Den store iOS og iCloud tråd...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jo da - du skal bare lade være med at have dine iPhone kontakter vist... Jeg kan bevist kun se mine exchange kontakter og det gør også at jeg kun kan oprette nye på min exchangeserver... :-)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="FunkyValle"]Det tror jeg nu ikke. ;) ;)
Det lader til, at problemet ligger i, at når jeg opretter en kontakt på iPhonen, så er det en "iphone-kontakt" og ikke en "Exchange-kontakt". Og der er ingen steder på iPhonen, hvor jeg kan lave om på den indstilling. Ej heller, når jeg opretter en ny kontakt.[/quote]

Hvis du går ind i Indstillinger->E-post, kontakter, kalender og så ned til kontakter, burde du kunne skifte standardkonto. Det kan jeg i hvert fald.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Michael Vajhøj"]Jo da - du skal bare lade være med at have dine iPhone kontakter vist... Jeg kan bevist kun se mine exchange kontakter og det gør også at jeg kun kan oprette nye på min exchangeserver... :-)[/quote]

Det var lige det, jeg ledte efter.
Det er testet og det virker!!!

:D :D :D
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Lige et MacBook spørgsmål:
Kan man ikke sætte MacBooken op til, at den ikke går standby, men bare slukker for skærmen, når man lukker låget?
Her i huset vil vi gerne bruge Remote fra vores iPhones til at styre iTunes på MacBooken via Deling i Hjemmet, men vil gerne kunne sætte MacBooken hen ved anlægget og lukke låget imens.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="FunkyValle"]Lige et MacBook spørgsmål:
Kan man ikke sætte MacBooken op til, at den ikke går standby, men bare slukker for skærmen, når man lukker låget?
Her i huset vil vi gerne bruge Remote fra vores iPhones til at styre iTunes på MacBooken via Deling i Hjemmet, men vil gerne kunne sætte MacBooken hen ved anlægget og lukke låget imens.[/quote]

Ikke umiddelbart. Du kan dog godt vække Mac'en fra ekstern mus/tastatur. Du skal bare huske på, at en MacBook leder varme væk gennem tastaturet og via bunden, så har du låget lukket, skal du sørge for at have lidt luft under computeren.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

Nå, så starter lavinen af dumme spørgsmål; jeg lægger ud med det mest grundlæggende:

Hvorfor er Facebook den eneste side, jeg tilsyneladende ikke kan få kontakt med, via min iPhone? Alle andre sider loader ganske fint, men FB er der ingen kontakt til. Skal jeg have en eller anden app til det, og i så fald hvilken?

Og hvis man bruger sådan en app til at få vist sider mere hensigtsmæssigt med (der er vist også noget med, at man kan bruge det dér Tapatalk til GF), går man så udenom Safari, eller bliver det en slags add-on til Safari?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Facebook kører generelt ringe alle steder disse tider (synes jeg)... Men det kan anbefales af downloade deres egen app.
Tapatalk skal du betale for - mener det er 8 kr. - det er også en app (og derved et selvstændigt program)... :)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Det kører for Vajhøj (aka vores nye iPhone-ekspert)

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

:D
Aaaaaarg... Skulle vi nu ikke lige... Men dét der vidste jeg... :)

Bortset fra det kunne et Apple kursus være godt en dag, bare for at sikre at ens iPhone, iPad og MAcbook Pro er sat rigtigt op og kører optimalt...
Nogen der arrangerer? :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Michael Vajhøj"] :D
Aaaaaarg... Skulle vi nu ikke lige... Men dét der vidste jeg... :)

Bortset fra det kunne et Apple kursus være godt en dag, bare for at sikre at ens iPhone, iPad og MAcbook Pro er sat rigtigt op og kører optimalt...
Nogen der arrangerer? :) [/quote]

I'm in!

Men jeg tror jeg fandt frem til første "begynderfejl" fra min side ... 10 programmer kørende samtidig ... det var vist mere, end den lige kunne kapere :oops:

Men det kunne da godt være, at jeg bare allerede nu fra starten, skulle vænne mig til at bruge apps til de forskellige sider, i stedet for Safari til det hele.

Facebook's egen app, siger du ... hvilken én af dem er det?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Den facebook har lavet - ikke de andre... Med andre ord denne: <!-- m --><a class="postlink" href="http://itunes.apple.com/dk/app/facebook ... p/facebook ... 82215?mt=8</a><!-- m -->
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"] :D
Aaaaaarg... Skulle vi nu ikke lige... Men dét der vidste jeg... :)

Bortset fra det kunne et Apple kursus være godt en dag, bare for at sikre at ens iPhone, iPad og MAcbook Pro er sat rigtigt op og kører optimalt...
Nogen der arrangerer? :) [/quote]

Det kunne jo meget passende falde i forbindelse med Gathering, som vi forhåbentligt kan få skrabet sammen til i løbet af foråret. Jeg skal i hvert nok forestå en Apple clinic.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="kraen"][quote="Michael Vajhøj"] :D
Aaaaaarg... Skulle vi nu ikke lige... Men dét der vidste jeg... :)

Bortset fra det kunne et Apple kursus være godt en dag, bare for at sikre at ens iPhone, iPad og MAcbook Pro er sat rigtigt op og kører optimalt...
Nogen der arrangerer? :) [/quote]

Det kunne jo meget passende falde i forbindelse med Gathering, som vi forhåbentligt kan få skrabet sammen til i løbet af foråret. Jeg skal i hvert nok forestå en Apple clinic.[/quote]

Jeg er vist leveringsdygtig i stort set alle deres produkter, hvis du skal have grej at demonstrere på :lol:

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

18 kroner fattigere, men nu er jeg også med på Tapatalk-bølgen :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

Kan man i øvrigt kun bruge de smileys man kan stave til,eller kan man også komme til at vælge dem?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af fortytwo »

[quote="GodSpeedDK"]Kan man i øvrigt kun bruge de smileys man kan stave til,eller kan man også komme til at vælge dem?[/quote]
iSmileys kan desværre kun læses af iProdukter..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]Kan man i øvrigt kun bruge de smileys man kan stave til,eller kan man også komme til at vælge dem?[/quote]

Der er ikke meget at smile over i iOS :P

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

Endnu et dumt spørgsmål: Kan man ikke sende SMS'er "til flere", med sådan en smartphone?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="GodSpeedDK"]Endnu et dumt spørgsmål: Kan man ikke sende SMS'er "til flere", med sådan en smartphone?[/quote]

Ja.
På iPhone kan du, når du skriver en besked, klikke på et lille + under modtagere og tilvælge flere.

Q: Jeg savner dog en funktion, hvor jeg kan sende til de grupper, jeg har oprettet i mine Gmail-kontakter (som jeg sync'er med) . Jeg kan kun vælge enkeltpersoner og ikke grupper. Dette gælder både i mails og sms'er. Kender nogle til en funktion, hvor dette kan lade sig gøre?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Q: Jeg har sat min iPhone til at synkronisere billeder med iCloud. Men når jeg logger på iCloud via min pc, kan jeg ikke se mine billede nogen steder derinde. Burde jeg ikke kunne det?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen