Manager?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Manager?

Indlæg af udepost »

Vi overvejer at finde en manager til bandet, men vi har ikke rigtig nogen ide om hvordan sådan noget fungerer. Vi skal bruge ham til primært at være vores kontakt udadtil, promotion, jobs med videre. Da vi spiller original musik, er vores budget dog begrænset. Hvad gør i andre originale bands mht. managers?

/Søren

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Manager?

Indlæg af Pickles »

Vi har bare hjælp til booking. Min erfaring er, at de gode managementbureauer først vil lege med en, når man har et album ude.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Manager?

Indlæg af Loomer »

[quote="Pickles"]Vi har bare hjælp til booking. Min erfaring er, at de gode managementbureauer først vil lege med en, når man har et album ude.[/quote]

Hehehe.. Du får det til at lyde som om der rent faktisk findes gode Management-bureauer :D

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Manager?

Indlæg af FunkyValle »

Jeg ville også gå efter at få en ven af bandet til at stå for alt det praktiske og så lave en afregningsaftale med vedkommende. Det fedeste er, hvis I kender en, der er vant til at være BtB-sælger og vant til at skulle "sparke nogle døre op" for at komme frem.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Manager?

Indlæg af udepost »

Ok, tak. Vi kender ikke lige umiddelbart nogen desværre, så vi må lige tænke lidt :)

/Søren

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Manager?

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Kontakt nogle spillesteder og få nogle jobs rundt omkring. De har jo altid en booker tilknyttet, og hvis I kan blive gode venner med en af dem, kan det jo være, I kan lave en aftale, hvor han booker jobs for Jer rundt omkring. Hele den side af branchen handler i høj grad om at mingle og blive gode venner med dem, der har kontakterne :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Manager?

Indlæg af Rasmus »

Et af de bands jeg spiller I har haft kontakt med Live Nation, det var dem der kontaktede os, og satte en showcase op på Rust, som vi så spillede. Efterfølgenede er vi i tvivl om de overhovedet har været der, og vi har ikke hørt fra dem siden. Det er sku' ikke nemt.

Vi er så priviligerede med Frk. Falch at vi har Fyns musikkontor på som booking. Det rykker altså meget godt!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen