Nyt fra hyggeprojektet

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nyt fra hyggeprojektet

Indlæg af Swampthing »

<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Band-dEl ... s/Band-dEl ... 8091127385</a><!-- m -->

Der skal nok skrues lidt hist og her.
Men ellers føles det ret færdigt.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra hyggeprojektet

Indlæg af Anonym »

Hyggeprojekt? Så gad jeg godt høre, hvad I laver, når I skruer bissen på. :P

Det er jo rigtigt, rigtigt fedt. Jeg elsker jeres lydunivers og sangerindens stemme passer supergodt ind i det.

Man kunne nok nævne nogle kunsterne og bands I lægger jer op af, eller trækker inspiration fra. Men det er der ingen grund til, for det bliver gjort på den helt rigtige måde.

Kom så på iTunes, CD eller noget!

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra hyggeprojektet

Indlæg af Smittefar »

fedt
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra hyggeprojektet

Indlæg af AnotherDan »

Lige hurtigt lidt hurtig feedback. Det første nummer kan jeg som sådan godt lide. God vokal.
Dog syntes jeg ikke kontrasten mellem den forholdsvise intime vokal og de _meget_ rumlige guitarer fungerer, det er sikkert et bevist valg i har taget, det fungerer bare ikke rigtigt for mig. Lidt mere variation på tønderne ville også gøre nummeret bedre...
Bah

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra hyggeprojektet

Indlæg af Odgaard »

Fedt musik. God vokal og sammenhæng mellem vokal og guitarer. For meget reverb på guitarerne til mig, men det virker som et bevidst valg. Jeg er ikke så vild med det "vilde" stykke i det ene nummer (ville lige finde det igen, men af en eller anden grund vil den ikke afspille lige nu). Det bliver lidt for pompøst eller står for meget i kontrast til resten. Men igen et spørgsmål om smag og behag :)

edit: Vil du fortælle noget om, hvordan I har optaget det osv.?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra hyggeprojektet

Indlæg af Swampthing »

Wow tusind tak ! :D
@Sustainer : Det er så'n lidt forskelligt, sangerinden er mest til hård rock og den slags.
Hvor den anden guitarist og jeg henter en del fra Pluto. Faktisk er det Janne Lorentzen's skyld jeg spiller på Jazzmaster.
@AnotherDan : Jeg skruer ikke på knapperne i produktionen, men jo der er en del rumklang på jazz'eren og den anden guitar fungerer både som bas og guitar, derfor fylder den så meget som den gør.
@Odgaard : Numrene er lagkage produktioner og jeg er som regel den sidste der bliver lagt på, som regel optages trommer og den anden guitarist samtidig, det bruges som grundspor til at lave indspille sang og mig på den anden guitar.
Trommerne er optaget med 4 - 5 mikrofoner, den anden guitarist er guitar->gammelt effektboard->mixer.
Sang er optaget med en eller anden stormembran mikrofon.
Mit er guitar->pedalboard->Bassman optaget med sm57. Og som regel 10 - 12 takes for at have rigeligt at vælge imellem.
Programmerne er Adobe Audition 1.5 og 3.0.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra hyggeprojektet

Indlæg af AnotherDan »

Med rumlige hentydede jeg til rum klangen, hehe.

Men musikken fortjener en bedre produktion syntes jeg, det første nummer er fedt.

Men godt at høre mere og mere original musik herinde, kunne være man selv skulle poste noget af det der arbejdes på.
Bah

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra hyggeprojektet

Indlæg af Pickles »

Jeg har kun hørt Drawn Within. Jeg kan faktisk godt lide det helt tørre og stemningsfulde lydbillede med lidt smadret rytmeguitar og så en rumklanget ørkenmelodistemme bagved.
Til gengæld bryder jeg mig overhovedet ikke om kompositionen. Det ultra-basale A-G rytmeriff (eller hvad det nu er) kan ikke bære et helt nummer. Det var måske i under 30 sekunder ud af 4½ minut, at I gik bort fra det. Jeg nåede at kede mig meget. Noget mere af omkvædet og et fedt c-stykke ville løfte nummeret meget.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra hyggeprojektet

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Hmm, jeg er umiddelbart heller ikke så begejstret som andre :) Ligesom Pickles, synes jeg også kompositionen (drawn within) er for simpel til at det kan holde et helt nummer. Dertil kommer det at lydbilledet IMO ikke er særlig gennemført.Guitaren ligger lige lovligt langt fremme på slagene nogle gange, og det der power-akkord agtige riff lyder også lidt sjovt.

På det andet nummer er der IMO noget helt galt med trommelyden, da det bare ligger og roder oppe i toppen uden rigtig at have nogen gennemslagskraft, selvom det lyder som om der bliver slået rimelig hårdt igennem.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen