Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Martin60 »

Nu er begge mine bærbar pc'er gået ned øv!


Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

NN: Der er fandenfisemig en eller anden pikodder, der har stjålet min cykel!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

[quote="VilhelmNielsen"]NN: Billetlugen.[/quote]

Du fik ikke billetter til The Wall i Parken?

Jeg venter spændt på at høre fra min søster, som havde en ven på sagen her i formiddags.

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Johannes »

NN: Min bas er blevet stjålet.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Barf"][quote="VilhelmNielsen"]NN: Billetlugen.[/quote]

Du fik ikke billetter til The Wall i Parken?

Jeg venter spændt på at høre fra min søster, som havde en ven på sagen her i formiddags.[/quote]

Jo, efter en halv time uden resultat, fik vi 2 timer senere pladserne længst væk fra scenen på øvre tribune. Håber Herning kan give bedre pladser :?

Man kan forresten stadig købe billetter til de dårlige pladser i Parken. Hvem fanden fik den tåbelige idé at udnytte fodboldstadioner til musik?

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Johannes"]NN: Min bas er blevet stjålet.[/quote]

Føj for den lede. Fra øveren, hjemme eller noget tredie? Æv - jeg føler med dig!
So many assholes, so few bullets

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kattekiksen »

NN: Min kat har fået et epiliepsianfald og har samtidigt formået at stikke af udenfor. Hurra.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Johannes »

[quote="Telemaster"][quote="Johannes"]NN: Min bas er blevet stjålet.[/quote]

Føj for den lede. Fra øveren, hjemme eller noget tredie? Æv - jeg føler med dig![/quote][quote="Telemaster"][quote="Johannes"]NN: Min bas er blevet stjålet.[/quote]

Føj for den lede. Fra øveren, hjemme eller noget tredie? Æv - jeg føler med dig![/quote]
Blev stjålet et uopmærksomt øjeblik da der blev læsset af. Var der ikke engang selv. Men nu må vi se om forsikringen dækker. Har anmeldt det til politiet og senere idag bliver det anmeldt til forsikrings selskabet.
Jeg er bare rigtig glad for det ikke var min Celinder der blev taget.
Så hvis nogen får tilbudt en mistænkelig billig g and l 2500 5 strenget bas. Ent med en biå ritter gigbag og et dimarzio kabel. Så send lige en pm.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

NN: Motherfucking Post DK. Man skulle tro, at opgaven med at bringe breve og pakker fra A til B var overskuelig for de fleste, og da navnlig for postbude, men det er åbenbart for svært. Jeg havde stor glæde af deres inkompetence i den lille legebutik i Superbest, da jeg boede på Frederiksberg, og jeg forventede egentlig en anderles professionalisme fra et antageligt uddannet personale på selveste Købmagergades Postkontor, men sådan skulle det ikke gå. Amatører. Buddet har forsøt at aflevere en pakke (sendt som brev) med noget tøj, jeg har købt, men jeg er jo for det meste ikke hjemme om dagen, hvorfor jeg i stedet fik den gode, gamle seddel om, at forsendelsen kan afhentes dagen efter på posthuset. Som om. Det prøvede jeg så, fuld af skepsis, men alligevel med en tillid til systemet. Jeg mener; hvor meget kan gå galt på turen, der velsagtens er på et par hundrede meter, når buddet rent faktisk har stået med min pakke i hånden? Meget, skulle det vise sig. I hvert fald var pakken ikke at finde noget sted på matriklen, da jeg, efter en ret lang kø-oplevelse, henvendte mig ved kassen. Det har jeg jo prøvet nogle gange før, så jeg var egentlig forberedt på at vejlede kasseassistenten, da det for Post DK er ganske naturligt, at kunderne ved langt mere om virksomhedens arbejdsgange end de ansatte, men hende her overraskede mig: hun bad mig skrive mit telefonnummer på en lap papir, hvorefter hun lovede mig, at de ville kontakte mig, så snart pakken var tilvejebragt. Det var 19. august. Prøv at gætte, om jeg har hørt fra dem? :thumbdown:

Nåmen på sådan en sygedag med kamillete i kruset, har man jo fint tid til at sidde i telefonkø, så det bestemte jeg mig for at gøre, kun for at erfare, at telefonen prompte blev taget, og så endda af en relativt dansktalende medarbejder. Han kunne ikke slå forsendelsen op i deres system, da den er sendt som brev. Klart. Hvem interesserer sig også for breve? Til gengæld kunne han orientere mig om, at ansvaret alene påhviler afsenderen, ind til det sekund, hvor brevet befinder sig i min postkasse eller mine to hænder små. Det er da noget af det dummeste, jeg nogensinde har hørt, hvilket jeg også forsøgte at forklare ham på en meget venlig og tålmodig måde. Hvordan i alverden skal Army Star i Tyskland kunne tage ansvaret for, at Post DKs uduelige medarbejderstab evner at gøre, hvad de egentlig skriftligt har forpligtet sig til: at opbevare min forsendelse i sikkerhed på et posthus, til det passer mig at komme og hente den? Altså hvis ikke engang Post DK selv tør tage ansvaret for det, så kan jeg simpelthen ikke se, hvordan det kan påhvile afsenderen (Army Star) og modtageren (undertegnede) at rydde op efter dem. :thumbdown: :thumbdown:

Idéen er så nu, at jeg ringer til den tyske virksomhed, der har afsendt pakken til mig, og forklarer dem, at Post DK ikke kan finde ud af at gå med post. Hvad de har tænkt sig at gøre ved det, er jeg mægtig spændt på at høre. De kan selvfølgelig bare prøve at sende den afsted igen, hvis den er kommet retur (hvilket ikke skulle undre mig det fjerneste, da det trodser enhver logik, og derfor lige er en sag for Post DK), eller ganske enkelt sende en ny afsted for egen regning, fordi Post DK ikke kan finde ud af en skid. Du godeste, hvor bliver man træt... :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Nå, men heldigvis var jeg veloplagt i formiddags, så jeg ringede da bare til Post DK igen og bad om at blive stillet om til Købmagergades Postkontor, hvor skaden jo oprindelig var forrettet. Sådan noget må de naturligvis slet ikke gøre. Gud forbyde, at den uduelige skrankeskinke, der oprindeligt fuckede forretningen op, selv skulle stå til ansvar. Derfor måtte jeg pænt afgive forkaring igen, pænt vente igen, mens den nye medarbejder slog min ikke-opslagbare forsendelse op, og pænt vente i røret, mens hun forsøgte at ringe Købmagergades Postkontor op, hvor de naturligvis ikke tog telefonen. Medarbejderen foreslog herefter med smil i stemmen at lægge besked hos Købmagergades Postkontor og bede dem kontakte mig, når de har tid. Gæt selv, om det er sket nu, godt 5 timer senere? Nej, det siger sig selv. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

For lidt siden prøvede jeg lige igen, mest fordi jeg elsker at forklare den samme episode for tredie gang på en dag, og fordi jeg tænkte, at det kunne være sjovt at iagttage reaktion nummer tre. Nu viser det sig, at medarbejder nr. 2 har handlet dybt uansvarligt ved at forsøge at stille mig om. Sådan noget må man slet ikke, fik jeg at vide. Til gengæld havde medarbejder nr. 1 ganske ret: det er naturligvis en sag mellem afsender og modtager af en forsendelse at klare paragrafferne, når Post DK ikke kan finde ud af det. Jeg tror, jeg giver op nu. Måske får jeg min forsendelse, måske ikke. Den er i hvert fald betalt, og det samme er portoen, så man kan da i det mindste håbe, at pakken ligger et eller andet sted og er til besvær. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

PS. Jeg ringede også til DR Licens for at tale dem fra et rykkergebyr for en regning, jeg skulle have betalt 1/6. Jeg ventede på en medarbejder i 6 minutter, og herefter tog det omkring 30 sekunder - hvor jeg fik min vilje. :thumbup:

PPS. Hold kæft, hvor bliver jeg en nederen og besværlig kunde, når jeg går på pension og får tid til sådan noget hver dag :twisted:
So many assholes, so few bullets

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

Og hvis så har brugt dankort, kan du måske få pengene tilbage, da du jo aldrig har modtaget en pakke.

Kan man ikke det? Ligesom Paypal.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Stevi »

[quote="Telemaster"]NN: Motherfucking Post DK. 'Bla bla bla bla, (berettiget) brok brok brok'[/quote]

Åhhh, der fik jeg dagens griner og samtidig også endnu et søm til Post DK's kiste. Sjovt nok har jeg stort set samme erfaringer med nævnte etablissement, for ikke at nævne i kombination med Super Best.

NN: Fonas All Risk-forsikring har efter 4 uger godkendt mig til at få en ny Macbook Pro som erstatning for min gamle, som drak cola. I sig selv er det vel ingen nedtur, pånær ventetiden, men at jeg så skal vente yderligere 2-4 uger for at få den med mat skærm, er.
See you in heaven if you make the list

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Peter C"]Og hvis så har brugt dankort, kan du måske få pengene tilbage, da du jo aldrig har modtaget en pakke.

Kan man ikke det? Ligesom Paypal.[/quote]

Sikkert. Hvis man orker at bøvle med det. Men jeg vil nu hellere bare have min pakke :-)
So many assholes, so few bullets

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

[quote="Telemaster"][quote="Peter C"]Og hvis så har brugt dankort, kan du måske få pengene tilbage, da du jo aldrig har modtaget en pakke.

Kan man ikke det? Ligesom Paypal.[/quote]

Sikkert. Hvis man orker at bøvle med det. Men jeg vil nu hellere bare have min pakke :-)[/quote]

Ja, det kan jeg godt forstå! :) Jeg har bøvl med dem så mange gange.

Bl.a. hvor de havde glemt at ligge en seddel om, at jeg skulle hente en pakke på posthuset (fordi jeg ikke var hjemme), og fik den så først nogle uger efter, og der var pakken long gone, og den var ikke til at spore igen. Jeg droppede det, da jeg havde snakket med dem 1000 gange, de VILLE bare ikke hjælpe.

De er nogle nørder.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

ATT Telemaster :
Jeg har selv været postbud og kæresten er postbud idag.
Problemet med PostDK er at det er blevet til en banegård, hvor folk kommer og går som det passer dem.
Der er ingen faglig stolthed længere i og med de nærmest er nedgraderet til reklamebude med postudbringning som bibeskæftigelse.
Det du er blevet udsat for, var satme ikke gået her i Horsens.
Det er virkelig underligt at de ikke kan finde brevet (som kaldes en "klods", når det er større end et standardbrev men ikke er en pakke), enten er budet smuttet med det, eller er folkene nede på det lokale postkontor virkelig inkompetente.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Swampthing"]ATT Telemaster :
Jeg har selv været postbud og kæresten er postbud idag.
Problemet med PostDK er at det er blevet til en banegård, hvor folk kommer og går som det passer dem.
Der er ingen faglig stolthed længere i og med de nærmest er nedgraderet til reklamebude med postudbringning som bibeskæftigelse.
Det du er blevet udsat for, var satme ikke gået her i Horsens.
Det er virkelig underligt at de ikke kan finde brevet (som kaldes en "klods", når det er større end et standardbrev men ikke er en pakke), enten er budet smuttet med det, eller er folkene nede på det lokale postkontor virkelig inkompetente.[/quote]

Lige for en god ordens skyld: Jeg er helt med på, at det ikke er budenes skyld, men snarere, at Post DK som organisation håndterer nye tiders udfordringer meget uheldigt: medskæringer og besparelser samtidig med prisstigninger og forringelse af serviceniveauet. Jeg har ikke boet i postdistrikt K ret længe, så jeg tør ikke sige, om det er en enlig svale, men da jeg boede på Frederiksberg var det under al kritik. Og nej - jeg har naturligvis stadig ikke hørt fra dem. Jeg må vel bare gå derned i morgen og stå i kø igen. Jeg nægter simpelthen at ringe til et firma i Tyskland og bede dem tage sig af Post DKs fejl.
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Hæhæ - jeg kan næsten stikke den. For et års tid siden lå der en dag i postkassen en pakkeseddel med min bedre halvdels navn på. Men af sedlen fremgik det ikke, hvem afsender var. Selvom vi meget tit modtager pakker fra her og hisset, kunne igen af os lige huske, hvad denne pakke skulle være? Nå - vi fes ned på Glostrup Posthus ... og der gik der en rum tid, før de meddelte, at de ikke lige kunne finde pakken - men bad os kigge ned dagen efter. Hvilket vi gjorde med samme resultat - ingen pakke. Så blev vi spurgt om, hvor stor pakken var osv. - Så måtte vi jo fortælle, at vi ikke lige vidste det og da postmanden i første omgang ikke havde skrevet, hvem afsenderen var, så var det lidt svært lige at komme med formodninger om størrelser osv. Og dermed kunne man heller ikke rigtigt lave en efterlysning på pakken ...

Så - det blev aldrig opklaret præcist, hvad der var sket der. Men ok - vi savner som sådan ikke en pakke ... men nysgerrigheden er ikke tilfredsstillet.

I mellemtiden er de fleste pakker begyndt at havne i Døgnboksen - uden vi dog har tilmeldt os ordningen, selvom det er noget man skal tilmelde sig??? Men det kører som sådan fint ... undtagen den vigtige pakke tæt op i mod jul, hvor Døgnboksen ikke ville aflevere ...

Personligt har jeg valgt at se pakkemodtagelse på samme måde som vejrudsigter, poker og lammekølle. Det er tilfældighedernes spil, hvad resultat man får ud af det.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har egentlig gennemgående gode erfaringer med pakkeposten - dog på frederiksberg havde vi problemmer med vores post blev åbnet.
Vi kontaktede så det lokale post kontor der bare fejede os af med at de havde svært ved at ansætte personale, så der var så stor udskiftning at de ikke kunne gøre noget ved problemmet.
Bah

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af udepost »

[quote="AnotherDan"]Jeg har egentlig gennemgående gode erfaringer med pakkeposten - dog på frederiksberg havde vi problemmer med vores post blev åbnet.
Vi kontaktede så det lokale post kontor der bare fejede os af med at de havde svært ved at ansætte personale, så der var så stor udskiftning at de ikke kunne gøre noget ved problemmet.[/quote]

det må jeg nok sige! hvis man har store problemer med at ansætte personale, så ser man sig nødsaget til at åbne andre folks post? :D umiddelbart mener jeg da at det vil tage længere tid end bare at aflevere det :)

når det så er sagt, så synes jeg posten her i nv fungerer fint. jeg har netop fået 2 t-shirts fra threadless.com, der ikke blev taget i tolden, så der sparede jeg da 100,-

/søren

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har nævnt det før, men jeg "modtog" for et stykke tid siden en pakke, som var placeret pænt ovenpå min postkasse, til fri afhentning for hvem der nu måtte komme forbi. Og det er ikke verdens pæneste kvarter jeg bor i, så at den overhovedet havde fået lov til at ligge i tiden fra postmanden har lagt den dér, og til jeg tilfældigvis opdager den, er direkte ufatteligt. Jeg forfatter naturligvis en meget harm mail til PostDK, og får svar tilbage om, at "de undskylder mange gange, men kan ikke rigtig følge op det, fordi de ikke kan se hvem der har afleveret pakken" ... ?!?! Hvad!? Gu' kan I sguda så se hvem der har kørt hvilke ruter, på den pågældende dag! Og så kan I give ham en røffel og en huskekage for det, næste gang han møder ind! :evil:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen