Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Michael Vajhøj"]NN: Synes efterhånden der går lidt for meget Windows i Apples produkter disse tider... Min 4S'er er langsom efter se seneste par opdateringer og min MacBook Pro er lige crashet midt i en opdatering så jeg nu skal bruge et par timer på en geninstallation...

Heldigvis skulle jeg jo ikke bruge den i aften... Eller...


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk[/quote]

Min 4S, som jeg bare har hældt ting på siden jeg fik den kører fint. Der må være noget der ikke stemmer.
Hvilken version af OS X kører du ?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

Mountain Lion...

Tror også snart min telefon skal have en geninstallation, der var bare engang hvor sådanne ting ikke var nødvendige med et Apple produkt - en svunden tid tilsyneladende...


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

Nu kommer jeg lige med et spørgsmål, som burde give sig selv..

Men slukker du nogle gange dine ting..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Michael Vajhøj"]Mountain Lion...

Tror også snart min telefon skal have en geninstallation, der var bare engang hvor sådanne ting ikke var nødvendige med et Apple produkt - en svunden tid tilsyneladende...


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk[/quote]

Der er et eller andet galt. Jeg slukker aldrig min iPhone 4S, og min 3 år gamle MacBook Pro bliver kun genstartet ved større opdateringer.
Det er min arbejdsmaskine, med 2 kontoer, privat og arbejde. Den sover når jeg gør... Der er ingen af dem der gør knuder. Har du mange sære Apps kørende ?"Smarte" ting der gør din Mac federe ? Jeg lever af at arbejde med Mac og iOS, og jeg har ingen af delene. Og ingen problemer.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

Har absolut intet af sådan noget installeret - netop fordi jeg ikke gider have den til at køre dårligt (go figure)...

Hmm... Pyt. Men de par timer jeg skulle have brugt på at arbejde her til aften blev da afløst at at sidde og stirre surt på en geninstallation skærm... :angry-devil: Der kommer nok også en dag i morgen - og hvis ikke ville det også være spildt at have arbejdet i de to timer...
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

Jeg har altså heller aldrig haft problemer med nogle af mine Apple-produkter.

Ikke fordi det nødvendigvis passer på dig, Michael, men jeg læste for nyligt en artikel, som på fin vis beskriver, hvorfor jeg aldrig har problemer, mens der er andre, der konstant har problemer (uanset platform).
Læs den her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.engadget.com/2013/05/01/why- ... -crash/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="kraen"]Jeg har altså heller aldrig haft problemer med nogle af mine Apple-produkter.

Ikke fordi det nødvendigvis passer på dig, Michael, men jeg læste for nyligt en artikel, som på fin vis beskriver, hvorfor jeg aldrig har problemer, mens der er andre, der konstant har problemer (uanset platform).
Læs den her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.engadget.com/2013/05/01/why- ... -crash/</a><!-- m -->[/quote]

Hmm - kan for min kære MacBook sige:
- den er altid opdateret
- er altid ren (kan ikke fordrage beskidte computere)
- har aldrig nogen former for extensions eller andre fancy ting kørende, den er ganske clean
- tager jævnligt backup på ekstern HD

Min orden på skrivebordet kunne være bedre (der ligger vel små 30 filer pt) men det burde da ikke smadre den fuldstændigt... Hmm... Pyt... Far er sur og skuffet og går i seng. :)


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="kraen"]Jeg har altså heller aldrig haft problemer med nogle af mine Apple-produkter.

Ikke fordi det nødvendigvis passer på dig, Michael, men jeg læste for nyligt en artikel, som på fin vis beskriver, hvorfor jeg aldrig har problemer, mens der er andre, der konstant har problemer (uanset platform).
Læs den her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.engadget.com/2013/05/01/why- ... -crash/</a><!-- m -->[/quote]

Fin artikel, Kræn. Jeg får også brugere ind, der siger: "Den har kørt sært de sidste par måneder...!" Hvorfor så ikke søge hjælp ? Skidtet skal køre ordentligt, alt andet er spild af ens tid.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="MacG"][quote="kraen"]Jeg har altså heller aldrig haft problemer med nogle af mine Apple-produkter.

Ikke fordi det nødvendigvis passer på dig, Michael, men jeg læste for nyligt en artikel, som på fin vis beskriver, hvorfor jeg aldrig har problemer, mens der er andre, der konstant har problemer (uanset platform).
Læs den her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.engadget.com/2013/05/01/why- ... -crash/</a><!-- m -->[/quote]

Fin artikel, Kræn. Jeg får også brugere ind, der siger: "Den har kørt sært de sidste par måneder...!" Hvorfor så ikke søge hjælp ? Skidtet skal køre ordentligt, alt andet er spild af ens tid.[/quote]

Lige præcis. Folk er mærkelige.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: At holde fri for arbejde pga. en aftale og så blive brændt af :( Det er anden gang, de pisser mig af, så må man jo finde et andet firma til opgaven...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

NN: At folk bare føler en trang til, uanset hvor fair prisen er, at de bare SKAL prutte om prisen på alting. Jeg er så træt af at stort set samtlige mails jeg modtager omkring mit grejsalg er noget med "vil du bytte med..." uanfægtet at jeg har skrevet jeg ikke vil bytte, eller "Jeg byder [latterligt lavt bud]". Jeg har modtaget et bud på 5000(!),- for min Les Paul? På trods af at den er 1000,- billigere end den billigste std. på den blå avis... Hvad f... sker der?!?!
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg tror bare man skal lære og se igennem fingrene med det og så svare folk venligt tilbage:

"Hej X. Som skrevet i annonce er jeg ikke interreseret i nogen former for bytte, men du er meget velkommen til at kontakte mig når du har solgt din Y - hvis du da tør vente så længe. :-) Venlige hilsner Rasmus"

"Hej X. Som skrevet i annonce er prisen fast, fair og ikke til forhandling, men du er meget velkommen til at kontakte mig når du har fået undersøgt markedet og/eller skrabet lidt ekstra penge sammen - hvis du da tør vente så længe. :-) Venlige hilsner Rasmus"

På et eller andet tidspunkt stopper de nok - og hvis de skriver gentagne gange svarer du dem bare venligt med samme standartmail. :-)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

Det ville være det fornuftige at gøre. ;) Jeg må blankt indrømme at mit svar til ham der bød 5000,- for LP'en var: "Du må være skingrende sindssyg.".

Det pisser mig bare af, at folk synes det er helt cool at prutte om prisen, uanset om den er fair eller ej - det virker som om at det er en sejr i sig selv, at få lov at røvrende sælger. Heldigvis står jeg ikke og mangler pengene, så jeg kan tillade mig at være kræsen, men hold da fast hvor bliver man træt af skambud.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Fuldstændig enig.
Alt det prutten om priser har også tit pisset mig af.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lause
Johnny B. Goode
Indlæg: 111
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Lause »

[quote="GuitaRasmus"]NN: At folk bare føler en trang til, uanset hvor fair prisen er, at de bare SKAL prutte om prisen på alting. Jeg er så træt af at stort set samtlige mails jeg modtager omkring mit grejsalg er noget med "vil du bytte med..." uanfægtet at jeg har skrevet jeg ikke vil bytte, eller "Jeg byder [latterligt lavt bud]". Jeg har modtaget et bud på 5000(!),- for min Les Paul? På trods af at den er 1000,- billigere end den billigste std. på den blå avis... Hvad f... sker der?!?![/quote]

Hvis den holdning så bare ville brede sig til butikshandel!!

Jeg har et studiejob i en byggevarekæde, og oplever ofte (flere gange i løbet af en vagt!!!) at folk vil prutte om prisen.. HVORFOR?!?!?! Når vi har prismærket en Weber grill på tilbud til 1495,-, så forventer folk ofte at vi kan sælge den til 1000,-. Mit svar er efterhånden blevet mere og mere nedladent.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="Lause"][quote="GuitaRasmus"]NN: At folk bare føler en trang til, uanset hvor fair prisen er, at de bare SKAL prutte om prisen på alting. Jeg er så træt af at stort set samtlige mails jeg modtager omkring mit grejsalg er noget med "vil du bytte med..." uanfægtet at jeg har skrevet jeg ikke vil bytte, eller "Jeg byder [latterligt lavt bud]". Jeg har modtaget et bud på 5000(!),- for min Les Paul? På trods af at den er 1000,- billigere end den billigste std. på den blå avis... Hvad f... sker der?!?![/quote]

Hvis den holdning så bare ville brede sig til butikshandel!!

Jeg har et studiejob i en byggevarekæde, og oplever ofte (flere gange i løbet af en vagt!!!) at folk vil prutte om prisen.. HVORFOR?!?!?! Når vi har prismærket en Weber grill på tilbud til 1495,-, så forventer folk ofte at vi kan sælge den til 1000,-. Mit svar er efterhånden blevet mere og mere nedladent.[/quote]

Og sådan var det også, da jeg var i Eplehuset.
"Nå, nu køber jeg den her MacBook, så smider du da også lige lidt rabat, et sleeve, office og noget backup oveni."
"Øh nej, men vi kan måske forhandle, når du kommer og vil købe for 200.000"


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

NO: Butikskæder i musikergrejbranchen anlægger heldigvis en lidt anden holdning til deres kunder end folk i æble- eller byggemarkedbranchen.
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]NO: Butikskæder i musikergrejbranchen anlægger heldigvis en lidt anden holdning til deres kunder end folk i æble- eller byggemarkedbranchen.[/quote]

Har du prøvet at få rabat i FårSound ? Sådan for alvor ? 25/30 % F.eks ? For det ville det svare til at Kræn skulle give i den situation han beskriver..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

Vi har vist haft snakken før, måske på det gamle gearfreak. For mit eget vedkommende er det meget sjældent, at jeg ikke prøver at prutte en vare lidt ned. Til gengæld bliver jeg ikke det mindste fornærmet, når andre prøver det samme med mig - men af og til noget overrasket over folks optimisme.

Jeg kan simpelthen ikke få øje på, hvorfor det skulle være frækt eller provokerende at komme med bud, uanset hvor lave. Man kan jo bare sige nej, tænker jeg? Det er jo ikke personligt.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

[quote="MacG"][quote="Smittefar"]NO: Butikskæder i musikergrejbranchen anlægger heldigvis en lidt anden holdning til deres kunder end folk i æble- eller byggemarkedbranchen.[/quote]

Har du prøvet at få rabat i FårSound ? Sådan for alvor ? 25/30 % F.eks ? For det ville det svare til at Kræn skulle give i den situation han beskriver..[/quote]

Ja - Jeg har ikke bare prøvet - jeg har også fået det.

Men nu er det jo heller ikke sådan, at jeg kun har købt een ting til 15-20.000 i 4Sound gennem årene. Mon alligevel ikke, jeg over årene har lagt pænt over 100k der.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen