Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu har jeg ihvertfald også gjort det. Så håber vi blot, at "den gode mavefornemmelse" bibeholdes, når det engang skal fortæres... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Hvad er toldafgiften på varer fra USA og hvor stor er chancen for at den bliver snuppet i tolden.. Jeg ved godt det er gætterier, men måske kunne erfaringer deles..

Jeg fandt lige en side på nettet som hedder toldberegner.. Den påstår at en pakke til ca. 1800 inklusive porto i sidste ende kommer til at koste 2600 kroner.. Det er fandme vildt.. Kan det passe?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jah, det lyder ikke helt ved siden af, synes jeg.

Og chancen nærmer sig nok de 100%...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="itsaysvuff"]Hvad er toldafgiften på varer fra USA og hvor stor er chancen for at den bliver snuppet i tolden.. Jeg ved godt det er gætterier, men måske kunne erfaringer deles..

Jeg fandt lige en side på nettet som hedder toldberegner.. Den påstår at en pakke til ca. 1800 inklusive porto i sidste ende kommer til at koste 2600 kroner.. Det er fandme vildt.. Kan det passe?[/quote]

1. Stor.

2. Ja. Ikke spor vildt.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q: Jeg skal til København i morgen. Lander i byen omkring kl. 10 og skal mødes med min kæreste ved 16-tiden. Hvad skal jeg lave imens?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Kimling"]Q: Jeg skal til København i morgen. Lander i byen omkring kl. 10 og skal mødes med min kæreste ved 16-tiden. Hvad skal jeg lave imens?[/quote]

Havnerundfart, hvis vejret er nogenlunde, men med varmt tøj på. København tager sig altså rigtig fornuftigt ud fra vandsiden, og der følger en mængde interessante, historiske facts med.

Gå en tur på Christiania - ikke bare Pusher St., men rundt mellem husene på voldene. Der er en del meget alternativ arkitektur, og i disse tider kan man ikke være sikker på, at det hele for lov til at blive stående.

Besøg Woodstock Guitars i Borgergade og Woodsound i Blågårdsgade.

Spis en shawarma, der smager, så englene synger i Shawarma No. 1, lige i starten af Strøget på venstre side, når du kommer fra Rådhuspladsen. Eller, hvis du er mere sulten, en såkaldt Shawarma-ret. Endnu bedre.

Gå en tur på Assistens Kirkegård på Nørrebro (Nørrebrogade, ca. en km ude) og hils på Niels Bohr, Hans Scherfig, Peter von Scholten, Martin Andersen Nexø, HC Andersen, Dan Turèll og mange flere.

Kig forbi Københavns Museum på Vesterbrogade og råb noget grimt til Hans Nissen, inden du ser den angiveligt ret spændende udstilling om indvandringens historie.
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Telemaster"]Kig forbi Københavns Museum på Vesterbrogade og råb noget grimt til Hans Nissen, inden du ser den angiveligt ret spændende udstilling om indvandringens historie.[/quote]

Der skal råbes pænt højt. Jeg gider ikke arbejde i øjeblikket. :D

Men udstillingen er super - og så er der gratis adgang om fredagen. :thumbup:

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

Q: jeg skal have klippet "stjernen" ud af det her billed via photoshop (har den fået den fulde pakke).. How to do?

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="CobraPizza"]Q: jeg skal have klippet "stjernen" ud af det her billed via photoshop (har den fået den fulde pakke).. How to do?

Billede[/quote]

Der er et utal af metoder, man må selv lidt finde sin egen. Jeg er personlig fan af path-tool (tror jeg den hedder). Du kan også bruger Quick Mask og "tegne" den ud med forskellige brushes. Det er nok de to bedste. Det er noget rod med Lasso-tool.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Brug Magic Wand. Lav evt. en layer med højere kontrast (nok ikke nødvendigt i dette tilfælde) og lav masken der.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

I mit let torsdagsomtågede hovede troede jeg, at du skulle bruge baggrunden - Det havde måske været lidt sværere, men igen ikke umuligt - magic wand lyder som vejen frem.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af andkrup »

[quote="Smittefar"]I mit let torsdagsomtågede hovede troede jeg, at du skulle bruge baggrunden - Det havde måske været lidt sværere, men igen ikke umuligt - magic wand lyder som vejen frem.[/quote]
isåfald kan man jo bare invertere sin selection (ctrl/cmd+shift+i, er det vist)

- jeg hælder mest til den magnetiske lasso til at lave den umiddelbare selection, for derefter at finpudse den med brushes/penne i quick mask mode


edit: hmmm... - er der ikke en blå outline omkring hele omridset? måske du kan lade maskinen lave din selection med farve-selector menupunktet i 'selection' på et hue/saturation boostet layer
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

Damn jeg er n00b til det her.. aner slet ikke hvad i taler om.. må prøve mig frem, men tak for hjælpen..

EDIT: Fik klippet stjernen ud, med lidt puslerier, men selve konturene i stjernen er ikke kommet med, den er bare hvid.. kan man bevare det?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="andkrup"][quote="Smittefar"]I mit let torsdagsomtågede hovede troede jeg, at du skulle bruge baggrunden - Det havde måske været lidt sværere, men igen ikke umuligt - magic wand lyder som vejen frem.[/quote]
isåfald kan man jo bare invertere sin selection (ctrl/cmd+shift+i, er det vist)[/quote]

Mjoo - det er jo rigtig nok, men hvis man ville bruge baggrunden - så skulle man vel også clone de dele af baggrunden frem, der unægtelig kommer til at mangle, når midtersymbolet er fjernet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Lav en ny maske af den udklippede stjerne. Lav et nyt lag. Læg en sort farve i masken. Fjern masken. Brug lidt gausissk sløring og forskyd den en smule i forhold til den udklippede stjerne.

EDIT: gaussisk sløring erstatter lige unsharp mask. Freudian slip eller noget ...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

less tawlk mohre Aktion

[attachment=0]

EDIT: Kan se, jeg har sjusket lidt, men den er da i hvert fald lige til at downloade :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Modded guitars were crap right out of the factory

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Hurtig take:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://dl.dropbox.com/u/1265388/DL/phot ... 88/DL/phot ... ica_12.psd</a><!-- m -->

Du må selv lige rette masken der hvor der mangler lidt grafik hist og her. :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg var hurtigere end Nissen ;)

Og så brugte jeg endda Gimp :D
Modded guitars were crap right out of the factory


Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Smittefar"]Jeg var hurtigere end Nissen ;)

Og så brugte jeg endda Gimp :D [/quote]

Det ser også hurtigt ud :P

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen