Den store iOS og iCloud tråd...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="VilhelmNielsen"]

Sæt den til iTunes (er jeg ret sikker på)[/quote]
Er der andre, der kan verificere dette inden jeg kaster mig ud i at slukke min livsnerve?
Kunne jeg evt få en, der har en iPhone, der virker til at teste dette for mig?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Hvis en iPhone (eller iPad) er slukket, så tænder den automatisk, når den bliver sat til en strømkilde. Det kan være computeren eller direkte i stikkontakten.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af thomasrytter »

Jeg har lige mistet alt mit musik på min iPhone - er der nogen, der kan hjælpe med det?

Har købt og downloadet musikken fra iTunes store, direkte ned på min phone.
I forbindelse med opdatering til det nye styresystem koblede jeg min iPhone til min macbook (ny computer, ikke syncet med telefonen tidligere) og da den gik i gang med at synce, mistede jeg hele lortet på telefonen. Nu kan jeg ikke finde ud af, at få det igen. Har fulgt anvisningerne på iTunes support til at kunne downloade det igen fra skyen, men kan slet ikke komme til at se de emner, jeg har købt tidligere i iTunes. Pisse frustrerende, håber at nogen kan hjælpe!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Swampthing »

Jeg har lige fået iPad, og kunne heller komme til skyen.
En genstart hjalp på det.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="thomasrytter"]Jeg har lige mistet alt mit musik på min iPhone - er der nogen, der kan hjælpe med det?

Har købt og downloadet musikken fra iTunes store, direkte ned på min phone.
I forbindelse med opdatering til det nye styresystem koblede jeg min iPhone til min macbook (ny computer, ikke syncet med telefonen tidligere) og da den gik i gang med at synce, mistede jeg hele lortet på telefonen. Nu kan jeg ikke finde ud af, at få det igen. Har fulgt anvisningerne på iTunes support til at kunne downloade det igen fra skyen, men kan slet ikke komme til at se de emner, jeg har købt tidligere i iTunes. Pisse frustrerende, håber at nogen kan hjælpe![/quote]

Den danske musikmafia tillader ikke at gendownloade musik, som man f.eks. kan i de fleste andre europæiske lande. Du kan kun gendownloade film og bøger. Men du har jo selvfølgelig backup af det hele (for det er simpelthen for tosset ikke at ha').

Så kort fortalt: Hvis du vil have dit købte musik fra iTunes Store igen, så skal du købe det igen, og Apple kan ikke hjælpe dig pga. den danske musikbranche.

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af thomasrytter »

Har så vidt jeg ved ingen backup, da jeg altid har troet, at jeg ville kunne downloade det fra iTunes / iCloud igen. Skal jeg dermed konkludere, at jeg har mistet 2 gigabyte musik, jeg ærligt og redeligt har købt? Den hører hjemme i nedturstråden. Fuck...

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Turtle"]Er det en iPhone 4? For så er det derfor. Som jeg allerede skrev tidligere, så er det kun de der animationer af baggrunden, den slår fra, ikke alt det andet. Og baggrundsanimationerne er i forvejen slået fra på iPhone 4, fordi den ikke har power til det...

Men der er desværre ikke en måde at slå alle animationerne ved skift af skærmbillede fra på :( [/quote]

Opdateringen til iOS 7.0.3 slår også animationer fra, når man vælger "Reduce Motion". Bare et lille FYI.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="kraen"][quote="Turtle"]Er det en iPhone 4? For så er det derfor. Som jeg allerede skrev tidligere, så er det kun de der animationer af baggrunden, den slår fra, ikke alt det andet. Og baggrundsanimationerne er i forvejen slået fra på iPhone 4, fordi den ikke har power til det...

Men der er desværre ikke en måde at slå alle animationerne ved skift af skærmbillede fra på :( [/quote]

Opdateringen til iOS 7.0.3 slår også animationer fra, når man vælger "Reduce Motion". Bare et lille FYI.[/quote]

Hvor skønt! Så "fader" den ind og ud i stedet - det er hurtigere, men stadig ikke perfekt ;)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Turtle"][quote="kraen"][quote="Turtle"]Er det en iPhone 4? For så er det derfor. Som jeg allerede skrev tidligere, så er det kun de der animationer af baggrunden, den slår fra, ikke alt det andet. Og baggrundsanimationerne er i forvejen slået fra på iPhone 4, fordi den ikke har power til det...

Men der er desværre ikke en måde at slå alle animationerne ved skift af skærmbillede fra på :( [/quote]

Opdateringen til iOS 7.0.3 slår også animationer fra, når man vælger "Reduce Motion". Bare et lille FYI.[/quote]

Hvor skønt! Så "fader" den ind og ud i stedet - det er hurtigere, men stadig ikke perfekt ;) [/quote]

Fedt. Den skal jeg klart have hentet når jeg får wifi igen på fredag.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Jeg bemærkede lige, at garageband nu er blevet gratis til iOS devices - nice
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Jeg kan ikke få min iPad 3 Retina til at sende signal til mit Apple TV. Apple TVet modtager at der sendes signal, men der er sort skærm, både på iPad og tv. Problemet er det både hvis jeg laver skærmdublering og hvis ikke.
Jeg har ingen problemer med at sende signal til samme Apple TV fra min iPhone 5c.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Nå guruer

Jeg har en iPad 2, en netværksharddisk med en masse musik på og en receiver, der er AirPlay kompatibel. Hvordan får man de tre ting til at spille sammen?
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Nå guruer

Jeg har en iPad 2, en netværksharddisk med en masse musik på og en receiver, der er AirPlay kompatibel. Hvordan får man de tre ting til at spille sammen?[/quote]

Det gør man ikke umiddelbart - du har en ting for meget :lol:

Hvis du har musik på din iPad kan du streame det til din receiver. Hvis din netværksharddisk kan streame via Airplay kan den også gøre det, men det kommer an på, hvad det er for en NAS.

Men jeg kender ikke til et Airplay-kompatibelt iPad-program, der kan afspille fra en NAS, du skal have musikken over på iPaden først. (Med mindre, der findes et sådant program, jeg ikke kender, det kan jeg jo ikke udelukke, men den kan det ikke out-of-the-box).

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Men der findes jo ingen iPad, der kan indeholde bare en hæderlig musiksamling. Til gengæld ville en iPad være megafed at sidde og udvælge musikken på.

Hvis jeg nu fik spotify på iPad, ville jeg så kunne streame over AirPlay?
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]
Hvis jeg nu fik spotify på iPad, ville jeg så kunne streame over AirPlay?[/quote]

Ja.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Men der findes jo ingen iPad, der kan indeholde bare en hæderlig musiksamling. Til gengæld ville en iPad være megafed at sidde og udvælge musikken på.
[/quote]

Der findes NAS'er, der understøtter Airplay direkte - de har så typisk et remote-program til iPad o.l. og kan også styres via en webbrowser. Det er en løsning - men på dem, jeg har prøvet, er betjeningen af r.... til.

Jeg kunne også godt bruge en iPod eller iPad på 512G, men det får vi nok ikke lige, de vil hellere prøve at sælge os alle mulige streaming-løsninger og cloud-bras...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Jo jo - receiveren kan skam også selv spille direkte fra netværksharddisken, men det der med at sidde og lede efter musik og lave playlister med en fjernbetjening er bare ikke så fedt.

Hvis nu man levede med at skulle have son computer tændt ian den så være iTunes server (der læser fra netværk), og kunne man så bruge iTunes på iPad med adgang til alt?
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]
Hvis nu man levede med at skulle have son computer tændt ian den så være iTunes server (der læser fra netværk), og kunne man så bruge iTunes på iPad med adgang til alt?[/quote]

iTunes på en computer kan godt have sit bibliotek liggende på netværket - det er dog ret vigtigt, at den netværksdisk altid er tilgængelig, ellers bliver iTunes pænt forvirret. Men er den det, så kører det fint. Og så er det bare at bruge remote-programmet på iPad til at styre det med. Det er det, jeg bruger normalt herhjemme (dog med filerne liggende lokalt på den mac, der kører iTunes...)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

Og for øvrigt: Hvis du vælger at have en computer stående alligevel, så træk da et kabel til anlægget. Trådløse teknologier er og bliver ikke 100% stabile, og hakker i lyden er træls, så hvis du ikke skal have lyden fra en transportabel dims, så ville jeg trække et kabel...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Swampthing »

En af mine venner bruger en Mac mini, med ekstern harddisk, med Plex installeret på Mac og iPad. Fra iPad'en kan han styre musikken på Mac minien.
Jeg tror han har kabel fra Mac'en til anlægget.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen