Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: DSB's totale overreaktion på blæsevejret betyder at jeg går glip af Artillery og Pretty Maids i Amager Bio i aften. Fedt at have taget fri fra arbejde, booket hotel og købt billet og så bare sidde herhjemme. Det blev en dyr torsdag :(

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

nedern :(
Modded guitars were crap right out of the factory

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jacob »

[quote="Turtle"]NN: DSB's totale overreaktion på blæsevejret betyder at jeg går glip af Artillery og Pretty Maids i Amager Bio i aften. Fedt at have taget fri fra arbejde, booket hotel og købt billet og så bare sidde herhjemme. Det blev en dyr torsdag :( [/quote]

Øv, det lyder surt :(

NN: DSB er ikke de eneste der overreagerer - TV-2s hjemmeside er gået i fuld breaking-tilstand med sensationsoverskrifter og indtil videre er der her i Nordsjælland kun tale om lidt kraftig blæst og dårligt vejr. De danske medier skal altså lære at slappe lidt af engang imellem ..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jacob"]De danske medier skal altså lære at slappe lidt af engang imellem ..[/quote]

Set fra den positive side må det jo betyde, at der ikke sker noget alvorligt i Danmark :lol: Men når nu planerne er ødelagt og man bare er herhjemme, så er det da helt sikkert med at undgå medierne resten af dagen...

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jacob »

[quote="Turtle"][quote="Jacob"]De danske medier skal altså lære at slappe lidt af engang imellem ..[/quote]

Set fra den positive side må det jo betyde, at der ikke sker noget alvorligt i Danmark :lol: Men når nu planerne er ødelagt og man bare er herhjemme, så er det da helt sikkert med at undgå medierne resten af dagen...[/quote]

Skal ikke se en eneste nyhedsudsendelse i dag, det er sikkert .

Til gengæld må man godt bruge "stormen" som undskyldning for at hygge indenfor med æbleskiver, når nu man lige har fået juleferie fra studiet :D :D

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jacob"]Til gengæld må man godt bruge "stormen" som undskyldning for at hygge indenfor med æbleskiver, når nu man lige har fået juleferie fra studiet :D :D [/quote]

Mmmm æbleskiver! Jeg har lige lavet varm chokolade - man må jo gøre sig det mageligt, når man har ondt af sig selv :lol:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Alle de andre medarbejdere har tilsyneladende brugt stormen som undskyldning for at gå tidligt hjem. Det kunne være, man skulle gøre det samme.

NN: Jeg var ude hos en leverandør i går og fik gaver med hjem til firmaet. Her til eftermiddag er halvdelen af gaven forsvundet, og der er ikke rigtig nogen medarbejder, der ved noget, eller vil fortælle, hvad der er sket.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

Jeg gad godt at have varm kakao ,men konen gider ikke lave det til mig. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Little Thunder »

[quote="Turtle"][quote="Jacob"]Til gengæld må man godt bruge "stormen" som undskyldning for at hygge indenfor med æbleskiver, når nu man lige har fået juleferie fra studiet :D :D [/quote]

Mmmm æbleskiver! Jeg har lige lavet varm chokolade - man må jo gøre sig det mageligt, når man har ondt af sig selv :lol:[/quote]
Uha, jeg ville give koppen et skvæt mørk rom! ;)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Little Thunder"][quote="Turtle"][quote="Jacob"]Til gengæld må man godt bruge "stormen" som undskyldning for at hygge indenfor med æbleskiver, når nu man lige har fået juleferie fra studiet :D :D [/quote]

Mmmm æbleskiver! Jeg har lige lavet varm chokolade - man må jo gøre sig det mageligt, når man har ondt af sig selv :lol:[/quote]
Uha, jeg ville give koppen et skvæt mørk rom! ;) [/quote]

Hvilket så bare fører til den næste NN: Jeg har været syg i et stykke tid og er pga. medicin blevet afholdsmand og skal være det et godt stykke tid endnu...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

NN : Stormen er ikke på sit højeste, og der er allerede røget nogle tagsten af taget.
Det regner ind langs med brændeovnens skorsten.
Det bliver en lang aften og nat. Faktisk håber jeg lidt, at hele taget blæser af. Det er lige så gammelt som huset, ca 70 år, og har ikke været helt tæt i flere år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Der kommer vand ind igennem taget. Og ind ved vinduerne på nordvest-siden. Og stakittet ligger inde ved naboen.

Men mine tagsten ligger der endnu. Tror jeg...

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Jacob"][quote="Turtle"]NN: DSB's totale overreaktion på blæsevejret betyder at jeg går glip af Artillery og Pretty Maids i Amager Bio i aften. Fedt at have taget fri fra arbejde, booket hotel og købt billet og så bare sidde herhjemme. Det blev en dyr torsdag :( [/quote]

Øv, det lyder surt :(

NN: DSB er ikke de eneste der overreagerer - TV-2s hjemmeside er gået i fuld breaking-tilstand med sensationsoverskrifter og indtil videre er der her i Nordsjælland kun tale om lidt kraftig blæst og dårligt vejr. De danske medier skal altså lære at slappe lidt af engang imellem ..[/quote]

Sidste gang blev der også lavet sjove billeder, muntre kommentarer og "slap dog af indlæg" - og der kostede stormen 3 liv. Det er måske ikke kun for sjov at politi og brandvæsen advarer mod at gå ud, og DSB indstiller togdriften?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GuitaRasmus"]Sidste gang blev der også lavet sjove billeder, muntre kommentarer og "slap dog af indlæg" - og der kostede stormen 3 liv. Det er måske ikke kun for sjov at politi og brandvæsen advarer mod at gå ud, og DSB indstiller togdriften?[/quote]

Nej, det er der en god grund til - problemet er bare, at det er lidt svært at tage seriøst, at politiet fraråder alle at gå uden for, når DR sender live fra Esbjerg havn. Det er også lidt svært at forstå, at DSB indstiller togkørslen 4 timer før det begynder at blæse.

Problemet med medierne er, at de prøver at gøre det til underholdning og er på jagt efter hjemmeside-clicks i stedet for at oplyse seriøst og objektivt. For det er da klart, at ingen skal gå udenfor som det er heroppe lige nu og har været de sidste par timer. Men medierne har været gået i selvsving siden i formiddags. Behøver jeg at nævne historien om drengen, der råbte ulv?

Og ud over det er jeg bare bitter over ikke at være kommet til koncert :(

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Ja, faktisk ville et enkelt dødsfald eller to slet ikke være helt ved siden af, hvis det skulle stå til medierne, nu hvor dén suppe, man kan koge på den sædvanlige storm med eller uden vandglas-omgang, måske er ved at være lidt tynd her sidst på dagen. Det ville sgu´ ligesom peppe det hele lidt op, ikke..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Turtle"][quote="GuitaRasmus"]Sidste gang blev der også lavet sjove billeder, muntre kommentarer og "slap dog af indlæg" - og der kostede stormen 3 liv. Det er måske ikke kun for sjov at politi og brandvæsen advarer mod at gå ud, og DSB indstiller togdriften?[/quote]

Nej, det er der en god grund til - problemet er bare, at det er lidt svært at tage seriøst, at politiet fraråder alle at gå uden for, når DR sender live fra Esbjerg havn. Det er også lidt svært at forstå, at DSB indstiller togkørslen 4 timer før det begynder at blæse.

Problemet med medierne er, at de prøver at gøre det til underholdning og er på jagt efter hjemmeside-clicks i stedet for at oplyse seriøst og objektivt. For det er da klart, at ingen skal gå udenfor som det er heroppe lige nu og har været de sidste par timer. Men medierne har været gået i selvsving siden i formiddags. Behøver jeg at nævne historien om drengen, der råbte ulv?

Og ud over det er jeg bare bitter over ikke at være kommet til koncert :( [/quote]

Helt enig - og det var egentligt også mere henvendt til Jakob. Jeg kan sagtens forstå at du er drønærgerlig - det ville jeg også være - bortset fra at jeg hellere vil cykle i det her vejr end at overvære den koncert du havde glædet dig til. ;) Min pointe var bare at det er for åndet at sige at "det kun blæser lidt", når indlægget er lavet ved 16-tiden. Jeg var nødt til lige at cykle ned til min lokale Netto for en time siden, og det var sgu ikke særligt sjovt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GuitaRasmus"]Jeg var nødt til lige at cykle ned til min lokale Netto for en time siden, og det var sgu ikke særligt sjovt.[/quote]

Jeg har fået ostemadder til aftensmad, fordi jeg ikke turde køre ud i det her vejr for at handle - der flyver hele tage rundt derude :o

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jacob »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Turtle"][quote="GuitaRasmus"]Sidste gang blev der også lavet sjove billeder, muntre kommentarer og "slap dog af indlæg" - og der kostede stormen 3 liv. Det er måske ikke kun for sjov at politi og brandvæsen advarer mod at gå ud, og DSB indstiller togdriften?[/quote]

Nej, det er der en god grund til - problemet er bare, at det er lidt svært at tage seriøst, at politiet fraråder alle at gå uden for, når DR sender live fra Esbjerg havn. Det er også lidt svært at forstå, at DSB indstiller togkørslen 4 timer før det begynder at blæse.

Problemet med medierne er, at de prøver at gøre det til underholdning og er på jagt efter hjemmeside-clicks i stedet for at oplyse seriøst og objektivt. For det er da klart, at ingen skal gå udenfor som det er heroppe lige nu og har været de sidste par timer. Men medierne har været gået i selvsving siden i formiddags. Behøver jeg at nævne historien om drengen, der råbte ulv?

Og ud over det er jeg bare bitter over ikke at være kommet til koncert :( [/quote]

Helt enig - og det var egentligt også mere henvendt til Jakob. Jeg kan sagtens forstå at du er drønærgerlig - det ville jeg også være - bortset fra at jeg hellere vil cykle i det her vejr end at overvære den koncert du havde glædet dig til. ;) Min pointe var bare at det er for åndet at sige at "det kun blæser lidt", når indlægget er lavet ved 16-tiden. Jeg var nødt til lige at cykle ned til min lokale Netto for en time siden, og det var sgu ikke særligt sjovt.[/quote]

Det har du selvfølgelig helt ret i, og det blev da også væsentligt kraftigere her end det var ved 16-tiden, da jeg skrev i første omgang. Men som Turtle siger, så er det virkelig svært at tage stormen seriøst, når medierne kører stormen op til at være det vildeste vilde, og på det nærmeste kører mere dækning af "Bodil", end da orkanen Sandy ramte USA (hvilket var en rigtig slem omgang).

Min pointe var (og er) såmænd, at man i disse stormtilfælde, som borger selvfølgelig skal tage myndighedernes advarsler og påbud seriøst - det er dét de er der for, og det er dem, der er eksperterne. Så selvfølgelig bør man følge deres råd, og jeg har da selv holdt mig opdateret på Nordsjælland og Københavns tilstande via Twitter.

Men nu refererede jeg i mit første indlæg kun til medierne (og TV2 specifikt), og IKKE myndighederne. Der er altså ikke nogen grund til at EB.dk kører fuld breaking på forsiden, eller at TV-2 rykker korrespondenter ud i hele landet for at lave non-stop "live-dækning" af stormen - den slags sensationsjournalistik giver jeg ikke meget for, og det er efter min mening at overdrive stormen.

Tv2.dk kørte en artikel tidligere, der lød i stil med "NU er stormen en ORKAN" - 5 minutter efter skrev DMI, at stormen ikke havde styrke nok til at klassificere sig som orkan, da der kun var målt middelvinde af orkanstyrke ét sted i landet. Den slags journalistik TV2 viser her, er ikke i orden og sænker, i mine øjne, troværdigheden af resten af TV2s dækning af stormen.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jacob »

NN: Nelson Mandela er død - RIP :(

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Jacob"]NN: Nelson Mandela er død - RIP :( [/quote]

Ja, trist.

Men OK - han blev 95 og havde været syg længe. Så det er måske ikke det store chok. Men trist alligevel.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen