Den store iOS og iCloud tråd...

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvorfor har Kraen dog ikke startet denne enndu? Er du syg?

Nå anyway - et hurtigt spørgsmål:

Apple har pralet med at jeg kan komme til kamerafunktion direkte fra "låst skærm" - det kan jeg ikke på min iPhone 4... Er det kun iPhone 4S der kan det eller er det mig der ikke forstår at indstille den rigtigt? :)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"]Hvorfor har Kraen dog ikke startet denne enndu? Er du syg?

Nå anyway - et hurtigt spørgsmål:

Apple har pralet med at jeg kan komme til kamerafunktion direkte fra "låst skærm" - det kan jeg ikke på min iPhone 4... Er det kun iPhone 4S der kan det eller er det mig der ikke forstår at indstille den rigtigt? :) [/quote]

Nej, jeg er ikke syg, men iCloud og iOS 5 er ikke nyt for mig længere, da jeg har kørt med det siden juni.

Du får kamerknappen ved at dobbeltklikke på home-knappen, når skærmen er slukket.

Skyd endelig løs med flere spørgsmål - jeg skal nok besvare.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Fedt - tak...

Jeg kører alle mails, kalendere og kontakter via en Exchange server - kan iCloud opsættes til at snakke sammen med denne? :)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"]Fedt - tak...

Jeg kører alle mails, kalendere og kontakter via en Exchange server - kan iCloud opsættes til at snakke sammen med denne? :) [/quote]

Nope. iCloud er i princip det samme som en Exchange server - selvfølgelig bare bedre, fordi Microsoft ikke har haft fingrene i det.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af IkkeMig »

Jeg har sat iCloud op (på 3 macs og 4 iOS devices, man kan ligeså godt gå all-in :lol :)

Den synkroniserer fx kontakter fint. Men jeg har også slået til, at den skal synkronisere bogmærker, men der sker så aller en skid. Hvordan er det meningen at det skal virke?

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="kraen"][quote="Michael Vajhøj"]Fedt - tak...

Jeg kører alle mails, kalendere og kontakter via en Exchange server - kan iCloud opsættes til at snakke sammen med denne? :) [/quote]

Nope. iCloud er i princip det samme som en Exchange server - selvfølgelig bare bedre, fordi Microsoft ikke har haft fingrene i det.[/quote]
Jaeh, joeh, nåeh... Men nu er det jo min Google konto jeg bruger som Exchange server da jeg derved har mulighed for at tjekke bandets kalender m.m. overalt - kunne bare godt se det smarte i at den også synkroniserede den...
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="kraen"][quote="Michael Vajhøj"]Fedt - tak...

Jeg kører alle mails, kalendere og kontakter via en Exchange server - kan iCloud opsættes til at snakke sammen med denne? :) [/quote]

Nope. iCloud er i princip det samme som en Exchange server - selvfølgelig bare bedre, fordi Microsoft ikke har haft fingrene i det.[/quote]
Jaeh, joeh, nåeh... Men nu er det jo min Google konto jeg bruger som Exchange server da jeg derved har mulighed for at tjekke bandets kalender m.m. overalt - kunne bare godt se det smarte i at den også synkroniserede den...[/quote]

Hvis du kører en GMail, så er det jo nok smartest at holde dine kontakter og sådan noget dér.

Personligt bruger jeg ikke GMail eller anden mailservice, der også kan gemme mine kontakter - derfor er iCloud smart, da jeg så alligevel har alle mine kontakter og kalender med over det hele.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="kraen"]selvfølgelig bare bedre, fordi Microsoft ikke har haft fingrene i det.[/quote]

:problem:

Elsker virkelig iOS5. Har virkelig pustet nyt liv i min iPhone 4, og fikset alle de småproblemer jeg gik og havde med den. Apple er stadig på toppen!

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvis jeg køber noget musik via iTunes på min iPad burde det så ikke automatisk blive overført til min iPhone?
Jeg har tilkoblet wifi + strøm til begge dele... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hmmm.... Den knap der hedder "Music" har jeg slet ikke inde i mine indstillinger under "Butik" - er det mig den er gal med eller har jeg overset noget?

Billede
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Musik-delen er ikke tilgængelig i Danmark pga. CopyDan. De er efter sigende lidt tunge at danse med, så vi skal nok ikke forvente den funktion før engang i 2013. Det er også pga. CopyDan, at vi først nu efter 4 år kan leje/købe film i iTunes.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Okidoki...

Hvad er så det nemmeste for at overføre musikken? At koble min iPad til computeren og derefter min iPhone eller kan jeg simpelthen ikke gøre det? :)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Du skal synkronisere op mod din computer. Så hvis du køber et nummer på din iPad, så skal du synce den med din computeren og efterfølgende kan du lægge den over på din iPhone. Husk at med iOS 5 kan du gøre det over Wi-Fi. Det skal bare lige slås til, når du har din enhed koblet til med kabel første gang.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Nyt spørgsmål (er tilsyneladende apple-n00b):

Iphone og ipad er nu sat op til wifisync - og det kørte fint med at lyttebmusikken, men skal computeren fremover være tændt for at musikken bliver syncroniseret imellem de to? Det er nemlig meget sjældent den er tændt disse tider... :)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Jep, det skal den og iTunes skal være åbent.

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af Michael Vajhøj »

Øv... Nå, men det er der jo ikke noget at gøre ved før copydan får fingeren ud... :)
RoadHigh.dk

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

[quote="Michael Vajhøj"]Øv... Nå, men det er der jo ikke noget at gøre ved før copydan får fingeren ud... :) [/quote]

Nej, og jeg ved fra en bekendt, der har prøvet at arbejde sammen med dem, at de nærmest pr. definition ikke vil samarbejde.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Q: Jeg bruger gmail og gmail-kontakter og synkroniserer via Exchange-server.
Når jeg opretter kontakter online via Gmail, så kommer de pænt ned på telefonen og jeg kan også redigere kontakten på telefonen.
Men hvis jeg opretter kontakten på telefonen, synkroniserer den ikke med mine gmail-kontakter.

Kan jeg ikke sætte iPhonen op til dette?
Jeg har iPhone4 med iOS5.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af kraen »

Jeg ved ikke rigtigt nogen om det der Google-halløj. iCloud FTW!

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Den store iOS5 og iCloud tråd...

Indlæg af FunkyValle »

Det tror jeg nu ikke. ;) ;)
Det lader til, at problemet ligger i, at når jeg opretter en kontakt på iPhonen, så er det en "iphone-kontakt" og ikke en "Exchange-kontakt". Og der er ingen steder på iPhonen, hvor jeg kan lave om på den indstilling. Ej heller, når jeg opretter en ny kontakt.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen