Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

NN: Så skred trommeslageren fra Volt. Det er hans (IMO) lidt barnlige reaktion på følgende scenarie: Vi har et job d. 30/3 som han ikke kunne spille pga. en anden koncert. Derfor tager vi en vikar ind. Vores faste trommeslager har tydeligt meldt ud flere gange, at han ikke gider øve for at få nye numre på plads - "de numre vi har er fine", og har på samme konto aflyst et par øvere det sidste halve år. Vi andre vil dog gerne have lidt nyt ind, for ikke at gå helt døde i materialet, og vikaren er frisk, så vi øver 2 gange (og har et par stykker mere planlagt), og får nogle nye numre på plads. Det viser sig så at trommeslagerens anden koncert er aflyst, og spørger om han kan spille med alligevel. Vi melder så ud at vi ikke synes det er fair overfor vikaren, der allerede har lagt 2 øvere, planlagt 2 mere, og booket datoen, og vil derfor spille jobbet med ham. Han reagerer så ved at sige at det er "højst besynderligt" at vi øver nye numre ind med en vikar, og at han ikke gider være med i bandet længere, når "vi har mere loyalitetsfølelse overfor vikaren end ham".

Er det os andre der er uretfærdige, eller?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

Er han enebarn?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Så skred trommeslageren fra Volt. Det er hans (IMO) lidt barnlige reaktion på følgende scenarie: Vi har et job d. 30/3 som han ikke kunne spille pga. en anden koncert. Derfor tager vi en vikar ind. Vores faste trommeslager har tydeligt meldt ud flere gange, at han ikke gider øve for at få nye numre på plads - "de numre vi har er fine", og har på samme konto aflyst et par øvere det sidste halve år. Vi andre vil dog gerne have lidt nyt ind, for ikke at gå helt døde i materialet, og vikaren er frisk, så vi øver 2 gange (og har et par stykker mere planlagt), og får nogle nye numre på plads. Det viser sig så at trommeslagerens anden koncert er aflyst, og spørger om han kan spille med alligevel. Vi melder så ud at vi ikke synes det er fair overfor vikaren, der allerede har lagt 2 øvere, planlagt 2 mere, og booket datoen, og vil derfor spille jobbet med ham. Han reagerer så ved at sige at det er "højst besynderligt" at vi øver nye numre ind med en vikar, og at han ikke gider være med i bandet længere, når "vi har mere loyalitetsfølelse overfor vikaren end ham".

Er det os andre der er uretfærdige, eller?[/quote]

Nej det er helt fair.
Så må trommeslageren finde et forlig med ham vikaren. Jeg har oplevet scenarier, hvor der er blevet delt ud af hyre. Nu ved jeg ikke hvor godt et betalt job det er, men jeg har f.eks prøvet at skulle spille 2 jobs, med samme orkester, og de så ringer og siger et par dage før at den faste guitarist egentlig godt kan det 1. job, men at de tilbyder mig halvdelen hyren fra det 1. job oven i job nr. 2.

Den er ikke længere end "Hey, du meldte fra, vi fandt en anden, nu er det ham der har det". Sådan er det i virkeligheden. Han

Han forstår ikke at hvis I siger til vikaren, "Hey dude, vores faste trommeslager kan godt alligevel, vi spiller gigget med ham." Så har I kørt utrolig dårlig stil overfor vikaren, og spildt hans tid og energi.

Hvis der var nogen der gjorde det med mig, så ville jeg blive godt gal og syntes de var nogle værre amatører og nok aldrig spille med dem igen. :D

Så det er vel lidt op til jer selv, hvilket ry I gerne vil have. :)

Jeg ved det er en nedern situation, fordi det virker som om du er glad for at spille med ham.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"]NN: Så skred trommeslageren fra Volt. Det er hans (IMO) lidt barnlige reaktion på følgende scenarie: Vi har et job d. 30/3 som han ikke kunne spille pga. en anden koncert. Derfor tager vi en vikar ind. Vores faste trommeslager har tydeligt meldt ud flere gange, at han ikke gider øve for at få nye numre på plads - "de numre vi har er fine", og har på samme konto aflyst et par øvere det sidste halve år. Vi andre vil dog gerne have lidt nyt ind, for ikke at gå helt døde i materialet, og vikaren er frisk, så vi øver 2 gange (og har et par stykker mere planlagt), og får nogle nye numre på plads. Det viser sig så at trommeslagerens anden koncert er aflyst, og spørger om han kan spille med alligevel. Vi melder så ud at vi ikke synes det er fair overfor vikaren, der allerede har lagt 2 øvere, planlagt 2 mere, og booket datoen, og vil derfor spille jobbet med ham. Han reagerer så ved at sige at det er "højst besynderligt" at vi øver nye numre ind med en vikar, og at han ikke gider være med i bandet længere, når "vi har mere loyalitetsfølelse overfor vikaren end ham".

Er det os andre der er uretfærdige, eller?[/quote]

Næ. SEKAP ville være min melding til manden.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville slet ikke gide at spille med en, der ikke gider at øve nye numre op. Så går man da for alvor død i det. I jump har vi et repertoire på langt over 50 numre, og vi bruger aldrig mere end 40 på en aften. Alligevel har vi ti nye numre til næste gang, fordi vi selv går kolde, hvis vi ikke skal indøve nyt.

Jeg synes, I har gjort det eneste rigtige, og med hans attitude var det alligevel kun et spørgsmål om tid, før bruddet kom.
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="MacG"][quote="GuitaRasmus"]NN: Så skred trommeslageren fra Volt. Det er hans (IMO) lidt barnlige reaktion på følgende scenarie: Vi har et job d. 30/3 som han ikke kunne spille pga. en anden koncert. Derfor tager vi en vikar ind. Vores faste trommeslager har tydeligt meldt ud flere gange, at han ikke gider øve for at få nye numre på plads - "de numre vi har er fine", og har på samme konto aflyst et par øvere det sidste halve år. Vi andre vil dog gerne have lidt nyt ind, for ikke at gå helt døde i materialet, og vikaren er frisk, så vi øver 2 gange (og har et par stykker mere planlagt), og får nogle nye numre på plads. Det viser sig så at trommeslagerens anden koncert er aflyst, og spørger om han kan spille med alligevel. Vi melder så ud at vi ikke synes det er fair overfor vikaren, der allerede har lagt 2 øvere, planlagt 2 mere, og booket datoen, og vil derfor spille jobbet med ham. Han reagerer så ved at sige at det er "højst besynderligt" at vi øver nye numre ind med en vikar, og at han ikke gider være med i bandet længere, når "vi har mere loyalitetsfølelse overfor vikaren end ham".

Er det os andre der er uretfærdige, eller?[/quote]

Næ. SEKAP ville være min melding til manden.[/quote]

SEKAP?

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="kraen"][quote="MacG"][quote="GuitaRasmus"]NN: Så skred trommeslageren fra Volt. Det er hans (IMO) lidt barnlige reaktion på følgende scenarie: Vi har et job d. 30/3 som han ikke kunne spille pga. en anden koncert. Derfor tager vi en vikar ind. Vores faste trommeslager har tydeligt meldt ud flere gange, at han ikke gider øve for at få nye numre på plads - "de numre vi har er fine", og har på samme konto aflyst et par øvere det sidste halve år. Vi andre vil dog gerne have lidt nyt ind, for ikke at gå helt døde i materialet, og vikaren er frisk, så vi øver 2 gange (og har et par stykker mere planlagt), og får nogle nye numre på plads. Det viser sig så at trommeslagerens anden koncert er aflyst, og spørger om han kan spille med alligevel. Vi melder så ud at vi ikke synes det er fair overfor vikaren, der allerede har lagt 2 øvere, planlagt 2 mere, og booket datoen, og vil derfor spille jobbet med ham. Han reagerer så ved at sige at det er "højst besynderligt" at vi øver nye numre ind med en vikar, og at han ikke gider være med i bandet længere, når "vi har mere loyalitetsfølelse overfor vikaren end ham".

Er det os andre der er uretfærdige, eller?[/quote]

Næ. SEKAP ville være min melding til manden.[/quote]

SEKAP?[/quote]

Skid Eller Kravl Af Potten.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN:

Jimi Hendrix: Peoples, Hell and Angels.

Halvsøster Janie demonstrerer igen, igen, at hun ingen nedre grænse har, når det kommer til ting som "skam i livet", "gravrøveri" og lignende begreber.

Føj!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: At åbne en Matchless Spitfire, som "har lidt knas", og kunne konstatere, at der simpelthen er en lodning i den, som aldrig har været lavet - den relevante modstand var blot bukket rundt om loddeterminalen. Jeg synes nok, at man som minimum kan forvente, at samtlige lodninger rent faktisk er loddet i en forstærker i 20.000 kroners-klassen. Jeg skal såmænd ikke forlange, at det ligefrem er lavet smukt (Det koster åbenbart ekstra udover de 20.000) - blot lavet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Loomer"]Er han enebarn?[/quote]

Fordi sådan er alle enebørn..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="MacG"]

Skid Eller Kravl Af Potten.[/quote]

Sejt. Den bliver adopteret i mit ordforråd.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

[quote="fortytwo"][quote="Loomer"]Er han enebarn?[/quote]

Fordi sådan er alle enebørn..?[/quote]

Næ, bare fordi jeg er enebarn, og var lidt af en primadonna før min vennekreds og kæresten fik mig ned på jorden igen :p

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="Loomer"]Næ, bare fordi jeg er enebarn, og var lidt af en primadonna før min vennekreds og kæresten fik mig ned på jorden igen :p[/quote]

Nu er jeg også enebarn, og jeg har aldrig været sådan.. Tror jeg da.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Rasmus"]

Nej det er helt fair.
Så må trommeslageren finde et forlig med ham vikaren. Jeg har oplevet scenarier, hvor der er blevet delt ud af hyre. Nu ved jeg ikke hvor godt et betalt job det er, men jeg har f.eks prøvet at skulle spille 2 jobs, med samme orkester, og de så ringer og siger et par dage før at den faste guitarist egentlig godt kan det 1. job, men at de tilbyder mig halvdelen hyren fra det 1. job oven i job nr. 2.

Den er ikke længere end "Hey, du meldte fra, vi fandt en anden, nu er det ham der har det". Sådan er det i virkeligheden. Han

Han forstår ikke at hvis I siger til vikaren, "Hey dude, vores faste trommeslager kan godt alligevel, vi spiller gigget med ham." Så har I kørt utrolig dårlig stil overfor vikaren, og spildt hans tid og energi.

Hvis der var nogen der gjorde det med mig, så ville jeg blive godt gal og syntes de var nogle værre amatører og nok aldrig spille med dem igen. :D

Så det er vel lidt op til jer selv, hvilket ry I gerne vil have. :)

Jeg ved det er en nedern situation, fordi det virker som om du er glad for at spille med ham.[/quote]

[quote="Smittefar"]Jeg ville slet ikke gide at spille med en, der ikke gider at øve nye numre op. Så går man da for alvor død i det. I jump har vi et repertoire på langt over 50 numre, og vi bruger aldrig mere end 40 på en aften. Alligevel har vi ti nye numre til næste gang, fordi vi selv går kolde, hvis vi ikke skal indøve nyt.

Jeg synes, I har gjort det eneste rigtige, og med hans attitude var det alligevel kun et spørgsmål om tid, før bruddet kom.[/quote]

Tak for tilbagemeldingerne - det er meget rart at høre at vi ikke er helt galt afmarcheret. Jeg var også selv blevet tosset, hvis jeg som vikar havde brugt tid og øvere på et band, som så sagde "Ellers tak for hjælpen". Det synes jeg simpelthen ikke er i orden at gøre, derfor vores beslutning.

Du har nok ret smittefar, det er bare stadig lidt trist.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Loomer »

[quote="fortytwo"][quote="Loomer"]Næ, bare fordi jeg er enebarn, og var lidt af en primadonna før min vennekreds og kæresten fik mig ned på jorden igen :p[/quote]

Nu er jeg også enebarn, og jeg har aldrig været sådan.. Tror jeg da.. ;-)[/quote]

Du er også et bedre menneske end mig, Esben :P

Men for reals, i mit tilfælde var det et spørgsmål om ikke at være så god til at tage hensyn til hvad andre folk mente og følte, selv folk jeg holdte af. Ikke af ond mening, men bare fordi jeg bare altid havde været "mig" og ikke haft en bror eller søster at bokse med. Derfor, måtte jeg lære den slags lidt senere end de fleste. Jeg kan snildt forestille mig jeg var aldeles uudholdelig som barn.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Det har jeg heller ikke svært ved at forestille mig :twisted:
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

NN: Death Metal bandet synes ikke min spillestil matcher deres vision.
NO: Vi er stadig venner.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: Er helt vildt syg. Har ferie resten af ugen og skal til København til koncert i morgen. Hvis jeg da bliver rask. Lortetiming, jeg
synes altid jeg bliver syg, når der er noget med fridage involveret :(

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Morten M »

NN: John Hatting R.I.P. Kun 64 år.
John var smadder dygtig, proff og god til at give fra sig.
Kommer til at savne ham.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af kraen »

[quote="Morten M"]NN: John Hatting R.I.P. Kun 64 år.
John var smadder dygtig, proff og god til at give fra sig.
Kommer til at savne ham.[/quote]

Og har givet os nogle rigtig gode Grand Prix-klassikere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen