Google+

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Google+

Indlæg af GodSpeedDK »

Google+ er tilsyneladende det nye sort, og vi er sikkert mange, der sidder helt ude på kanten af stolen, i åndeløs spænding ... men er der nogen der ved, hvad det er vi venter på? Jeg kan ikke rigtig finde noget nogen steder, udover, at det er Google's pendant til Facebook, men jeg kan ikke rigtig finde noget på, hvad der skulle gøre det bedre/anderledes??

Edit: Og hvis nogen har en invitation i overskud, så tøv ikke med at smide den i min retning :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af K-P »

Jeg kunne også godt bruge en invitation.
Cogito sumere potum alterum

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Anonym »

Jeg havde en profil ... fandt det ret kedeligt ... en udvidet udgave af Buzz. Så jeg slettede min profil igen (det kan man så). :clap: :roll: :wave:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Sasha »

Fik en invitation, forsøgte at sætte mig ind i, hvad det i givet fald ville berige mit liv med, og valgte derpå at ignorere det. Men OK: Jeg er så åbenbart også én af de få, som lever mindst lige så lykkeligt uden at deltage i Facebook og hvad pokker de ellers hedder...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Pickles »

Først og fremmest skal man nok regne med, at man skal have haft nytte af Facebook, før Google+ giver mening for en. Det minder nemlig meget om det. Jeg har lavet en profil i dag, og har umiddelbart disse indtryk:

Fordele:
- Det er meget nemmere og mere intuitivt at styre, hvem man deler hvad med, end det er på Facebook. Ens "venner" fordeles i såkaldte cirkler, og det er fint indbygget, at man skal tage stilling til, hvilke cirkler det vedkommer, når man fx deler et indlæg eller en oplysning. Milevidt foran Facebooks komplicerede privatlivsindstillinger.
- Mere overskueligt. Det virker som om, der vil være mindre "støj" end på Facebook, og det vil være nemmere at se det indhold, man rent faktisk er interesseret i.
- Integreret med ens Google-profil. Praktisk, hvis man i forvejen bruger Picasa, Docs, Checkout eller andre services fra El Goog.

Ulemper:
- Der er endnu ikke noget event-system. Facebooks vigtigste funktion for mig.
- Der skal først opnås en kritisk masse af brugere, før det får samme funktion som Facebook, nemlig at stort set alle, der har en social profil, er til stede der.
- Google får nu adgang til endnu flere af dine oplysninger, der kan sammenholdes med dine søgninger, køb, lokalitet osv. Det kræver tillid til foretagendet.

Indtil videre ser det meget lovende ud, og jeg håber, at det vil vokse sig stort og velfungerede nok til, at det kan erstatte min brug af Facebook.

PS: Jeg kan godt dele nogle invites ud. Send mig en PM med mailadresse.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Kimling »

At dele en invitation, hvis man har en til overs tak :D (!!!)
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af GodSpeedDK »

Det var lige præcis den slags first hand pros'n'cons jeg efterlyste. Jeg synes også det virker lovende; ikke mindst, hvis folk tager det til sig - det er jo lidt fidusen, med sociale netværk.

PS: You got mail :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af FunkyValle »

Jeg kunne da også godt bruge til førstehånds erfaring, hvis der er nogen, der har en invitation i overskud... :o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Førslev »

Så kom jeg også på det der google+.

mit første indtryk er at det virker mere lækkert end facebook. mere overskueligt. kan utroligt godt lide deres cirkles system. det giver god mening for mig.

haber det tager fat og udkonkurrerer facebook lidt for synes ikke ret godt om fb's system. google+ har potentiale. de skal bare udnytte det.

P.S. hvis man vil invites så smid lige en PM.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Michael Vajhøj »

Skulle nogen kede sig med en ekstra invitation må I da gerne sende en afsted på <!-- e --><a href="mailto:michael.vajhoj@gmail.com">michael.vajhoj@gmail.com</a><!-- e -->
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Førslev »

done

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af K-P »

Jeg kunne også godt bruge en på <!-- e --><a href="mailto:kpthedane@gmail.com">kpthedane@gmail.com</a><!-- e -->
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Førslev »

done

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Barf »

Spørgsmål: Hvis det hele står og falder med, at der er tilpas mange mennesker, som vælger at bruge Google+, hvorfor skal man så inviteres til at bruge det? Er det en beta-udgave eller hvad?

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af AnotherDan »

Jonas, det er samme måde Google altid har gjort ved deres produkter i opstarts-fasen. "Eksklusivitet" i starten og lade pøblen markedsføre produktet.
Bah

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Anonym »

Ja - ligesom da de der Ninja Turtles-figurer kom i handlen. ... og det der Apple-telefon-halløj ... :-P

Nikolaj Krabbe
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Nikolaj Krabbe »

Nogen der gider smide et billede af "forsiden" på google+?

:D

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af Pickles »

[quote="Nikolaj Krabbe"]Nogen der gider smide et billede af "forsiden" på google+?
:D [/quote]

Billede

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Barf"]Er det en beta-udgave eller hvad?[/quote]

Google produkter går aldrig ud af beta ;)

Jeg har stadig ikke fattet hvad Google's intention er. Føler allerede at de håndterer Google+ som Wave og Buzz. De må sku tage fat i FB's nosser hvis det skal blive til noget.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Google+

Indlæg af fortytwo »

Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen