strøm-omformer

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

strøm-omformer

Indlæg af ffsjake »

det ser ud somom jeg får et DIY-kit i hus fra USA. Dog er der det ved det at det er med en strømforsyning tilpasset det amerikanske strømnet.
jeg ved der findes omformere, men jeg har aldrig rigtig haft brug for en før, så derfor spørger jeg nu jer:

Hvor kan man få en omformer fra amerikansk til europæisk strømnet?
og er der nogle faktorer jeg skal tage højde for, før jeg køber en?

Undskyld manglende fagudtryk, men jeg er ret grøn på dette område :)
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: strøm-omformer

Indlæg af Jolle »

Her kan man få nogen: http://www.banzaimusic.com/Power-Converters/

Du skal bare sørge for at få en omformer som kan klare den samlede effekt din forstærker bruger, selvfølgelig med en vis margin.
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: strøm-omformer

Indlæg af Sasha »

Hvad er det for et "DIY kit/tør det selv projekt"..?

I og med at det væsentligste hensyn at tage er hvor meget strøm, man har brug for, er det jo ret væsentligt, om det er en barbermaskine eller en rumfærge, der skal hægtes efter...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

ffsjake
Himmelhund
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: strøm-omformer

Indlæg af ffsjake »

det er dog ikke en rumfærge, men en rør-preamp til guitarbrug: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.paia.com/proddetail.asp?pro ... &cat=14</a><!-- m -->
[font='Open Sans', Arial, Helvetica, sans-serif]Gibson Les Paul Studio / Ibanez RGT 6 EXFX / Ibanez EGEN8 / Ibanez AFS75TD
Sigma SG / Squier Jazzmaster / Akkustisk Tellson / LTD D5 / Hjemmestrikket Tele-bas[/font]

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: strøm-omformer

Indlæg af nerøs »

nu er det jo noget DIY sjov. og som jeg tænker det så der det noget man selv samler og bygger op. kunne man så ikke bare lavde en anden strøm forsyning så det ville passe til det danske net....
eller hvis man er dovn finde ud af hvad enden skal bruge. og så købe en strøm forsyning der passer og så sætte den i i stedet ;-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: strøm-omformer

Indlæg af Sasha »

[quote="ffsjake"]det er dog ikke en rumfærge, men en rør-preamp til guitarbrug: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.paia.com/proddetail.asp?pro ... &cat=14</a><!-- m -->[/quote]

Nu er det jo altid en god idé at starte ethvert tør-det-selv-projekt med et kritisk blik på beskrivelsen af projektet og ikke mindst diagrammet over det! Udover at fortælle os, at betegnelsen "rør-preamp" vist er lidt af en tilsnigelse, så ser det ud som om - og da især da Paia selv skriver "Wall mount power supply included" - at den får strøm fra én af de velkendte "klumper", man sætter i stikkontakten, og som i dette er en helt standard-affære, der skal levere 12 volt AC. Så er det jo blot et spørgsmål om at drible ned i det nærmeste elektronik-konsumtempel og anskaffe sig en 230 volts version af sådan en.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen