Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

NN: Billetnet!

Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Christian Mogensen »

NN: "Enhver nyudviklet nødvendighed opstår i en virksomhed, der til gengæld er etableret på basis af en tidligere nødvendighed, der efter at have mødt sit objekt er blevet omdannet til en motivation"
Undskyld, vent - hvad?! Nogle gange må jeg simpelthen melde pas på lektierne, og håbe at forelæser retter lidt op på forvirringen...

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Abemand »

NN: Har nu været igennem 2 stk. 50" Samsung plasma tv, der begge buzzede så meget, at det var irriterende når man så film(specielt i stille lyse scener). Jeg har læst om mange der har haft teknikere ude og fået at vide, at så meget skal det larme. Thumbs up Samsung! Kender flere der har plasma tv som larmer meget mindre. Sindsygt ærgeligt, da tv'et på næsten alle andre punkter var sindsygt lækkert.

Det er i øvrigt ret bøvlet at levere så stort et tv tilbage.

Overvejer nu om jeg tør prøve et Panasonic istedet, da en af deres 2010 serier også har haft problemer med generende buzz. Øv... Vil meget nødigt ned i LCD land.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

NN: Jeg har for første gang nogensinde fået ondt i hovedet efter en tur i byen, selvom der ikke røg så forfærdeligt meget indenbords. Jeg er vist ved at blive gammel.
Cogito sumere potum alterum

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Jeg bankede lige hovedet ind i hjørnet af en hylde. Det gør herrenas, det bløder en del og jeg er lidt svimmel. Lortehylde!

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af stl »

[quote="Abemand"]NN: Har nu været igennem 2 stk. 50" Samsung plasma tv, der begge buzzede så meget, at det var irriterende når man så film(specielt i stille lyse scener). Jeg har læst om mange der har haft teknikere ude og fået at vide, at så meget skal det larme. Thumbs up Samsung! Kender flere der har plasma tv som larmer meget mindre. Sindsygt ærgeligt, da tv'et på næsten alle andre punkter var sindsygt lækkert.

Det er i øvrigt ret bøvlet at levere så stort et tv tilbage.

Overvejer nu om jeg tør prøve et Panasonic istedet, da en af deres 2010 serier også har haft problemer med generende buzz. Øv... Vil meget nødigt ned i LCD land.[/quote]

Har du prøvet at skifte kablet der leverer billedsignalet til tv'et? Jeg har oplevet 80% af den irriterende "buzz" forsvandt ved at skifte til et godt skærmet kabel med ordentlige stik.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Abemand »

[quote="stl"][quote="Abemand"]NN: Har nu været igennem 2 stk. 50" Samsung plasma tv, der begge buzzede så meget, at det var irriterende når man så film(specielt i stille lyse scener). Jeg har læst om mange der har haft teknikere ude og fået at vide, at så meget skal det larme. Thumbs up Samsung! Kender flere der har plasma tv som larmer meget mindre. Sindsygt ærgeligt, da tv'et på næsten alle andre punkter var sindsygt lækkert.

Det er i øvrigt ret bøvlet at levere så stort et tv tilbage.

Overvejer nu om jeg tør prøve et Panasonic istedet, da en af deres 2010 serier også har haft problemer med generende buzz. Øv... Vil meget nødigt ned i LCD land.[/quote]

Har du prøvet at skifte kablet der leverer billedsignalet til tv'et? Jeg har oplevet 80% af den irriterende "buzz" forsvandt ved at skifte til et godt skærmet kabel med ordentlige stik.[/quote]

Ja, jeg satte ferritkerner på strømkablet og testede med MKV filer og stillbilleder på USB-drev, helt uden antenne, net og HDMI -kabler. Desværre havde det overhovedet ingen effekt. :(

Hvilket tv har du?

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af stl »

[quote="Abemand"][quote="stl"][quote="Abemand"]NN: Har nu været igennem 2 stk. 50" Samsung plasma tv, der begge buzzede så meget, at det var irriterende når man så film(specielt i stille lyse scener). Jeg har læst om mange der har haft teknikere ude og fået at vide, at så meget skal det larme. Thumbs up Samsung! Kender flere der har plasma tv som larmer meget mindre. Sindsygt ærgeligt, da tv'et på næsten alle andre punkter var sindsygt lækkert.

Det er i øvrigt ret bøvlet at levere så stort et tv tilbage.

Overvejer nu om jeg tør prøve et Panasonic istedet, da en af deres 2010 serier også har haft problemer med generende buzz. Øv... Vil meget nødigt ned i LCD land.[/quote]

Har du prøvet at skifte kablet der leverer billedsignalet til tv'et? Jeg har oplevet 80% af den irriterende "buzz" forsvandt ved at skifte til et godt skærmet kabel med ordentlige stik.[/quote]

Ja, jeg satte ferritkerner på strømkablet og testede med MKV filer og stillbilleder på USB-drev, helt uden antenne, net og HDMI -kabler. Desværre havde det overhovedet ingen effekt. :(

Hvilket tv har du?[/quote]

Ja du har da vist prøvet at lokalisere fejl mm. :) - hva' er ferritkerner for noget ?
Jeg befinder mig i LCD land :roll: - og det fungerer udmærket med mit Sharp Aquos LCD tv.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Abemand »

[quote="stl"]
Ja du har da vist prøvet at lokalisere fejl mm. :) - hva' er ferritkerner for noget ?[/quote]

Det er de der små magnetklumper der ofte sidder på kablet til computerskærme osv. De skulle vist egentlig kun fjerne støj i billedet, men jeg prøvede lige alligevel.

[quote="stl"]
Jeg befinder mig i LCD land :roll: - og det fungerer udmærket med mit Sharp Aquos LCD tv.[/quote]

Så vidt jeg kan læse mig til, så laver Sharp nogle glimrende LCD'er. De er dog heller ikke helt billige.

Men så er det ikke det samme vi har oplevet. Det jeg snakker om er et plasma problem, hvor man kan høre tv'et summe mere, alt efter hvor lyst billedet er.

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af stl »

[quote="Abemand"][quote="stl"]
Ja du har da vist prøvet at lokalisere fejl mm. :) - hva' er ferritkerner for noget ?[/quote]

Det er de der små magnetklumper der ofte sidder på kablet til computerskærme osv. De skulle vist egentlig kun fjerne støj i billedet, men jeg prøvede lige alligevel.

[quote="stl"]
Jeg befinder mig i LCD land :roll: - og det fungerer udmærket med mit Sharp Aquos LCD tv.[/quote]

Så vidt jeg kan læse mig til, så laver Sharp nogle glimrende LCD'er. De er dog heller ikke helt billige.

Men så er det ikke det samme vi har oplevet. Det jeg snakker om er et plasma problem, hvor man kan høre tv'et summe mere, alt efter hvor lyst billedet er.[/quote]

Det er muligt det er to forskellige problemer vi har oplevet - jeg er meget lidt inde i "sagerne" når det kommer til tv. Men i langt tid oplevede vi brummen og støj ved tvbilleder der var lyse/hvide - og hvor intensiteten i støjen stiger jo lysere billedet er. I en anden sammenhæng køber jeg så et forholdsvist dyrt skærmet SCART kabel og skifter det ud med det gamle. Og vupti - støj og brummen er væk!

Men held og lykke med det!

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

NN: At finde ud af at über bandet over dem alle Porcupine Tree spiller på Train i Århus imorgen, og der absolut ingen mulighed for jeg kan komme afsted og se det... *vræl*
Bah

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Hvilke signaler ... eller rettere hvorfra kommer signalet? Scart kan ikke overføre HD?

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Abemand"]NN: Har nu været igennem 2 stk. 50" Samsung plasma tv, der begge buzzede så meget, at det var irriterende når man så film(specielt i stille lyse scener). Jeg har læst om mange der har haft teknikere ude og fået at vide, at så meget skal det larme. Thumbs up Samsung! Kender flere der har plasma tv som larmer meget mindre. Sindsygt ærgeligt, da tv'et på næsten alle andre punkter var sindsygt lækkert.

Det er i øvrigt ret bøvlet at levere så stort et tv tilbage.

Overvejer nu om jeg tør prøve et Panasonic istedet, da en af deres 2010 serier også har haft problemer med generende buzz. Øv... Vil meget nødigt ned i LCD land.[/quote]

Jeg har et 42" Panasonic V10 fra sidste år. Det er plasma og der er altså ingen larm. Det er i øvrigt et pissefedt tv!
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Abemand »

[quote="efrandsen"]
Jeg har et 42" Panasonic V10 fra sidste år. Det er plasma og der er altså ingen larm. Det er i øvrigt et pissefedt tv![/quote]

Ja, jeg har en kammerat der har et V10. Finer fjernsyn!

Nej, det med støj er åbenbart blevet et problem for Panasonic i 2010 (NeoPDP?). Specielt G20 modellerne er ramt. Samsung havde det også sidste år i B850 serien og har åbenbart ikke fixet det på deres nye modeller. Det var Samsung PS50C7705 jeg havde et par stykker hjemme af og hold da helt op et fedt tv...hvis altså det bare lige ville holde op med det der buzz. Jeg regner med at kigge på et V20 i næste uge.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

NN: Bedrevidende know-it-alls på aage: <a href="http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... 23765&pn=1" rel="nofollow">http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... 65&pn=1</a>

Man glemmer nogle gange hvorfor man foretrækker at bruge tiden her. Så skal der ikke mere til end et bette besøg, til at minde en om det.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Bedrevidende know-it-alls på aage: <a href="http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... 23765&pn=1" rel="nofollow">http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... 65&pn=1</a>

Man glemmer nogle gange hvorfor man foretrækker at bruge tiden her. Så skal der ikke mere til end et bette besøg, til at minde en om det.[/quote]

Uden at have læst dit link, hvem ophøjer sig så lige lidt her? skru lige lidt ned for Aage bashingen! GF er da ikke en skid bedre hvad angår besserwizzere.. Er sgu lidt trættende med den attitude du lægger for dagen og det er NN!! ..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Hapsall"][quote="GuitaRasmus"]NN: Bedrevidende know-it-alls på aage: <a href="http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... 23765&pn=1" rel="nofollow">http://www.aage.dk/forum/forum_posts.as ... 65&pn=1</a>

Man glemmer nogle gange hvorfor man foretrækker at bruge tiden her. Så skal der ikke mere til end et bette besøg, til at minde en om det.[/quote]

Uden at have læst dit link, hvem ophøjer sig så lige lidt her? skru lige lidt ned for Aage bashingen! GF er da ikke en skid bedre hvad angår besserwizzere.. Er sgu lidt trættende med den attitude du lægger for dagen og det er NN!! ..[/quote]

Hold da op - prøv lige at læse tråden igennem, inden du sviner mig til. Og iøvrigt vil jeg lige påpege at der er pokkers til forskel på at være en besserwizzer og så at have noget at have det i, i form af praktisk erfaring eller reel viden. Det jeg får nedtur over, er at folk uden belæg for noget som helst, udtaler sig om noget de aldrig har prøvet, fordi de har læstl, hørt eller tænkt sig til at "det er altså bare noget pjat". Og når jeg basher aages forumbrugere (ikke forummet, ikke forretningen) er grunden til at jeg foretrækker dette sted, at man rent faktisk kan få svar på spørgsmål, vedrørende grej, i modsætning til "ih" og "åh" i flashtråde, og åndssvage diskussioner om hvem der er den bedste guitarist, Tim C eller Kasper Eistrup.

Edit: Man skal praktisere hvad man prædiker, og den del af mit indlæg jeg her har slettet, var ikke i Gearfreaks ånd. Jeg vil istedet venligt bede dig om at undlade at kommentere mine indlæg i fremtiden, så skal jeg nok gengælde tjenesten. Jeg tror det er bedst hvis vi to holder os lidt væk fra hinanden, da vi tydeligvis går hinanden på nerverne.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Rasmus, tag lige en slapper - Og det gjorde han så - FEDT :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN1: Overværede en meget træg og langsommelig forelæsning om sproglig korrekthed i formiddags. Ikke den bedste start på en hård mandag morgen

NN2: Er netop færdig med dagens opgave, så jeg kunne egentlig tage hjem og slappe af et par timer, inden jeg skal ud og undervise. Jeg har desværre glemt mine nøgler, så den muligheder eksisterer ikke længere.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

NN- Ja bare en generel nedtur. :?
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen