Den store iOS og iCloud tråd...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Jeg har overvejet at opdatere min iPad til iOS7. Hvordan gør man det? Jeg kan ikke se, at der dukker en opdatering op i app store?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Du skal ikke i App Store - du skal i "Indstillinger" -> "Generelt" -> "Softwareopdatering":
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="FunkyValle"]Min kone har en iPhone 4(ikke s). Jeg kan se i øverste højre hjørne at gps'en kører hele tiden, men kan ikke få den slået fra. Hvad gør jeg?

Jeg har selv en iPhone magen til. Skal jeg opgradere til iOS7 med det samme eller vente?[/quote]
Har du prøvet at genstarte telefonen med en "hard reset", altså holde tænd og sluk knappen sammen med hjemtasten nede samtidig indtil telefonen slukker?
RoadHigh.dk

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af MacG »

[quote="Smittefar"]Jeg har overvejet at opdatere min iPad til iOS7. Hvordan gør man det? Jeg kan ikke se, at der dukker en opdatering op i app store?[/quote]

Men lav altid backup inden du laver så stor en opdatering.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Nå det nåede jeg ikke - Men opdateringen gik nu fint. Da jeg kom ind til iPaden efter at have skrevet ovenstående, havde den selv downloadet opdateringen.

Jeg har intet på min iPad, der ikke kan mistes, uden jeg mister snot og tårer over det.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Så har jeg opdateret min iPhone til iOS7. Synes det er blevet en smule mere sløv i betrækket, men ikke noget voldsomt.

Spørgsmål: i iOS6 kunne jeg dobbeltklikke på Home-tasten og derinde se de apps, der åbne. Det kan jeg også i iOS7. Men jeg kunne også i iOS6 lukke apps ned ved at holde inden på dem og trykke på det lille kryds.
Det vil den ikke i iOS7. Hvordan får jeg lukket de apps, jeg ikke bruger?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="FunkyValle"]Så har jeg opdateret min iPhone til iOS7. Synes det er blevet en smule mere sløv i betrækket, men ikke noget voldsomt.

Spørgsmål: i iOS6 kunne jeg dobbeltklikke på Home-tasten og derinde se de apps, der åbne. Det kan jeg også i iOS7. Men jeg kunne også i iOS6 lukke apps ned ved at holde inden på dem og trykke på det lille kryds.
Det vil den ikke i iOS7. Hvordan får jeg lukket de apps, jeg ikke bruger?[/quote]

Du smider dem bare væk ved at trække dem op og ud af skærmen, når du har dobbeltklikket...

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af efrandsen »

Lige præcis. Det er en del hurtigere, end den gamle måde at gøre det på. Jeg er sgu ret glad for IOS 7 allerede og det er endda på en iPhone 4. Farverne er måske liiige friske nok, men er generelt ret pjattet med flat design.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Turtle"][quote="FunkyValle"]Så har jeg opdateret min iPhone til iOS7. Synes det er blevet en smule mere sløv i betrækket, men ikke noget voldsomt.

Spørgsmål: i iOS6 kunne jeg dobbeltklikke på Home-tasten og derinde se de apps, der åbne. Det kan jeg også i iOS7. Men jeg kunne også i iOS6 lukke apps ned ved at holde inden på dem og trykke på det lille kryds.
Det vil den ikke i iOS7. Hvordan får jeg lukket de apps, jeg ikke bruger?[/quote]

Du smider dem bare væk ved at trække dem op og ud af skærmen, når du har dobbeltklikket...[/quote]

Tjek!
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Pluto »

Sikkert dumt spørgsmål. Jeg har fået en Iphone 5 og har opdateret den med det dersen Ios7 og det fungerer fedt. Men hvad bruger man icloud til?
Sorte strater lyder bare bedst..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Peter C »

Det er en slags online harddisk.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Det er Apples kopi af Dropbox
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

Det er så lidt en tilsnigelse, da man jo ikke bare kan lægge filer derop - de fleste bruger det vel primært til at synkroinsere indstillinger. Hvis du kun har ét apple-produkt, så er det ikke så meget, men har man både mac, iPhone og iPad, så sørger iCloud bl.a. for at dine bogmærker, åbne browser-vinduer, kontakter og alt muligt andet er ens på alle dine devices.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Ups - der kan man bare se - Kan man ikke godt det i iOS7 - Det lyder da for mig som om, den også vil bruge det til at synkronisere filer.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Ups - der kan man bare se - Kan man ikke godt det i iOS7 - Det lyder da for mig som om, den også vil bruge det til at synkronisere filer.[/quote]

Jo, men du har jo ikke som sådan et filsystem på en iPad eller iPhone, så derfor kan man ikke sammenligne med Dropbox. Et program, der bruger nogle filer kan anvende iCloud til at sørge for at dine filer er til rådighed for programmet på flere devices (fx tekstbehandling, regneark, indtalte beskeder, billeder...) men de er som sådan ikke tilgængelige som filer, de er kun tilgængelige for programmet.

Så iCloud er lidt noget andet - jeg kan ikke undvære iCloud, men jeg kan så sandelig heller ikke undvære DropBox. Det er to ret forskellige services...

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Urup »

Vil den nyeste opdatering af iOS kunne køres fint på en iPad 2?
Er batteritiden den samme?
Har de lavet et youtube "program" igen i stedet for en app ligesom det var i iOS en-eller-anden-gammel-version?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Urup"]Vil den nyeste opdatering af iOS kunne køres fint på en iPad 2? [/quote]

Det har jeg ikke prøvet - men den kræver lidt mere af processoren...

[quote="Urup"]Er batteritiden den samme? [/quote]

Ja og nej. Hvis du ikke bruger de nye features (især baggrundsopdatering af apps) så er den, men slår du alt det nye gejl til, så er den mindre.

[quote="Urup"]Har de lavet et youtube "program" igen i stedet for en app ligesom det var i iOS en-eller-anden-gammel-version?[/quote]

Nej. Men den seneste youtube-app er blevet ret meget federe end den var tidligere - det ser ud til, at de opdaterer den oftere end den, som Apple inkluderede i iOS i sin tid, så jeg synes absolut ikke, at det er et tab :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Jeg har installeret det på min iPad 2. Jeg har ikke nået at lege så meget med det endnu, men umiddelbart kører det fint.

Turtle - så det vil sige, at iCloud i højere grad er lidt lige som google-login/docs hvor alle settings/favoritter deles mellem alle ens installationer af google chrome, og ens google docs (hvis man ellers skulle være fjollet nok til at bruge det) er også tilgængelige alle steder, man er logget ind på chrome.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Turtle - så det vil sige, at iCloud i højere grad er lidt lige som google-login/docs hvor alle settings/favoritter deles mellem alle ens installationer af google chrome, og ens google docs (hvis man ellers skulle være fjollet nok til at bruge det) er også tilgængelige alle steder, man er logget ind på chrome.[/quote]

Ja. Ud over, at det altså er tilgængeligt for alle apps, der kører på et iOS-device (eller en mac) ikke kun Apples egne. Jeg har massevis af apps, der bruger det til at holde noter, backups, indstillinger osv. i synk...

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Urup »

Jeg bruger ikke alt det fancy fyldstof, så min batteritid er reddet (den er dog skræntende på min kun 2 år gamle iPad).

Tak Turtle!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen