Den store iOS og iCloud tråd...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="FunkyValle"][quote="GodSpeedDK"]Endnu et dumt spørgsmål: Kan man ikke sende SMS'er "til flere", med sådan en smartphone?[/quote]

Ja.
På iPhone kan du, når du skriver en besked, klikke på et lille + under modtagere og tilvælge flere.

Q: Jeg savner dog en funktion, hvor jeg kan sende til de grupper, jeg har oprettet i mine Gmail-kontakter (som jeg sync'er med) . Jeg kan kun vælge enkeltpersoner og ikke grupper. Dette gælder både i mails og sms'er. Kender nogle til en funktion, hvor dette kan lade sig gøre?[/quote]

Der findes flere apps, hvor du kan oprette grupper og sende til dem samtidig. Jeg bruger én, der hedder Group Text, men der findes et hav og der er mange gratis.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="FunkyValle"]Q: Jeg har sat min iPhone til at synkronisere billeder med iCloud. Men når jeg logger på iCloud via min pc, kan jeg ikke se mine billede nogen steder derinde. Burde jeg ikke kunne det?[/quote]

Nej.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af fortytwo »

[quote="kraen"][quote="FunkyValle"][quote="GodSpeedDK"]Endnu et dumt spørgsmål: Kan man ikke sende SMS'er "til flere", med sådan en smartphone?[/quote]

Ja.
På iPhone kan du, når du skriver en besked, klikke på et lille + under modtagere og tilvælge flere.

Q: Jeg savner dog en funktion, hvor jeg kan sende til de grupper, jeg har oprettet i mine Gmail-kontakter (som jeg sync'er med) . Jeg kan kun vælge enkeltpersoner og ikke grupper. Dette gælder både i mails og sms'er. Kender nogle til en funktion, hvor dette kan lade sig gøre?[/quote]

Der findes flere apps, hvor du kan oprette grupper og sende til dem samtidig. Jeg bruger én, der hedder Group Text, men der findes et hav og der er mange gratis.[/quote]

Men det er jo bare dumt, at Apple ikke bare selv lige smider det ind i deres eget system, specielt når det nu er noget, der kunne være ret smart at kunne..

Jeg gider bare heller ikke ikke, at hente en app for noget, som min tlf leverandør burde kunne selv.. Jeg ejer jo for pokker kun Apple produkter, så det er ikke fordi jeg sync'er med noget andet..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Ja, jeg ved ikke. Jeg har ikke rigtigt haft brug for gruppe-SMS før jeg startede på lærerseminariet, hvor jeg skulle sende besked til alle i klassen om, at en undervisningstime var blevet aflyst. Ellers har jeg aldrig rigtigt brugt det. Og de gruppe-mails, jeg sender, er til max 4-5 personer, så dem kan jeg altså godt manuelt indtaste.

Så det er ikke udpræget en funktion, jeg mangler.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af fortytwo »

Det er bare virkelig fedt, når man er ham på touren, der sidder med tiden, og skal fortælle 8 andre, at de skal være i receptionen kl.noget bestemt.. Så er det bare nemmere, at skulle trykke en gang, i stedet for 8..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Anonym »

[quote="fortytwo"]Det er bare virkelig fedt, når man er ham på touren, der sidder med tiden, og skal fortælle 8 andre, at de skal være i receptionen kl.noget bestemt.. Så er det bare nemmere, at skulle trykke en gang, i stedet for 8..[/quote]

MEN DET SYNES APPLE IKKE! VEL?!

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af fortytwo »

Åbenbart ikke.. Hundehoveder..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Swampthing »

Hvad skal man bruge tapatalk til ift gearfreak ?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Anonym »

[quote="Swampthing"]Hvad skal man bruge tapatalk til ift gearfreak ?[/quote]

Logge på gear-freak og surfe løs? Eller er der en skjult joke i spørgsmålet? :?: :P

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvis nu jeg synes min telefon er lidt sløv (nok min egen skyld da jeg har prøvet at finde ud af lt den kan) vil det så vær en god idé at nulstille den? Og kan jeg bagefter gendanne indstillingerne fra iCloud så jeg ikke skal til at sætte den op forfra... :)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"]Hvis nu jeg synes min telefon er lidt sløv (nok min egen skyld da jeg har prøvet at finde ud af lt den kan) vil det så vær en god idé at nulstille den? Og kan jeg bagefter gendanne indstillingerne fra iCloud så jeg ikke skal til at sætte den op forfra... :) [/quote]

Det løser bare ikke dine problemer at genskabe indstillinger. Er den generelt sløv eller er det når du prøver at gøre nogle bestemte ting?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg synes generelt den er lidt sløv, men det synes jeg også min iPad er til tider, så tror måske bare jeg skal have dem begge nulstillet - det er bare ret kedeligt hvis jeg skal til at installere alle apps og lave al opsætning fra bunden...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af efrandsen »

Jeg ved der er mange, som prøver at lukke de 7000 programmer, som de har åbne på een gang. Det hjælper af og til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Det gør jeg tit så det er ikke det... :-) Men kunne måske godt forestille mig at det har lidt at gøre med TDC - synes bare altid den er sløv når den ikke kører WiFi, men aner ikke hvordan man tester om det et telefonen der er noget galt med eller ens udbyder (eller piloten)... :)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Er det, når du er på nettet, eller kører andre apps også sløvt? altså apps, der ikke benytter internet?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Det er når den kører på nettet (ikke wifi)...
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"]Det er når den kører på nettet (ikke wifi)...[/quote]

Ja, så lyder det som din 3G forbindelse og altså ikke noget med iPad'en. TDC er desværre notorisk kendt for at levere dårlige 3G forbindelser.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af MacG »

[quote="kraen"][quote="Michael Vajhøj"]Det er når den kører på nettet (ikke wifi)...[/quote]

Ja, så lyder det som din 3G forbindelse og altså ikke noget med iPad'en. TDC er desværre notorisk kendt for at levere dårlige 3G forbindelser.[/quote]

+1 ! På SDU skiftede vi leverandør fra 3 til TDC på 3G abonnementer. Det var skræmmende så meget langsommere det var, og hvor skidt dækningen er...

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af KHoldt »

Lige et spørgsmål omkring iTunes. Jeg har på min gamle computer købt en masse sange på iTunes. Burde man ikke kunne kunne finde dem, når man er logget på iTunes med sin bruger på sin nye computer? Og i såfald - hvordan? Det eneste jeg kan finde, er de app's jeg har haft på min iPhone.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="kraen"][quote="Michael Vajhøj"]Det er når den kører på nettet (ikke wifi)...[/quote]

Ja, så lyder det som din 3G forbindelse og altså ikke noget med iPad'en. TDC er desværre notorisk kendt for at levere dårlige 3G forbindelser.[/quote]
Min powerknap gik "heldigvis" i stykker og så var TDC så flinke at give mig en helt ny telefon - den er MEGET hurtigere end den gamle tiltrods for at jeg allerede har fyldt mere på den end den gamle, så tror der var et eller andet galt med den gamle... :)
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen