Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

mos skrev: Apopos erfaring :-) så har undertegnede lige brugt rimeligt meget tid på at rode med en vox duel overdrive, den virkede tilsyneladende kun med batterier og nogle gange med strømforsyning, men med strømforsyningen virkede den meget periodisk.
Så efter at have skilt den ad adskillige gange og på det nærmeste omformateret den til "point to point" denne pedal
består af 3 print der er forbundet med nogle helt urimeligt tynde ledninger som knækker bare man kigger på dem.
Ja så slog det mig pludseligt ar jeg på et tidspunkt har skiftet strømforsyning, denne pedal trækker 100-120ma og min "nye" forsyning levere kun 100ma:-)
Der kunne man have sparet sig selv for mange bekymringer:-)
Jamen, nu hvor den er point to point-wired, lyder den vel så også meget bedre?

Oh, well... ;)

Historien minder mig lidt om engang - heldigvis for en hel del år siden - hvor jeg konverterede en halvgammel Fender-forstærker til et ret gennemført stjernestel-layout i et forgæves forsøg på at komme et indædt brum til livs. Det forsvandt så som dug for solen, da jeg - efter adskillige runder omkring blokken - strammede den møtrik til det éne input-jack, som havde løsnet sig lidt. :dodgy:

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Verdens bedste bækken er revnet igen. Og denne gang så langt inde, at det syge område ikke kan amputeres. Sikke noget gammelt pis!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

NN: Boet efter min far lever lidt sit eget liv hos en advokat. Det seneste jeg har hørt var en opgørelse forud for skifteretten, der sagde at jeg skulle have 38k som jeg havde lagt ud, og at der ville være penge i boet til at dække den bil, jeg har taget ud af boet - Arve en bil fint nok - Nå men så ville skat lige lave revision (og boet skal åbenbart betale omkostninger til revisor for skat WTF), og nu er den pæne bil jeg skulle have arvet blevet forvandlet til 1700 kroner, så jeg nu skal betale 125.000 for bilen (-1700 - 38k) så jeg skal betale i omegnen af 80.000 tilbage.

NN2: Jeg går sgu og overvejer, om jeg skal returnere PRSen - Den spiller megafedt, men den der regning på 80.000 ødelægger sgu humøret lidt

NN3: Det er grotesk med arvesager: Min mor boede i lejelejlighed og havde nærmest ingen penge. Bo-opgørelsen tog to uger, og der var til at dække begravelsen og jeg fik 8.000 i hånden. Min fars bo involverede 3 ejendomme, aktier i de fleste større danske virksomheder (f.eks. A- og B- aktier i Mærsk), bil og Traktor (traktor er bare sejt) - 3½ år senere har boet dækket begravelsen, 1700 kroner til mig og en hulens masse advokat- og revisionsomkostninger. Systemet stinker sgu godt nok.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

Smittefar skrev: NN: Boet efter min far lever lidt sit eget liv hos en advokat. Det seneste jeg har hørt var en opgørelse forud for skifteretten, der sagde at jeg skulle have 38k som jeg havde lagt ud, og at der ville være penge i boet til at dække den bil, jeg har taget ud af boet - Arve en bil fint nok - Nå men så ville skat lige lave revision (og boet skal åbenbart betale omkostninger til revisor for skat WTF), og nu er den pæne bil jeg skulle have arvet blevet forvandlet til 1700 kroner, så jeg nu skal betale 125.000 for bilen (-1700 - 38k) så jeg skal betale i omegnen af 80.000 tilbage.

NN2: Jeg går sgu og overvejer, om jeg skal returnere PRSen - Den spiller megafedt, men den der regning på 80.000 ødelægger sgu humøret lidt

NN3: Det er grotesk med arvesager: Min mor boede i lejelejlighed og havde nærmest ingen penge. Bo-opgørelsen tog to uger, og der var til at dække begravelsen og jeg fik 8.000 i hånden. Min fars bo involverede 3 ejendomme, aktier i de fleste større danske virksomheder (f.eks. A- og B- aktier i Mærsk), bil og Traktor (traktor er bare sejt) - 3½ år senere har boet dækket begravelsen, 1700 kroner til mig og en hulens masse advokat- og revisionsomkostninger. Systemet stinker sgu godt nok.
Øv, Smitte, det var sgu en ærgerlig omgang. Utroligt man skal døje med det, udover at man har mistet en kær. Du har ret, det stinker!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Ja, nu hvor jeg har regnet lidt på det, så kan jeg se, at advokaten, har napset i overkanten af 150.000 kr, revisoren har nuppet lige omkring 10.000 - og jeg fik jo så 1.700 - Det er jo meget tilfredsstillende ... NOT
Modded guitars were crap right out of the factory

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

Smittefar skrev: Ja, nu hvor jeg har regnet lidt på det, så kan jeg se, at advokaten, har napset i overkanten af 150.000 kr, revisoren har nuppet lige omkring 10.000 - og jeg fik jo så 1.700 - Det er jo meget tilfredsstillende ... NOT
Hvordan kan det dog passe?! Det lyder helt absurd! 


Vis indlægget.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN:

Den dér uendeligt flade  fornemmelse når det endelig lykkes én af ens bedste kolleger at få sig selv fyret p.g.a. druk, og man kun kan stå sidelinjen og se tingene ske, uden at man kan gøre mere, end man allerede har gjort. Men man kan desværre ikke hjælpe syge mennesker, der partout ikke vil hjælpes.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Sasha skrev: Men man kan desværre ikke hjælpe syge mennesker, der partout ikke vil hjælpes.
Jep, Been there. :-/
Det er en meget frustrerende følelse..




Sent from my iPhone using Tapatalk

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Rasser »

NN: min tube-vibe er i dag stået af som en følgevirkning af et øl-bad for knap halvandet år siden [emoji22]. Først troede jeg, jeg slap med skrækken, men lidt efter lidt begyndte den at støje, og nu til aften siger den slet ingenting. Forbandede Balle-jobs hvor der ikke er scene, så stive idioter kan vælte ind over pedalboardet. ÆV!


Sent from my iPad using Tapatalk
Last edited by Rasser 9 years ago, edited 1 time in total.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

Smittefar skrev: Det er muligt, at slutsummen til mig er en tilfældighed, men det er godt nok en dyr advokat, jeg har fået beskikket, og revisoren var heller ikke noget, jeg bad om. Der var meget udredning, der skulle laves med boet - specielt skulle der sælges en besværlig ejendom på Falster, men det er absurd, at advokaten kan regne sig sammen til 150.000 - specielt fordi man jo ved, at det er sekretæren, der har lavet 99% af arbejdet.

Hvis der er noget du er utilfreds med kan man faktisk som i alle andre brancher brokke sig. 

Det kræver dog at der er en finger at sætte på noget. 

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Problemet er lidt, at advokatens indsats er beskrevet i en fristil
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

Ja, det kunne jeg forestille mig. Det stinker.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af FunkyValle »

NN: R.I.P. Bobby Keys. Stones havde ikke været det samme uden dig.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Max Power »

Jeg er som udgangspunkt ikke udpræget fan af blæs i vandlås, men eg. Brown Sugar kan man næsten ikke forestille sig uden han geniale spil.
RIP Bobby.

PS: Det er da heldigt, at Keith ikke kan dø.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Joe Cocker er død.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

Ja, øv!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Kallum »

NN: Eksamensræs..

har nu siddet 12 timer om dagen den sidste uge og terpet, lavet powerpoint, læst og grædt. Jeg troede ellers ikke jeg kunne blive stresset, men jeg er eddermame oppe i det røde felt for tiden. Eneste lyspunkter er en forstående kæreste og at det er overstået på torsdag kl. 14. Fuck det her pis.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Det er kedeligt at være arbejdssøgende, når man ikke rigtig har noget på bedding, og det hele virker som et langt- sejt træk for bare at skaffe en smule interesse for ens person.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Barf skrev: NN: Det er kedeligt at være arbejdssøgende, når man ikke rigtig har noget på bedding, og det hele virker som et langt- sejt træk for bare at skaffe en smule interesse for ens person.
Ja, det har du fuldstændigt ret i.

Held og lykke med det, trods alt...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen