Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Kattekiksen"]
Så selvom det tydeligvis er noget langt størstedelen synes er en frastødende form for marketing, så virker det jo. :) .[/quote]

Og så er det okay? Er telefonsælgere også okay? Er det okay at reklamere vha. subliminal messages, product placement osv, fordi det er effektivt?

Jeg synes det er en umådelig klam måde at reklamere og rekruttere på - uanset hvor godt man så end synes produktet er.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

NN//

Gibson's seneste kreation.

Jeg får det decideret dårligt af at se på den rædsel.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="Kattekiksen"][quote="GodSpeedDK"]
Jeg kan faktisk overhovedet ikke forstå, hvordan sådan en forretningsmetode på nogen måde kan betale sig.[/quote]

Der var en graf i et medlemsblad fra Amnesty engang, der viste hvor meget fremgang de havde fået i antallet af medlemmer efter de indførte facere. Jeg kan desværre ikke huske det, så jeg vil ikke udtale mig om det præcise tal, men det var ret overvældende.

Jeg snakkede også med en uniceffacer for et par uger siden. Han sagde at de havde fået 9 (9!) medlemmer via internettet i 2009. Selvfølgelig kun i Danmark. En uniceffacer går efter at lave 6 nye medlemmer om dagen.

Så selvom det tydeligvis er noget langt størstedelen synes er en frastødende form for marketing, så virker det jo. :) .[/quote]

Det er også et eller andet sted smukt at en facer koster mere end hvad han/hun skaffer af donationer. Jeg kan godt se at i det lange løber vender kurven, men hvor mange folk melder sig ikke hurtigt ud igen? Jeg tror rigtig mange føler sig pressede i de situationer de bliver faced.

Jeg har rigtig mange erfaringer med Unicef, bl.a. faced mig 3 gange indenfor 100m på Amagerbro. Den ene følger op på den anden, og kører hårdt på. Det er de sidste mange gange endt med at jeg har fået sympati fra facerne, p.g.a min generelt dårlige økonomi. Men jeg synes lige de er en tand for agressive.

Jeg må indrømme, at jeg har det meget ligesom Mikkel, den type mennesker de sætter på gaden gør sku' ikke noget godt i min verden.

Jeg kan UDEMÆRKET forstå din holdning til tingene. Og jeg forstår godt man gerne vil prøve at redde verden, men så er der et helt system der skal laves om! Der har jo været mennesker der har haft det dårligt de sidste 1000 generationer, og sikkert siden vi har eksisteret. Så prøv at tænk på hvornår kort tid siden det er kvinder fik stemmeret. Ting tager tid.

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Kattekiksen"]
Så selvom det tydeligvis er noget langt størstedelen synes er en frastødende form for marketing, så virker det jo. :) .[/quote]

Og så er det okay? Er telefonsælgere også okay? Er det okay at reklamere vha. subliminal messages, product placement osv, fordi det er effektivt?

Jeg synes det er en umådelig klam måde at reklamere og rekruttere på - uanset hvor godt man så end synes produktet er.[/quote]

Det er jo en gråzone og jeg forventer ikke at der er nogen herinde der er enige med mig. Det har jeg ligesom kunnet fornemme ;) .

Men ja, jeg vil mene at så længe sagen er så god som jeg synes den er, at så er det okay. Det er udelukkende min holdning jo, og jeg kan ikke redegøre for hvorfor nogle sager er vigtigere/bedre end andre. Telefonsælgere har jeg vist udtalt mig om før herinde.

Det skal også lige siges at jeg ikke betragter facerne fra fx Amnesty og Unicef (som er de to organisationer jeg bryder mig bedst om) som sælgere. Nærmere som formidlere. Jeg kan sagtens forstå hvorfor de er irriterende, men jeg fristes til at tro at folk ikke vil tænke på andre menneskers ve og vel, fordi de har "for travlt". Det er en pokkers svær diskussion fordi alle har deres egne oplevelser med facerne. Jeg har udelukkende haft gode og har tit afvist dem, men stadig fået en god diskussion og går altid derfra med et smil.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

NN: KMD har fucked i min løn i 2 måneder nu. :(

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kattekiksen »

NN: Jeg havde en jobsamtale i en børnehave på onsdag. I dag blev jeg ringet op derfra. Der er åbenbart ansættelsesstop i Københavns kommune, så de må slet ikke afholde min samtale. FEDT!
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Kattekiksen"]
Så selvom det tydeligvis er noget langt størstedelen synes er en frastødende form for marketing, så virker det jo. :)
[/quote]

Men det er jo den gode, gamle 'målet helliger midlet', og den er jeg ikke tilhænger af.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

AH^DK
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AH^DK »

Nu er jeg selv forhenværende telesælger hos Telia Erhverv, og har lavet en masse fundraising osv. Ligenu er jeg under uddannelse som sælger.

Uden at kommentere på en del andre ting, så styr lige de der sammenligninger med nynazisme osv, gutter. Der er brodne kar i branchen, men der er faktisk et par få stykker af os der godt kan forstå et nej, og som bare forsøger på at være dygtige sælgere. Vi får ofte en masse lort i hovedet, men skubber det friskt af skuldrene for at gøre nogle andre mennesker glade, som er interesserede i vores produkter.

Ligeså vel , som ikke alle københavnere er narkomaner og tyveknægte, ikke alle nordsjællændere er arrogante pralrøve, så er alle sælgere ikke uhæderlige møgsvin.

For at sige den anden side af branchen i perspektiv, så læs denne artikel. Jeg er Alexander, sjovt nok. <a href="http://www.avisen.dk/chefen-til-tidlige ... 24185.aspx" rel="nofollow">http://www.avisen.dk/chefen-til-tidlige ... 85.aspx</a>

Og god aften til jer alle, gutter. Jeg farer ikke op over ting, og jeg er heller ikke sur over sammenligningen på nogen måde, det er nemlig en skod branche, bare husk at vi ikke alle er sådan :)

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

NN: Fik lige rodet med T-Rex Spindoctor igen til aften - men nøj dens "preset" switching - det er jo helt håbløst. Øv - den lyder jo ellers så hamrende godt. Og stinkbug'en funger bare for fedt foran den ellers.
Bah

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

NN: At have forstuvet sin venstre tommelfinger kraftigt.

Den er fuldstændig ubrugelig øv...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

NN: Jeg kan helt seriøst ikke regne ud, hvad klokken er. 12:18? 11:18? 13:18?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Telemaster"]NN: Jeg kan helt seriøst ikke regne ud, hvad klokken er. 12:18? 11:18? 13:18?[/quote]

:D Den er 12:34 lige nu. :D
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Starcaster »

NN: Børnene sov ret godt i nat; en ekstra time at sove i; og så kan JEG ikke sove fra kl. 4 til 6! Lort! Og det er Halloween og knægtens 4 års fødselsdagsfest i dag! NO: Fik da hørt en del gode programmer på P1...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Telemaster"]NN: Jeg kan helt seriøst ikke regne ud, hvad klokken er. 12:18? 11:18? 13:18?[/quote]

:D Den er 12:34 lige nu. :D [/quote]

Hvis du tager pis på mig, kommer aftenens damebesøg enten en time for sent eller en time for tidligt, i forhold til min planlægning. Det ser ud til, at alle ure her i huset har stillet sig selv. Ellers også tager du pis på mig... Meget svær dag!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Telemaster"][quote="GuitaRasmus"][quote="Telemaster"]NN: Jeg kan helt seriøst ikke regne ud, hvad klokken er. 12:18? 11:18? 13:18?[/quote]

:D Den er 12:34 lige nu. :D [/quote]

Hvis du tager pis på mig, kommer aftenens damebesøg enten en time for sent eller en time for tidligt, i forhold til min planlægning. Det ser ud til, at alle ure her i huset har stillet sig selv. Ellers også tager du pis på mig... Meget svær dag![/quote]

Nu er den så 13.18.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="fortytwo"][quote="Telemaster"][quote="Telemaster"]NN: Jeg kan helt seriøst ikke regne ud, hvad klokken er. 12:18? 11:18? 13:18?[/quote]


Hvis du tager pis på mig, kommer aftenens damebesøg enten en time for sent eller en time for tidligt, i forhold til min planlægning. Det ser ud til, at alle ure her i huset har stillet sig selv. Ellers også tager du pis på mig... Meget svær dag![/quote]

Nu er den så 13.18.. ;) [/quote]

Eller en time mere eller en time mindre. Suk. Er der stadig noget, der hedder Frøken Klokken? :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

Hahahaha, det er simpelthen for sjovt. :D

<a href="http://hvaderklokkeni.dk/" rel="nofollow">http://hvaderklokkeni.dk/</a>

Klaus, gamle dreng, vi kunne aldrig finde på at sabotere et dameforsøg - brug linket - der står hvad klokken er.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="GuitaRasmus"]Hahahaha, det er simpelthen for sjovt. :D

<a href="http://hvaderklokkeni.dk/" rel="nofollow">http://hvaderklokkeni.dk/</a>

Klaus, gamle dreng, vi kunne aldrig finde på at sabotere et dameforsøg - brug linket - der står hvad klokken er.[/quote]

Jaja, klart, så har du lige lavet en hjemmeside for at messe med mit hoved ;-)
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Telemaster"]... kommer aftenens damebesøg enten en time for sent eller en time for tidligt, i forhold til min planlægning ...[/quote]

Eller måske tilhører hun selv den minoritet af folk, der endnu ikke har omstillet sig til fænomenet, der i denne ombæring - med modifikationer - har eksisteret siden 1980. Og dermed er der en chance for dels, at hun måske ankommer netop i følge din planlægning, og dels det måske vil være et tegn fra de højere magter om, at I passer godt sammen. /indsæt englekor/

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Telemaster"]... kommer aftenens damebesøg enten en time for sent eller en time for tidligt, i forhold til min planlægning ...[/quote]

Eller måske tilhører hun selv den minoritet af folk, der endnu ikke har omstillet sig til fænomenet, der i denne ombæring - med modifikationer - har eksisteret siden 1980. Og dermed er der en chance for dels, at hun måske ankommer netop i følge din planlægning, og dels det måske vil være et tegn fra de højere magter om, at I passer godt sammen. /indsæt englekor/[/quote]

Det er vist et long shot, hvis jeg nogensinde har set et :D
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen