Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af FunkyValle »

NN: Man kan godt mærke på aktiviteten i vores fantastiske forum, at diverse guitaristgrupper på Facebook har overtaget meget af nørderiet...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af DarkoPage »

NN:
Der røg lige en ‘75 Les Paul Standard til 5k på DBA. Den nåede ikke at være oppe længe.

Alle de 70’er Gibsons JEG har haft i hænderne, har jeg ikke syntes særligt godt om, for at sige det mildt, men til 5k, ville jeg nu alligevel have snuppet den.

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Ptessing »

NN: En af mine gode venner er lige død af kræft. Jeg er så træt af den lortesygdom, jeg har allerede mistet en kusine og en farbror og min far har det også.
Nu må det altså være slut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Det gør mig sgu’ ondt at høre! Bedste tanker herfra...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN1: Dentalkirurgi på brugerniveau.

NN2: Regningen for dentalkirurgi på brugerniveau.
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Kallum »

NN: 3 timer brugt på IKEA, køretur med defekt trailer, app der ikke virker når man skal aflevere lortet igen, og en helt absurd lyst til at smadre ansigtet på alle tilstedeværende med en Oumbärlig stegepande..

Hvis man ikke kan forstå Fritzl eller Peter Lundin, så brug en lørdag eftermiddag på at blive slæbt rundt i den lorteforretning.

Nu er det vist tid til en stor øl.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Den fornemmelse, det giver i maven i det sekund, hvor dyrlægen siger, at ens hunds resterende levetid nok handler mere om dage end om uger eller måneder.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Odgaard »

Øv! Er den alligevel så gammel?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Trist :(
Modded guitars were crap right out of the factory

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Ptessing »

Ej ... det er sgu trist. Medfølelse herfra. [emoji20]
NN: Efter Cafax blev overtaget af et (tidligere) konkurrende firma, har de besluttet at spare 25 medarbejdere væk.
NN2: Jeg er en af dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Odgaard skrev: Øv! Er den alligevel så gammel?
Narh, syv år. Man skulle synes, at hun kunne holde noget længere. Men måske er det meget symtomatisk, at hendes hjerte er tre gange så stort, som det skal være? Så lige nu lever hun på lånt tid og burde ifølge den dygtige dyrlæge slet ikke kunne være så frisk, som hun er. Det hjalp dog en del, at de tappede 2,5 liter væske ud af bughulen på hende i går. Der kan så ske én af to ting: Hendes hjerte kan bogstaveligt talt briste. Det ville være den nemme løsning, for så dratter hunden blot død om. Mere sandsynligt er det dog desværre, at det forstørrede hjerte samt væsken i bughulen (en konsekvens af hjerteproblemerne), klemmer hendes lunger, så hun langsomt kvæles. Og så er det jo altså, at man som ejer/"far" er tvunget ud i den ulideligt svære vurdering af, hvornår ens bedste ven forsøger at fortælle én, at nu er enden altså ved at være nået, og hjælpe hende videre til et sted, hvor det kun er os, som står tilbage, der har ondt.

Damn! Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så trist...
Last edited by Sasha 6 years ago, edited 1 time in total.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af JSThomsen »

Sasha skrev:
Odgaard skrev: Øv! Er den alligevel så gammel?
Narh, syv år. Man skulle synes, at hun kunne holde noget længere. Men måske er det meget symtomatisk, at hendes hjerte er tre gange så stort, som det skal være? Så lige nu lever hun på lånt tid og burde ifølge den dygtige dyrlæge slet ikke kunne være så frisk, som hun er. Det hjalp dog en del, at de tappede 2,5 liter væske ud af bughulen på hende i går. Der kan så ske én af to ting: Hendes hjerte kan bogstaveligt talt briste. Det ville være den nemme løsning, for så dratter hunden blot død om. Mere sandsynligt er det dog desværre, at det forstørrede hjerte samt væsken i bughulen (en konsekvens af hjerteproblemerne), klemmer hendes lunger, så hun langsomt kvæles. Og så er det jo altså, at man som ejer/"far" er tvunget ud i den ulideligt svære vurdering af, hvornår ens bedste ven forsøger at fortælle én, at nu er enden altså ved at være nået, og hjælpe hende videre til et sted, hvor det kun er os, som står tilbage, der har ondt.

Damn! Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så trist...
Det er bare nedtur i stor stil.
Vi har også lige været ved dyrlægen med vores hund for sidste gang - det var meget sværere end jeg troede, og det var også vores vurdering at nu skulle det være - så jeg kender godt den kedelige fornemmelse.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Pyh-ha!

Det er der bare ikke ret meget godt at sige om. Men de bedste tanker herfra...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Odgaard »

NN: Jeg nåede lige præcis IKKE til Langå i aften for at se Elevatorfører :(

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Aretha Franklin er død.

Hun vil blive savnet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Nooo :(
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

NN

Når nu man vælger at lave sådan en funktion, så man kan sætte en mikrofon direkte i en PA højttaler, så skal man fandeme tænke over, hvordan man laver det.

På vores anlæg er det lavet med sådan en lille push-push knap, men man har valgt at yderstillingen er mikrofon, så i går midt i anden sæt, da kontakten døde, hoppede den ud til mikrofon indstillingen. +40 dB på den ene højttaler og feedback ud over det hele. Vi var nødt til at spille koncerten færdig med én højttaler.

Sådan en funktion skal bare sidde på en vippe/skyde/dreje kontakt, det andet er vanvid.

Vi har egentlig været glade for vores HK anlæg, men vi har godt nok skiftet mange af knapperne efterhånden.

NN2: vores router stod af tidligt på aftenen, så vi havde ingen kontrol over vores iPad styrede mixer hele aftenen.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Trælst!

Men det beskriver jo (desværre) meget præcist, hvorfor jeg efterhånden har udviklet nærmest en allergi over for ting så som “overflødige knapper/funktioner”, “billigt og underdimensioneret tingel-tangel”, “trådløs”, “digital” og bare generelt uigennemtænkte “smart for at være smart-detaljer”...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Man er jo desværre nødt til at have backup til alle typer udstyr, men der er bestemt noget sandt i, at man altid bør overveje nøje om en ekstra feature vitterlig er til gavn

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

Odgaard skrev: NN: Jeg nåede lige præcis IKKE til Langå i aften for at se Elevatorfører :(
I sandhed en nedtur, men ikke en uoprettelig en af slagsen som fx den, at Aretha ikke længere synger for os :-( 

Verdens mindste plaster på det sår kan være Elevatorførers lille efterårstour, der bringer os forbi Hillerød (6/10), Aalborg (9/11) og Aarhus (10/11).

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen