Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="Jacob"]
Det ligger vel i begrebet "fobi" - som (hvad jeg har ladet mig fortælle) er frygt for noget, som reelt ikke er farligt. For eksempel findes der en fobi for at flyve i fly, men ikke en fobi for det modsatte - at holde op med at flyve.[/quote]

"Reelt farligt"?
Visse fobier kan vist relateres til nedarvede "instinkter" - og det er trods alt forkert at antage, at en edderkop ikke er farlig. Og så tror jeg i øvrigt, at fobien for at flyve i fly, hænger tæt sammen med skrækken for, når flyvemaskinen holder op med ... netop ... at flyve! :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]Men hvordan kan man blive ved med at være bange for noget, som man godt ved, ikke er farligt? Det gen har jeg heldigis ikke. Det eneste, jeg rigtigt er bange for, det er kvinder...[/quote]

Ja, det er jo netop dét, der gør det til en fobi. En mild (i de fleste tilfælde) form for tvangstanker, der får én til at opføre sig komplet irrationelt. Jeg er udmærket klar over, at "den er mere bange for mig, end jeg er for den", og den hverken er giftig eller aggresiv, eller noget, men alligevel hyler jeg som en lille pige, når jeg ser en edderkop. Det giver ikke mening, men jeg må jo bare konstatere, at det er sådan det er.

Det skal dog lige siges, at jeg er blevet delvis "helbredt". Som barn kunne jeg, bogstavelig talt, ligge vågen i flere nætter i træk, hvis jeg vidste der var en edderkop på mit værelse. Men netop ved at "se frygten i øjnene" (eller være tvunget til at mande sig op, og kvase bæstet, så min datter ikke skal opleve sin far som tudeprinsesse og/eller arve den møjbelastende angst for ottebenede kræ), har jeg lært at håndtere det nogenlunde. Der er dog laaaang vej endnu, før jeg kan påstå, at jeg ikke er bange for edderkopper længere. Og hr. Jørgensen nede i kælderen bliver ikke ham, der skal kurere mig helt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg er udmærket klar over, at "den er mere bange for mig, end jeg er for den", og den hverken er giftig eller aggresiv, eller noget, men alligevel hyler jeg som en lille pige, når jeg ser en edderkop. Det giver ikke mening, men jeg må jo bare konstatere, at det er sådan det er.[/quote]

Det er lidt sådan, jeg har det med kvinder. Bortset fra, at de altså ER aggressive!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kimling »

[quote="GodSpeedDK"] Jeg er udmærket klar over, at "den er mere bange for mig, end jeg er for den", og den hverken er giftig eller aggresiv, eller noget, men alligevel hyler jeg som en lille pige, når jeg ser en edderkop. Det giver ikke mening, men jeg må jo bare konstatere, at det er sådan det er.

[/quote]


Lige præcis sådan der, har jeg det også!
Jeg kan sagtens fortælle mig selv, at jeg for fanden da kan kvadre de bæster uden så meget som at spænde en muskel, men jeg er sgu stadig overbevist om, at den tager sit energiskjold frem, parerer mit kvadremove og derefter bider mig ihjel med sine kæmpemegatænder...
Create a sense of purpose around which you base your faith

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Vi må have en Now araknofobi-tråd :D

Lettere OT:

[youtube]-bHXwRZ6A9M[/youtube]

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Araknofobi er nu da så ordinært. Der er da mange andre fobier, som er langt sjovere... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]

Tænkt dig lige om, Hans. Jeg kan jo ikke tage billeder af den, når jeg ikke tør gå ned til den :crazy:

:P

Desuden var fruen dernede i går, og hun kunne ikke se noget, dér hvor jeg havde beskrevet den skulle være ... så nu tør jeg SLET ikke gå derned!
[/quote]

Så har jeg tænkt mig om. Fruen kunne jo have filmet! ;)

Hvis den ikke er dernede, så er den måske på vej op?

Og så kom jeg lige til at tænke mere over den video der. Hvis nu ham fyren havde fået skålen placeret over mega-edderkoppen, hvad havde han så gjort? :P

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Araknofobi er nu da så ordinært. Der er da mange andre fobier, som er langt sjovere... :-)[/quote]

Fobofobi må klart ligge på førstepladsen - dét er altså en skidt kædereaktion man kan komme ud i der.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Sasha"]Araknofobi er nu da så ordinært. Der er da mange andre fobier, som er langt sjovere... :-)[/quote]

Fobofobi må klart ligge på førstepladsen - dét er altså en skidt kædereaktion man kan komme ud i der.[/quote]

Og så er der panofobi, den er sku heller ikke god.. hippopotomonstrosesquippedaliofobi... frygten for lange indviklede ord..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Mon ikke lige nogle af de fobier er "popfobier" - mere internetmyte end egentlige diagnoser? Dét tror jeg vist nok! :D

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Har brugt ca. 8 timer i dag på at skrive praktikansøgninger, og jeg mangler stadig 2 af 5. Jeg gider snart ikke det ræs mere.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Sasha"]Araknofobi er nu da så ordinært. Der er da mange andre fobier, som er langt sjovere... :-)[/quote]

Fobofobi må klart ligge på førstepladsen - dét er altså en skidt kædereaktion man kan komme ud i der.[/quote]

Hvis det er fobien for fodbold, så har jeg det klart.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="SustainerPlayer"]Mon ikke lige nogle af de fobier er "popfobier" - mere internetmyte end egentlige diagnoser? Dét tror jeg vist nok! :D [/quote]

Den sidste er nok, men panofobi eller pantofobi, er skam ægte nok, dog sjælen, og kun i yderst nedbrudte personer
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

NN: Bundkortet i min MacBook Pro fra '07 er færdigt.. Æv Æv æv, hvor er det noget lårt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="efrandsen"]NN: Bundkortet i min MacBook Pro fra '07 er færdigt.. Æv Æv æv, hvor er det noget lårt!


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

A Chance to convert to the working side..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

[quote="CobraPizza"][quote="efrandsen"]NN: Bundkortet i min MacBook Pro fra '07 er færdigt.. Æv Æv æv, hvor er det noget lårt!

Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

A Chance to convert to the working side..[/quote]

Hvem gider arbejde, når man kan have en Mac?

Btw. så hedder det et logic board - bundkort er sådan noget i PC'ere ;)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="CobraPizza"][quote="efrandsen"]NN: Bundkortet i min MacBook Pro fra '07 er færdigt.. Æv Æv æv, hvor er det noget lårt!

Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

A Chance to convert to the working side..[/quote]

Hvem gider arbejde, når man kan have en Mac?

Btw. så hedder det et logic board - bundkort er sådan noget i PC'ere ;) [/quote]
Hehe.. Uanset hvad, så er det en anerkendt fejl fra Apple, hvor deres garanti dækker op til fire år efter køb. Desværre så døde logickortet i starten af '10, hvor jeg fik skiftet det og fra rep'en er der kun tre mdr garanti.. Det er så meget noget røv altså. Så jeg skal selv betale, hvis jeg ønsker at redde den..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Scorpe
Smoke On The Water
Indlæg: 74
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Scorpe »

Det siges at forventningens glæde er den største, men jeg tror jeg bliver et gladere menneske når jeg igen har råd til cigaretter :P
:)

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jens H »

[quote="SustainerPlayer"]Vi må have en Now araknofobi-tråd :D

Lettere OT:

[/quote]
[youtube]KY7Ow1OWQww[/youtube]
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="SustainerPlayer"]

Hvem gider arbejde, når man kan have en Mac?

Btw. så hedder det et logic board - bundkort er sådan noget i PC'ere ;) [/quote]

Christ.. Mac-people and thier hispsterness

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen