Now nedtur

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Barf »

Tak tak. Jeg undersøger muligheden for at komme i noget virksomhedspraktik nu her, så jeg i det mindste kan forsøge at holde mig lidt skarp og vise mit ansigt, og så er det bare at håbe på en efterfølgende ansættelse.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af k_50 »

NN: Flytning

Dobbelt NN: Ondt i ryggen allerede efter nedpakningen. Det kommer til at gøre alvorligt nas senere!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN: Har brændt det andet multimeter af i løbet af tre måneder. Det er ved at udvikle sig til en dårlig vane..! :@  

Note to self: Det er f.... en skidt idé at lade sådan et voltmeter sidde på et udgangsrørs anode, når man begynder at "drive the Sucker" og overlejrer DC-niveauet med et stort AC-signal. Så fat det dog!

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Kallum »

Klik her for evig lykke

eller sut mine dadler

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af VilhelmNielsen »

Kallum skrev: Klik her for evig lykke

eller sut mine dadler
Det var sgu da et scoop! Det koster jo en slik, men dur det til noget?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

VilhelmNielsen skrev:
Kallum skrev: Klik her for evig lykke

eller sut mine dadler
Det var sgu da et scoop! Det koster jo en slik, men dur det til noget?
Det er sikkert fint til næsten alt andet end f.eks. rørforstærkere, hvor man altså kommer grueligt til kort med en max. spænding på 250 Volt. Så jeg tager dadlerne i stedet... :D

Et bedre alternativ i økonomiklassen, hvis man har brug højere spændinger, kunne f.eks. være dette:

https://eshop.silvan.dk/vare/multimeter-digital-830b-2

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN1: Det er så heller ikke sådan ét, man skal købe. Selv om Silvan på sin hjemmeside viser et multimeter, som går til 1000 Volt, viser det sig, når man står nede i det lokale gipsplade-outlet, at det i virkeligheden kun går til 500. Så det lader altså til, at jeg må slå mig til tåls med "die Dadeln", indtil der dukker noget fornuftigt op med posten.

NN2: Silvan

NN3: Byggemarkeder helt generelt.

NN4: Livet uden et multimeter - især, da dyngerne af skrammel, der skal fikses, hober sig op.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Det kan da fikses i ro og mag hjemmefra https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... tno=H24404
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Det kan da fikses i ro og mag hjemmefra https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... tno=H24404
Jamen, der er skam bestilt hjem for længst...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Smittefar »

Så er jeg mere rolig :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Ja, Silvan-pisset var blot lige et forsøg udi at finde en billig måde at overleve de mest presserende ting, imens jeg venter.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af kraen »

NN: Min MacBook Pro fra 2011 lider af det lidt for kendte problem med det dobbelte grafikkort, der er forårsaget af dårlig fabrikation på Logic boardet. Resultatet er, at grafikchippen simpelthen nedsmelter, og det giver så udslag i, at computeren crasher konstant.

Så nu må jeg overveje, om jeg skal forsøge at få det repareret (min forsikring dækker muligvis med en selvrisiko på 2300 og reparationen vil sandsynligvis koste 5500 kr).

Det kunne nu have været fedt, hvis det først var sket om et halvt år, når jeg er begyndt at tjene en rigtig løn.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

kraen skrev: NN: Min MacBook Pro fra 2011 lider af det lidt for kendte problem med det dobbelte grafikkort, der er forårsaget af dårlig fabrikation på Logic boardet. Resultatet er, at grafikchippen simpelthen nedsmelter, og det giver så udslag i, at computeren crasher konstant.

Så nu må jeg overveje, om jeg skal forsøge at få det repareret (min forsikring dækker muligvis med en selvrisiko på 2300 og reparationen vil sandsynligvis koste 5500 kr).

Det kunne nu have været fedt, hvis det først var sket om et halvt år, når jeg er begyndt at tjene en rigtig løn.
En kammerat havde et problem med sådan et dobbelt grafikkort også, i følge ham skete det, når den skiftede mellem det ene og det andet kort. Han fandt en software på nettet, der kunne tvinge den til kun at bruge det ene kort (med den bi-effekt at den så bruger mere strøm). Hvis det er det samme problem, du har, så prøv at søge efter sådan en SW...

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af kraen »

Har forsøgt med programmet gfxStatus, hvor man kan tvinge den, men det virker bare ikke altid. Hvis jeg fx lukker computeren i og den går i dvale, så crasher den, når den starter og ved opstart af computer, så er den gal igen.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af IkkeMig »

kraen skrev: Har forsøgt med programmet gfxStatus, hvor man kan tvinge den, men det virker bare ikke altid. Hvis jeg fx lukker computeren i og den går i dvale, så crasher den, når den starter og ved opstart af computer, så er den gal igen.
Jeg spurgte ham lige - hans mbp er den første retina-model, så det er nok også et andet grafikkort end din er...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

NN:

Jeg er simpelthen ved at blive for gammel: Jeg glemte kr...edeme en Ebay-auktion, som jeg ellers havde set frem til, i går...  :s :dodgy: :@ :huh:

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Knuddi »

Sasha skrev: NN:

Jeg er simpelthen ved at blive for gammel: Jeg glemte kr...edeme en Ebay-auktion, som jeg ellers havde set frem til, i går...  :s :dodgy: :@ :huh:
Hvad gik du i givet fald glip af?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Now nedtur

Indlæg af Sasha »

Knuddi skrev:
Sasha skrev: NN:

Jeg er simpelthen ved at blive for gammel: Jeg glemte kr...edeme en Ebay-auktion, som jeg ellers havde set frem til, i går...  :s :dodgy: :@ :huh:
Hvad gik du i givet fald glip af?
Det kan jeg ikke huske... ;)


Vis indlægget.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Now nedtur

Indlæg af efrandsen »

NN: Fjolser med maskingeværer. Bor 500 meter fra Krudttønden..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen