Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Ja, det er sørgeligt. Men har han ikke været syg og svag i en del år nu? Så må man trøste sig med, at han endelig har fået fred fra det.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Telemaster"][quote="CobraPizza"]NN: Jim Marshall er vist desværre død..[/quote]

Ja. R.I.P. og tak for alt.[/quote]

http://www.jimmarshall.co.uk/

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][quote="CobraPizza"]NN: Jim Marshall er vist desværre død..[/quote]

Ja. R.I.P. og tak for alt.[/quote]

+1

På godt og ondt, din gamle røver!

You shall be missed...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="CobraPizza"]NN: Jim Marshall er vist desværre død..[/quote]


Rip. Lidt sjovt at jeg i morges tog den endelige beslutning om at beholde min røde superlead.ja jeg er enda ved at kigge efter rigtige rør til den.El 34ere
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

Ja det er nok ikke sjovt ,men et sammentræf så da ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"][quote="CobraPizza"]NN: Jim Marshall er vist desværre død..[/quote]


Rip. Lidt sjovt at jeg i morges tog den endelige beslutning om at beholde min røde superlead.ja jeg er enda ved at kigge efter rigtige rør til den.El 34ere[/quote]

Sidder der ikke allerede EL34´ere i den. Det gjorde der da, sidst jeg så den, hvis jeg ikke er blevet helt dement i mellemtiden...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"][quote="CobraPizza"]NN: Jim Marshall er vist desværre død..[/quote]


Rip. Lidt sjovt at jeg i morges tog den endelige beslutning om at beholde min røde superlead.ja jeg er enda ved at kigge efter rigtige rør til den.El 34ere[/quote]

Sidder der ikke allerede EL34´ere i den. Det gjorde der da, sidst jeg så den, hvis jeg ikke er blevet helt dement i mellemtiden...[/quote]


Jo selvfølgelig Du har enda smidt dem i den.Det er Mullard reisue.Håber at finde nogle Rst som vi smed i ac 50eren.men kan ikke lige finde nogen Gad vide om Svetlana Nos
eller siemens Nos er godt.( ja jeg ved godt jeg har brokket mig over nos rør ,men prøver lige igen.)Håber at der er et par stykker af mine ecc83 nos der duer.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Nu var det vist RSD-stemplede RFT-rør, vi satte i din AC50. Disse er i 99% af alle tilfælde det samme som NOS Siemens. Så udfordringen ligger - som sædvanligt med indkøb af rør - at finde en sælger, som ikke tager én i røveren...

De Svetlana-EL34´ere, jeg har haft næsen i, har jeg ærligt talt ikke været specielt imponeret over. De lever helt op til, hvordan Groove Tubes i sin tid beskrev dem i deres propaganda: "slightly lower power". De to NOS-sæt, jeg har prøvet i en 50 watts Marshall, formåede begge at levere et sted mellem 20 og 30 watt. Det er dét, jeg plejer at beskrive med en let omskrivning af Groove Tube´s udsagn (det er dog i realiteten det samme, vi siger) "måler som udskidt æblegrød".

Det kan dog sagtens tænkes, at der findes Svetlana EL34´ere, der måler fint. Jeg har bare ikke set det, når folk glædesstrålende er kommet med de fine "Winged C", som de har købt i dyre domme for at forkæle deres Marshall...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Nu var det vist RSD-stemplede RFT-rør, vi satte i din AC50. Disse er i 99% af alle tilfælde det samme som NOS Siemens. Så udfordringen ligger - som sædvanligt med indkøb af rør - at finde en sælger, som ikke tager én i røveren...

De Svetlana-EL34´ere, jeg har haft næsen i, har jeg ærligt talt ikke været specielt imponeret over. De lever helt op til, hvordan Groove Tubes i sin tid beskrev dem i deres propaganda: "slightly lower power". De to NOS-sæt, jeg har prøvet i en 50 watts Marshall, formåede begge at levere et sted mellem 20 og 30 watt. Det er dét, jeg plejer at beskrive med en let omskrivning af Groove Tube´s udsagn (det er dog i realiteten det samme, vi siger) "måler som udskidt æblegrød".

Det kan dog sagtens tænkes, at der findes Svetlana EL34´ere, der måler fint. Jeg har bare ikke set det, når folk glædesstrålende er kommet med de fine "Winged C", som de har købt i dyre domme for at forkæle deres Marshall...[/quote]


Jeg går efter siemens så de er også en smule billigere.Og takker. mullard fra uk er da blevet endnu dyrere end for et år siden.Men der er vel heller ikke mange Nos tilbage.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

NN: G-strengen bliver ved med at sprænge på min akustiske når jeg sætter nye strenge på, lige ved stemmeskruen, men har hverken en fil til at slibe den med, eller mere end en streng tilbage.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]Nu var det vist RSD-stemplede RFT-rør, vi satte i din AC50. Disse er i 99% af alle tilfælde det samme som NOS Siemens. Så udfordringen ligger - som sædvanligt med indkøb af rør - at finde en sælger, som ikke tager én i røveren...

De Svetlana-EL34´ere, jeg har haft næsen i, har jeg ærligt talt ikke været specielt imponeret over. De lever helt op til, hvordan Groove Tubes i sin tid beskrev dem i deres propaganda: "slightly lower power". De to NOS-sæt, jeg har prøvet i en 50 watts Marshall, formåede begge at levere et sted mellem 20 og 30 watt. Det er dét, jeg plejer at beskrive med en let omskrivning af Groove Tube´s udsagn (det er dog i realiteten det samme, vi siger) "måler som udskidt æblegrød".

Det kan dog sagtens tænkes, at der findes Svetlana EL34´ere, der måler fint. Jeg har bare ikke set det, når folk glædesstrålende er kommet med de fine "Winged C", som de har købt i dyre domme for at forkæle deres Marshall...[/quote]


Jeg går efter siemens så de er også en smule billigere.Og takker. mullard fra uk er da blevet endnu dyrere end for et år siden.Men der er vel heller ikke mange Nos tilbage.[/quote]

Spørgsmålet er måske, om ikke pengene var bedre brugt på et sæt nye kondensatorer til din Marshall? Så vidt jeg husker, var det dér, budgettet slap op sidst...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

Der var vel ikke rigtigt noget budget.Men det kan da godt være de skulle kigges på.Har lige købt siemens el 34 på ebay.Min ohm omskifter er driller også lidt ,men har sat gaffa på så den
ikke falder ud.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Nu har du vel ikke købt et sæt Siemens uden at have kastet et kritisk blik på de test-resultater, som sælger forhåbentlig har postet i sin salgsannonce? Uden testresultater ville jeg trygt hoppe et tilbud om gamle rør over - i helt klar forvisning om, at det var "udskidt æblegrød", som én eller anden forsøgte at franarre mig mine surt sammensparede for...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Plexi »

NN. Kommer ned til Nørreport station og skal videre til Amager. Der står ca 200 betjente i en række og 500 hooligans i en anden og heiler mens de råber "BWUNDBY"......Sorry men det kan blive meget meget upolitiskskt korrekt hvis jeg siger min min ærlige mening om hvilke rettighede politiet burde have i denne situation. :angry-fire:

Men jeg vælger at lytte til Niels Hausgård når han siger at mennesket deler 98 % af DNA men chimpansen, men i mange tilfælde er det en hån mod aben at sammenligne den med mennesket, i dette tilfælde Bundbyaber.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Nu har du vel ikke købt et sæt Siemens uden at have kastet et kritisk blik på de test-resultater, som sælger forhåbentlig har postet i sin salgsannonce? Uden testresultater ville jeg trygt hoppe et tilbud om gamle rør over - i helt klar forvisning om, at det var "udskidt æblegrød", som én eller anden forsøgte at franarre mig mine surt sammensparede for...[/quote]


De er vist gode nok.Og de er ubrugte dvs nye overlagte rør. Men hvad ved jeg
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jamen, lad os da krydse fingre for det. Men du aner jo reelt set ikke, om sælger har udmålt nogle stykker, som han har solgt med opgivne måledata - sikkert til en højere pris - og dette så er det tynde øl, som blev tilbage - ubrugt eller ej.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Jamen, lad os da krydse fingre for det. Men du aner jo reelt set ikke, om sælger har udmålt nogle stykker, som han har solgt med opgivne måledata - sikkert til en højere pris - og dette så er det tynde øl, som blev tilbage - ubrugt eller ej.[/quote]


Nej det har du ret i.Men sælger har næsten 9000 positive stjerner på ebay og sælger er en forretning.Men nej man kan vel ikke være sikker.Men du skal da være velkommen til
at hjælpe med at måle på dem når de kommer ,hvis du har tid og lyst. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jah, det tæller selvfølgelig i den rigtige retning, når det kommer til troværdighed. Så må vi håbe, at det ikke er sælgers nærmeste familie og venner, som har doneret disse stjerner... :-)

Vi ser, hvad der skyller op på kysten...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

NN - Jeg skal bestille noget ved banzai ,men kunne selvfølgelig ikke huske min kode.Så jeg har nu nultillet den 4 gange den sidste time hvor de skriver at jeg kan åbne den med den mail de har sendt.Jeg har sku ikke fået mails endnu.Pis
Sorte strater lyder bare bedst..

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af nerøs »

har du kigget i dit spam filter ??

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen