Den store iOS og iCloud tråd...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Guitaristen
Himmelhund
Indlæg: 14
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Guitaristen »

En anden savnet funktion er kommet i iOS 6; man kan nu uploade billeder til hjemmesider fra kamerarullen
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Har lige fundet en app, der hedder Sleep Time: <!-- m --><a class="postlink" href="https://itunes.apple.com/us/app/sleep-t ... pp/sleep-t ... 64825?mt=8</a><!-- m -->
Har brugt den et par dage og umiddelbart virker det ganske smart med en analyse af søvnmønster og at den finder ud af, hvornår det er bedst at vække mig.

OBS: Findes til 6 kr. og i en gratisudgave. Umiddelbart er forskellen på de 2 alene, at man kan vælge andre alarmlyde (herunder numre fra iTunes) og andre Soundscapes i betalingsudgaven.

Er der andre, der har erfaring med denne eller tilsvarende apps?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="FunkyValle"]Har lige fundet en app, der hedder Sleep Time: <!-- m --><a class="postlink" href="https://itunes.apple.com/us/app/sleep-t ... pp/sleep-t ... 64825?mt=8</a><!-- m -->
Har brugt den et par dage og umiddelbart virker det ganske smart med en analyse af søvnmønster og at den finder ud af, hvornår det er bedst at vække mig.

OBS: Findes til 6 kr. og i en gratisudgave. Umiddelbart er forskellen på de 2 alene, at man kan vælge andre alarmlyde (herunder numre fra iTunes) og andre Soundscapes i betalingsudgaven.

Er der andre, der har erfaring med denne eller tilsvarende apps?[/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://sleepyti.me/">http://sleepyti.me/</a><!-- m -->

Rimelig simpel web-app, baseret udelukkende på at en søvncyklus er 90 min lang.

Har lidt svært ved de der apps, som er lidt pseudo-videnskab. Jeg går ud fra at den der bare bruger accelerometeret til at gætte på hvor meget du bevæger dig (efter at have skrevet sætningen læste jeg at det er præcis lige det den gør), så det virker garanteret i de fleste tilfælde.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Swampthing »

Q : Hvordan undgår man dubletter af billeder på Iphone ?
Det fylder efterhånden en hel del.
Jeg slettet alle billeder i "kamerarulle", der var dubletter af dem i de andre mapper.
Billede

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

Det kommer an på, hvorfor du får dubletter - er det, når du tager et billede, at der altid kommer to, eller er det i forbindelse med synkronisering?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Swampthing »

Når jeg tager et billede lægges den i "kamerarulle", derefter ryger det vist op i skyen som er "Fotostream" ?
De tre nedeste mapper er vist fra synkronisering med pc'en og jeg kan sgutte slette dem ?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

Når du tager et billede bliver det lagt i "kamerarulle" - og hvis du har slået fotostream til bliver det også lagt der (det er din cloud-baserede foto-funktion, som du kan tilgå overalt..)

Hvis du så ud over at lægge dem i fotostream også lægger dem ind på din PC, når du sætter telefonen til den, så kommer der en kopi her - og hvis du så sætter iTunes til at synkronisere fotos til din telefon, så kopierer den dem derned igen :lol:

Det er vist ikke meningen, at man skal bruge alle de features på samme tid...

Bruger du fotostream? (Altså tilgår de billeder fra et andet device)? Ellers var det oplagt at slå den fra.

Og hvis du så normalt lader dine billeder ligge i kamerarullen, så kan du bare lade være med at lade iTunes synkronisere billeder.

Så ender du med dine billeder i kamerarulle på telefonen og på din PC.

Men det er lidt noget rod, fordi der er så mange forskellige måder at gøre det samme på, og folk aner ikke, hvor de har tingene liggende, så de slår selvfølgelig bare det hele til. Det er en af de få ting, jeg er utilfreds til med iOS...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Swampthing »

Ja, det er sgu lidt svært at styre.
Dvs Fotostream kan jeg roligt slå fra og også synkronisering i Itunes ?
Når jeg forbinder Iphone med pc'en starter der automatisk et fotooverføringsprogram, samtidig med Itunes, det bruger jeg normalt til at gemme alle billeder fra telefonen til pc'en.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Swampthing"]Ja, det er sgu lidt svært at styre.
Dvs Fotostream kan jeg roligt slå fra og også synkronisering i Itunes ?
Når jeg forbinder Iphone med pc'en starter der automatisk et fotooverføringsprogram, samtidig med Itunes, det bruger jeg normalt til at gemme alle billeder fra telefonen til pc'en.[/quote]

Jeps, det er den måde, du får billeder fra telefonen til computeren. Fotostream gemmer dem kun i skyen. Og synkronisering fra iTunes flytter alle dine billeder fra PC'en over på telefonen, så du også kan se dem der...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

Ja ja - Nu er jeg jo blevet indrulleret i sekten, da jeg er nødt til at have en iPad til at styre min mixer. Meeeen man kan jo også se, om man kan bruge den til noget fornuftigt.

Q1: Mixeren kan optage stereosporet på main out. Dette bliver gemt 'i programmet'. Når jeg sætter min iPad til computeren med USB, kan jeg hente lydfilen ud til computeren. Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen måde at komme til at afspille denne lydfil direkte fra iPadden uden at skulle sætte den til en computer?

Q2: Jeg vil frygtelig gerne have displayet fra min iPad over på mit TV (Sony Bravia eller Samsung SmartTV på en Blu-Ray). Dette er specielt til, når jeg gerne vil se ting fra ViaPlay eller Netflix. Begge apps virker meget bedre på iPadden, end de gør på TV'et. Jeg har downloadet en app, der hedder ZappoTV HD - Den kan afspille youtube videoer på mit TV, og jeg styrer det hele fra iPadden. Så vidt jeg kan se, kan denne app dog kun afspille ting, som allerede er i appen. Den kan ikke bare kopiere displayet over på skærmen, og den kan heller ikke styre f.eks. viaplay. Findes der en App, der kan dette? Evt. nogle af Zappos betalingsapps? Jeg ved, at jeg kan gøre det med et HDMI adapterkabel eller via et Apple TV og AirPlay. Jeg synes Apple TV'et er lidt for dyrt i forhold til, hvad jeg får ud af det, og jeg kunne godt tænke mig noget, der kunne styres fra sofaen og helst var lidt mere fancy end et kabel.
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

A1: Det vil kræve, at programmet selv kan det - hvis de ikke har implementeret en måde at gøre det på, så kan du ikke.

A2: Apple TV. (Undskyld)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Smittefar »

AAARRRRGGGGGHHHH - Stadig ikke imponeret over sekten ;)
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]AAARRRRGGGGGHHHH - Stadig ikke imponeret over sekten ;) [/quote]

A1 uddybning: Alle programmer på en ipad kører i deres egen sandkasse, så hvis ikke selve programmet giver mulighed for at afspille filen eller giver andre programmer adgang til den, så kan du ikke. Det er ikke sektens skyld, det er programmets ;)

A2 uddybning: Trådløs overførsel af levende billeder er desværre meget lidt standardiseret, så hvis man skal overføre fra et af sektens produkter, så er et andet af sektens produkter desværre ikke til at komme uden om. Det kunne være smart, hvis et smart-TV kunne det selv, men i praksis er disse desværre ikke særlig smarte :(

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

A2: Jeg har netop købt et AppleTV og det er først der et smartTV bliver smart - for som Turtle er inde på er sådan nogle ikke særligt smarte i sig selv...
RoadHigh.dk

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Peter C »

Q: nu har jeg lige installeret zappotv, men hvorfor loader den hele tiden og stopper videoen!!? Irriterende! Der er masser af internetforbindelse og det hakker aldrig i netflix.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Min kone har en iPhone 4(ikke s). Jeg kan se i øverste højre hjørne at gps'en kører hele tiden, men kan ikke få den slået fra. Hvad gør jeg?

Jeg har selv en iPhone magen til. Skal jeg opgradere til iOS7 med det samme eller vente?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af efrandsen »

Du mener pilen i højre hjørne? Det er vel bare lokalitetstjenester, som er slået til?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

[quote="efrandsen"]Du mener pilen i højre hjørne? Det er vel bare lokalitetstjenester, som er slået til?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free[/quote]

Ikke umiddelbart. Min kones lokalitetstjenester er indstillet på samme måde som på min Tlf, men jeg har ikke pilen vist hele tiden. På min Tlf bliver pilen vist, når gps'en er aktiv.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Jacob »

[quote="FunkyValle"]Min kone har en iPhone 4(ikke s). Jeg kan se i øverste højre hjørne at gps'en kører hele tiden, men kan ikke få den slået fra. Hvad gør jeg?

Jeg har selv en iPhone magen til. Skal jeg opgradere til iOS7 med det samme eller vente?[/quote]

Jeg har hentet iOS7 til min iPhone 4 (heller ikke S), og det kører uden problemer her !

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Jacob"][quote="FunkyValle"]Min kone har en iPhone 4(ikke s). Jeg kan se i øverste højre hjørne at gps'en kører hele tiden, men kan ikke få den slået fra. Hvad gør jeg?

Jeg har selv en iPhone magen til. Skal jeg opgradere til iOS7 med det samme eller vente?[/quote]

Jeg har hentet iOS7 til min iPhone 4 (heller ikke S), og det kører uden problemer her ![/quote]

+1
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen