Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="Pluto"]q- Hvorfor dælen skal Celestion Blue alnico koste næsten 2500kr pr stk når du kan købe de fleste andre celestion til 700-800 kr.Både ved åge og Thomann
Hvad gør dem så meget dyrere?[/quote]

Alnico magneter er dyrere end keramiske..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Et par forskellige ting:

Alnico er et væsentligt dyrere magnet-materiale end de keramiske magneter, der sidder i de andre Celestion.

De sad i de originale VOX AC30.

Beatles brugte dem. Stones gjorde også.

De var væk fra markedet i en årrække. Dette fik prisen på brugte original-eksemplarer til at stige. Reissue-udgaven måtte så selvfølgelig prissættes efter det (kostede omkring 4000 for et par år siden)

Folk er tilsyneladende villige til at betale dét, de koster.

Greed is good!

Og så vil man vel ikke have sit produkt associeret med fattigrøve og skvadderhoveder?

Kig evt. på Weber Blue Dog - lyder ligesådan, bare lidt billigere.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Et par forskellige ting:

Alnico er et væsentligt dyrere magnet-materiale end de keramiske magneter, der sidder i de andre Celestion.

De sad i de originale VOX AC30.

Beatles brugte dem. Stones gjorde også.

Folk er tilsyneladende villige til at betale dét, de koster.

Kig evt. på Weber Blue Dog - lyder ligesådan, bare lidt billigere.[/quote]

Kan man købe Weber i dk? Har lige fundet 2 stk blue alnico til 358 pund på ebay dvs 3150 kr ca for 2 + fragt. Jeg tror jeg vil finde 2 brugte hvis det er muligt eller måske prøve Weber
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Så skulle det være fordi, at Lars Reinau tilfældigvis har nogle liggende...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]Et par forskellige ting:

Alnico er et væsentligt dyrere magnet-materiale end de keramiske magneter, der sidder i de andre Celestion.

De sad i de originale VOX AC30.

Beatles brugte dem. Stones gjorde også.

Folk er tilsyneladende villige til at betale dét, de koster.

Kig evt. på Weber Blue Dog - lyder ligesådan, bare lidt billigere.[/quote]

Kan man købe Weber i dk? Har lige fundet 2 stk blue alnico til 358 pund på ebay dvs 3150 kr ca for 2 + fragt. Jeg tror jeg vil finde 2 brugte hvis det er muligt eller måske prøve Weber[/quote]

http://www.watfordvalves.com/product_detail.asp?id=2155

P.Brorsen
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af P.Brorsen »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]Et par forskellige ting:

Alnico er et væsentligt dyrere magnet-materiale end de keramiske magneter, der sidder i de andre Celestion.

De sad i de originale VOX AC30.

Beatles brugte dem. Stones gjorde også.

Folk er tilsyneladende villige til at betale dét, de koster.

Kig evt. på Weber Blue Dog - lyder ligesådan, bare lidt billigere.[/quote]

Kan man købe Weber i dk? Har lige fundet 2 stk blue alnico til 358 pund på ebay dvs 3150 kr ca for 2 + fragt. Jeg tror jeg vil finde 2 brugte hvis det er muligt eller måske prøve Weber[/quote]
Tror du kan spare lidt hos Watford valves. http://www.watfordvalves.com/product_detail.asp?id=512

Too slow :)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Hvordan kan det være at man når man trykker på tilbage-pilen nede i venstre hjørne på sin iPhone, hvis man er på gearfreak, havner på forrige side, som den så ud da man sidst var på den og ikke som den ser ud når man opdaterer siden? Jeg synes den har lavet det trick et par mdr nu, men umiddelbart kun på gearfreak.dk

Man skal altså drible rundt uden brug af den eneste mulighed for shortcut du reelt har på din iPhone browser (Safari)

En anden ting.. Ofte hvis man skriver indlæg fra sin iPhone som er længere end et par linjer så driller bunden af kassen man skriver i ved ikke at følge med. Det gør det ret udfordrende at lave indlæg, når man ikke kan se hvad man skriver. Men det gælder så flere steder(Aage,gf, dba mm) så jeg går udfra det er en decideret iPhone/Safari fejl?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Dannyboy"]Hvordan kan det være at man når man trykker på tilbage-pilen nede i venstre hjørne på sin iPhone, hvis man er på gearfreak, havner på forrige side, som den så ud da man sidst var på den og ikke som den ser ud når man opdaterer siden? Jeg synes den har lavet det trick et par mdr nu, men umiddelbart kun på gearfreak.dk

Man skal altså drible rundt uden brug af den eneste mulighed for shortcut du reelt har på din iPhone browser (Safari)

En anden ting.. Ofte hvis man skriver indlæg fra sin iPhone som er længere end et par linjer så driller bunden af kassen man skriver i ved ikke at følge med. Det gør det ret udfordrende at lave indlæg, når man ikke kan se hvad man skriver. Men det gælder så flere steder(Aage,gf, dba mm) så jeg går udfra det er en decideret iPhone/Safari fejl?[/quote]

Få Tapatalk på din iPhone.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Nogen der kan anbefale nogen til justering af en akustisk guitar i Stor-Københavns området?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ole Kehlet?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Er man en hjerteløs kyniker, hvis man brændende ønsker sig at folk der fyrer kanonslag af, sprænger alle 10 fingre af?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Jeg håber, at armene ryger med.
Cogito sumere potum alterum


Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Hvordan er kvaliteten på Thomann's flighcases ? Jeg tænker versus hvad der findes af andre mærker KW; Duch og hvad der ellers er. Vægt? sådan en THON kasse til en top vejer jo næsten 10kg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg har nærstuderet én af deres pedalboard-flightcases. Og den var ihvertfald rigtig, rigtig fin (og ret billig!). Så hvis deres øvrige kasser er af samme standard, kan jeg roligt anbefale dem. Vægten skal jeg ikke kunne udtale mig om.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Jeg havde for et stykke tid siden en THON case til en 2x12 combo og jeg må sige, at den var solidt og godt bygget..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Er man en hjerteløs kyniker, hvis man brændende ønsker sig at folk der fyrer kanonslag af, sprænger alle 10 fingre af?[/quote]

A: Nej

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasser »

[quote="Rasmus"]Q: Hvordan er kvaliteten på Thomann's flighcases ? Jeg tænker versus hvad der findes af andre mærker KW; Duch og hvad der ellers er. Vægt? sådan en THON kasse til en top vejer jo næsten 10kg.[/quote]

Jeg har en thon case til pedaler, og den er af rigtig god kvalitet.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="Rasmus"]Q: Hvordan er kvaliteten på Thomann's flighcases ? Jeg tænker versus hvad der findes af andre mærker KW; Duch og hvad der ellers er. Vægt? sådan en THON kasse til en top vejer jo næsten 10kg.[/quote]

De er ok til prisen, der ER forskel på om du smider 1000,- eller 3000,- efter en kasse, men til normalt amatørbrug er de fine nok.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

[quote="Rasmus"]Q: Hvordan er kvaliteten på Thomann's flighcases ? Jeg tænker versus hvad der findes af andre mærker KW; Duch og hvad der ellers er. Vægt? sådan en THON kasse til en top vejer jo næsten 10kg.[/quote]

Har ikke haft en til en top, men min THON flightcase til pedalboardet har da været ude og omkring i over 2 år, og der har ikke været nogen problemer. Så det må være en tommelfinger op herfra.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen