Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Kaptajn Kropp »

NN: Efter en god allnighter med efterfølgende MGK prøve, er jeg nu kommet hjem til en vandstråle der står lige luns igennem luften på vores badeværelse. Jeg er sgu lidt træt må jeg indrømme - i det mindste gik MGK godt :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Snake Boots »

NN: På et gig i går sagde min forstærker en ubehagelig højfrekvent hylethone. Jeg skiftede samtlige rør (et for et) på nær power amp-rørene, men hyletonen forsvandt ikke. Så jeg måtte spille på lortet, og det gik da også.

I 3. sæt fik den anden guitarist også hyletonen i hans forstærker! Så jeg håber, det var noget med strømmen det sted og ikke en fejl i min forstærker.

Det er som om, at jo dyrere/finere forstærker man har, desto oftere er der bare problemer med lortet. Dem jeg kender, som spiller Fender Blues Jr, Hot Rod/Deville, kina-Vox osv. de har sgu aldig problemer med deres forstærkere! :-( Eller også er det bare uheld.

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Nicolai »

NN: Benzinpriserne! Der burde seriøst lægges et loft på disse på max 10 kr./literen!
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Nicolai"]NN: Benzinpriserne! Der burde seriøst lægges et loft på disse på max 10 kr./literen![/quote]

Enig!! Det er jo en indskrænkning af vores frihed til at smadre planeten helt, for de kommende generationer!!

(Ironi kan forekomme i det ovenstående)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Nicolai »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Nicolai"]NN: Benzinpriserne! Der burde seriøst lægges et loft på disse på max 10 kr./literen![/quote]

Enig!! Det er jo en indskrænkning af vores frihed til at smadre planeten helt, for de kommende generationer!!

(Ironi kan forekomme i det ovenstående)[/quote]

Før du skyder mig mere i skoene, kan jeg da fortælle dig, at jeg bestemt også går ind for bæredygtighed. Jeg synes bestemt også, der bør gøres, hvad gøres kan, for at vi får mere miljørigtige transportløsninger- MEN:

For det første er vi nogen, der ikke kan fravælge vores bil (selvom vi gerne ville), når det kommer til transport, og for det andet, ved vi jo alle sammen, at den egentlige pris for benzin ikke er i nærheden af, hvad tankstationerne kræver. En del af det består af afgifter osv. ja- men lur mig om der ikke sidder nogle herrer i Saudi-Arabien og tjener styrtende, fordi de kan sælge olien for 5 gange det, den koster at udvinde.
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af Stevi »

[quote="Nicolai"]

For det første er vi nogen, der ikke kan fravælge vores bil (selvom vi gerne ville), når det kommer til transport, og for det andet, ved vi jo alle sammen, at den egentlige pris for benzin ikke er i nærheden af, hvad tankstationerne kræver.[/quote]
Holdt stop! Tankstationerne kræver ikke noget som helst. Det er den globale oliepris koblet med afgiften, som sætter dagsprisen. I øvrigt er den globale oliepris et udtryk for aktuelt udbud og efterspørgsel og ikke bare en pris der er sat. Vil du sænke benzinprisen, så lad være med at købe benzin.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

Så prisloftet skal lægges på olieproducenterne? Og fastsættes til 10,-/literen? Det tror jeg de bliver glade for at høre :)

Edit: Det var naturligvis svar til Nicolais indlæg ....
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Nicolai »

[quote="GodSpeedDK"]Så prisloftet skal lægges på olieproducenterne? Og fastsættes til 10,-/literen? Det tror jeg de bliver glade for at høre :)

Edit: Det var naturligvis svar til Nicolais indlæg ....[/quote]

Beklager hvis det er uklart: jeg mener, at det er prisen "på tanken", der ikke skal overstige en 10er.

Og godt ord igen: ville bare lige pointere, at jeg ikke ser mig selv som et miljøsvin, der er på Nurnberg-Ringen hver weekend i en Subaru, som kører 5 km/l :)
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Nicolai »

[quote="Stevi"][quote="Nicolai"]

For det første er vi nogen, der ikke kan fravælge vores bil (selvom vi gerne ville), når det kommer til transport, og for det andet, ved vi jo alle sammen, at den egentlige pris for benzin ikke er i nærheden af, hvad tankstationerne kræver.[/quote]
Holdt stop! Tankstationerne kræver ikke noget som helst. Det er den globale oliepris koblet med afgiften, som sætter dagsprisen. I øvrigt er den globale oliepris et udtryk for aktuelt udbud og efterspørgsel og ikke bare en pris der er sat. Vil du sænke benzinprisen, så lad være med at købe benzin.[/quote]

Selvfølgelig er det udbud og efterspørgsel- det er logisk: MEN mon ikke tankstationerne tjener lidt pr. liter også?
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af udepost »

hvad med at hæve afgiften på benzin og sænke afgiften på diesel, så ville vi komme uden om alle tosserne i deres golf gti, og vi kunne få bedre priser på de offentlige transportmidler.

/søren

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Mon ikke nogle af tosserne så blot kørte GTD istedet?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Mon ikke nogle af tosserne så blot kørte GTD istedet?

:-)[/quote]

I did... Pil lidt i pumpen, og afsted det går i en sort sky... 8-)

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

[quote="Nicolai"][quote="Stevi"][quote="Nicolai"]

For det første er vi nogen, der ikke kan fravælge vores bil (selvom vi gerne ville), når det kommer til transport, og for det andet, ved vi jo alle sammen, at den egentlige pris for benzin ikke er i nærheden af, hvad tankstationerne kræver.[/quote]
Holdt stop! Tankstationerne kræver ikke noget som helst. Det er den globale oliepris koblet med afgiften, som sætter dagsprisen. I øvrigt er den globale oliepris et udtryk for aktuelt udbud og efterspørgsel og ikke bare en pris der er sat. Vil du sænke benzinprisen, så lad være med at købe benzin.[/quote]

Selvfølgelig er det udbud og efterspørgsel- det er logisk: MEN mon ikke tankstationerne tjener lidt pr. liter også?[/quote]

En af mine gode venners far har i mange år ejet en tankstation og han siger, at noget af det de tjener noget nær 0 kr. på, er lige netop benzinen.
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"][quote="Sasha"]Mon ikke nogle af tosserne så blot kørte GTD istedet?

:-)[/quote]

I did... Pil lidt i pumpen, og afsted det går i en sort sky... 8-)[/quote]

Sådan lidt samme princip som dem, der får chip-tunet deres Lupo 3L, så den går 200 i timen og fra 0 til 100 hurtigere, end man kan tænke sig om..?

Dét med de 30 km/l er så nok lidt en saga blot. Men hvad ofrer man ikke for at være en af de seje drenge?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Folk, som ikke kan holde nallerne fra andre folks gear i øveren!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

NN: At finde metalspåner i sit kød, når man lige havde glædet sig til aftensmaden. Hvorfor har min slagter ikke også åbent til kl 19, så jeg altid kan få noget ordentligt kød? Det er i hvert fald både første og sidste gang jeg køber kød i Rema1000 :(

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Barf »

NN: Jensens Bøfhus. Skulle ud og spise med noget af kærestens familie her til aften, og så er der af uransaglige årsager blevet valgt, at vi skal derhen. Magen til kedeligt mad skal man da lede længe efter. Øv!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Barf"]NN: Jensens Bøfhus. Skulle ud og spise med noget af kærestens familie her til aften, og så er der af uransaglige årsager blevet valgt, at vi skal derhen. Magen til kedeligt mad skal man da lede længe efter. Øv![/quote]

Jeg ville godt have byttet i dag :lol:

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

[quote="Turtle"]NN: At finde metalspåner i sit kød, når man lige havde glædet sig til aftensmaden. Hvorfor har min slagter ikke også åbent til kl 19, så jeg altid kan få noget ordentligt kød? Det er i hvert fald både første og sidste gang jeg køber kød i Rema1000 :( [/quote]
Svinekam fra Brugsen, DET ved man sgu hvad er !! ;) :D

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Jens H »

NN: Fik en 3. plads til semifinale på lille VEGA i går i Emergenza ud af 8 deltager. Det var kun 1. og 2. plads der gik videre til finalen. Vi manglede 9 stemmer for at komme op forbi nr. 2.
Så tæt på...
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen