Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="nerøs"]har du kigget i dit spam filter ??[/quote]


Nej hvor sidder det? :s hock:
Sorte strater lyder bare bedst..

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af nerøs »

det kommer and på hvilken mail udbuder du bruger... men det "plejer" at være ude til venstere som en "mappe" der hedder spam.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="nerøs"]det kommer and på hvilken mail udbuder du bruger... men det "plejer" at være ude til venstere som en "mappe" der hedder spam.[/quote]


Jeg bruger outlook express og tror engang det var opasia eller lignende som var udbyder.
Sorte strater lyder bare bedst..

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af nerøs »

okay lige outlook kender jeg ikke men det kan være der er andre her inde der gør det

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Opasia har ikke eksisteret siden 24. september 2002. :P

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

[quote="Swampthing"]Opasia har ikke eksisteret siden 24. september 2002. :P [/quote]


åh .Så aner jeg ikke hvem jeg har som udbyder.Jeg betaler heller ikke til nogen. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Pluto"][quote="Swampthing"]Opasia har ikke eksisteret siden 24. september 2002. :P [/quote]
åh .Så aner jeg ikke hvem jeg har som udbyder.Jeg betaler heller ikke til nogen. ;) [/quote]

I outlook express er der såvidt jeg husker to vinduer. Et til venstre med mapper der viser: "indbakke, sendt post, udbakke, uønsket mail og spam" og måske flere, men hvis du ikke selv har lavet en "spam mappe", så er det ikke sikkert at der er en - og så ved jeg ikke lige hvordan jeg skal hjælpe :oops:
Men, hvad med den der "uønsket mail"? Har du sådan een?

Mvh Jan

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Bruger du kun 1 emailadresse?
Hvis du f.eks. har 2, kan det være koden er blevet sendt til den anden.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Pluto »

Jeg bruger kun en email adresse og jeg har ikke oprettet en mappe til uønsket mail.Jeg har handlet med banzai før , men tror jeg prøver om jeg kan oprette mig igen.
Sorte strater lyder bare bedst..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

NN : Min venstre tommelfinger kom op at slås med rundsaven. Tommelfingeren tabte, men overlevede med forskrækkelsen efter en tur på skadestuen.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

NN. at folk synes det er forbuds Danmark, der er på banen mht flagloven.. Det at flage for et andet land, er det ikke lidt som at gå ind på Burger King, bestille en menu og mens man sætter den i sig, fortæller man alle om, at der er meget bedre på McDonalds.. Vi har trods alt ikke et forbud om, at man kan pakke sin kuffert og tage til de lande, hvis man synes de er langt bedre.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

I forvejen kan man flage med de skandinaviske flag og EU's flag uden problemer og derudover ansøge om at flage med alle andre af verdens flag, hvis man føler for det. Den lov er fuldstændig ligegyldig og man skal fandme være smålig, hvis det virkelig går en på, hvilket farve stof folk hænger i deres træpæl.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

[quote="K-P"]I forvejen kan man flage med de skandinaviske flag og EU's flag uden problemer og derudover ansøge om at flage med alle andre af verdens flag, hvis man føler for det. Den lov er fuldstændig ligegyldig og man skal fandme være smålig, hvis det virkelig går en på, hvilket farve stof folk hænger i deres træpæl.[/quote]

Hvorfor går vi så ikke bare over til at tale engelsk alle sammen? Nu hvor vi er på vej ud med flaget, hvorfor tager vi så ikke vores sprog og kultur med i samme snuptag?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

Føler du virkelig, at du bliver mindre dansk af, at der står et tysk flag i din nabos have?
Cogito sumere potum alterum

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Telemaster »

[quote="CobraPizza"][quote="K-P"]I forvejen kan man flage med de skandinaviske flag og EU's flag uden problemer og derudover ansøge om at flage med alle andre af verdens flag, hvis man føler for det. Den lov er fuldstændig ligegyldig og man skal fandme være smålig, hvis det virkelig går en på, hvilket farve stof folk hænger i deres træpæl.[/quote]

Hvorfor går vi så ikke bare over til at tale engelsk alle sammen? Nu hvor vi er på vej ud med flaget, hvorfor tager vi så ikke vores sprog og kultur med i samme snuptag?[/quote]

Hvad i himlens navn har de to ting med hinanden at gøre? Bevares, jeg forstår så udmærket sammenligningen, men der forekommer mig nu engang at være meget stor forskel på flag og sprog. Hvis du endelig vil lave den kobling, gav det mere mening at tillade, at alle sprog må tales her i landet - nåja, det må de forresten i forvejen, og det er vist ikke rigtig noget problem ;-)

Seriøst - jeg er med på, at oppositionspartiernes fineste opgave er at skyde på alt, hvad der bevæger sig, men den her er sgu for tynd. Substans, tak - det er vel ikke for meget forlangt af de folkevalgte!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="CobraPizza"][quote="K-P"]I forvejen kan man flage med de skandinaviske flag og EU's flag uden problemer og derudover ansøge om at flage med alle andre af verdens flag, hvis man føler for det. Den lov er fuldstændig ligegyldig og man skal fandme være smålig, hvis det virkelig går en på, hvilket farve stof folk hænger i deres træpæl.[/quote]

Hvorfor går vi så ikke bare over til at tale engelsk alle sammen? Nu hvor vi er på vej ud med flaget, hvorfor tager vi så ikke vores sprog og kultur med i samme snuptag?[/quote]

Fornem idé. Det danske sprog er ikke til andet end besvær.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af fortytwo »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="CobraPizza"][quote="K-P"]I forvejen kan man flage med de skandinaviske flag og EU's flag uden problemer og derudover ansøge om at flage med alle andre af verdens flag, hvis man føler for det. Den lov er fuldstændig ligegyldig og man skal fandme være smålig, hvis det virkelig går en på, hvilket farve stof folk hænger i deres træpæl.[/quote]

Hvorfor går vi så ikke bare over til at tale engelsk alle sammen? Nu hvor vi er på vej ud med flaget, hvorfor tager vi så ikke vores sprog og kultur med i samme snuptag?[/quote]

Fornem idé. Det danske sprog er ikke til andet end besvær.[/quote]

Danish..? Ain't that somethin' ya eat..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"]

Hvad i himlens navn har de to ting med hinanden at gøre? Bevares, jeg forstår så udmærket sammenligningen, men der forekommer mig nu engang at være meget stor forskel på flag og sprog. Hvis du endelig vil lave den kobling, gav det mere mening at tillade, at alle sprog må tales her i landet - nåja, det må de forresten i forvejen, og det er vist ikke rigtig noget problem ;-)

Seriøst - jeg er med på, at oppositionspartiernes fineste opgave er at skyde på alt, hvad der bevæger sig, men den her er sgu for tynd. Substans, tak - det er vel ikke for meget forlangt af de folkevalgte![/quote]

Nu skal jeg ærligt erkende, at jeg ikke lige er helt opdateret på den konkrete problemstilling. Men tilsyneladende handler det om det utroligt vigtige flagreglememt, som har en enorm betydning for mange menneskers hverdag..?

Nu har jeg ikke en flagstang. Og jeg har heller ikke planer om at anskaffe mig én. Men i erkendelse af, at Dansk Polkaparti nærmest har taget patent på vores ellers udmærkede Dannebrog, tror jeg, at jeg i givet fald ville tage konsekvensen og helt stryge det hvide kors fra den røde klud, som jeg så skulle fire til tops på raften... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af CobraPizza »

Hvad vores flag og sprog har med hinanden at gøre? Vores folkefølelse.. Indtil videre er Dannebrog blevet brugt som et DF emblem, hvilket jeg synes er så forkert som det kan være. Det er en af de grunde til at vi skal bringe det danske flag tilbage til det danske folk, og ikke kun til indvandre-hadende ældresagsforkæmpere. En af de andre ting, som jeg synes er vigtige, er at det danske flag fremmer følelsen af at man er dansker (uanset religion, etnicitet m.m.), og derfor også er villig til at yde til det DANSKE samfund. Det giver en vis form for sammenhørighed, hvorimod, hvis vi alle skilter med at vi er af anden baggrund, som fx pakistaner eller israeler, så øger det afstanden og ønsket om integration. At vi må flage med EU flaget og de andre nordiske flag, burde i princippet også forbydes, medmindre det var i diplomatiske sammenhænge. Forstår ikke hvorfor det er så på mode at smide alt dansk ud af vinduet, især blandt min generation (15-25 årige).
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af K-P »

Det er næppe med til at styrke ens nationalfølelse, at staten skal krænke ens privatliv ved at bestemme, hvilken farve stof man hænger i sin flagstang.

Grunden til at man i sin tid indførte flagloven var fordi omstændighederne under 1. verdenskrig gjorde, at det var nødvendigt for skibe og fly at kunne identificere de lande, de sejlede/fløj i nærheden af, således man kunne undgå at ramme de forkerte. Det er til gengæld ikke rigtig relevant længere og derfor er loven overflødig.
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen