Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Kallum"][quote="Rasmus"]Q: Hvordan er kvaliteten på Thomann's flighcases ? Jeg tænker versus hvad der findes af andre mærker KW; Duch og hvad der ellers er. Vægt? sådan en THON kasse til en top vejer jo næsten 10kg.[/quote]

De er ok til prisen, der ER forskel på om du smider 1000,- eller 3000,- efter en kasse, men til normalt amatørbrug er de fine nok.[/quote]

Hvad hvis det ikke er til amatørbrug, men på amatørbudget? ;)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Jeg har nogle kokke- og brødknive, jeg godt vil have smidt ud ... må jeg det? Én ting er, at jeg skal have fragtet dem over offentlig grund, for at smide dem i containeren, men må man overhovedet smide "våben" (ifølge dansk lovgivning) ud, eller er jeg nødt til at vente til politiet igen laver en "frit lejde"-runde? Og i så fald, hvad er lovgivningen ifh. til at fragte dem til politigården?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det kan være, at du kan få ordensmagten til at komme forbi og fjerne dem med Rullemarie. Ellers er der nok ingen anden udvej end at anskaffe sig, og i sit hjem installere en smelteovn, hvori du kan omsmelte dem til ufarlige klumper jern, som så kan transporteres over offentlig grund.

Jeg tror nok, at jeg personligt ville lade den lille, indre anarkist få frit løb og pakke dem forsvarligt ind (selv anarkister føler ikke altid trang til at stikke i uskyldige skraldemænd) og så lade dem ryge ud med dagrenovationen. Men det er kun, hvad jeg ville gøre. Hvis de højere magter i vores herlige lille politistat hørte om denne fremgangsmåde, var jeg sikkert allerede så småt på vej til én eller anden cubansk interneringslejr, lænket til gulvet i et fly, som ingen kendte noget til...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Det kan være, at du kan få ordensmagten til at komme forbi og fjerne dem med Rullemarie. Ellers er der nok ingen anden udvej end at anskaffe sig, og i sit hjem installere en smelteovn, hvori du kan omsmelte dem til ufarlige klumper jern, som så kan transporteres over offentlig grund.

Jeg tror nok, at jeg personligt ville lade den lille, indre anarkist få frit løb og pakke dem forsvarligt ind (selv anarkister føler ikke altid trang til at stikke i uskyldige skraldemænd) og så lade dem ryge ud med dagrenovationen. Men det er kun, hvad jeg ville gøre. Hvis de højere magter i vores herlige lille politistat hørte om denne fremgangsmåde, var jeg sikkert allerede så småt på vej til én eller anden cubansk interneringslejr, lænket til gulvet i et fly, som ingen kendte noget til...[/quote]

*Big Brother voice*

Your IP has been logged. Await prosecution.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Det kan være, at du kan få ordensmagten til at komme forbi og fjerne dem med Rullemarie. Ellers er der nok ingen anden udvej end at anskaffe sig, og i sit hjem installere en smelteovn, hvori du kan omsmelte dem til ufarlige klumper jern, som så kan transporteres over offentlig grund.

Jeg tror nok, at jeg personligt ville lade den lille, indre anarkist få frit løb og pakke dem forsvarligt ind (selv anarkister føler ikke altid trang til at stikke i uskyldige skraldemænd) og så lade dem ryge ud med dagrenovationen. Men det er kun, hvad jeg ville gøre. Hvis de højere magter i vores herlige lille politistat hørte om denne fremgangsmåde, var jeg sikkert allerede så småt på vej til én eller anden cubansk interneringslejr, lænket til gulvet i et fly, som ingen kendte noget til...[/quote]

Det var godt, at du fangede "satiren" i indlægget :)

Men det rykker jo desværre ikke ved, at det rent faktisk er en ret alvorlig forseelse, hvis man spørger ordensmagten. Hvem husker ikke den unge mand, der blev stoppet på vej hjem fra sit tankpasserjob, med en hobbykniv i lommen, og fik stillet i udsigt, at skulle i kachotten i 7 dage?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="Rasmus"][quote="Kallum"][quote="Rasmus"]Q: Hvordan er kvaliteten på Thomann's flighcases ? Jeg tænker versus hvad der findes af andre mærker KW; Duch og hvad der ellers er. Vægt? sådan en THON kasse til en top vejer jo næsten 10kg.[/quote]

De er ok til prisen, der ER forskel på om du smider 1000,- eller 3000,- efter en kasse, men til normalt amatørbrug er de fine nok.[/quote]

Hvad hvis det ikke er til amatørbrug, men på amatørbudget? ;) [/quote]

Tjaa, så må du jo finde et firma der leverer topkvalitet til ingen penge.. Prøv f.eks. at lede i Utopia, Drømmeland og Hvadtrorduselvistan.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Jeg har nogle kokke- og brødknive, jeg godt vil have smidt ud ... må jeg det? Én ting er, at jeg skal have fragtet dem over offentlig grund, for at smide dem i containeren, men må man overhovedet smide "våben" (ifølge dansk lovgivning) ud, eller er jeg nødt til at vente til politiet igen laver en "frit lejde"-runde? Og i så fald, hvad er lovgivningen ifh. til at fragte dem til politigården?[/quote]

Sikke et dillerma..Nå men jeg har et par konkrete forslag;

1; Hvis du kan bide lidt smerte i dig, så stik et par i låret, en i armen og evt resten i maven. Så lige ned på skadestuen så kan de fjerne dem for dig.

2; Ring til et cirkus hvor de har en knivkaster, så kan det være han/hun afhenter dem.

3; Put dem i en foodprocessor/blender.

4; Få en blankvåben tilladelse.

5; Giv dem væk i julegave(er faktisk mit bedste bud)

6; Slib dem så meget at de bliver væk.

7; Behold dem.

Nå håber du kan bruge forslagende, glæjely jul..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Jeg har nogle kokke- og brødknive, jeg godt vil have smidt ud ... må jeg det? Én ting er, at jeg skal have fragtet dem over offentlig grund, for at smide dem i containeren, men må man overhovedet smide "våben" (ifølge dansk lovgivning) ud, eller er jeg nødt til at vente til politiet igen laver en "frit lejde"-runde? Og i så fald, hvad er lovgivningen ifh. til at fragte dem til politigården?[/quote]
Tag dem med på lossepladsen og smid dem i jernskrot containeren......

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Spørgsmål: Er der nogen, der kender et godt sted at købe inner-sleeves, plastic-covers mv. til singler og LP'er. Jeg har tidligere købt fra et sted i tyskland, men de er dyre i porto, og nu mangler jeg igen, så det ville da være rart med et sted i DK eller et andet sted, der sender billigt...

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Jeg har nogle kokke- og brødknive, jeg godt vil have smidt ud ... må jeg det? Én ting er, at jeg skal have fragtet dem over offentlig grund, for at smide dem i containeren, men må man overhovedet smide "våben" (ifølge dansk lovgivning) ud, eller er jeg nødt til at vente til politiet igen laver en "frit lejde"-runde? Og i så fald, hvad er lovgivningen ifh. til at fragte dem til politigården?[/quote]

Tja.. De må jo ifølge dansk lovgivning godt sælge disse “våben“ i dagligvare butikker, hvor du så gerne må må købe dem, helt uden en tilladelse, og så må du gerne pakke dem ned i din taske, og fragte dem hjem på den måde, så jeg er ret sikker på, at hvis du nu ikke prøver at skille dig af med dem ved, at smide dem i havnen kl.sent en nat, hvor de er smurt ind i blod, at du nok gerne må tage dem med over til din lokale genbrugsstation, og smide dem i den tilhørende container..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="Turtle"]Spørgsmål: Er der nogen, der kender et godt sted at købe inner-sleeves, plastic-covers mv. til singler og LP'er. Jeg har tidligere købt fra et sted i tyskland, men de er dyre i porto, og nu mangler jeg igen, så det ville da være rart med et sted i DK eller et andet sted, der sender billigt...[/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.joennes-shop.dk/lp-innerslee ... 52.html</a><!-- m -->

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Swampthing"][quote="Turtle"]Spørgsmål: Er der nogen, der kender et godt sted at købe inner-sleeves, plastic-covers mv. til singler og LP'er. Jeg har tidligere købt fra et sted i tyskland, men de er dyre i porto, og nu mangler jeg igen, så det ville da være rart med et sted i DK eller et andet sted, der sender billigt...[/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.joennes-shop.dk/lp-innerslee ... 52.html</a><!-- m -->[/quote]

Tusind tak - det ser ud til, at der er alt, hvad jeg mangler :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Der er endda foder med i poserne, lader det til... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="Sasha"]Der er endda foder med i poserne, lader det til... :-)[/quote]
Ja der skal sgu ikke mangle noget. :)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]Der er endda foder med i poserne, lader det til... :-)[/quote]

Der er utroligt mange stavefejl og sprogfejl på den side - det er faktisk lidt sjovt. Fx. er der flere af hans brugte cd-skiver, der er "meget rare" :lol:

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Mon dette er et scam ? :P
[quote="En Scammer"]
Thanks for getting back to me my name is Mrs Anna Susy Hershey from Toronto Canada...I want to buy this item for my daughter in Nigeria And i want the shipment should be made via Local post office so I will like to offer you sum of 600euro with the postage cost to her in Nigeria..i will be paying you via bank transfer direct to your account ...

Name...
Account Number...
Iban...
Swift code...
However this is my daughter address

Name : Adisat Yussuf
Address:# 14 Lalubu Street, Oke Ilewo
State : Ogun State
City :Abeokuta
Country:Nigeria
Zip Code:23403
Phone number : +2348072730599

So, i will be waiting for your prompt responds concerning your bank details

Best regard
[/quote]

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="fortytwo"][quote="GodSpeedDK"]Q: Jeg har nogle kokke- og brødknive, jeg godt vil have smidt ud ... må jeg det? Én ting er, at jeg skal have fragtet dem over offentlig grund, for at smide dem i containeren, men må man overhovedet smide "våben" (ifølge dansk lovgivning) ud, eller er jeg nødt til at vente til politiet igen laver en "frit lejde"-runde? Og i så fald, hvad er lovgivningen ifh. til at fragte dem til politigården?[/quote]

Tja.. De må jo ifølge dansk lovgivning godt sælge disse “våben“ i dagligvare butikker, hvor du så gerne må må købe dem, helt uden en tilladelse, og så må du gerne pakke dem ned i din taske, og fragte dem hjem på den måde, så jeg er ret sikker på, at hvis du nu ikke prøver at skille dig af med dem ved, at smide dem i havnen kl.sent en nat, hvor de er smurt ind i blod, at du nok gerne må tage dem med over til din lokale genbrugsstation, og smide dem i den tilhørende container..[/quote]

Det kan da godt være jeg skal vove pelsen, og kører på genbrugspladsen med dem. Jeg er ved at være lidt træt af at have dem liggende.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Q: Hvem har skiftet mit profilbillede tilbage til et ikke-julebillede? :D Jeg har nemlig ikke selv, kom jeg lige i tanker om.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="GuitaRasmus"]Q: Hvem har skiftet mit profilbillede tilbage til et ikke-julebillede? :D Jeg har nemlig ikke selv, kom jeg lige i tanker om.[/quote]

Øhhhhh ... nogen har skiftet mit billed også??? :?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Max Power »

WOW :o
Nogen er ved at slette alle elektroniske spor af nissehuer.
Er GF blevet hacked af en Nordjysk frikirke???

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen