Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Hvad er et aux kabel?

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.[/quote]

Så vidt jeg kan gennemskue, er aux vel en forkortelse af "auxiliary", hvilket vel betyder noget i retning af "ekstra". Så et ekstra kabel ville være mit bud...

:-)

For god ordens skyld skal så lige nævnes, at et kabel er et stykke ledning med stik i enderne. Før der kommer stik på, er det blot et stykke ledning...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]

For god ordens skyld skal så lige nævnes, at et kabel er et stykke ledning med stik i enderne. Før der kommer stik på, er det blot et stykke ledning...

:-)[/quote]
Hvad har man så hvis man sætter et stik i den ene ende? Defekt ledning eller ufuldendt kabel? Hmm... ;)



Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Ja, det er jo det klassiske dilemma med, om glasset er halvt fuldt eller halvt tomt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

Jeg skulle lige prøve med det almindelige ledning, og er kommet frem at det ikke er helt godt, ikke helt skidt, men bestemt ikke godt nok.
Så jeg begav mig ud på en lille gå tur op til min skole hvor jeg hentede noget ordenlig kabel med shielding og det hele.
Dog fandt jeg ud af efter at have loddet det ene stik på, at ledningen selvfølgelig er alt for tyk til jack stikkets hætte - satans!
Så nu er jeg ligevidt :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Og "dansklæreren" istemmer: Det dér "shielding" - er det ikke fuldstændigt det samme som det gode, danske begreb "skærm" ?

:-)

Men ærgerligt, at du ikke kunne få dit ekstra kabel til at virke.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

Man er vel et internationalt menneske :) Men ja, jeg kunne godt bruge mit ekstra kabel :)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

Du har ikke overvejet den nemme løsning? <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.av-cables.dk/minijack-kabler ... ack-kabler ... 1-2-m.html</a><!-- m -->

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af DarkoPage »

NN: PostDK's gebyrer!

Jeg prøver at bestille noget fra staterne til ca. 300 kr., som inkl. told og PostDK's gebyr kommer til at koste næsten det dobbelte. Det der irriterer mig er, at PostDK's gebyr udgør 2/3 af den pris jeg skal ligge oveni.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

NN: Ulemper ved at have overskæg #1: Når man er forkølet
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NN: Skuffelsen når en handel ikke går igennem, og man selv havde håbet det.

NO: Pandekager!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Deltagerne i årets Melodi Grand Prix. Hold kæft en falliterklæring. Er det virkelig det eneste, som dansk musik kan stille op med? Er Melodi Grand Prix styrtdykket så meget i anseelse, at de 10 udvalgte sange ville blive vraget uden tøven i selv det mest steroideramte fitnesscenter? Åbenbart. Jeg er som sådan ikke fan i hele konceptet, men når nu man laver sådan et kæmpe show, så kunne man i det mindste sørge for, at et enkelt eller to af numrene rent faktisk også havde noget musikalsk kvalitet. Eller bare turde gå i den modsatte retning og vove pelsen lidt. Ak og ve.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

NN: Når den skrifttype ma langt om længe har fundet ikke gider blive ordentligt installeret på sin Mac... :(
RoadHigh.dk

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

NN: Savner godt nok at køre motorcykel helt ekstremt meget lige for tiden! Der er stadig over en måned til jeg tidligst kan komme ud og køre

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Stoppede bihuler. Av mit fjæs!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Prøvede at flytte et tungt bord med mit knæ i dag - nu er knæet dobbelt tykkelse og kan ikke rigtigt strækkes :( Det er da godt, jeg lige har fået en ny lænestol, der skal testes...

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rumpole »

Det hedder sig at Rusland er ved at træde ind i den civilicerede verden nu 20 år efter kommunismens kollaps. Men jeg vil vove at påstå at mentalt er der intet sket <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/01 ... nd/2013/01 ... 180758.htm</a><!-- m -->

388 stemmer ja og en blankt. Folk ved hvad klokken er slået hvis de stemmer nej.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Jeg har på ingen måde styr på noget som helst i mit liv for tiden, og jeg har mest af alt lyst til at pakke mit lort sammen og rejse et eller andet sted hen ud i verden. Det er sgu så meget lettere end at forholde sig til virkeligheden.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Øv - Det lyder som om, der er brug for et Flæsk-OFF i det jyske :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Det ville saftsusemig gøre godt! Professionelt, personligt, musikalsk og socialt er der i hvert fald ikke meget opmuntrende for tiden. For ikke at snakke om det med det modsatte køn (kunne have lavet nogle kønne opdateringer i "Drunk-postning" på det sidste, men jeg har heldigvis været for fuld til selv den tråd).

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="Barf"]Det ville saftsusemig gøre godt! Professionelt, personligt, musikalsk og socialt er der i hvert fald ikke meget opmuntrende for tiden. For ikke at snakke om det med det modsatte køn (kunne have lavet nogle kønne opdateringer i "Drunk-postning" på det sidste, men jeg har heldigvis været for fuld til selv den tråd).[/quote]

Vi skal jo også have gjort noget ved den der Sound City-film. Måske en gang flæsk og en god nørdefilm ville gøre godt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen