Lydflash fra mit band

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lydflash fra mit band

Indlæg af Barf »

Hej folkens

Mit band Fred Voltage var hen over sommeren en tur i studiet for at indspille en ny EP. Den er nu blevet færdig, og det har været en rigtig fed oplevelse. Man lærer jo lidt hver gang, og vi synes selv, det er blevet meget bedre end forrige gang. Tag gerne et lyt og smid en kommentar, hvis du føler for det. Tak

https://www.facebook.com/pages/Fred-Vol ... 8091127385 - du må meget gerne "like". Både fordi det er nice at vise frem, at man har mange "likes", og fordi du så kan høre om fremtidige koncerter og den slags. (Man skal ikke være logget ind for at kunne høre det - håber jeg i hvert fald)

http://soundcloud.com/fredvoltage

Tip: Hvis man ikke orker at høre alle fire numre uden at vide, hvad det er, så kan man starte med at høre "Lay you down" og se, om det er noget.

Mvh Jonas

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Jacob »

Det lyder fedt ! :thumbup:

Har indtil nu kun hørt "Lay You Down", men det lyder rigtig godt synes jeg :)

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af sørendybdal »

Jeg synes, det lyder rigtigt fornuftigt, og numrene fungerer godt sammen som helhed. Jeg har det lidt svært med slagbassen i andet nummer - synes, den rammer lidt ved siden af resten af arrangementet. I tredje nummer synes jeg til gengæld, at det fungerer med slagbas. Lilletrommen bliver lidt opslugt af guitarerne i de kompakte dele af de to første numre, men ellers synes jeg, mixet er fedt. Sidste nummer er lidt skizofrent sådan helhedsmæssigt, men jeg synes ikke, det gør det helt store, da det er sidste nummer.

Men generelt thumbs up!
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Barf »

Fedt drenge, tak for kommentarerne.

Søren, hvilken rækkefølge hørte du sangene I? Bare så jeg kan være med på, hvilke sange du mener hvad om.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af AnotherDan »

Top dollar... Lige hørt numrene ud i en køre - det er fedt; rytmisk virkelig fedt...
Der mangler lige den super fede ørehænger for at fuldende lytte oplevelsen...
Bah

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Anonym »

Fedt. Har jeg før nævnt Lovekings? I så fald gør jeg det lige igen. Og det er er en god ting. :thumbup:

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Barf"]Fedt drenge, tak for kommentarerne.

Søren, hvilken rækkefølge hørte du sangene I? Bare så jeg kan være med på, hvilke sange du mener hvad om.[/quote]

Jeg hørte dem i den rækkefølge, de ligger på Soundcloud.

Fedt bandnavn, i øvrigt.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Barf »

Hehe, tak. Det er vist første gang, folk udtaler sig positivt om det navn.

Og tak for kritik. Vores bassist er en funky fætter, og det falder måske ikke i alles smag. Jeg synes ellers han er god til at "lægge låg" på sig selv, så det ikke bliver for meget, men man kan se, at han slider. Et af de numre vi er ved at skrive, er i en helt anden boldgade, og en gang imellem falder han i og laver et lidt for funky lick, og så råber vi alle sammen i kor: "Nej!" :)

Lilletrommen lyder fint og klart hos mig og de andre højtalere/hovedtelefoner vi har lyttet på. Og så er jeg helt enig i din beskrivelse af "Take me on". Vi fandt frem til, at det er en blanding af Lykkehjuls-temaet på stoffer og noget pop/funk/rock-halløj. Den kom med på wildcard, men det er nu sjovt nok at have den indspillet.

Og tak for de andre kommentarer. Der er plads til mange flere :)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Anonym »

[quote="Barf"] Et af de numre vi er ved at skrive, er i en helt anden boldgade, og en gang imellem falder han i og laver et lidt for funky lick, og så råber vi alle sammen i kor: "Nej!" :) [/quote]

Det kunne virke live. :P

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af sørendybdal »

[quote="Barf"]Og så er jeg helt enig i din beskrivelse af "Take me on". Vi fandt frem til, at det er en blanding af Lykkehjuls-temaet på stoffer og noget pop/funk/rock-halløj. Den kom med på wildcard, men det er nu sjovt nok at have den indspillet.

Og tak for de andre kommentarer. Der er plads til mange flere :) [/quote]

Det er nu mere "Get away with it", som jeg synes er lidt skizofren. Introen/omkvædet ku være Iron Maiden, vers og mellemspil Audioslave og så går den over i noget mere midtempo-standard rock ´n´roll ... men det fungerer nu ganske OK, synes jeg.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Barf »

Ah ja, på den måde. Jeg kan hverken høre Iron Maiden eller Audioslave i det nummer, men stykkerne er ganske forskellige, det vil jeg give dig ret i. Vi er ikke så gode til at være genrebestemte, så der bliver blandet godt og grundigt, når vi skriver musik. På længere sigt vil vi nok gerne have et mere homogent udtryk, men lige nu handler det bare om at skrive alt, hvad der skrives kan.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Barf »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Barf"] Et af de numre vi er ved at skrive, er i en helt anden boldgade, og en gang imellem falder han i og laver et lidt for funky lick, og så råber vi alle sammen i kor: "Nej!" :) [/quote]

Det kunne virke live. :P [/quote]

Det er noteret :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af GodSpeedDK »

Dårlig omtale er bedre, end ingen omtale ... :s hifty:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.e-pages.dk/gaffa/2012-2/">ht ... 2012-2/</a><!-- m --> (side 68)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Barf »

Hehe, jeg fik en sms fra min lettere frustrerede medguitarist i går. Jeg ved ikke, om jeg synes det er så slemt dog. Hvem ved, måske rammer han endda hovedet på sømmet? Vi har snakket meget om vores udtryk, og vi er endnu ikke kommet frem til noget facit, så der er da sikkert en smule "kæk indiepop" i vores musik. Udelukkende? Nej.

Men hey, vi spiller åbenbart godt og har god energi :D

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Lydflash fra mit band

Indlæg af GodSpeedDK »

Ja, åbenbart godt nok til, at Gaffa har gidet bringe en notits i bladet. Jeg taler af erfaring, når jeg siger, at det bestemt ikke er nogen selvfølge at ramme gennem nåleøjet.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Barf »

Nej, det kan du måske have ret i. Og siden vi ikke har gjort meget ud af at genre-definere vores musik, gør det egentlig ikke så meget, at det er på det område, vi får "hug".

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Morten M »

Har lyttet det hele igennem. Lyden holder. Stilmæssigt lidt af en blandet landhandel, - har lidt svært ved at fange 'den røde tråd'.
God sanger - minder lidt om ham fra The Cult.
Bassist der så sandelig har en vision/mission. Det kunne måske være en ide at bygge lidt mere op omkring hans ideer i de næste kompositioner?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Lydflash fra mit band

Indlæg af Barf »

Kan godt forstå, at du har svært ved at fange den røde tråd. Vi har egentlig heller ikke gået efter at have en bestemt sammenhæng mellem vores numre, men bare skrevet hvad vi synes var fedt, og så håbe på, at vi udvikler "vores lyd" hen ad vejen.

Sangeren er super fed og bare født med en karakteristisk stemme, uden nogen sinde at have gjort noget for at udvikle den.

Og ja, vores bassist har gang i åndssvagt mange ting. Han er virkelig dygtig, både teknisk og musikalsk, men det er ikke altid let lige at følge ham. Det kunne være, vi skulle bede ham om at spille dobbelt så langsomt, når vi øver, og så kan vi se, om der er noget, vi kunne bygge videre på :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen