Safari på Mac

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Safari på Mac

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg har besluttet at forsøge mig med Safari, i stedet for Firefox, som jeg synes er blevet lidt tungt på det sidste. Jeg har efterhånden fået sat tingene op, som jeg gerne vil have dem, men har lige et par spørgsmål:

1) Kan man ikke få fanebladene til blive fremme, også selvom der kun er ét faneblad åbent?

2) Kan det passe, at man ikke kan bruge 3-fingre-op-og-ned-funktionen (NTUAS om 3 - 2 - 1 ...)?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Safari på Mac

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg har besluttet at forsøge mig med Safari, i stedet for Firefox, som jeg synes er blevet lidt tungt på det sidste. Jeg har efterhånden fået sat tingene op, som jeg gerne vil have dem, men har lige et par spørgsmål:

1) Kan man ikke få fanebladene til blive fremme, også selvom der kun er ét faneblad åbent?

2) Kan det passe, at man ikke kan bruge 3-fingre-op-og-ned-funktionen (NTUAS om 3 - 2 - 1 ...)?[/quote]

1) Aner det ikke, jeg foretrækker, at de forsvinder...

2) 3 fingre op-og-ned? Du scroller med to fingre op-og-ned og frem/tilbage i historikken er 3 fingre højre-venstre. Hvad vil du kunne med 3 fingre op-og-ned? Er jeg gået glip af en feature?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Safari på Mac

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]

1) Kan man ikke få fanebladene til blive fremme, også selvom der kun er ét faneblad åbent? [/quote]

Oversigt -> "Vis fanelinje"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Safari på Mac

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]
2) 3 fingre op-og-ned? Du scroller med to fingre op-og-ned og frem/tilbage i historikken er 3 fingre højre-venstre. Hvad vil du kunne med 3 fingre op-og-ned? Er jeg gået glip af en feature?[/quote]

I Firefox virker 3-fingre-op-og-ned således, at man hopper helt til tops, eller helt til bunden af en side. En feature jeg tilsyneladende har brugt meget, for jeg savnede den allerede efter få sekunder i Safari.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Safari på Mac

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GodSpeedDK"]

1) Kan man ikke få fanebladene til blive fremme, også selvom der kun er ét faneblad åbent? [/quote]

Oversigt -> "Vis fanelinje"[/quote]

Niceness :)

3) Kan man på en eller anden måde få vist, hvilken adresse et givent link fører til, når man holde cursor'en han over det? I Firefox står det nede i venstre hjørne.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Safari på Mac

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]

3) Kan man på en eller anden måde få vist, hvilken adresse et givent link fører til, når man holde cursor'en han over det? I Firefox står det nede i venstre hjørne.[/quote]

Oversigt -> "Vis statuslinje"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Safari på Mac

Indlæg af Stevi »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"]
2) 3 fingre op-og-ned? Du scroller med to fingre op-og-ned og frem/tilbage i historikken er 3 fingre højre-venstre. Hvad vil du kunne med 3 fingre op-og-ned? Er jeg gået glip af en feature?[/quote]

I Firefox virker 3-fingre-op-og-ned således, at man hopper helt til tops, eller helt til bunden af en side. En feature jeg tilsyneladende har brugt meget, for jeg savnede den allerede efter få sekunder i Safari.[/quote]
Cmd+pil op/ned
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Safari på Mac

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="SustainerPlayer"][quote="GodSpeedDK"]

3) Kan man på en eller anden måde få vist, hvilken adresse et givent link fører til, når man holde cursor'en han over det? I Firefox står det nede i venstre hjørne.[/quote]

Oversigt -> "Vis statuslinje"[/quote]

Ahrm ... note til mig selv: Husk at tjekke 'Oversigt', inden jeg igen stiller dumme spørgsmål :oops:

@Stevi: Mja ... men det var nu rarere, hvis det hele bare lå på trackpad'en, som i FF. Men jeg må jo så prøve at vænne mig til det.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Safari på Mac

Indlæg af Starcaster »

Jeg var meget skeptisk mht Safari da jeg først fik min Mac, men nu bruger ikke andet. Den er sku fix!

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Safari på Mac

Indlæg af Anonym »

Safari er nok det mest nedern, der er kommet fra Apple ... ud over iPhone 4 :D

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Safari på Mac

Indlæg af Førslev »

Tror jeg brugte safari ca 5 minutter før det gik mig på nerverne og jeg installerede Chrome i stedet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen