Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Ja, i korte træk har han siddet og rådnet op på dødsgangen i de sidste 22 år, hvorefter man så her til morgen afliver ham - på trods af at alle, selv Paven himself har frarådet det - på baggrund af 9 vidneudsagn, hvoraf de syv så altså efterfølgende er blevet trukket tilbage. [/quote]

Jamen så er det da også bare med at få aflivet ham. Inden de to sidste falder fra, og retmaskineriet taber ansigt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Anonym »

Han var jo neger.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"]Han var jo neger.[/quote]

Ja, han bad jo faktisk selv om det ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

[quote="Swampthing"]Hvad med at prøve noget Pete Cornish halløj ?
Måske en LD1 eller LD3.
Måske er der nogen i GF der ligger inde med sådan een.
Evt kan du prøve min P2 og høre om dens buffer er noget for dig.[/quote]

Jeg vil så sige, at hvis "den store og myteomspundne Pete Cornish-buffer" svarer til input-bufferen på dette diagram:

<!-- m --><a class="postlink" href="https://picasaweb.google.com/SorenAlwan ... SorenAlwan ... 5110380626</a><!-- m -->

Så taler vi enten om:

1) "Den store Cornish" har indset ét eller andet meget hemmeligt trick, som jeg ikke kan gennemskue.

2) En kraftig reference til et kendt H.C. Andersen-eventyr, som inbefatter alt, der skal til for at gøre en god historie god - selvfede magthavere, mindreårige repræsentanter for den undertrykte klasse samt ikke mindst nøgenhed...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Yeah well, for mig ligner det et bykort. :P
Men du må gerne prøve den alligevel. :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jamen, det vil jeg skam også gerne. Men der er vel stumper for cirka en tyver i sådan én...

(forudsat at min tese holder stik)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Jamen, det vil jeg skam også gerne. Men der er vel stumper for cirka en tyver i sådan én...

(forudsat at min tese holder stik)[/quote]

Hvad er der i den der er så dyrt ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jamen, det er jo også dét, jeg ligesom leder efter. Kig på det ovennævnte diagram og se, om du kan få øje på det. Jeg kan ikke.

Men du ved, hvordan det er: Jeg kom engang til at antyde, at en danskbygget bufferpedal med en vejledende udsalgspris på den forkerte side af 3500 kroner indeholdt stumper for - og jeg satte det højt og sagde - en halvtredser. Men så skal jeg da lige love for, at "the shit hit the fan"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Og når nu vi er ved dét med de afklædte sandheder, så er det lige kommet mig for øre, at Fender på et tidspunkt fik den geniale idé at montere forstærkerdelen fra en Blues Junior i et lidt større kabinet, proppe endnu en Eminence 10" enhed i, kalde det en "Customshop Two Tone" og derpå sælge dem for 24.000 kroner!!!

Det værste er næsten, at der findes - ellers ganske fornuftige - folk, som køber det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Jamen, det er jo også dét, jeg ligesom leder efter. Kig på det ovennævnte diagram og se, om du kan få øje på det. Jeg kan ikke.

Men du ved, hvordan det er: Jeg kom engang til at antyde, at en danskbygget bufferpedal med en vejledende udsalgspris på den forkerte side af 3500 kroner indeholdt stumper for - og jeg satte det højt og sagde - en halvtredser. Men så skal jeg da lige love for, at "the shit hit the fan"...[/quote]

Jeg mente hvor så du stumper til en tyver i det diagram ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Arh, hvis du nu også skal købe kondensatorerne til den ekstra stabilisering af forsyningsspændingen, så havner vi nok deroppe omkring, tror jeg...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Arh, hvis du nu også skal købe kondensatorerne til den ekstra stabilisering af forsyningsspændingen, så havner vi nok deroppe omkring, tror jeg...[/quote]

Jamen så vil jeg godt ha´en.

Men betænk: Hvis nu han Cornish har fundet ud af hvad der lyder godt, så er han vel alle pengene værd ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jah, det kan man sige.

Så må man også sige, at hvis man vil gå ham i bedene, er det nærmere Handelshøjskolen, man skal frekventere - eventuelt suppleret med et ungdomsskolekursus i grundlæggende elektronik, end det er et ingeniørstudie...

Men den må da prøves.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Swampthing »

Jamen du må da hellere end gerne bygge en G2 til mig, sådan een ku jeg godt tænke mig at have.
Så kan du vel kalde den A2 eller noget andet gøgl. :P

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Mjah...

Lige nu tror jeg nok, at der skal forskes lidt mere i at lave en rørbuffer, som bare VIRKER. Lige nu hælder jeg imod, at vejen imod dette går forbi, at den nok skal udstyres med en "imperfection simulator" kontrol...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Mjah...

Lige nu tror jeg nok, at der skal forskes lidt mere i at lave en rørbuffer, som bare VIRKER. Lige nu hælder jeg imod, at vejen imod dette går forbi, at den nok skal udstyres med en "imperfection simulator" kontrol...[/quote]

Og det lyder som en god ide

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Well, nu må vi se...

Der er flere udfordringer i det. Ikke mindst hvis det skal laves i en størrelse, som på den éne side er sådan "pedalbrætsvenlig", og på den anden side ikke brummer eller lignende...

Jeg har lige underholdt mine naboer med en lille test, som faktisk afslørede, at når man sammenligner 1M indgangsimpedans op imod 1M istedet for den tidligere test, hvor jeg jo med røde ører må erkende, at jeg sammenlignede på et skævt grundlag, så står det måske ikke helt så skidt til, som først antaget. Men der er stadig plads til forbedring...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Jeg tror, at vi er nødt til at have "Captain Miller" med i billedet, før det bliver helt fedt...

Det kunne være, at man lige skulle prøve at se, hvordan "The good old in-out, in-out" fungerer foran et pentode-indgangstrin? Now, that might be quite damn interesting!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af Peter C »

NN: Har vagt denne uge, så har ikke prøvet min nye Diezel forstærker endnu, selvom den står 4 meter fra mig. Øv. Har været alt for sent hjemme om aftenen.

Indtil videre har jeg haft 30 overarbejdstimer denne uge.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Now nedtur

Indlæg af GodSpeedDK »

NN: Fik skåret mig i højre pegefinger på en hobbykniv i går. Helt ude på fingerspidsen. Ikke noget vildt, eller noget, men for saddan hvor man dog tilsyneladende bruger sådan en fingerspids til mange ting, man ikke normalt tænker over.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen