det til en jord og tro at det går godt. Så nej, man behøver ikke at være kræsen for at de ikke er det samme ;)

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

Pjat pjat ;) Nå, det er nok godt at jeg så skifte fra stærkstrøm ingeniør til maskin ingeniør studiet her til Februar :D

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Martin60"]Pjat pjat ;) Nå, det er nok godt at jeg så skifte fra stærkstrøm ingeniør til maskin ingeniør studiet her til Februar :D [/quote]

Nej, så længe du holder dig til stærkstrøm,så går det nok - men pas på med signalkablerne ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen