Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Mjah...

Det er sådan ét af de dér eksempler på, at hvis man skulle gøre det efter med fuldt overlæg, hvor stor er sandsynligheden så lige for, at man ville ramme plet i første forsøg? Jeg bliver mere og mere overbevist om, at når det kommer til sandsynlighedsberegninger på, hvordan naturen kan få alverdens stjerner og lignende til at stå rigtigt i ét og samme splitsekund og ophæve enhver form for "almindelig" logik og sandsynlighed for, at mindst ti af hinanden uafhængige faktorer, som er nødvendige for, at det HELT gennemførte fuck-up kan indtræffe og fuldbyrdes, sker samtidig - ja, så har matematikken stadig til gode at komme op med et par solide forklaringsmodeller.

Jeg drømmer mig tilbage til mit gamle Motorola-fortidslevn, som for nogle år siden overlevede at blive tabt i 30 cm. saltvand. Den skulle bare lige tørre lidt bagefter, så virkede den fint igen. Dét er så vist ikke tilfældet med sådan et nymodens Apple-produkt...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Det skal du ikke sige. Også moderne mobiltelefoner er forbløffende hårdføre
Modded guitars were crap right out of the factory

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Min iPhone har også været drivvåd, efter noget vand oversprøjtede mig på arbejdet. Jeg skilte den ad, tørrede den og samlede den igen. Den har virket fint siden da.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: At være hjemme og passe sit sure arbejde, når man burde være på Roskilde Festival i stedet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: At skulle betale Post Danmark 160 kroner i gebyr for at få lov til at betale 70 kroner i told... :dodgy: :@
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Ja, det er sgu et pænt irriterende gebyr de holder sig der.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN:

Den fornemmelse, man får i maven, når man afleverer sin guitar til guitar-doktoren, og han efter at have studeret sagen lidt siger: "Du skal nok instille dig på, at denne hals (som er min yndlingshals overalt på denne jord) ikke kan klare endnu en ombånding." Så føler man pludselig en helt utrolig tæt, åndelig forbindelse til Eric Clapton, da han fik samme melding omkring "Blackie" tilbage i midten af 1980´erne. :(

Men man må jo forsøge at se på den lyse side: Tilsyneladende forhindrer en nedslidt hals i sig selv ikke, at sådan en sort "stumpecaster" alligevel godt kan sælges som verdens dyreste guitar. Oh, well...
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

Ja, av. Det er sgu en trist udmelding! Hvis man sådan for alvor mener det seriøst, kan man vel få skiftet gribebrættet, tænker jeg?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Min gamle guitarlærer havde en (sort) strat med ahornbræt, som heller ikke kunne mere - Han fik smækket et ibenholtbræt på i stedet, så den kunne igen, og den lød stadig vildt fedt (Jeg mener også, det var en vintage strat, men det er mange år siden, så jeg kan ikke rigtig huske det.)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jah, det er lidt noget skrammel. Det skal dog siges, at dødsdommen heldigvis ikke står til øjeblikkelig eksekvering, da det i første omgang drejer sig om, at guitaren i forbindelse med lidt andet "arbejde" (den skal bl.a. have monteret et lidt smallere vibratosystem) skal have lavet en båndplaning samt en afretning af bånd-enderne. Så vi taler altså heldigvis ikke om, at den næste ombånding holder lige for døren. En anden "dygtig, østjysk guitarbyggers" klovnen rundt med dens bånd for et par år siden, hvilket nødvendiggjorde en ekstra "bonus-ombåndning" dengang , har dog nok ikke udskudt det kritiske punkt. Men heldigvis er der da lidt tid til løbe på og tænke sig om i. Så mon ikke der viser sig en løsning henad vejen (om end den næppe bliver gratis)? Om det bliver i form af et nyt gribebræt eller simpelthen at få lavet en "klon" af denne elskede hals. Det pokkers er blot, at den har et - ud fra mine ydmyge begreber - fantastisk smukt gribebræt af Rio-palisander. Så det kunne være, at man allerede nu så småt skulle begynde at forsøge at luske sig til et egnet stykke af dette "forbudte" ædeltræ..?

Nå, ellers må man jo blot håndtere situationen, som Clapton gjorde: Få lavet en signatur-model som erstatning. Jeg tror så godt, at jeg tør garantere, at en sådan ikke ville omfatte Lace- eller Noiseless-pickupper og da slet ikke det dér midboost-gøjl..! ;)

Somme tider kan man dog godt få tanken: "Hvorfor pokker sælger du ikke bare det gamle l... og køber dig en fin ny Stratocaster uden alle problemerne  i stedet?" Gennem årene har jeg da haft nogle stykker af disse i hænderne.
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Odgaard »

Kan nogen forklare mig, hvorfor en guitarhals kun kan klare at få skiftet bånd et vist antal gange? Bliver der planet hver gang eller? Jeg har endnu ikke skullet ombånde en guitar.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Der bliver vel "revet" en smule træ med ud, hver gang båndene bliver taget af? Til sidst har båndene vel ikke noget at binde fast i. Men det kan vel afhjælpes med at skifte træet ud som båndene sidder i.


Sent from my Hal9000 using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Swampthing skrev: Der bliver vel "revet" en smule træ med ud, hver gang båndene bliver taget af?
Præcis.

Især når de bliver taget ud af ét af disse ellers så velrenomerede, jyske "guitar-genier", som ikke lige har indset det dér med, at båndene ikke skal flås op fra gribebrættet, men derimod bankes sidelæns ud. Bedre bliver det så ikke, når selvsamme geni skal gennem proceduren flere gange, da båndene simpelthen begyndte at falde af, efter han havde forsøgt sig i første ombæring. Til gengæld fejrede han så "æresrunden" med denne lille gratis "gave":

https://picasaweb.google.com/117055294410182563619/SkVtBand?authkey=Gv1sRgCP3dqJjhqPW_ngE#5742088263937296930

Ak ja, kan man ikke selv smadre sin gamle Strat-hals, skal andre s.. nok hjælpe én: Hver af disse højt respekterede jyske guitar-troldmænd lader til at have hver sin helt unikke måde at fucke ens guitarhals up på i forbindelse med ombånding... :@
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

WTF?!?!
Dét bånd er da helt i skoven!


Sent from my Hal9000 using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Ja, det har du helt ret i...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Lund »

puha jeg fik det helt dårligt af det billede!

jeg ville dog også mene at der må være mulighed for at lime et nyt gribebrædt på og sætte bånd i det... så er noget af halsen da "det gamle".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

NN: Der er MRSA (svineinfluenza) i omløb på konens arbejde, så nu skal vi lige et smut til test allesammen.

NN: Hvis det er rigtig skidt bringer det familieferien i næste måned i fare :(
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: NN: Der er MRSA (svineinfluenza) i omløb på konens arbejde, så nu skal vi lige et smut til test allesammen.

NN: Hvis det er rigtig skidt bringer det familieferien i næste måned i fare :(
Træls!
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Jacob »

NN: Hugo Rasmussen er død. RIP :(

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Jeg kommer til at savne ham til JazzFestivallerne og i det hele taget.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen