Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Dét billede, der tegnes af det fremtidige DR i kraft af seneste medieforlig.

Så fik DF endelig skovlen under de røde lejesvende! Tillykke med det!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Ptessing »

[quote="Sasha" pid='71324' dateline='1537265202']
NN: Dét billede, der tegnes af det fremtidige DR i kraft af seneste medieforlig.

Så fik DF endelig skovlen under de røde lejesvende! Tillykke med det!
[/quote]


Der ryger desværre nogle gode radiostationer. Jeg kommer til at savne P6 og P8.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN:

Da jeg købte min første Stratocaster for snart 30 år siden, fik jeg en superfin flightcase med til den - af den slags, man kan kaste ned fra et fly, uden indholdet ville tage skade. Den er foret med sådan noget skum - en slags fast skumgummi, som er skåret minutiøst ud, så det passer til en venstrehåndet Stratocaster. Den har jeg s.. været glad for i mange år!

For cirka 10 år siden fik jeg så omlakeret halsen på min gamle Stratocaster med celluloselak, fordi det var lykkedes mig at banke hul på den originale plastik-lak, så den nu skallede af i flager, som gav nogle trælse, skarpe kanter. Siden da har min guitar aldrig opholdt sig mere end et par timer ad gangen i flightcase´n.

I forbindelse med en netop overstået flytning har min guitar så ligget i kassen i en måneds tid, hvor jeg tænkte, at det måtte da næsten være det sikreste sted på denne jord at have sådan én opbevaret. Men nej: Da jeg åbner kufferten, undrer jeg mig først over, hvorfor der ligger "fnuller" fra skummet i kuffertens indre på strenge og gribebræt. Nå, det er hurtigt tørret af... Da jeg så får fisket guitaren op, kan jeg konstatere, at den ellers forbilledligt udførte cellulose-lakering nu er blevet "relic´ed" på den ikke særligt fede måde og nu istedet for sin oprindelige spejlblanke overflade har fået sådan en "ruflet" overflade á la en slidt læderjakke eller noget i den stil.

NTK: Det bliver da sikkert herligt dyrt at få udbedret. Især, hvis jeg skulle vælge i samme ombæring i videst muligt omfang at få udbedret skaderne efter, at Johnny Mørch f.ckede rundt med den - udfladning af gribebræt, jumbobånd, back-bow mm - i forbindelse med et båndskift for efterhånden mange år siden.

NN: Den eneste på disse breddegrader, som jeg umiddelbart ville gå til i sådan et tilfælde (Victor Smith), er af helbredsmæssige årsager stoppet med at lakere.
Last edited by Sasha 5 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Arrgh

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Ptessing »

Aaaaii! Det er satme surt ... [emoji52]


Sent from my iPhone using Tapatalk

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af JSThomsen »

@Sasha: Det kan godt være at det er et dumt spørgsmål, men kan det ikke lade sig gøre at slibe det ned med noget meget fint "sandpapir"?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Hej Jan.

Bestemt ikke noget dumt spørgsmål. Men jeg er bange for, at vi nok desværre er forbi det punkt, hvor man lige kan fikse det med lidt fint sandpapir uden en efterfølgende lakering... :huh:

Til gengæld har jeg netop erfaret, at den gode Victor Smith dog vist stadig kan lokkes ind i sprøjtekabinen, hvis er tilpas vedholdende - lænker sig til hans høvlebænk, kaster sig på jorden og opfører en arabisk grædekonekoncert, som man nægter at stoppe, før han lover at lakere ens guitars hals eller noget i den stil... ;)

Ptessing
Smoke On The Water
Indlæg: 84
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Ptessing »

NN: I sommer købte jeg en Roland Jazz Chorus. En ældre sag fra 1976. Jeg var sådan set godt tilfreds med den men jeg manglede penge så den røg på Dba. Køberens kæreste hentede den igår og køber har lige ringet og var utilfreds med lyden. Den lyder øjensynligt ikke som den skal. :-/
Han har købt den ubeset.
Kan han kræve at lade handlen gå tilbage?
Eller kræve at jeg betaler halvdelen af en evt reparation?
Eller tager han måske røven på mig?
Jeg er selvfølgelig ærgelig over, jeg måske har solgt en “defekt” forstærker.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Last edited by Ptessing 5 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Hvis den er blevet afhentet i privatsalg er den 'købt som beset', og det er hans eget problem, at han ikke testede ved afhentning.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Hvis den er blevet afhentet i privatsalg, er den 'købt som beset', og det er hans eget problem, at han ikke testede ved afhentning.
+1

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Verdens mest træls roomie. Jeg vil have mit eget sted!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NA: At bruge en hel weekend på at brække skimmelsvamp-befængte lofter og vægge ned. Ikke specielt festligt, men det bliver forhåbentligt godt, når det er færdigt.

NN2: Nu har jeg i løbet af det sidste halve år (trods mange påtaler) iført sandaler gennemført nedrivningen af ca. 9 tons assorterede byggematerialer i vores hus uden problemer. I søndags slap heldet så op, og jeg fejrede det ovennævnte ved at jokke et rustent kamsøm en centimeters penge op i min ene fod. Det bliver sådan et renoveringsprojekt faktisk ikke sjovere af.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Nu har jeg jo fulgt lidt med på Instagram, og det ser bestemt ikke rart ud

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Odgaard »

Av! og øv! God bedring og arbejdslyst.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af JSThomsen »

@Sasha: Det kræver en ordentlig portion tålmodighed, hvis man samtidig skal bo i et byggeprojekt ;-)
Vi skulle bare lige have skiftet et par fliser i badeværelset - der var en "hårfin" revne i dem - og også i de fuldstændigt korroderede vandrør bagved. Det tog 4 måneder, men er åbenbart meget normalt iflg. murer/vvs'er når det er en forsikringssag.
Og god bedring med foden - det lyder på ingen måde særlig rart.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

Søm i foden skal man holde sig fra! Det var sådan, jeg lærte ikke at lave nedrivning i Adidasere. Og oven i hatten kommer så den fæle stivkrampesprøjte.

NN: Folk, som sender deres syge børn i vuggeren. Det er fandme feje hold. Så nu har jeg feber, hoste og ekstra ondt i ryggen.
Så er det godt, at min nye crib ligger oven på min søsters stamsted. Hjemmelavet hønsekødssuppe, chokolade og Panodil bragt til døren er slet ikke at kimse ad, når ens krop er svag og dum.
Last edited by k_50 5 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

JSThomsen skrev: @Sasha: Det kræver en ordentlig portion tålmodighed, hvis man samtidig skal bo i et byggeprojekt ;-)
Vi skulle bare lige have skiftet et par fliser i badeværelset - der var en "hårfin" revne i dem - og også i de fuldstændigt korroderede vandrør bagved. Det tog 4 måneder, men er åbenbart meget normalt iflg. murer/vvs'er når det er en forsikringssag.
Og god bedring med foden - det lyder på ingen måde særlig rart.
Tak-tak! Den er heldigvis ved at være sit gamle selv igen på godt og ondt.

Nu er stemningen lige så fin. Så forsikringsselskaber skal vi slet, slet ikke begynde at tale om her! De sataner... :@   Hvis ikke netop de havde været nogle ind i helvede store og slimede røvhuller, havde jeg ikke selv stået og rykket min overetage ned! Så havde der været et forsikringsselskabs-finansieret, professionelt firma, som havde haft fornøjelsen... :dodgy:  

Heldigvis har vi ikke boet i det helt store byggehelvede: Vi overtog huset 1/7 sidste år, og selv om der altså mangler de sidste to rum på overetagen (netop p.g.a. en længerevarende disput med forsikringsselkabet omkring en skimmelsvamp-sag), havde vi overstået langt de flest deciderede "nedbrydnings/entreprenør-opgaver", da vi flyttede i starten af november. Men der kommer da til at gå lidt tid endnu, før vi er helt på plads. "Fars legeværelse" i kælderen er dog - selvfølgelig ;) - for længst oppe at køre :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Nu har jeg jo fulgt lidt med på Instagram, og det ser bestemt ikke rart ud

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Nej, med fruens aktivitet skal man jo saftsuseme huske lige at se sig for, før man klør sig i r... herhjemme, hvis ikke det skal havne på de sociale medier ;)  

Hun er i øvrigt en snedig rad: Nu har "økonomiministeren" jo fundet ud af, at hun kan få ting lavet, hvis det indebærer, at hendes mand ligesom kan oparbejde kapital og goodwill til grejindkøb... ;)  

Derfor SBIB (Snart Bag I Bilen): Temmelig vintage Soundcraft-mixer. Reelt set har jeg ganske vist på ingen måde noget behov for at have sådan en. Men siden hvornår har dét været et gangbart argument imod anskaffelse af fetish-objekter? ;)   Jeg er ligesom nødt til at rette lidt op på sidste års statistik, der udover fornuftsanskaffelsen af to celluloselak-sikre guitarstativer kun kunne byde på den TC-cliptuner, man fik med i adgangsbilletten ved ét eller andet demo-arrangement, jeg havde fået forvildet mig til her i efteråret ;)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

win win :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Odgaard »

NN: Min 20 år gamle EHX Tube Zipper vil ikke tænde. Den har bare sidder der på boardet, én aften virkede den, morgenen efter virkede den ikke.

Den eneste ting, jeg gjorde om aftenen var at sætte sådan en engelsk lakrids her på switchen:
https://www.thomann.de/dk/mooer_candy_f ... topper.htm?

Det er for syret, hvis det pres har gjort "noget".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen