Den store iOS og iCloud tråd...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="KHoldt"]Lige et spørgsmål omkring iTunes. Jeg har på min gamle computer købt en masse sange på iTunes. Burde man ikke kunne kunne finde dem, når man er logget på iTunes med sin bruger på sin nye computer? Og i såfald - hvordan? Det eneste jeg kan finde, er de app's jeg har haft på min iPhone.[/quote]

Nej, det kan man ikke i Danmark endnu. Du skal overføre dem manuelt fra den gamle computer. Hvis du har dem på din iPhone, kan du overføre dem derfra. Alternativt skal du kontakte Apple og sætte dem ind i sagen.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="kraen"][quote="Michael Vajhøj"]Det er når den kører på nettet (ikke wifi)...[/quote]

Ja, så lyder det som din 3G forbindelse og altså ikke noget med iPad'en. TDC er desværre notorisk kendt for at levere dårlige 3G forbindelser.[/quote]
Min powerknap gik "heldigvis" i stykker og så var TDC så flinke at give mig en helt ny telefon - den er MEGET hurtigere end den gamle tiltrods for at jeg allerede har fyldt mere på den end den gamle, så tror der var et eller andet galt med den gamle... :) [/quote]

Ja, det kan jo have været en mandags-model.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Næste mærkelige spørgsmål:

Jeg hører fit Musik ved at lægge min iPad ved musikanlægget og så koble den til dette. Kan jeg fjernstyre iTunes på min iPad fra min computer eller iPhone? Jeg ved at jeg kan fjerntyrer iTunes på computeren fra min iPhone eller iPad, men det er den anden vej jeg gerne vil... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Michael Vajhøj"]Næste mærkelige spørgsmål:

Jeg hører fit Musik ved at lægge min iPad ved musikanlægget og så koble den til dette. Kan jeg fjernstyre iTunes på min iPad fra min computer eller iPhone? Jeg ved at jeg kan fjerntyrer iTunes på computeren fra min iPhone eller iPad, men det er den anden vej jeg gerne vil... :) [/quote]

Du burde, via app'en Remote og "internetdeling i hjemmet", kunne styre iTunes på din iPad også...

EDIT: App'en skal selvfølgelig bruges på telefonen og iTunes på iPad'en. Jeg tror ikke, du kan styre iPad'en fra computeren.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Det kan jeg ikke få til at virke... Jeg kan kun styre min Mac med min iPhone og iPad - ikke min iPad med min iPhone...

Men altså, der er jo nok en grund til at Apple har laver deres Apple TV, men det kunne da være rart at kunne styre sin iPad med som iPhone, og omvendt...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Min kone har en 13'' MacBook (ikke Pro), hvor hendes strømforsyning er gået i stykker (ledningen er røget ud af stikket i Mac-enden). Hun har desværre fået forlagt kvitteringen, så selvom den er knapt 2 år gammel kan vi ikke gøre brug af reklamationsretten.

Er der nogen, der ved, hvor man kan skaffe sådan en strømforsyning til en god pris?
Billigste strømforsyning på Pricerunner koster ca. 600 kr, men det ville være rart at skulle slippe noget billigere.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Stevi »

[quote="FunkyValle"][quote="Michael Vajhøj"]Næste mærkelige spørgsmål:

Jeg hører fit Musik ved at lægge min iPad ved musikanlægget og så koble den til dette. Kan jeg fjernstyre iTunes på min iPad fra min computer eller iPhone? Jeg ved at jeg kan fjerntyrer iTunes på computeren fra min iPhone eller iPad, men det er den anden vej jeg gerne vil... :) [/quote]

Du burde, via app'en Remote og "internetdeling i hjemmet", kunne styre iTunes på din iPad også...

EDIT: App'en skal selvfølgelig bruges på telefonen og iTunes på iPad'en. Jeg tror ikke, du kan styre iPad'en fra computeren.[/quote]

Her er det misforståelsen kommer ind i billedet: Det er ikke iTunes man afspiller musik med på iPad og iPhone, men app'en Musik. iTunes som musikafspiller findes kun på OSX, så derfor virker Remote ikke fra iPhone til f.eks. iPad, men kun fra iPhone til Mac. :-(
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Stevi"]
Her er det misforståelsen kommer ind i billedet: Det er ikke iTunes man afspiller musik med på iPad og iPhone, men app'en Musik. iTunes som musikafspiller findes kun på OSX, så derfor virker Remote ikke fra iPhone til f.eks. iPad, men kun fra iPhone til Mac. :-([/quote]

Jeg har ellers et program på min iPhone, der hedder iTunes. Og også et der hedder Musik.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="FunkyValle"][quote="Stevi"]
Her er det misforståelsen kommer ind i billedet: Det er ikke iTunes man afspiller musik med på iPad og iPhone, men app'en Musik. iTunes som musikafspiller findes kun på OSX, så derfor virker Remote ikke fra iPhone til f.eks. iPad, men kun fra iPhone til Mac. :-([/quote]

Jeg har ellers et program på min iPhone, der hedder iTunes. Og også et der hedder Musik.[/quote]

iTunes er på telefonen musikbutikken.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="kraen"][quote="FunkyValle"][quote="Stevi"]
Her er det misforståelsen kommer ind i billedet: Det er ikke iTunes man afspiller musik med på iPad og iPhone, men app'en Musik. iTunes som musikafspiller findes kun på OSX, så derfor virker Remote ikke fra iPhone til f.eks. iPad, men kun fra iPhone til Mac. :-([/quote]

Jeg har ellers et program på min iPhone, der hedder iTunes. Og også et der hedder Musik.[/quote]

iTunes er på telefonen musikbutikken.[/quote]

Ahh... :crazy:
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="FunkyValle"]Min kone har en 13'' MacBook (ikke Pro), hvor hendes strømforsyning er gået i stykker (ledningen er røget ud af stikket i Mac-enden). Hun har desværre fået forlagt kvitteringen, så selvom den er knapt 2 år gammel kan vi ikke gøre brug af reklamationsretten.

Er der nogen, der ved, hvor man kan skaffe sådan en strømforsyning til en god pris?
Billigste strømforsyning på Pricerunner koster ca. 600 kr, men det ville være rart at skulle slippe noget billigere.[/quote]

eBay. Jeg tjekkede lige da jeg havde fået min iPhone, hvad det skulle koste mig at anskaffe en ekstra oplader, og der var en overflod af eBay-shops med alskens (uoriginalt) Apple-tilbehør til ingen penge. Bevares, kvaliteten er sikkert ikke den samme, men vi snakker priser, hvor man kunne købe 10 stk., og stadig have penge tilovers, til en glad tur i byen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Jeg vil lige skynde mig at advare.

Jeg har set computere, der er blevet totalt ristede af en uoriginal strømforsyning. Der kan selvfølgelig findes udmærkede opladere, men man løber den risiko, at hvis computeren brænder af, så er der intet at gøre. Hvis du køber en ny Apple-oplader og computeren mod forventning skulle tage skade af den, så dækker Apple omkostningerne. Jeg har dog kun oplevet det scenarie 1 gang, hvorimod jeg har set 5-6 computere blive ødelagt af en uoriginal oplader.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS6 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Så er iOS6 på gaden og jeg har selvfølgelig opdateret min iPhone4 (ikke S).
Umiddelbart har jeg på de første par dage set følgende forbedringer, som jeg tror jeg kommer til at gøre brug af:
- Bedre vejvisning i samarbejde med TomTom på kortet.
- Bedre integration med Facebook, når man vil dele billeder mv.
- Den nye Youtube-App (som ikke længere er en del af iOS6) lader til at køre en smule bedre end den gamle.

Er der andre, der bruger nogle af de nye funktioner og kan dele erfaringer om dem?
For mig kan jeg nemlig ikke se de helt store opdateringer.

Og hvordan kommer jeg til at drage nytte af den nye Passbook? Jeg kan ikke lige knække nøden med, hvorfor den er så fantastisk for mig i hverdagen...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

Passbook får du næppe brug for i Danmark foreløbigt.

Maps er til grin, hvis man ikke bor i storbyerne.

Den der forstyr-ikke funktion elsker jeg til gengæld allerede :)

Og så er opdateringerne til Mailprogrammet ret fede.

Men ud over det opdager jeg ikke, om jeg sidder med 5 eller 6 (jeg bruger 8 forskellige iOS-devices, nogle har kørt betaer af iOS6 et stykke tid, andre er ikke opdateret endnu...)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

Hvordan opdaterer jeg min telefon iOS 6?

(der poppede en 'Hent nu'-ting op igår aftes, men der var jeg lige på vej i seng, og regnede med, at jeg bare kunne hente den manuelt i dag ... Men hvor?)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Turtle"]

Og så er opdateringerne til Mailprogrammet ret fede.
[/quote]

Kan du ikke sætte mig (og andre) lidt mere ind i opdateringerne til mailprogrammet. Det er nemlig ikke noget, jeg lige er stødt på. Jeg bruger Exchange til at synkronisere med min Gmail-konto.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="GodSpeedDK"]Hvordan opdaterer jeg min telefon iOS 6?

(der poppede en 'Hent nu'-ting op igår aftes, men der var jeg lige på vej i seng, og regnede med, at jeg bare kunne hente den manuelt i dag ... Men hvor?)[/quote]

Jeg koblede min iPhone til iTunes på computeren.
Og da jeg så gik ind på telefonen kunne jeg midt i hovedbilledet vælge at søge efter opdateringer.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Hvordan opdaterer jeg min telefon iOS 6?

(der poppede en 'Hent nu'-ting op igår aftes, men der var jeg lige på vej i seng, og regnede med, at jeg bare kunne hente den manuelt i dag ... Men hvor?)[/quote]

Indstillinger->Generelt->Software opdatering...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="FunkyValle"][quote="Turtle"]

Og så er opdateringerne til Mailprogrammet ret fede.
[/quote]

Kan du ikke sætte mig (og andre) lidt mere ind i opdateringerne til mailprogrammet. Det er nemlig ikke noget, jeg lige er stødt på. Jeg bruger Exchange til at synkronisere med min Gmail-konto.[/quote]

Jeg bruger normalt mail til Mac. Der bruger jeg blandt andet flag-funktionen meget, den er nu kommet med på telefonen. Det er nok til at jeg synes, det er en fed opdatering. Bortset fra den feature er der ikke den store opdatering...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Hvordan opdaterer jeg min telefon iOS 6?

(der poppede en 'Hent nu'-ting op igår aftes, men der var jeg lige på vej i seng, og regnede med, at jeg bare kunne hente den manuelt i dag ... Men hvor?)[/quote]

Indstillinger->Generelt->Software opdatering...[/quote]

Danke schön :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen