Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af mos »

Tog du ikke bare ålene med hjem??
Det smager jo dejligt :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Paco de Lucia er død.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

Hvor sørgeligt. Han bliver savnet.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="mos"]Tog du ikke bare ålene med hjem??
Det smager jo dejligt :-)[/quote]

Det gør de absolut! Men tilsyneladende var der enten blevet røgtet for nyligt, eller også er ålebestanden i Skanderborg Sø ikke så imponerende. Jeg ved, at de fanger nogle "pretty mean" geder på op til omkring 120 cm dernede. Men de er nu bedre at prale af på et billede, end de er at spise. Under alle omstændigheder var der i det konkrete tilfælde kun et halvspist, halvt opløst/råddent fårehoved, bundet i et tov, som altså var skyllet op på søbredden. Ingen fisk.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="mos"]Tog du ikke bare ålene med hjem??
Det smager jo dejligt :-)[/quote]

Det gør de absolut! Men tilsyneladende var der enten blevet røgtet for nyligt, eller også er ålebestanden i Skanderborg Sø ikke så imponerende. Jeg ved, at de fanger nogle "pretty mean" geder på op til omkring 120 cm dernede. Men de er nu bedre at prale af på et billede, end de er at spise. Under alle omstændigheder var der i det konkrete tilfælde kun et halvspist, halvt opløst/råddent fårehoved, bundet i et tov, som altså var skyllet op på søbredden. Ingen fisk.[/quote]

Geder? I Skanderborg Sø? Gad godt se et billede af en lystfisker med sådan en på krogen :-)
So many assholes, so few bullets

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af mos »

[quote="Telemaster"]
Geder? I Skanderborg Sø? Gad godt se et billede af en lystfisker med sådan en på krogen :-)[/quote]

Nej nej det var et fårehoved:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][

Geder? I Skanderborg Sø? Gad godt se et billede af en lystfisker med sådan en på krogen :-)[/quote]

Oh well, godt ord igen hr. Overlærer. Gedder it is, then... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"][quote="Telemaster"][

Geder? I Skanderborg Sø? Gad godt se et billede af en lystfisker med sådan en på krogen :-)[/quote]

Oh well, godt ord igen hr. Overlærer. Gedder it is, then... :-)[/quote]

:thumbup:
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Min løn er ikke kommet. Det er lige pludselig blevet meget sværere at betale husleje!

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af FunkyValle »

NN: Fruen er lige startet nyt arbejde, men er samtidigt på vej ind i en lidt længere sygemelding = intet opsigelsesvarsel eller anden beskyttelse, da hun er i prøvetid. Det er dælme skidt for vores økonomi. Vi må håbe, at arbejdsgiveren ikke bruger sin ret til at afskedige hende i den situation.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

NN : skal til at indspille guitar i studie, finder så ud af at forstærkeren "rumler" ved bestemte toner. Det hjælper at lade være med at skrue for højt op. Mon det er rørene?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

"Rumler"..???
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Ja, der er en mislyd, som ikke har været der før.
Det hjalp ikke at skifte kabinet, så det er nok i toppen det er galt.
Lyden er som om, der er noget der rasler eller rumler.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Dét tør jeg s.. ikke lige kloge mig ret meget på uden ved selvsyn at have studeret fænomenet lidt nærmere. Men rørene lyder som et rimeligt sted at starte sin mistænksomhed.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Måske er det tid til en brushup? Evt sammen med Binson-grejet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af sørendybdal »

NN: Jeg kan ikke logge på Skat med mit NemId - den siger det er udløbet. Jeg har nu brugt fire nøglekoder uden resultat. Det mærkelige er, at det fungerer fint på min Netbank. Har nogen prøvet noget lignende?
Er grædefærdig (eller, hmm ... jo, lad os bare sige det!), for jeg skal ha det 'sædvanlige' plus et halvt års kørselsfradrag tilbage ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="sørendybdal"]NN: Jeg kan ikke logge på Skat med mit NemId - den siger det er udløbet. Jeg har nu brugt fire nøglekoder uden resultat. Det mærkelige er, at det fungerer fint på min Netbank. Har nogen prøvet noget lignende?
Er grædefærdig (eller, hmm ... jo, lad os bare sige det!), for jeg skal ha det 'sædvanlige' plus et halvt års kørselsfradrag tilbage ...[/quote]

Netbank bruger ikke OCES ("certifikat-delen" af Nem-ID) så den virker stadig, selv om det er udløbet - der har været en del skriverier om, at folk får for lidt information om, at den kan risikere at udløbe, hvis man ikke bruger den, men det kan den.

Se fx her om baggrunden: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.version2.dk/artikel/udloebet ... l/udloebet ... gere-55816</a><!-- m -->

Men fornyes skal det, inden du kan komme ind og rette i dine opgivelser...

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af sørendybdal »

Tak for svar, du skjoldbeklædte orakel. Jeg må bestille et nyt NemId-kort så. Alt er opgivet, som det skal være, så jeg mangler ikke at notere noget, men vil da gerne se, hvad det løber op i ... :-)
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af sørendybdal »

Ahrmen, hvor er det bare praktisk, at man skal bruge det NemId, som er udløbet, til at logge på den portal, hvor man skal fornye det ... nemt er det ikke gjort.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="sørendybdal"]Ahrmen, hvor er det bare praktisk, at man skal bruge det NemId, som er udløbet, til at logge på den portal, hvor man skal fornye det ... nemt er det ikke gjort.[/quote]

Det er som sagt ikke dit Nem-ID, der er udløbet kun det bagvedliggende certifikat. Det er derfor, det stadig virker på netbanken og heldigvis virker det dermed også stadigvæk på Nem-ID's hjemmeside.

Men smart er det system sgu' ikke - det er ren hybris, når man kalder noget for "Nem-" :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen