Den store iOS og iCloud tråd...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Computeren står langt langt langt væk fra anlægget
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Er der ikke andre iOS mennesker, der vil byde ind? Det kan da ikke være så svært :(
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]Men der findes jo ingen iPad, der kan indeholde bare en hæderlig musiksamling.[/quote]

Hvis en 128gb ikke kan holde bare sådan en okay samling, så gør du noget forkert.. Eller rettere, så gør du det rigtigt ved, at vælge .waw over mp3, men så vil du vælge at komprimere det, og sende det digitalt, så fucker du det jo op igen, kort sagt, en 128gb iPad er ganske fin. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Smittefar"]Er der ikke andre iOS mennesker, der vil byde ind? Det kan da ikke være så svært :( [/quote]

iTunes Match. Bum. Så downloader du musikken til din iPad og sletter det igen, når der skal noget nyt ind. Du kan også afspille uden at downloade, men det kræver en rimelig fornuftig internetforbindelse.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="fortytwo"][quote="Smittefar"]Men der findes jo ingen iPad, der kan indeholde bare en hæderlig musiksamling.[/quote]

Hvis en 128gb ikke kan holde bare sådan en okay samling, så gør du noget forkert.. Eller rettere, så gør du det rigtigt ved, at vælge .waw over mp3, men så vil du vælge at komprimere det, og sende det digitalt, så fucker du det jo op igen, kort sagt, en 128gb iPad er ganske fin. ;) [/quote]

I komprimeret format har jeg 300 gb - og hvis jeg ikke har det hele med, er der altid et nummer, der mangler, jeg får lyst til at høre.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="kraen"][quote="Smittefar"]Er der ikke andre iOS mennesker, der vil byde ind? Det kan da ikke være så svært :( [/quote]

iTunes Match. Bum. Så downloader du musikken til din iPad og sletter det igen, når der skal noget nyt ind. Du kan også afspille uden at downloade, men det kræver en rimelig fornuftig internetforbindelse.[/quote]

Der er så mange ting, der ikke er smart ved iTunes match, at jeg slet ikke gider remse dem op. Det er i hvert fald slet ikke et alternativ her...

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Turtle"][quote="fortytwo"][quote="Smittefar"]Men der findes jo ingen iPad, der kan indeholde bare en hæderlig musiksamling.[/quote]

Hvis en 128gb ikke kan holde bare sådan en okay samling, så gør du noget forkert.. Eller rettere, så gør du det rigtigt ved, at vælge .waw over mp3, men så vil du vælge at komprimere det, og sende det digitalt, så fucker du det jo op igen, kort sagt, en 128gb iPad er ganske fin. ;) [/quote]

I komprimeret format har jeg 300 gb - og hvis jeg ikke har det hele med, er der altid et nummer, der mangler, jeg får lyst til at høre.[/quote]

Efter at have ryddet lidt ud i samlingen, så er jeg på 140 GB. Og det bliver nok ikke mindre med tiden.

[quote="Turtle"][quote="kraen"][quote="Smittefar"]Er der ikke andre iOS mennesker, der vil byde ind? Det kan da ikke være så svært :( [/quote]

iTunes Match. Bum. Så downloader du musikken til din iPad og sletter det igen, når der skal noget nyt ind. Du kan også afspille uden at downloade, men det kræver en rimelig fornuftig internetforbindelse.[/quote]

Der er så mange ting, der ikke er smart ved iTunes match, at jeg slet ikke gider remse dem op. Det er i hvert fald slet ikke et alternativ her...[/quote]

Jo, der er da plads til forbedringer, men i den pågældende situation kunne jeg godt se iTunes Match som en fornuftig løsning.

Jeg ville dog til hver en tid helst have en kablet forbindelse til computeren, og så styre den med Remote.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan også bare bruge min win7 netbook - har ingen problemer med at se netværksdisken, og så er det bare at vælge - afspil over airplay i media player. Måske man skulle anskaffe en Windows tablet.

Jeg nægter at betale 25$ om året for at kunne afspille min egen musik.

Min netværksharddisk, router og anlæg står klos op ad hinanden, men jeg har ingen fast kablet computer i stuen. Der foregår det med tablets eller en sjælden gang med en laptop i skødet.

Lige nu har jeg valgt bare at køre spotify over airplay. Det har også mangler, men det er nærmest OK
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg sidder lige nu med en snigende fornemmelse af, at jeg bare skulle have ignoreret Apple's seneste OS X-opdatering ... :?

Én ting er, at de laver ydelsesforbedringer; det er naturligvis fint nok, men hvorfor hulen skal de lave om på alt muligt andet, der virker fint i forvejen? Hvem har f.eks. nogensinde sidder og ønsket sig, at få byttet om på op og ned, når man scroller? Eller ønsket sig at blive styret direkte til lommeregneren, når man lige troede man skulle en side tilbage i Safari?? :crazy: Der er flere eksempler på helt tåbelige ting, og jeg er sikker på, at jeg slet ikke er færdig med at blive overrasket :|
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Øhh? Mit virker da stadig fuldstændigt som før?
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Michael Vajhøj"]Øhh? Mit virker da stadig fuldstændigt som før?[/quote]

Safari?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeps... Bruger aldrig andre browsere...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

Hmmm ... sært ... er det på en MacBook/med tracking pad? For de to eksempler er når jeg hhv. scroller med to fingre op og ned, og rykker sidelæns med tre fingre.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

Lige nu sidder jeg og leder efter et sted, hvor jeg kan fortælle min computer, at jeg egentlig var ganske godt tilfreds med, at fanehovederne havde en fast størrelse, og ikke behøver ændre sig, alt efter hvor mange faner der er åbnet ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

Det med scrollretningen, det ændrede de jo for mange versioner siden, og jeg er en af dem, der synes, det er mest logisk på Apples måde. Hvis du vil have Windows-scrolling (pftøj...) så er det i systemindstillinger for mus og trackpad, det findes. Der kan du også ændre på alle de andre gestures - mit bedste bud er, at du ikke har kørt med standard-opsætning og den så af en eller anden grund har ændret tilbage til det, for de har det vist ikke lavet om på det specifikt til den seneste opdatering.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"] - mit bedste bud er, at du ikke har kørt med standard-opsætning og den så af en eller anden grund har ændret tilbage til det[/quote]

Mja, det kan godt være ...

Jeg har fået det ændret til "Window-scrolling" under indstillinger ... men måske skulle man ændre det tilbage, og bare vænne sig til "den rigtige vej"? Det er jo den vej man scroller på sin smartphone, iPad, osv., så det giver jo meget god mening.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Det har altid været to fingre for at komme tilbage i Safari. Din opsætning har nok bare ikke tidligere været sat op til at tre fingre betyder "Skift område i Spaces"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Vores søn har haft fat i strømforsyningen til min kones Macbook (den hvide 13'' model) og strømforsyningen er nu blevet ustabil.

Kan jeg købe vedhæftede og så blot trække UK-stikket ud og sætte EU-stikket fra den gamle på?

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 1548027878

PS: Jeg kender til risikoen ved at vælge en uoriginal strømforsyning...
Last edited by FunkyValle 9 years ago, edited 1 time in total.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen